IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet odaları

Etiketlenen Kullanıcılar

1Beğeni(ler)
  • 1 Post By Chelt

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 28 Ekim 2010, 23:55   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (1)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
EASA(Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı)




AB üyesi olmayan ECAC üyesi ülkelerin JAA'nın kapatılarak yetkilerinin EASA'ya devredilmesinin ardından herhangi bir olumsuzluk yaşanmaması için bir anlaşma (working arrangement) imzalandı.
EASA ile ilişkilerin hukuki bir zemine oturtulması amacıyla Türkiye'nin yoğun girişimleri sonunda imzalanan anlaşma ile, ülkemiz Avrupa'da sivil havacılık alanında gerçekleştirilmesi planlanan tüm değişikliklerden önceden haberdar edilme, EASA'nın kural koyma faaliyetleri kapsamında oluşturacağı tüm çalışma gruplarına eşit haklarla katılım sağlama ve EASA'nın Yönetim Kurulundan sonra en önemli organı olan AGNA'da (Ulusal Otoriteler Danışma Kurulu) temsil edilme hakkını kazandı.

Askeri konuların tamamen kapsam dışında bırakıldığı söz konusu anlaşma uyarınca, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü AB sivil havacılık mevzuatını otomatikman ve aynen kabul etme yükümlülüğü olmadan, yani kural koyma konusundaki yetkisini AB'ye devretmeden ve imzalamış olduğu diğer işbirliği anlaşmalarındaki haklara ve yükümlülüklere herhangi bir kısıtlama gelmeksizin EASA ile ilişkilerini sürdürebilecek. Bu anlaşma kapsamında ayrıca SHGM denetçileri, EASA'nın Avrupa'da gerçekleştireceği denetimlere katılma hakkını elde etti. Bu anlaşma ile Ar-Ge ve uçuş emniyeti alanındaki AB programları çerçevesinde EASA ile SHGM arasında işbirliği yapılmasına imkan tanındı.
İşbirliği anlaşmasında sertifikaların tanınması konusunda EASA Akreditasyon sürecinin bir benzeri öngörüldü. Bir başka deyişle bakım, eğitim, operasyon (Hava Taşıma İşletme Ruhsatları) alanında düzenlenen sertifikalar hususundaki ilgili standardizasyon denetimlerinde başarılı olunması halinde SHGM'nin yaptığı denetim bulguları esas alınarak EASA tarafından yayınlanacak ve tüm EASA üyesi ve EASA ile anlaşması bulunan devletler tarafından tanınacak

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver
Alt 14 Aralık 2011, 02:13   #2
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (1)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: EASA(Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı)




HAVACILIĞIN YENİ PATRONU EASA
(THE EUROPAN AVIATION SAFETY AGENCY )

AVRUPA HAVACILIK EMNİYET AJANSI

Hidayet KAPKAÇ

UTED DERGİ


1983 yılında Türk Hava Yolları Uçak Bakım Merkezinde çalışmaya başladığımda uçaklarımızın bakımını yapmak için zorunlu olmamasına rağmen merkezimiz FAA (Federal Aviation Administration–Amerikan Havacılık Otoritesi)’den uçak bakım yetkisi almış durumdaydı ve haklı olarak bundan gurur duyuyordu.


FAA yetkili tamir istasyonu olmak hem bir statü göstergesiydi hem de FAA kurallarıyla operasyon yapan yabancı uçaklara da bakım yapma yetkisi veriyordu.

Avrupa'da ise biraz siyasi etkilerle birazda ABD'nin havacılıktaki tek taraflı gücünü dengelemek amacıyla JAA ( J oint A viation A uthorities –Birleşik Havacılık Otoriteleri) kurulmuştu. THY Teknik uzun çabaların sonucunda JAR-145 (JAA yetkili Tamir İstasyonu) yetkisini de aldı. 2001 yılında ise SHGM (Türk Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü) JAA tam üyesi oldu.

Tam şimdi bütün görevimiz JAA üyesi olmanın gereklerini hakkıyla yerine getirmek diye düşünürken ortaya EASA ( The E uropan A viation S afety A gency -Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı) çıktı. Bu yazımızda havacılığın yeni patronunu elimizden geldiğince birlikte tanımaya çalışalım:

EASA'nın oluşumu Avrupa Endüstrisinde 1969'larda ortaya çıkan talebin ulaştığı son noktadır. Her şey 1969'da havacılık endüstrisi önderlerinin gelecek için işbirliğinin önemini anlamalarıyla başladı. Avrupa Ticaret Birliği (AECMA) teşvik edilerek ortak bir havacılığa uygunluk kurallarını benimsemek üzere 1970'de JAA kuruldu.

