14 Ocak 2012, 19:34 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Hem SUV Hem Coupe Cross Coupe adlı Tiguan-coupe melezi, VW’nin gelecekteki SUV’larının dizayn rotasını gösteriyor. Aracın kaslı karoserinin altında 3 motor bir arada görev yapıyor. VW’nin dizayn stüdyosu bazen cadı mutfağına dönebiliyor. İşte o zaman şeytani planlar üzerinde testler ve denemeler yapılıyor. Galiba şimdi de durum böyle. Çünkü VW tamamen yeni bir reçetenin tanıtımını yaptı: Bir Passat CC (artık adı sadece CC) alınır ve Tiguan ile karıştırılır! İşte size Cross Coupe. Sıkıcı olmamak için konuklara her zaman yeni, farklı ve özel lezzetler servis etmek gerekir. Bu durum özellikle üreticilerin, Asyalıların otomobil beğenilerine hitap etmeye çalıştıklarında belirgin şekilde hissediliyor. İşte VW de Cross Coupe’yi bu nedenle Tokyo Otomobil Fuarı’nda tanıttı. Aslına bakılırsa coupe-SUV melezi fikri o kadar da yeni değil. Çünkü BMW, karoser mönüsünde bu karışımı yaklaşık 4 yıldır sunuyor: X6. Şimdi de VW bu tatlı-ekşi yemeğin fuara çıkabilecek kadar olgunlaşmış bir halini sergiliyor. Mönüdeki yeni yemeğin konukların hoşuna gidip gitmeyeceğini VW, sushi ve Kobe bifteğinin anavatanında araştırıyor. Basın sözcüleri VW’ye özgü o yüksek kendine güvenle bu otomobili şu sözlerle özetliyor: “İki dünyanın en iyi özellikleri bir arada.” Diğer taraftan buna farklı bir yönden de bakmak mümkün: Ne balık ne de et yemeği. Neticede 4 kapılı bir coupe yaratmanın ne kadar mantıklı olduğu bile uzun tartışmaların en lezzetli mezelerinden biri. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Bu melez ileride bir de arazi aracıyla çaprazlanırsa ortaya moleküler tasarım gibi bir şey çıkar herhalde: Önce atomlarına ayır, sonra tamamen yeni bir düzende tekrar birleştir. Tasarımdaki deneyselliğe açıklığı mühendisler, motor teknolojilerinde de devam ettiriyor. Enlemesine monte edilen 150 HP’lik benzinli TSI’ın dışında konsept araçta iki elektrik motoru daha bulunuyor. Bunlardan biri motor kaputunun altında, diğer ise arka aksta konumlandırılmış. 54 HP gücüyle öndeki elektromotor, gücünü ön aksa gönderen içten yanmalı motora destek oluyor. Buraya kadar Cross Coupe klasik bir hibrid. Ancak bunlara, arka aksa entegre edilerek, aracın 4 tekerlekten çekişli olmasını sağlayan 116 HP’lik ikinci bir elektrik motoru ekleniyor. Aslına bakılırsa bu da tamamen yeni değil: Toyota’nın lüks markası Lexus, RX-Hybrid’de 2005’ten bu yana bu sistemi kullanıyor. Cross Coupe’nin toplam sistem gücü ise 265 HP’yi buluyor. Asıl sürpriz ise aküde: Lityumiyon modüllerinden oluşuyor. Orta tünelde gizlenen akü modüllerinin 9.8 kWh’lık enerji depolama kapasitesi, bir düğmeye basıldığında araca 45 km’ye kadar sadece elektrikli menzil sağlıyor. Sadece elektrik gücüyle ilerlerken 4 silindirli motor, açılan bir kavrama sayesinde güç aktarım sisteminin dışına alınarak stop ettiriliyor. Bu sırada elektromotorun gücü DSG şanzıman üzerinden ön tekerleklere gönderiliyor. Bu sayede Cross Coupe, şehir trafiğinde karbondioksit salınımı yapmadan ilerleyebiliyor. Şehir dışı yollarda Eco modda araç, 100 km’de 2.7 lt benzin tüketiyor ve bu da 1750 kg’lık bir araç için harika bir rakam. Ancak tamamen farklı davranmak da mümkün: Sürücü “Sport” modda gaza sonuna kadar bastığında Cross Coupe, 7 saniye içinde 100 km’ye ulaşabiliyor. Maksimum hız ise 201 km/s olarak açıklandı. Sport modda yapılan sert kullanımlar akü menzilini çok kısaltıyor. Bu da 4 silindirli motorun aküyü şarj etmesi gerektiği anlamına geliyor. Plug-in sistemi de bulunması, Cross Coupe’yi daha kullanışlı bir araç haline getiriyor. Fazladan yer işgal eden 3 motorlu hibrid sistemine rağmen bu SUVcoupe günlük kullanıma tam uygun bir otomobil. Örneğin iç mekanda 4 kişi, tekli koltuklarda yolculuk edebiliyor. Yükleme kapasitesi 450 kg olarak açıklanan aracın bagaj hacmiyse 380 lt. Konseptteki en ilginç ayrıntılarsa devasa vites kollu geniş orta konsol ve sürücünün isteğine göre programlanabilen değişken gösterge grubu. Bu göstergeleri kullanarak sürücü, farklı sürüş şartlarına göre farklı bilgilerin kokpitte gösterilmesini sağlayabiliyor. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Teknik veriler 150 HP 210 Nm’lik 4 silindirli benzinli motor; 2 adet elektromotor; sistem gücü: 265 HP; 7 ileri DSG şanzıman; 0-100 km/s: 7.0 sn; tüketim: 2.7 lt/100 km; CO2 emisyonları: 62 gr/km Sonuç Önce sedanlar coupelere dönüştü. Şimdiyse aynı durum arazi araçlarının başına geliyor. Neticede coupelerin arazide ne işi olur ki? Her şeye rağmen VW’nin plug-in- 4x-4-crossover’ı VW’nin hibrid stratejisi hakkında önemli ipuçları veriyor. Konu N999 tarafından (07 Şubat 2012 Saat 05:53 ) değiştirilmiştir. | |
|
Etiketler |
coupe, hem, suv |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
BMW X4 Coupe | SLyther | Otomobil Haberleri | 0 | 10 Mayıs 2013 17:17 |
06 Coupe | SLyther | Otomobil Haberleri | 1 | 27 Ekim 2006 20:38 |
BMW Z4 M Coupe | Mlock | Otomobil Haberleri | 0 | 27 Eylül 2006 13:56 |