26 Eylül 2007, 16:30 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Agent(s) hakkında detaylı bilgi. Ders: Agent(s) açıklaması ve kullanımı. Yazılış tarihi: 26 Eylül 2007 Çarşamba. Yazan: L4roXyL - Bazen web sitelerde/programlarda/mIRC Script'lerde görmüşsünüzdür; sihirbaz bir amca(merlin) diye nitelendirdiğimiz, microsoft tarafından özel yapım olan animasyon yapımını. Yani bunu: Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Bu sihirbaz amcamıza, mIRC'de görev verebileceğimizi biliyormuydunuz? İstersek onu konuşturabilir, hareket ettirebilir, şekliyle oynayabilir, hatta müzik dosyası çaldırabiliriz. - mIRC Help dosyasında kısaca bilgi verilmiş; Bende size uygulanan komutları detaylı bir şekilde açıklıyacağım. Kullanım çeşitleri; Yüklemek için; /gload [-h] araç-ismi Yani örneğin; /gload IF yaptığımız'da; Loaded agent 'IF' (default) Cevabını alırız bunun manası, IF adındaki araç yüklendi demektir. Buradaki -h parametresinin manası hide(gizle) demektir. Yani, /gload IF araç-ismi(standart olan merlin.acs'dir) yaptığınız'da araç yüklendikten sonra mIRC'i simge duruma küçültseniz bile, arac yinede görünecektir. Ama, /gload -h IF yaptığınızda, araç yüklenicek ve simge durumuna geçtiğiniz zaman otomatik gizlenicektir. Kaldırmak için: /gunload araç-ismi Yani; /gunload IF yaptığımızda; "Unloaded agent 'IF' (IF adındaki araç kaldırıldı) Cevabını alırız. Araç'ı hareket ettirmek için kullanılan komut; /gshow <araç-ismi> [x] [y] Buradaki "x" ve "y" aktif penceredeki kısımlardır. Örneğin; /gshow IF 0 0 yaptığınızda, araç'ı mIRC'in sol üst köşesine taşıyacaktır. Örneğin; /gshow IF 900 600 yaptığınızda, araç'ı mIRC'in sağ alt köşesine taşıyacaktır. Araç'ı gizlemek için: /ghide araç-ismi Yani; /ghide IF yaptığımızda, araç'ı tray'a atarak saklıyacaktır. Araç'ı tekrar göstermek için; /gshow araç-ismi Yani; /gshow IF yaptığınızda, araç'ı son taşıdığınız yerde tekrar aktif kılarsınız. Tabiki, /gshow IF [x] [y] mantığıyla istediğiniz yere gizlilikten çıkartarak taşıyabilirsiniz. Araç'ı oynatmak için; /gshow <araç-ismi> [x] [y] Yani; /gshow IF 100 60 komutunu uyguladığınız taktirde; IF isimli araç'ı, araç'ın kendi animasyon özelliği ile "100(x) 60(y)" noktasına taşıyacaktır. Araç'ın boyutları ile oynamak; /gsize <araç-ismi> [w] [h] Yani; /gsize IF 60 60 yaparsanız, araç 60x60 boyutunu alıcaktır. Normal(standart) boyut; [w(128)] [y(128)] olarak atanmıştır. Araç'a işlev yaptırmak(Konuşturmak, sesli konuşturmak vb) Kullanım; /gtalk -kwlu <araç-ismi> <yazı |(veya) <ses dosyası |(veya) yazı>> Parametreler; Bilgi: (-w) Herhangi bir waw dosyasını açmak için kullanılır. Örneğin; /gtalk -w IF ses(waw dosyasının ismi) yazı(lar) Şeklinde yaptığınız zaman; araç o waw'ı çalar ve sonundaki text'leri baloncuk halinde gösterir. Bilgi: (-k) Herhangi bir text'i araç'a düşündürerek(ayrı bir baloncuk sitilidir) okutmak için; Örneğin; /gtalk -k IF yazı(lar) Şeklinde yaptığınız zaman; araç yazılar kısmına yazıcağınız iletiyi düşünme baloncuğu ile gösterecektir. Bu 2 parametreyi bilmeniz yeterli olacaktır. Araç'ı özel animasyonlar ile oynatmak. Ve en zevkli komutlardan birisine geldik(/gplay) Kullanımı; /gplay <araç-ismi> <animasyon-ismi ve/ya numarası> Bu komut ile araç'ı farklı şekillerde oynatabilirsiniz. İki şekilde oynatma imkanınız var; 1- Animasyon numarasını girerek, 2- Animasyon ismini yazarak. Örneğin; /gplay IF sad