Zamanla JAA sisteminin kapsamının başarıyla genişletilmesine (bakım, operasyon, lisanslandırma vb.) ve prosedürel iyileştirmelere rağmen havacılık emniyet gereklerini ülkesel farklılıklardan arındırarak tüm Avrupa'da geçerli olacak ortak bir sistem arzu edilen biçimiyle oluşturulamamıştı. JAA üyeliğinin sınırları çok genişlemiş, dünyanın pek çok bölgesinden ülkeler JAA üyesi olmuştu. Bana göre birazda şoven duygularla sadece Avrupa Birliği ülkelerinin üye olacağı yeni bir oluşum için Mart 2000'de Avrupa Komisyonu görevlendirildi. Bu süreç sonunda 15 temmuz 2002'de EASA Avrupa Birliği konseyi ve Parlamentosu tarafından benimsendi.



EASA ana YÖNETMELİĞİ / AVRUPA KURUMSAL ÇERÇEVESİ


ana yönetmelik mevcut Avrupa Birliği eğilimleri ve kurumsallığı içerisinde havacılık emniyeti için Avrupa Birliğinin yetkinliğini oluşturmayı amaçlar ve EASA'nın genel organizasyonu ile görevlerini tanımlar.

ana yönetmeliğin temel hedefi; Avrupa'da yüksek seviyeli havacılık emniyetini garanti altına almaktır. Bunun yanında çevrenin korunmasına önem vermek, havacılık ürünlerinin , hizmetlerin ve kişilerin serbest dolaşımı, maliyetlerin iyileştirilmesi, üye ülkelere destek verilmesi gibi ilave hedefler de vardır.

Uçuş operasyonlarının ve ilgili personelin niteliklerine ilişkin sorumluluğun EASA tarafından devralınması da ana yönetmelikte belirtilmiştir. Diğer yandan uzun vadede hava trafik kontrolü ve havaalanlarının emniyeti ile ilgili sorumluluğun devralınması için Avrupa Parlamentosu ve Konseyinin yeni bir kararına ihtiyaç vardır.



ORGANİZASYON


EASA yönetim kurulu Avrupa Birliğine üye 25 ülkenin, Avrupa Komisyonunun ve gözlemci statüsündeki ülkelerin (İsviçre, Bulgaristan, Romanya) temsilcilerinden oluşur.

ana yönetmelikle uygunluk içerisinde profesyonellerden oluşturulmuş bir grup ise yönetim kuruluna danışmanlık hizmeti verir. Bazen kararların tartışmalı olması durumunda bağımsız uzmanlardan da görüş alınır.

EASA Yönetim merkezi Almanya'nın Köln şehrindedir. Yönetim Kurulu başkanı THILO SCHMIDT'dir . İcranın başında ise yönetici direktör olarak PATRICK GOUDOU vardır. Daha sonra 1-Kural yapımı, 2-Sertifikasyon, 3-Kalite ve Standartizasyon , 4-İdari bölüm başlıklarıyla görev yapan 4 ayrı departman yer alır.

Kural yapımı çalışmalarına ülkelerin temsilcilerinden oluşan AGNA ( Advisory Group of National Authorities ) ve ilgili grupların temsilcilerinden oluşan SSCC ( Safety Standart Consultative Committee ) destek verir.

2006 yılı sonuna kadar yönetim merkezindeki personel sayısının 300 civarında olacağı sanılmaktadır.



JAA' DEN EASA 'YA GEÇİŞ VE İLİŞKİLER



EASA üye ülkelerin; havacılık ürünleri ve organizasyonları konusunda sertifika yayınlama yetkisini kendi üzerine aldı. Yani 28 Eylül 2003'den bu yana herhangi bir ürünün dizaynı, modifikasyonu, tamiri, uçuşa elverişlilik emri ve dizayn organizasyonlarının onaylanması gibi konular EASA'nın doğrudan sorumlulukları arasına girdi.

Avrupa komisyonu EASA'nın sorumluluklarını Avrupa Birliği üyesi olmayan ülkelerdeki havayolu işletmecilerinin sertifikalandırılmasını da kapsayacak şekilde genişletmesini önerdi.

