IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  digitalpanel

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 17 Ağustos 2014, 18:11   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Osmanlı Minyatür Sanatının Evreleri




OSMANLI MİNYATÜR SANATININ EVRELERİ

1- Oluşum dönemi 1451–1520 (II. Mehmet, II. Bayezıt, I. Selim)
2- Geçiş dönemi 1520 – 1574 (I. Süleyman, II. Selim)
3- Klasik dönem 1574 – 1603 (III. Murat, III. Mehmet)
4- Geç klasik ve duraklama dönemi 1603 – 1700
5- Neo – klasik dönem 1700 – 1750 (III. Ahmet)
6- Son dönem: 1750 – 1900

Erken tarihli Osmanlı minyatürleri fatih Sultan Mehmet (1451 – 1481) devrine uzanır. Fatih’in sanata ve resme düşkünlüğü İstanbul’a davet ettiği çeşitli batılı sanatçılardan ve ressamlardan da bilinir. İtalyan ressam Gentile Bellini 1479 -1480 yıllarında İstanbul sarayına davet edilmiş ve Fatih Sultan Mehmet’in portresini yapmıştır.
Fatih devrinin son yıllarında (1479 -1481) İtalyan ustaları Costanzo da Ferrara ve Bertoldo di Giovanni Fatih portresini taşıyan madalyonlar yapmıştır.
İstanbul sarayına çeşitli batılı ressamların davet edilmesi ve sultanın portresini yapmaları saray ustalarını ve minyatürlerini de etkilemiştir. Bu sanatçılar İtalyan ustaların yetiştirmesi veya onların etkisiyle portreler yapmışlardır. Saray minyatür ve nakkaşlarını tanıtan ve Gelibolulu Mustafa Ali tarafından yazılan Menakıb-ı Hünerveran adlı eserde Sinan Bey ve öğrencisi Şiblizade Ahmet isimli portre sanatçılarının adları geçmektedir. Sinan Bey, Ragusalı usta tarafından yetiştirilmiş ve İtalyan tarzında eser vermiştir.
Sinan Beyin portresinde Da Ferrara madalyonu ile büyük benzerlik görülmektedir. Şiblizade Ahmet’e atfedilen minyatürde ise Fatih’in bağdaş kurma pozisyonu, kaftanı, türbanı, bir elinde gül, diğerinde mendil tutması ve iki boyutlu yüzeysel işlenişi İslam minyatür sanatının özellikle Timur dönemi hükümdar portrelerinin etkilerini yansıtır. Portrenin gerçekçi niteliği, Fatih’in ****onomik özelliklerinin doğru bir şekilde yansıtılmış olması ve Bellini’nin yağlı boya portresiyle benzerliği ise batılı etkileri ortaya koyar. Bu eserlerde batı resmiyle İslam minyatürünün sentezini buluruz.

__________________




 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet sohbet
Cevapla

Etiketler
evreleri, minyatür, osmanlı, sanatının


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Minyatür ve Gravürlerle Osmanlı İmparatorluğu​ Zen Tarih 0 07 Mayıs 2014 14:53
15. ve 16. Yüzyıl Dönemi Osmanlı Minyatür Sanatı Zen Tarih 0 06 Mayıs 2014 18:04
Minyatür İnsan Resimleri, Minyatür İnsan Fotoğrafları Violent Fotoğraf Kulübü 0 07 Mart 2014 19:58
Hat Sanatının Tarihi Seyri Estela Kültür ve Sanat 0 27 Ağustos 2013 17:59
Minyatür ve Gravürlerle Osmanlı İmparatorluğu YapraK Tarih 1 17 Ocak 2010 20:41