22 Şubat 2013, 16:39 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Kış Mevsiminde Alınması Gereken Tedbirler 1-OTOMOBİLLERDE: Kriko, Bijon anahtarı, yedek ampul, pense, tornavida, seyyar lamba, el feneri, patinaj zinciri, çekme halatı, reflektör, takoz, yangın söndürme cihazı, sağlık çantası. 2-OTOBÜS, KAMYON VE ÇEKİCİLERDE: Otomobilde bulundurulması gereken araçlara ilave olarak, engel işareti, madeni levha bulundurulması gereklidir. KIŞIN ALINMASI GEREKEN TEDBİRLER 1- Sisli ve yağışlı bölgelerde araçlar arasındaki takip mesafesinin arttırılması mecburidir. 2-Sisli havalarda mecbur kalmadıkça sollama yapılmaz. 3-Sisli ve yağışlı havalarda dikkatli ve yavaş seyredilmeli. 4-Araçlar teknik ve donanım yönden kontrol edilerek, mevcut aksaklıkların giderilmesi. 5-Özellikle aşınmış lastikler kullanılmamalı. 6- Görüşü azaltan sisli, yağışlı ve benzeri havalarda gündüzleri de yakını gösteren ışıklar yakılmalı. 7-Karlı ve buzlu yol kesimlerinde bütün taşıtlar zincir takmalı. (çivili lastikli araçlar hariç) AŞIRI YÜKÜN ZARARLARI 1-Fren sistemi, aşırı yük nedeniyle tutmayacağından trafik güvenliğini tehlikeye düşürmekte, kaza riskini artırmaktadır. Aracın mekanik yapısını bozarak, zamanından önce parça ve lastik ihtiyacını artırmaktadır. 2-Çok büyük masraflarla yapılan otoyol ve diğer yollarımızın, olması gereken zamandan çok önce bozulmasına neden olmaktadır. Bu durum ise, aracı rahat sürme imkanını ortadan kaldırmaktadır. OTOYOLDA TRAFİK A- Azami Genişlik 2.55 M Frigofirik yapılarında 2.60 M B- Azami Yükseklik 4.00 M C- Azami Uzunluk İki veya çok dingilli motorlu araçlarda 12.00 M Yarı römorklu araçlarda 16.00 M Bir römorklu katarlarda 18.75 M İki römorklu katarlarda 22.00 M D- Toplam Ağırlıklar İki dingilli araçlar ve yarı römorklarda 18 Ton Üç dingilli araçlar ve yarı römorklarda 25 Ton Üç dingilli ve mafsallı otobüslerde 28 Ton Dört dingilli motorlu araçlarda 36 Ton Yarı römork dingil grubu 20 ton olan dört dingilli yarı römorklu araçlarda 38 Ton Beş veya daha çok dingilli yarı römorklu katarlarda 40 Ton Konteynır taşıyan yarı römorklu araçlarda 44 Ton TONAJ (FAZLA YÜK VE YOLCU TAŞIMAK) VE TARTI TOLERANSLARI Araçlara istihap haddinden fazla yük ve yolcu alındığı zaman sürücü kullanmış olduğu Aracın idaresini kaybeder. Çünkü aracın teknik kapasitesi sınırlı sayıda yolcu ve yüke göre ayarlanmıştır. Ayrıca fazla yük ve yolcu taşıma esnasında aracın kapasitesi aşıldığı için lastik tekerlekleri patlar ve frenleri tutmaz. Bu tür kural ihlali yapan sürücülere ve yük veren kişi yada kurumlara ayrı ayrı para cezası tatbik edilir. 1- Karayolunda yapılacak olan sabit veya seyyar Ağırlık kontrolleri esnasında, aracın azami toplam ağırlığının en çok %2si kadar tartı toleransı tanınır. 2-Ocaklardan çıkarılan ve ocak sahası içinde tartılamayan madenlerin, paketlenmemiş veya herhangi bir şekilde, seçilerek stok sahalarına depolanması. 