yaptığınız'da, araç yüzüne üzüntülü bir ifade katıcaktır. Tabi bu duygu ifadelerinin her birisi numaralıdır. Yani numaralı sistemle'de yapabilirsiniz. Örneğin: /gplay IF 15 yaptığınızda araç kendini gizleyip, tekrar meydana çıkacaktır. Numaraların işlev yaptığı anımasyonları aşşağıda vereceğim. Araç'ın belirli noktayı işaretlemesini/göstermesini sağlamak. Komut; /gpoint <araç-ismi> [x(Yukarı)] [y(Aşşağı)] Örneğin; /gpoint IF 200 0 yaptığınız'da ellerini yukarıya doğru açıcaktır. Araç'ı herhangi bir işlev yaparken durdurmak. Komut: /gstop <araç-ismi> [talk play] Talk: Konuşuyorsa, durdur. Play: Oynuyorsa, durdur. Kullanımı; /gstop IF talk araç'ı durdurur. Araç'ın ayarlarını değiştirmek. Komut; /gopts -bieqnh <araç-ismi> <on off size pace hide nosize nopace nohide langid> Parametre açıklamaları; Bilgi: (-h) on/off Araç'ın saklanma ayarıdır, on yaptığınızda açılır ve off yaptığınızda kapanır. Kullanım şekli; /gopts -h IF on (Aracın saklanması açılır) Bilgi: (-b) on/off Araç'ın balon özelliğini açmak/kapamak için kullanılır, on yaptığınızda açılır ve off yaptığınızda kapanır. Kullanım şekli; /gopts -b IF on (Aracın balonlarını açar) Not: /gopts -b IF on nopace ve/ya nohide ve/ya nosize yaptığınız'da, Yazığınız özellik hariç(örneğin; nohide(gizlilik sorgulaması)) diğerlerini açıcaktır. Ve bu hepsi için geçerlidir. Bilgi: (-e) on/off Araç'ın efeklerini açmak/kapamak için kullanılır, on yaptığınızda açılır ve off yaptığınızda kapanır. Kullanım şekli; /gopts -e IF on (Araç'ın efeklerini açar) Bilgi: (-n) on/off Araç'ın dil tanıtımını gösterir. Not: //echo -a $agent(araç-ismi).langid yaptığınızda, aracın dil tanımı karşınıza çıkacaktır. Kullanımı: /gopts -n IF on dil-tanımı Bilgi: (-i) on/off Araç'ın idle süresini açıp/kapamak için kullanılır, on yaptığınızda açılır ve off yaptığınızda kapanır. Kullanım şekli; /gopts -i IF on (Aracın idle'sini açar) Kullanılan komutlar bu kadardır. - Birde agent'a ait bir kaç identifier var onları açıklıyayım. 1- $agentver : Agent arac'ının version'u hakkında bilgi verir. Kullanım: //echo -a $agentver 2- $agentstat : Kaç adet arac'ın hazır olduğunu gösterir. Kullanım: //echo -a $agentstat 3- $agentname : on agent event'ı ile birlikte kullanılır. Örneğin; on *:agent: { echo -a Arac ismi: $agentname } gibi. 4- $agent(Numara veya araç-ismi).char : Hangi arac'ı kullandığınızı gösterir. Kullanım: //echo -a $agent(araç-ismi).char 5- $agent(araç-ismi) : Bir çok uzantısı olan bir identifier. Tek tek açıklıyacağım. a- $agent(araç-ismi).name : Oluşturulan arac'ın ismini verir. b- $agent(araç-ismi).fname : Arac'ın gerçek ismini verir.(Örnek: merlin.acs) c- $agent(araç-ismi).visible : Arac'ın aktif olup olmadığını gösterir. d- $agent(araç-ismi).x : Arac'ın o anki yükseklik oranını gösterir. e- $agent(araç-ismi).y : Arac'ın o anki alçaklık oranını gösterir. f- $agent(araç-ismi).w : Arac boyutunun yükseklik değeri. g- $agent(araç-ismi).h : Arac boyutunun genişlik değeri. h- $agent(araç-ismi).ow : Arac boyutunun orjinal yükselik değeri. l- $agent(araç-ismi).oh : Arac boyutunun orjinal genişlik değeri. m- $agent(araç-ismi).speed : Arac'ın konuşma hızının değerini gösterir. n- $agent(araç-ismi).idle : Arac'ın idle'sinin açık olup olmadığını belirtir.($true(açık) $false(kapalı)) o- $agent(araç-ismi).effects : Arac'ın efeklerinin açık olup olmadığını belirtir.