14 Ocak 2011, 02:14 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (1) | 2010 Yılı Sivil Havacılık Sonuçları "Türk Sivil Havacılığında Yüksek İrtifa" Sivil Havacılık Genel Müdürü Dr. Ali ARIDURU, 12 Ocak 2011 tarihinde düzenlendiği basın toplantısı ile 2010 yılında sivil havacılık alanında yaşanan gelişmeleri açıkladı. Genel Müdür ARIDURU, Sivil havacılığın geçmişteki durumunu, aradan geçen zamanda neler yaptıldığını, bugün gelinen noktayı ve son olarak bu gelişmeler sonunda uluslararası ölçekte Türkiye'nin geldiği konumu ortaya koyan bir değerlendirme yaptı. Türk sivil havacılığının 2010 yılında irtifa kazandığını belirten Genel Müdür ARIDURU, sivil havacılık sektöründeki gelişmelere ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu: Türkiye'yi uçuran harita… 2002 yılında iç hatlarda tek işletmeci 2 Merkezden 25 noktaya uçuş gerçekleştiriyordu. Bugün uçuş ağımıza iç hatlarda 21 yeni nokta ekledik. Bugün 7 havayolu şirketi 7 merkezden 46 noktaya uçuyor… İç hatlarda Avrupa'nın en hızlı büyüyen yıldızı durumundayız. Gökyüzünde menzili uzattık…İnsanları, milletleri ve kıtaları bağladık… 2002 yılında yurt dışında 60 noktaya uçuyorken, Uçuş ağımıza dış hatlarda 97 yeni nokta ekledik. Bugün yurt dışında 157 noktaya uçuş gerçekleştiriyoruz… Uçuş gerçekleştirilen nokta sayısı itibariyle dünyada ilk 10 ülkenin içindeyiz. Uçuş ağımız üç kat büyüdü… Türkiye, Dünya'nın en iyi take off yapan ülkesi… 2002 yılında iç ve dış hatlarda toplam 85 noktaya uçuyorduk, Uçuş ağımıza iç ve dış hatlarda 118 yeni nokta ekledik. Bugün uçuş ağımız üç kat büyüyerek toplamda 203 noktaya ulaştı…. Dünya genelinde uçuş ağını en fazla geliştiren ülkeyiz. Gökyüzünde yeni köprüler inşa ettik… 2002 yılında 81 ülkeyle ikili hava ulaştırma anlaşmamız vardı. Eski anlaşmaları günün koşullarına göre revize ettik. 30 ülkeyle yeni anlaşma imzaladık. Bugün ikili hava ulaştırma anlaşmamız olan ülke sayımız 111'e ulaştı. Son beş yılda ikili anlaşmalarda rekor kırdık, uçuş ağını en hızlı geliştiren ülke olduk. Türk sivil havacılığı şaha kalktı… 2002'de iç hatlarda 8,5 milyon olan yolcu sayımız, 6'ya katlandı. 2010 yılsonunda iç hatlarda 50,5 milyon yolcuya ulaştık. Yüzde 400'lük büyüme ile iç hatlarda taşınan yolcu sayısını en fazla arttıran ülkeyiz. Küresel Pazar Araştırmaları raporuna göre; Türkiye iç hatlarda gelecek 20 yıl içinde en hızlı büyüyecek pazar olarak gösteriliyor. Dış hatlara kanatlandık, yolcu sayısını ikiye katladık… 2002 yılında dış hatlarda 25 milyon olan yolcu sayımız ikiye katlandı. 2010 yılsonunda dış hatlarda 52 milyon yolcuya ulaştık. Dış hat yolcu sayını en çok arttıran dünyadaki ilk üç ülkenin içindeyiz. Dünya sivil havacılığında Türk Rüzgarı Esiyor… İç ve dış hatlarda 2009 yılında 85.5 milyon olan yolcu sayımız, bir yılda yüzde 20 artarak 2010 sonunda toplamda 102 milyon 706 bine yükseldi. Küresel Pazar Araştırma Raporu, 2028 yılına kadar, Türkiye'nin iç hatlarda yüzde 10,1 büyüme ile gelecek 20 yıl içinde en hızlı büyüyecek pazar olacağını belirtiyor. Türkiye'yi yüzde 10'luk büyüme ile Hindistan, yüzde 9.4'lük büyüme ile Kuzey Afrika ve Çin'in takip edeceği öngörülüyor. Asya-Avrupa Koridorunda her üç transit yolcudan biri Türkiye üzerinden uçuyor. 