IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  digitalpanel

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 24 Mart 2024, 15:39   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Psikolojiye Giriş: Sigmund Freud'un Kızı Anna Freud'un Psikanalize Katkıları Nedir?





Psikolojiye Giriş: Sigmund Freud'un Kızı Anna Freud'un Psikanalize Katkıları Nedir?


Anna Freud, yaşamı boyunca birçok farklı yayına psikanaliz üzerine makaleler yazan üretken bir yazardı. İlk yayını, Psikanalize Giriş: Çocuk Analistleri ve Öğretmenleri için Dersler 1922–1935 başlığını taşıyordu ve o sırada Viyana'daki öğretmenlere ve küçük çocukların bakıcılarına verdiği dört farklı dersin sonucuydu. Anna Freud'un ilk makalesi Fantezileri ve Hayalleri Yenmek (1922), “Kısmen kendi iç yaşamından yararlandı, ama ... katkısını daha az bilimsel yapmadı.” İçinde, “Bilinçli olarak mastürbasyonu bastırmak için tasarlanabilecek hayal kurmanın, esas olarak bilinçsizce orijinal mastürbasyon fantezilerinin detaylandırılmasıdır.” olduğunu açıkladı. Babası Sigmund Freud, daha önce A Child is Being Beaten'da çok benzer bir zemini ele almıştı “her ikisi de analizinden elde edilen materyali bazen tamamlayıcı makalelerinde klinik illüstrasyon olarak kullandılar.” burada “ilgili kişinin hayatı için büyük önem taşıyan gündüz rüyalarının ayrıntılı bir üst yapısının, mazoşist dayak fantazisi ile büyümüştü ... [bir] neredeyse bir sanat eseri seviyesine yükseldi.”

1927'de ilk kitabı “An Introduction to the Technique of Child Analysis” adlı eserinde (Çocuk Analizi Tekniğine Giriş) açıkladığı çocuk gelişimi hakkındaki görüşleri, “Freud'un ve analist kızının en makul bulduğu gelişim programından ayrılan" Melanie Klein'ınkilerle çatışıyordu.” Özellikle, Anna Freud'un “Çocukların analizinde aktarım farklı bir rol oynar ... Ve analist sadece anneyi temsil etmek değil, aynı zamanda çocuğun hayatında hala orijinal bir ikinci annedir.” Psikanalitik dünyanın çoğunda bir tür ortodoksluk haline geldi. Anna Freud, 1936'daki bir sonraki büyük çalışması için, ego psikolojisi ve savunma mekanizmaları üzerine klasik bir monografi olan Ego ve Savunma Mekanizmaları, kendi klinik deneyimlerinden yararlandı, ancak teorik içgörülerinin temel ve yetkili kaynağı olarak babasının yazılarına güvendi. Burada “gerileme, bastırma, tepki oluşumu, izolasyon, geri alma, yansıtma, içe çekme, benliğe karşı dönme, tersine çevirme ve yüceltme” ego işlevlerinin ve savunma mekanizmaları kavramının öneminin belirlenmesine yardımcı oldu ve egoya babasının çalışmasında bulunandan daha fazla vurgu yapmaya devam etti. “Ego hakkında daha fazla şey öğrenmek istemeliyiz.” son on yıllarında.

Daha sonraki çocukluk ve ergenlik dönemindeki gelişmelere özel önem verildi. “Gecikme dönemi her zaman Oidipal öncesi aşamalardan daha fazla ilgi duymuşumdur.” “Bu dönemin artan entelektüel, bilimsel ve felsefi ilgilerinin dürtülere hakim olma girişimlerini nasıl temsil ettiğini” vurguladı. Ergenlikte fizyolojik olgunlaşmanın ortaya çıkardığı sorun, Anna Freud tarafından güçlü bir şekilde ifade edilmiştir: “Saldırgan dürtüler tam bir asilik noktasına kadar yoğunlaşır, açlık açgözlülüğe dönüşür... Egonun yapısında sağlam bir şekilde yerleşmiş gibi görünen tepki oluşumları, parçalara ayrılma tehdidi altındadır.” Selma Fraiberg'in 1959'da “Anna Freud'un ego psikolojisi üzerine yazıları ve erken çocuk gelişimi üzerine çalışmaları, çok çeşitli mesleklerde çalışanlar için çocukluk dünyasını aydınlattı ve benim için benim girişimim ve en değerli rehberim oldu.” O zamanlar Klein'ın kalbi dışındaki psikanalizin çoğu için konuşuyordu. Bununla birlikte, tartışmalı bir şekilde, Anna Freud'un Londra yıllarında, “Psikanalize olan ilgisinden bağımsız olarak herkesin okuması gereken 'Kaybetmek ve Kaybolmak Hakkında' da dahil olmak üzere en seçkin psikanalitik makalelerini yazdı.” Orada “Ölülere sadık kalmak ve yaşayanlarla yeni bağlara yönelmek için eşzamanlı dürtüler.” tanımı, belki de babasının yakın zamanda ölümünden sonra kendi yas sürecini yansıtıyor olabilir.