Geçiş sürecinde EASA kendi uzmanlığını oluşturana ve bu görevleri hakkıyla yapacak hale gelinceye kadar ülkelerin sivil havacılık otoritelerinin desteğine güvenmektedir.

EASA, operasyonlar ve ekiplerin lisanslandırılması konularındaki geliştirme çalışmalarını bu konular EASA tarafında ileride devralınana kadar sürdürecek olan JAA sistemine üye olarak katıldı ve JAA organizasyonunda Avrupa Birliği üyesi ülkeleri temsil edecektir. JAA üyesi ülkeler de iki başlılığı önlemek için EASA sertifikasyonlarını kabul edecek ve aynı kuralları benimseyecekler.

İki kuruluş (JAA ve EASA) arasındaki anlaşmaya göre EASA, JAA'in uzmanlığından ve tecrübelerinden yararlanacak.

Yeni sistemin eski JAA sisteminden önemli bir farkı da üye ülkelerin ortak kurallardan sapamayacak olmaları, ilave kurallar koyamamaları ve üçüncü ülkelerle anlaşma yapamayacak olmalarıdır.



DEĞİRMENİN SUYU


ana yönetmelik EASA bütçesinin Avrupa Birliğinden sağlanacak yardımlarla ve sertifikasyon vs. konularda başvuranlardan alınacak paralarla finanse edileceğini belirtiyor. Başvurulardan ne kadar ücret alınacağının doğru biçimde tespiti için ilk 4 yıl boyunca fiyatlandırma sistemi sürekli mercek altına alınacak ve her yıl çeşitli parametreler dikkate alınarak yapılacak çalışmalarla bir sonraki yılın fiyatları belirlenecek.



EASA NIN PARTNERLERİ


EASA kendisi dışındaki organizasyonların görüşlerini önemser. Bu maksatla aşağıdaki gruplarla yakın çalışma içerisindedir ;

• Avrupa Birliği ve EASA kurallarının uygulanmasını sivil havacılık standartlarının başarısında anahtar olarak görerek kuralların hazırlanmasında yardımcı olan ve doğru biçimde uygulayan endüstri grupları.

• ana kuralların hazırlanması, sertifikalandırma ve standartizasyon fonksiyonlarının desteklenmesi gibi konularda kritik rol üstlenen Avrupa sivil havacılık otoriteleri

• JAA, EUROCONTROL ve ICAO ( International Civil Aviation Organisation ) gibi uluslararası sivil havacılık organizasyonları

• FAA (ABD), TRANSPORT CanaDA(Kanada), DAC/CTA (Brezilya) , Interstate Aviation Committee (Rusya).





Havacılık endüstrisi EASA'nın gelişim safhasını ve eski JAA/NAA ( N ational A viation A uthorities ) sisteminden dönüşüm aşamasını dikkatle izliyor.

Bu süreci en iyi biçimde götürmek ve tüm görevlerini kendi kaynaklarıyla yürütebilir hale gelinceye kadar ülkelerin sivil havacılık otoriteleri ile gerekli paylaşımları yapmak EASA'nın bu süreçteki en önemli sorumluluğudur.

Sonuç olarak EASA Avrupa'da JAA sisteminin yerine daha mükemmel bir sistemi yerleştirme ve tüm Dünya için model olma yolunda ilerliyor.

Not: Bu yazının hazırlanmasında Airbus FAST magazine'den alıntılar yapılmıştır.

 
Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
ajansı, easaavrupa, emniyeti, havacılık


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Avrupa Uzay Ajansı, Mars'taki toz şeytanlarını görüntüledi CyBeR Teknoloji Dünyasından Son Haberler 2 15 Şubat 2022 16:12
Avrupa Uzay Ajansı, uydu enkazlarına yakıt ikmali yapacak CyBeR Teknoloji Dünyasından Son Haberler 1 02 Şubat 2022 19:57
Avrupa İlaç Ajansı'ndan Çin aşısıyla ilgili yeni karar NurSima Dünyadan Haberler 0 04 Mayıs 2021 16:08
Avrupa İlaç Ajansı, AstraZeneca aşısını onayladı NurSima Güncel ve Son Dakika Haberler 0 29 Ocak 2021 21:50
EASA uçuş emniyeti vurgusu yaptı Chelt Havacılık Haberleri 0 29 Aralık 2011 04:37