22 Aralık 2015, 11:02 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Quick-Basic Adına Tüm Konular Quick-Basic Adına Tüm Konular [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Quick ve Basic adına tüm arkadaşların faydalanabileceği bir konu olup her konu ayrı ayrı anlatım şeklinde olacaktır. Quick-Basic Adı altında olan tüm başlıklar şu şekildedir; Bölüm 1 : QuickBasic'e Giriş Konu İçerikleri; BASIC nedir? QuickBasic editörünün kullanımı Qbasicde satır numaraları PRINT yerine ? (soru işareti) Qbasicde yardım almak Bölüm 2: Qbasicde Veri Tipleri Konu İçerikleri; Qbasicde Veri Tipleri Veri tipleri nasıl kullanılır? Data tipi kullanımının bir başka yol Kullanıcı tanımlı Veri Tipleri Bölüm 3: CLS , INPUT ve PRINT Konu İçerikleri; CLS komutu Değişkenlere Veri aktarmak INPUT Komutu PRINT Komut Uygulamalar Bölüm 4: Kontrol blokları Konu İçerikleri; IF ... THEN ... ELSE İç içe IF Mantıksal karşılaştırmalar ELSEIF, SELECT CASE Bölüm 5: Döngüler Konu İçerikleri; GOTO döngüsü FOR & NEXT döngüsü DO & LOOP döngüsü WHILE ... WEND döngüsü Bölüm 6: Diziler Konu İçerikleri; Dizi tanımlama OPTION BASE, LBOUND, UBOUND Çok boyutlu değişken tanımlama REDIM, ERASE Bölüm 7: Goto, Gosub, Sub, Function Konu İçerikleri; GOTO GOSUB SUB FUNCTION STATIC, SHARED, COMMON Bölüm 8: Karakterlerle ilgili işlemler Konu İçerikleri ; PRINT USING STR$ VAL STRING$ SPACE$ ASC CHR$ HEX$ , OCT$ INKEY$ LCASE$ , UCASE$ LEFT$ , RIGHT$ , MID$ LEN LTRIM$ , RTRIM$ Bölüm 9: Rakamlarla ilgili işlemler Konu İçerikleri; ABS INT FIX RANDOMIZE RND DÖNÜŞTÜRME FONKSİYONLARI MATEMATİKSEL FONKSİYONLAR LEN , ASC, VAL Bölüm 10: Dosya İşlemleri-1 Konu İçerikleri; OPEN Sıralı Erişimli Dosya Oluşturma ve Yazma Sıralı Erişimli Dosyadan Okuma Satır Satır okuma Dosyaya Ekleme Yapma UYGULAMA Bölüm 11: Dosya İşlemleri-2 Konu İçerikleri ; Rasgele Erişimli(RANDOM) Dosya Oluşturma Rasgele Erişimli Dosyaya Yazma Rasgele Erişimli Dosyadan Okuma Bölüm 12: Dosya işlemleri-3 Konu İçerikleri; Binary(ikili) Dosya Oluşturma ve Yazma. Binary Dosya Okuma Okuma ya da yazma konumu Dosyalama İşlemi Uzun olduğundan 3 bölüm üzerinden anlatım olacaktır. Bölüm 13: UYGULAMA Uygulama İçerikleri ; Dosyayı Silme Dosya adını değiştirme Konum değiştirme Klasördeki Dosyaların Listesi.. Yeni Klasör Oluşturma Klasörü Silme Dosya Kopyalama. Tüm anlatılmış olan konuların uygulamalarını bu bölümde göreceksiniz arkadaşlar...
__________________ SusKun ve Sessiz Mürekkep... Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir. | |
|
22 Aralık 2015, 11:07 | #2 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: Quick-Basic Adına Tüm Konular Bölüm 1 : QuickBasic'e Giriş BASIC nedir? BASIC kelimesi Beginners All-Purpose Symbolic Instruction Code kelimelerinin baş harflerinden oluşmuş bir kelimedir. Genel amaçlı yeni başlayanlar için bir programlama dilidir. Öğrenmesi kolay, yüksek seviyeli bir dildir. Basic kodları bir derleyici ile çalıştırılabilir(.EXE) ye dönüştürülebilir. QuickBasic editörünün kullanımı QuickBasic paketini bilgisayarınıza kurduğunuzda ; dos komut satırında Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
yazıp ENTER'e bastığınızda karşınıza basic programınızı yazmanız için bir editör programı yükler. Dos un EDIT ine benzer özelliklere sahiptir. Basic programınız yazdıktan sonra F5 tuşu ile çalıştırabilirsiniz. Programın çalışması bitince herhangi bir tuşa basarak, program hala çalışıyorsa CTRL-PAUSE tuşlarına basarak programın çalışmasını durdurup editöre dönebilirsiniz. Not: QBASIC kullananlar komut satırında QBASIC yazarak çalıştıracaklar. UYGULAMA: dos komut satırında qb yazıp enter tuşuna basarak qbasic editörünü çalıştırın. Aşağıdaki resimde olduğu gibi editöre yazın. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Klavyeden F5 tuşuna basarak yazdığımız basic kodunun çalışmasını sağlayın. Bir problemle karşılaşmazsanız ekranındaki yazılar temizlenecek ve ekranın ilk satırında [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yazacak. Editör ekranına dönmek için herhangi bir tuşa basın. Not: ' (ayırma) işaretinden sonra yazılanlar açıklama içindir, yazılmasa da olur.