2002 yılında transit uçak trafiğimiz 155 bin iken, 2010 sonu itibariyle transit uçak trafiğimiz 295 bine ulaşmıştır. Türkiye, Asya-Avrupa koridorunda yolculuk yapan 51 milyon uluslararası yolcunun 20 milyonu taşıyarak transit yolcu sayısını en fazla arttıran ülke oldu. Ticaretin Kapıları Açıldı... 2002 yılında 1 milyon tonu bile bulmayan yük trafiğimiz 2010 yılı sonunda 2,5 kat artarak 2 milyon tonu geçti. Kargo taşımacılığında havayolunun payını her geçen gün artırdık, iç hatlarda 3 kat, dış hatlarda 2 kat artış sağladık. Uçak filomuzu sekiz yılda üçe katladık…. 2002 yılında büyük gövdeli uçak sayımız 110 idi. Sekiz yıl içinde filomuza toplam 222 uçak ekledik. Ortalama iki haftada bir uçak aldık. 2010 yılı sonu itibariyle havayolu işletmelerimizdeki uçak sayısı 332'ye ulaştı. İş jeti sayımız 100'e, Toplam hava aracı sayımız bine ulaştı… 2002 yılında 39 olan iş jeti sayımız, bugün 98'e ulaştı. Hava taksi işletmelerindeki 244, Genel Havacılık İşletmelerindeki 217, Balon işletmelerindeki 106, Zirai İşletmelerdeki 69 hava aracı olmak üzere Türk tesciline kayıtlı hava aracı sayısı 1066'ya ulaşıyor. 2002 yılında 588 olan hava aracı sayımız sekiz yılda ikiye katlandı. Denetimlerimiz 10 kat arttı… 2002 yılında sivil havacılık sektörüne yapılan denetim sayıları toplamı 528 idi. … 2010 yıl sonu sivil havacılığın tüm alanlarında yapılan toplam denetim 5221'e ulaştı. Hava araçlarına yapılan emniyet denetimlerinde Türkiye, 44 üyesi bulunan Avrupa Sivil Havacılık Konferansı (ECAC) içinde Fransa ve Almanya'dan sonra en çok hava aracı emniyet denetimi yapan 3. ülkedir. Sektör Cirosu 12 Milyar Dolar… 2002 yılında sayıları 14 olan hava taşıma işletmelerinin cirosu 2.2 Milyar Dolar iken, Bugün 16 havayolu işletmesinin toplam cirosu yaklaşık 12 milyar dolara ulaştı. Mali olarak son derece güçlü bir yapıya kavuşan havacılık işletmelerimiz, dünya çapındaki ortaklıkları ile küresel işletmeler haline dönüştü. Bölgesel İşbirliği Projesi ile Yeni Pazarlara Yelken Açtık… SHGM tarafından Akdeniz, Afrika, Asya, Ortadoğu, Balkanlar ve Karadeniz coğrafyasındaki ülkelerle sivil havacılıkta işbirliğini içeren 8 ayrı bölgesel işbirliği toplantısı düzenlenerek 87 ülke ile çoklu işbirliği anlaşması yaptık. Türkiye'nin bölgesinde uçak bakım ve eğitim merkezi olma hedefinin gerçekleştirilerek ülke ekonomisine katkı sağlanmasının yanısıra bulunduğumuz coğrafyadaki ülkelerle ilişkileri geliştirilerek Türk sivil havacılığının yeni pazarlara açılması ve sektörümüzün yurt dışındaki yatırım imkanlarının önü açılmıştır. 