(d. 27 Mart 1879, Lüksemburg - ö. 25 Mart 1973, ABD)
Amerikalı fotoğraf sanatçısı, ressam. Amerikan fotoğrafçılığının öncülerinden sayılır.
1882 yılında Steichen ailesi, Lüksemburg'tan ABD'ye göç etti. Önce Hancock'a, sonra da Milwaukee'ye yerleşti. Steichen 15 yaşına geldiğinde burada bir taş baskı ustasının yanına çırak olarak girdi. Önceleri resimle uğraşan Steichen sonraları fotoğrafa ilgi duymaya başladı.
Resme olan ilgisi ve düşkünlüğü fotoğraflarına da yansıdı. İlk çektiği fotoğraflarda bu etki görülüyordu. Öyle ki Steichen bu fotoğrafların çoğuyla negatif ya da kart üstünde çeşitli kimyasallar kullanarak oynuyor, tıpkı bir resim gibi görüntü ekliyor ve ya siliyordu. Steichen'ın bu fotoğrafları pek çok eleştirmen tarafından fotoğraf sanatının en büyük başarısı olarak görüldü.
1902'de dönemin ünlü ABD'li fotoğraf sanatçısı Alfred Stieglitz, Steichen'a Photo-Secession Grubu'nu birlikte kurmayı teklif etti. Bunun üzerine 1905 yılında grup New York'ta dönemin pek çok önemli sanatçısının eserlerine yer verecek olan Küçük Galeri'yi açtı. 1910 yılında Steichen Paris'te heykelci Auguste Rodin'le tanıştı ve arkadaş oldu. Daha sonra Rodin'in eserlerini galeride sergiledi. Pek çok Avrupalı sanatçının eserleri ABD'de ilk kez Küçük Galeri'de sergilendi. Eserleri sergilenen ünlü sanatçılar arasında Henri Rousseau, Henri Matisse, Paul Cezanne, Pablo Picasso, Max Weber'de bulunmaktaydı.
I. Dünya Savaşı'nda Steichen ABD Kara Kuvvetlerinin hava birliği fotoğraf bölümünde görev aldı. Bu dönemde sanat anlayışında da değişme oldu. Fotoğraftaki izlenimci üslubunun yerini gerçekçilik aldı. Aynı dönemde siyah-beyaz ve gri tonlarda fotoğraflar çekerek bu renklerin tonlarını inceledi.
1923-38 yılları arasında bir stüdyo işletti. Çektiği portre ve reklam fotoğraflarıyla başarılar kazandı. Aynı dönemde çektiği ünlülerin fotoğrafları birer belge niteliğineydi. Bunlardan Gloria Swanson, Charlie Chaplin ve Greta Garbo'nun ellerinin arasına başını aldığı fotorafı en ünlü yapıtlarından biri oldu. 1923 yılında Vogue ve Vanity Fair adlı moda dergisinin baş fotoğrafçılığını yaptı.
II. Dünya Savaşı'nda Steichen, ABD Deniz Kuvvetleri'nde deniz savaşlarını görüntülemekle görevli bölümde çalıştı. 1941 yılında Pearl Harbor Baskını'ndan sonra New York'ta Modern Sanatlar Müzesi'nde "Zafere Giden Yol" adlı bir sergi açtı. 1942-62 yılları arasında Modern Sanatlar Müzesi'nin fotoğraf yöneticiliğini yaptı. 1955 yılında ulaştığı izleyici sayısı bakımından önemli olan "İnsanlık Ailesi" adlı sergiyi düzenledi ve bu sergi pek çok ülkeyi de dolaşarak milyonlarca insana ulaştı. Steichen fotoğraf hayatı boyunca genç sanatçıları hep destekledi. 1963 yılında A life in Photography adlı bir de kitap yayınladı.