3-Zirai ürünlerin üretildiği araziden stoklama alanına yapılacak seri aşıma amaçlı depolamalar sırasında, her türlü karayolu üzerinde bir Km. ye kadar, yakın mesafeli taşımalarda, taşıtların hızı 60 km./s'i geçmemek şartı ile, istiab haddini %15 oranın da aşabilmeleri mümkündür. AŞIRI YÜKLERİN TESPİTİ VE CEZAİ SORUMLULUKLARI A) Karayolları trafik yönetmeliğinin 128. maddesince uygun yükleme yapmayan kamyon -çekici ve kamyonet sürücülerine; Karayolları Trafik Kanununun 65/1-b ve 65/5 maddeleri gereği cezai işlem yapılır. Buna göre; Kanunun 65/1 -b maddesinde: Taşıma sınırı üstünde yük almak veya taşıma sınırı aşılsın veya aşılmasın, dingil ağırlıklarını aşacak şekilde yüklemek: Kanunun 65/1 -c maddesinde: Karayolu yapısı ve kapasitesi ile trafik güvenliği bakımından tehlikeli olabilecek tarzda yükleme yapmak: Kanunun 65/1-d maddesinde: Tehlikeli ve zararlı maddeleri gerekli izin ve tedbir alınmadan taşımak: Kanunun 65/1-e maddesinde: Ağırlık ve boyutları bakımından taşınması özel izine bağlı olan eşyayı izin almadan yüklemek, taşımak veya taşıttırmak: Kanunun 65/1-f maddesinde: Gabari dışı yük yüklemek ve yük üzerine veya araç dışına yolcu bindirmek. Kanunun 65/1 -g maddesinde: Yükü karayoluna değecek, düşecek, dökülecek, saçılacak, sızacak, akacak veya kayacak, gürültü çıkaracak şekilde yüklemek: Kanunun 65/1-h maddesinde: Yükü her çeşit yolda ve yolun her eğiminde dengeyi bozacak, yoldaki bir şeye takılacak sivri çıkıntılar hasıl edecek şekilde yüklemek: Kanunun 65/1-1 maddesinde: Aracı sürücünün görüşüne engel olacak, sürme güvenliğini bozacak ve tescil plakaları, ayrım işaretleri, fren ve dönüş ışıkları ile yansıtıcıları örtecek şekilde yüklemek: Kanunun 65/1-i maddesinde: Gerekli şartlar ve tedbirler yerine getirilmeden araç çekmek: Kanunun 65/5 maddesinde: Yük nakli yapılan araçlara, azami toplam ağırlıklarının üzerinde yükleme yapmak: Yasanın 14.ncü maddesinde ise: karayolu yapısı üzerinde, trafiği güçleştirecek, tehlikeye sokacak veya engel yaratacak, trafik işaretlerinin görünmelerini engelleyecek veya güçleştirecek şekilde bir şey atmak, dökmek, bırakmak v.b. hareketlerde bulunmak ve karayolu yapısı ve güvenlik tesisleri ile trafik işaretlerine zarar vermek, yerlerini değiştirmek veya ortadan kaldırmak . Masraflar sorumlulara ödetilir. denmektedir. Kanunun 59.ncu Maddesinde: Yerleşim birimleri dışındaki karayolunda zorunlu haller dışında duraklama ve park etme kural ve yasaklarına riayet etmemek : dir. Arıza hallerinde ise, öncelikle reflektör koyarak önlem alınması gerekmektedir. Otoyollarda daha dikkatli tedbirler almak kaza riskini azaltır.
__________________ Kırk yılda bir gibisin... | |
|
Etiketler |
alınması, gereken, kış, mevsiminde, tedbirler |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Ulaşım Araçları ve Yollarında Görme Engelliler için Alınması Gereken Tedbirler | Ecrin | Engelli Hakları | 0 | 10 Ocak 2012 22:53 |
Alınması Gereken Dersler.. | Düş | Serbest Kürsü | 4 | 16 Nisan 2011 00:08 |
Bebeğe Alınması Gereken İlk Oyuncaklar | YapraK | Aile Evlilik ve Çocuklar | 0 | 16 Ocak 2010 16:04 |