($true(açık) $false(kapalı)) ö- $agent(araç-ismi).active : Arac'ın aktif olup olmadığını gösterir.(Sonuc 1 ise; Aktif fakat hide(gizli) konumundadır. Sonuc 2 ise; aktif konumdadır ve gizli değildir) p- $agent(araç-ismi).langid : Arac'ın dil tanımının id numarasını verir. r- $agent(araç-ismi).balloon : Arac'ın balon ayarının açık olup olmadığını ve hangi konumların açık olduğunu gösterir. s- $agent(araç-ismi).hide : Arac'ın otomatik gizli konumunda olup olmadığını gösterir.($true(açık) $false(kapalı)) Farklı kullanım; a- $agent(araç-ismi,0).anim : Arac'da kaç adet animasyon bulunduğunu gösterir. Ek bilgiler; Kullandığınız arac'da kaç adet animasyon olduğunu ve isimlerinin neler öğrenmek için şu kodu ekleyin Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
Kullanım şekli; /arac araç-ismi | Örneğin: /arac IF Mesela agent'le nemi yapılabilir? Örneğin, script'inizin ilk açılışında; sihirbaz'ı oynatabilirsiniz. Çok basit bir örnek vericem hepinizin anlıyacağı şekilde; on *:start: { inc %_ 1 | if %_ == 1 { .gload ok | .gshow ok 15 | .gshow ok 400 300 | .gplay ok 71 | .gtalk ok Bilmemne script'e hoşgeldiniz; $+($me,.) | .gtalk ok Neyse $me ben gidiyorum görüşürüz öptüm :) | .ghide ok | .timer 1 20 .gunload ok } } Gibi şeyler yapabiliriz. Ayrıca komutlarla yapılamıyan bazı basit ayarları vardır; o ayarları yapmak için, arac'ın üzerine sağ tıklayıp "Agent Properties" popups'unu tıklayabilirsiniz. Karşınıza çıkan ekran aşşağıdadır; Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Umarım yeterince açık olmuştur. Kolay gelsin. | |
|
09 Ekim 2007, 19:01 | #4 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: Agent(s) hakkında detaylı bilgi. Evet gözümden kaçmış, çok önemli bir sorun'da değil açıkcası. Komut: /gmove <araç-ismi> [x] [y] [hız] Bu komut araç ismini belirtilen yere yine belirtilen hızla geçiş yapmasını sağlar. Örneğin; /gmove IF 15 25 30 Yani; IF ismindeki araç'ımızı 15,25 noktasına(sanırım sol üst köşe oluyor) 30 miktarlık bir hız ile taşımış oluruz. |
|
12 Ocak 2013, 10:16 | #5 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: Agent(s) hakkında detaylı bilgi. Hocam buna Notfiy Listemdekileri göstermesi icin ne yapmamız lazım.
__________________ Bir ışık süzüldü Tanrı dağından,Tanrı dedi ki; Sana TÜRK dedim.. Git intikamını al yarından.. |
|
06 Nisan 2013, 11:25 | #7 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: Agent(s) hakkında detaylı bilgi. Windows 7'de agent kurulu olarak gelmiyor. Kurulum dosyası aslında var ama güncel değil. Windows 7'de agent çalıştırmak için: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Sırayla indirip kurun. Diğer karakter dosyaları ve agent hakkında daha fazla bilgi için [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bakabilirsiniz. |
|
Etiketler |
agents, bilgi, detayli, detaylı, hakkinda, hakkında, mirc, mirc download, mirc indir |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
24 Cinlerin mahiyeti ve özellikleri hakkında detaylı bilgi verir misiniz? | Tanem | İslamiyet | 1 | 28 Mart 2022 07:21 |
Esma-ül hüsna Hakkında Detaylı Bilgi | Swat | Esmâ-Ül Hüsnâ | 1 | 07 Eylül 2020 21:15 |
Oracle - Indexler Hakkında detaylı bilgi | Burce | Oracle | 0 | 15 Aralık 2015 15:21 |
Tarihi Miraslarımız Olan, Medreseler Hakkında Detaylı Bilgi. | Sevda | Tarih | 0 | 18 Ocak 2013 21:01 |
Playing sound(s) hakkında detaylı bilgi. | L4roXyL | mIRC Scripting Dersleri | 0 | 01 Şubat 2008 05:41 |