13 ülkede 10 milyar dolarlık yatırım… Bölgesel işbirliği toplantılarımız, anlaşma sağlanan ülkelerle sivil havacılık ile ilgili her konuda işbirliğini içermesi ve havacılık sektörümüzün katılımı sağlanarak işbirliği için zemin oluşturma bakımından ülkemize çok önemli fırsatlar sunmuştur. Havayolu ve terminal işleticilerimiz ile yer hizmetleri kuruluşlarımız Bölgesel İşbirliği Projesi çerçevesinde 13 ülkede 10 milyar dolar yatırım yapmıştır. BOY sektörü BOY Attı… Uçak Bakım, Onarım ve Yenileme (BOY) Sektöründeki kuruluş sayımız 19'dan 34'e yükseldi. Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansından (EASA) Uçak Bakım Akreditasyonu aldık. Türkiye, sadece 12 AB üyesi ülkenin sahip olduğu bakım kuruluşlarını yetkilendirme akreditasyonuna sahiptir. (Avusturya, Danimarka, Fransa, Almanya, İrlanda, İtalya, Hollanda, İspanya, İsviçre, Türkiye, İngiltere) Uçak Bakımından 1 Milyar Dolar Kazanç… Yerli uçakların yanı sıra yabancı uçakların bakımını da yapmaya başladık. Bölgesel işbirliği anlaşmalarımız çerçevesinde bu akreditasyona sahip olmayan ülkelerden yaklaşık 400 uçağın bakımını Türkiye'de yaptık. Ülke ekonomisine uçak bakımından 1 Milyar Dolar Katkı Sağladık… Türkiye, artık kararları uygulayan değil belirleyen bir ülke… Türkiye uluslararası örgütlerin karar alma mekanizmalarında en üst düzeyde görev almaya başlamıştır. Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı (Eurocontrol) Başkan Yardımcılığı, Avrupa Sivil Havacılık Konferansı (ECAC) Koordinasyon Kurulu üyeliği ve Eğitim Başkanlığı bunlardan sadece bazılarıdır. D-8 Ülkeleri Sivil Havacılık Grubu, Türkiye- Ortadoğu (T-MAG) Havacılık Grubu ve Bölgesel Emniyet Gözetim Örgütü RSOO'nun Başkanlığı olmak üzere 15 ülkenin sivil havacılık liderliğini yürütmekteyiz. Türk Sivil Havacılığı Projeleri ile diğer ülkelere örnek gösteriliyor… Ekonomik Havaalanları, Engelsiz Havaalanları, Yeşil Havaalanları, Open Sky Projesi, Türkiye'nin Bakım ve Eğitim Merkezi Olması, Türkiye'nin Transit Havacılık Merkezi Olması, Hava Ambulans Projesi gibi çok sayıda yeni projeyi hayata geçirdik. Bölgesel İşbirliği Projesi, Dünya Sivil Havacılık Örgütü'nden tam not aldı. 190 ülkenin katıldığı 2010 ICAO Genel Kurul Toplantısı'nda Bölgesel işbirliği projemiz küresel havacılık sisteminin gelişimine hizmet eden sürdürülebilir çok yönlü bir proje olarak diğer üye ülkelere örnek gösterildi. SHGM tarafından 3 yılda 20 kitap yayımlandı… Genel Müdürlüğümüz gelişen sivil havacılık sektörünün ihtiyaç ve beklentileri çerçevesinde uluslar arası standartların en üst düzeyde uygulanması amacıyla mevzuat çalışmalarını da tüm hızıyla sürdürmektedir. Ayrıca, uluslar arası dokümanların çevirileri de dahil olmak üzere 2007 yılından itibaren toplam 20 kitap yayımlanmıştır. | |
|
Etiketler |
2010, havacılık, sivil, sonuçları, yılı |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
7 Aralık Dünya Sivil havacılık günü | Chelt | Sivil havacılık | 0 | 08 Aralık 2011 13:16 |
Türk Sivil Havacılık Kanunu | Chelt | Sivil havacılık | 0 | 19 Nisan 2011 00:54 |
7 Aralık Sivil Havacılık Günü | Chelt | Sivil havacılık | 0 | 08 Aralık 2010 21:38 |