Daha sonra çocukların araştırılması, gözlemlenmesi ve tedavisine odaklanan Anna Freud, çocukların semptomlarının nihayetinde yetişkinler arasındaki kişilik bozukluklarına benzediğini ve bu nedenle genellikle gelişim aşamalarıyla ilişkili olduğunu fark eden bir grup önde gelen çocuk gelişimi analisti (Erik Erikson, Elisabeth Geleerd, Edith Jacobson ve Margaret Mahler'i içeren) kurdu. Çocuklukta Normallik ve Patoloji (1965) adlı kitabı, “Bağımlılıktan duygusal özgüvene' teorik normal büyümeyi gösteren gelişimsel çizgilerin kullanımını” özetledi. O zamanlar devrim niteliğindeki bu fikirler aracılığıyla Anna bize, babasının önemli dürtü modelini, ebeveynlerin çocuk gelişim süreçlerindeki önemini vurgulayan daha yeni nesne ilişkileri teorileriyle birleştiren kapsamlı bir gelişim teorisi ve gelişimsel çizgiler kavramı sağladı. Bununla birlikte, babasının işine olan temel sadakati bozulmadan kaldı ve gerçekten de “Hayatını babasının mirasını korumaya adadığı” söylenebilir. Teorik çalışmasında ona yönelik çok az eleştiri olurdu ve psikanalitik pasiflik anlayışına hala en iyi katkıyı yapardı ya da “Özgecil teslimiyet, aşk nesnelerinin yaşamları için aşırı endişe ve endişe” olarak adlandırdığı şey. buyurmuştur. Jacques Lacan, Anna Freud'u "Psikanalizin Çekül Bir Çizgisi” olarak adlandırdı. “Bir bina yapmaz, ancak belirli sorunların dikeyini ölçmemize izin verir.” dedi. Başlıca biyografi yazarına göre, psikanaliz klasik Freudculuktan başka kaygılara doğru kaymaya devam ederken, Anna Freud'un babasının “Birey içindeki çatışmaya yaptığı vurgunun, bireyi medeni bir topluluk içinde tutma dürtüleriyle savaşan amaçların, fikirlerin ve ideallerin potansiyel kaybı hakkındaki uyarısına kulak vermek yine de yararlı olabilir. Bunu, her bireyin annesiyle mükemmel bir birlik özlemine indirgemek modern hale geldi ... Bu şekilde kaybedilen çok büyük bir miktar var.” dedi.

KAYNAK: PSİKOLOJİ TARİHİ
(İNGİLİZCEDEN TÜRKÇEYE ÇEVRİLMİŞTİR.)






__________________

English Preparatory Department
School of Foreign Languages
Assistant English Teacher
Ankara Baskent University
2017-18

“Benim, senden öncem ve senden sonram yok, yalnızca sen varsın...”
C.A - 31.12.2010 - ∞

English Language and Literature
Faculty of Humanities and Letters
Ankara Bilkent University
2010-15
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet sohbet
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Psikolojiye Giriş: Sigmund Freud'un Kızı Anna Freud'da Geç Dönem Psikanaliz Nedir? Kalemzede Psikoloji 0 24 Mart 2024 15:39
Psikolojiye Giriş: Sigmund Freud'un Kızı Anna Freud'da Erken Dönem Psikanaliz Nedir? Kalemzede Psikoloji 0 24 Mart 2024 15:39
Psikolojiye Giriş: Sigmund Freud'un Kızı Anna Freud'un Psikanaliz Düşüncesi Nedir? Kalemzede Psikoloji 0 24 Mart 2024 15:39
Psikolojiye Giriş: Sigmund Freud'un Psikolojiye Etkisi Nedir? Ne Değildir? Kalemzede Psikoloji 0 24 Mart 2024 15:16
Psikolojiye Giriş: Sigmund Freud'un Psikanalist Kızı Anna Freud Kimdir? Kalemzede Psikoloji 0 24 Mart 2024 15:16