10 Şubat 2012, 19:46 | #1 | |
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
| ‘Görünmeyen’ İki İnsan, Ortak Bir Kader! Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Lost ve Six Feet Under’ın senaristi Craig Wright’ın yazdığı ‘Görünmeyen’, Tiyatro Karnaval tarafından Mecidiyeköy’de Gönül Ülkü-Gazanfer Özcan Tiyatrosu’nda tiyatro severlerin beğenisine sunuluyor Lost ve Six Feet Under’ın senaristi Craig Wright’ın yazdığı ‘Görünmeyen’, Tiyatro Karnaval tarafından Mecidiyeköy’de Gönül Ülkü-Gazanfer Özcan Tiyatrosu’nda tiyatro severlerin beğenisine sunuluyor. Birçok dizi ve sinema filminde rol alan oyuncu kadrosuyla farklı bir konuyu sahnelere koyan grup, İstanbul Şehir Tiyatroları’ndan tanıdığımız Tolga Yeter’ in yönetiminde başarılı bir işe imza atmış. Craig Wright’ı sanırım Türkiye’de tanımayan yok. Dünyanın en heyecan verici dizisi kabul edilen Lost’ un bölümlerini yazan yazar, genç yaşta elde ettiği başarıyla ABD’ de hatırı sayılır bir isme dönüşmüş. Tiyatro Fora, yazarın ‘Köşk’ adındaki oyununu daha önce sahnelerde sergileme şansını yakalamıştı. Televizyonlara ve sinemalara yazdıklarının yanında tiyatro metinleriyle de ün salan Wright, 2006 yılında Amerika’daki tiyatro eleştirmenleri tarafından ‘yılın en iyi tiyatro oyun yazarı’ seçilmiş. ‘Görünmeyen’, ABD’li bir yazarın düşüncesinden çıkmasına rağmen anlattıklarıyla evrensel bir dile sahip. Wright’ın karakterleri, Wallace (Barış Atay) ve Valdez (Caner Erdem) işledikleri suçların daha ne olduğunu bilmeden cahil bir hapishanede on yıl geçirmişlerdir. Hapishane bekçisi Smash (Gökhan Yıkılkan), günün monotonluğunu giderirken, birbirlerini görmeyen Wallace ve Valdez izole edilmiş halde kendi hücre duvarı üzerinden konuşup feryat etmektedirler. Karakterlerin yaygaracı sohbetleri boyunca, Kafka, Orwell, Beckett, insanın gözünün önüne geliyor. Kendi tutsaklığının her yönünü keşfetmek isteyen iki insanın hali, Irak’taki Ebu Garib hapishanesini anımsatıyor. Ya da Türkiye’deki son dönem tutuklanan aydınları, yazarları, siyaset adamlarını... Tolga Yeter, karakterlerin senelerce birbirlerini görmeden geçirdikleri zaman dilimini doğru tespitlerle sahneye aktarmış. Diyaloglara yapılan vurgular, alışılagelmiş günlük hayatın dışında gelişen sohbetler, seyirciyi çatışma içinde bırakıyor. Ayrıca içerideki insanların neden orada olduklarını anlamak isteyen seyirci, oyun boyunca derin bir merak duygusu içinde. Smash’ ın yaptığı işkenceler de bu sahnelerin içine eklenince, üç ayrı insanın zoraki dostluğundan çıkan acıyı paylaşmış oluyoruz. Barış Atay ve Caner Erdem ikilisinin gösteri boyunca olayların canlı birer örneğine dönüşmeleri çok iyi. Karakterleri özümsemiş isimler var karşımızda. Gökhan Yıkılkan’ ın şiddet ve işkence dolu arzuları yüzünden okunurken, Barış Atay’ ın bilgiç konuşmaları konunun can alıcı noktası. Caner Erdem saflığın simgesi konumunda rolünü tamamlamış. ‘Görünmeyen’, yazarın siyasal konjoktörde yakaladığı çarpıcı bir metin olmasına karşın, olayları düşünsel bir noktaya götürmediği için eksik yapıları içerisinde barındırıyor. İçeriye düşen karakterlerin neden orada oldukları tam olarak anlaşılmıyor. Fikir suçu ya da adi suçtan içeride yatan iki kişi mi izliyoruz, yoksa bilmediğimiz başka ayrıntılar mı mevcut? Tolga Yeter’ in yönetim başarısı, doğru oyuncu seçimleri ‘Görünmeyen’ i izlenir kılan farklılıklar. Başarılı bir çalışma sizleri bekliyor. Oyun, 12 Şubat Pazar Saat 15:00; 24 Şubat Cuma Saat 20:30 Şişli Gönül Ülkü Gazenfer Özcan Tiyatrosu’nda | |
|
Etiketler |
bir, iki, insan, kader, ortak, İki, İnsan, ‘görünmeyen’ |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
İnsan ilişkilerinde mutlaka ortak payda bulunmalı | Amelia | Kişisel Gelişim | 0 | 22 Mart 2014 19:35 |
Fıtrat, Kader Ve İrade Üçgeninde; İnsan - Hamza Aydın | Kalemzede | Felsefe | 0 | 10 Ağustos 2011 14:20 |