__________________ SusKun ve Sessiz Mürekkep... Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir. |
|
22 Aralık 2015, 11:14 | #3 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: Quick-Basic Adına Tüm Konular Qbasicde satır numaraları Satır numaraları gereksizdir. Ama kullanabilirsiniz de. Kullanırsanız; numaraların birbirini takip etmesi şart değildir. QBasicde satır numaraları yerine okunurluğu kolaylaştırması için ETİKET kullanılır. Etiketi de sadece GOTO veya GOSUB ile gidilecek satırlara koymak yeterlidir. Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
Yukarıdaki program kodları yerine; aynı işi yapan, satır numarası vermeden, etiket kullanarak yazılmış hali aşağıda. Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
Bir satırda birden fazla komut da kullanılabilir. İki komutu ayırmak için : (2 nokta üst üste) kullanılır Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
Üstteki ile alttaki kodlar aynı işi yapar. Farkı yoktur. Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
__________________ SusKun ve Sessiz Mürekkep... Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir. |
|
22 Aralık 2015, 11:15 | #4 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: Quick-Basic Adına Tüm Konular PRINT yerine ? (soru işareti) Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
Yukarıdaki iki satır aynı işi yapar. Yazarken ? işareti PRINT komutuna dönüşür. Bundan sonra eminim ki ? işaretini PRINT e tercih edeceksiniz.
__________________ SusKun ve Sessiz Mürekkep... Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir. |
|
22 Aralık 2015, 11:15 | #5 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: Quick-Basic Adına Tüm Konular Bölüm 2: Qbasicde Veri Tipleri Qbasicde INTEGER, SINGLE, DOUBLE gibi veri tipleri vardır. Veriler belleğe saklanmadan önce bellekte ne kadar yer kaplayacağını belirtmek için kullanılır. Değişkenin içeriği ancak bu şekilde bellekte düzenli bir şekilde yerleşir. Örnek Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
A değişkenin yanındaki % işareti değişkenin bir INTEGER veri tipine sahip olduğunu gösteriri. Ona aktarılan bilgi bellekte 2 karakterlik yer kaplar. Değişkenlerin veri tipini tanımlamak şart değildir. O zaman tanımlanmamış değişkenler basic tarafından SINGLE olarak kabul edilir.
__________________ SusKun ve Sessiz Mürekkep... Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir. |
|
22 Aralık 2015, 11:21 | #6 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: Quick-Basic Adına Tüm Konular Qbasicde Veri Tipleri Qbasic diğer dillerdeki gibi tüm veri tiplerini kullanmanıza imkan vermez, fakat genellikle diğerlerine ihtiyaç duymayacaksınız. Qbasic ile kullanabileceğiniz veri tipleri INTEGER, LONG, SINGLE, DOUBLE ve STRING dir. Daha detaylı bilgi almak için menüden HELP/Contents 'i ve çıkan ekranda Data Types i tıklayın. Veri tipleri nasıl kullanılır? Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
A nın INTEGER olduğunu öğrenmiştik ama Y! ve Z& ! işareti SINGLE verilere sahip değişkenleri tanımlamak için, & işareti LONG verilere sahip değişkenler içindir. ARAŞTIR: Şimdi siz DOUBLE ve STRING değişkenler için hangi işaretler kullanılması gerektiğini HELP den bulmaya çalışın. Data tipi kullanımının bir başka yolu Değişkenlerin data tiplerini tanımlamak için birkaç alternatif yöntem vardır. Bunlar: Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
Bu stil en güzel görüneni ve iyi programcıların kullandığı stildir. Tanımları düzgün yaptıktan sonra programın ileriki aşamalarında yalnızca değişken adını kullanmanız yeterlidir. Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
Bu da başka bir stil Değişkenin baş harfine göre tanımlanmamış olan tüm değişkenler DEF in yanındaki değişken türünde olur. İyi bir stil sayılmaz. Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
Bu şekilde tanımlama yaptığınızda aynı değişkeni hep aynı şekilde yazmak zorundasınız. Yani A% nin değerini değiştirmek için A = 100 kullanmak sakıncalıdır. DİKKAT: Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
__________________ SusKun ve Sessiz Mürekkep... Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir. |
|
22 Aralık 2015, 11:49 | #7 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: Quick-Basic Adına Tüm Konular Kullanıcı tanımlı Veri Tipleri Kendi veri tipinizi belirleyebilirsiniz Bu size bellekte kaplayacak olan verilerinizi kullanmanızı kolaylaştıracaktır. Örneğin kişilerin adres bilgileri üzerinde işlem yapmak istiyorsanız, kişi için kendinizin belirlediği bir veri yapısı oluşturabilirsiniz. Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
Bu açıklamalar sanırım yetersiz olacaktır başlangıç için. Daha detaylı bilgi almak için TYPE yazısı üzerinde iken F1 e basarak yardım alabilirsiniz. Tanımlamış olduğumuz ADRESTIPI veri tipini kullanmak için bellekte yer açmalıyız. Bunun için Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
komutunu kullanırız. Şimdi bu değişkenin(PERSONEL) elemanlarına değer aktaralım Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
Bu tip değişken kullanımı QBasic de yeni iseniz ve ya diğer BASIC dillere alışkanlığınız varsa garip gelecektir. Ama bu tip değişkenler diğer dillerde de kullanılmaktadır. Şu an için telaşlanmanıza gerek yoktur. Zamanla bu yapıya alışıp gerekli yerlerde rahatlıkla kullanacaksınız.
__________________ SusKun ve Sessiz Mürekkep... Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir. |
|
22 Aralık 2015, 11:50 | #8 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: Quick-Basic Adına Tüm Konular
__________________ SusKun ve Sessiz Mürekkep... Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir. |
|
22 Aralık 2015, 11:56 | #9 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: Quick-Basic Adına Tüm Konular Bölüm 3: CLS , INPUT ve PRINT Bu bölümde ekranı silme, program çalışırken değişkenlere veri aktarma ve bu verileri yazdırmayı öğreneceğiz. CLS komutu Bu komut çalıştırıldığında daha önceden ekrana yazılmış olan yazılar silinir. Genelde programlar, ilk olarak ekranı temizleyerek, sonraki yazılacaklara temiz bir ekran hazırlar. Burada dikkat edilecek şey CLS den bir önceki zemin rengi ne ise ekran o renk ile doldurulur. CLS den önce bir renk ayarı yapılmamışsa ekran siyah renk ile doldurularak temizlenir. Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
__________________ SusKun ve Sessiz Mürekkep... Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir. |
|
22 Aralık 2015, 12:01 | #10 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: Quick-Basic Adına Tüm Konular Değişkenlere Veri aktarmak Veri tiplerini açıklarken değişkenlerden bahsetmiştik. Değişkenler, bilgisayarın aklında tutması gereken şeyleri aktarırız. Değişkenler bir harf ile başlayıp 40 karaktere kadar bir isim alabilir. İçinde İngilizce harf ve rakamların dışında semboller olursa kabul edilmez. Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
Yukarıdaki değişken için kullanılan isimler hata oluşturacaktır. Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
1. satırda PI değişkenine 3.14 rakamını aktardık. Sonraki aşamalarda PI sayısına bir sayı aktarmazsak program sonlana kadar o değeri aklında tutar. Ve biz bunu gerekli olduğunda kullanırız. Örneğin 2. satırda olduğu gibi. Yukarda olduğu gibi değişkenlere veriyi direkt aktardığımız gibi bir fonksiyonun ya da işlemin sonucunu da aktarabiliriz. Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
1. satır artık yabancı gelmiyor size. SAYI değişkenine aklında 125 rakamını tut dedik. KARE değişkenine de SAYI değişkenin tuttuğu rakamı kendisiyle çarp ve sonucunu aklında tut dedik. Bu arada SAYI değişkeninin değerinde hiçbir değişiklik olmaz. Değişiklik olabilmesi için aktarma işlemi olması gerekir. = işaretinin sağındaki değer veya işlem solundaki değişkene aktarılır. Yukarda olduğu gibi = in sağ tarafında SAYI nın kendisiyle çarpımından SAYI değişkeni etkilenmemektedir. Değişkenlere değerler aktarılırken tanımlanan tipine uygun değerler aktarılmalıdır. Sınırını aşan veya uygun olmayan veri aktarımlar kabul edilmeyecektir. Aşağıdaki satırlar hata oluşturacaktır. Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
__________________ SusKun ve Sessiz Mürekkep... Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir. |
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |