IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  reklamver

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 01 Haziran 2014, 11:46   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Parfümün Tenle Dansı





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Parfüm kelimesi Latince’de kokulu duman anlamına gelen “perfumum” kelimesinden geliyor. Yaklaşık 5000 yıl önce Mısırlılar kutsal tanrılarına saygı göstermek için ayinlerde kokulu otlar yakarlardı. Mezarlarda ölülerini mumyalarken yine kokulu yağlar kullanır ve mezarlara parfüm şişeleri ve kokulu kremler koyarlardı. En meşhur Mısır Firavunu olarak bilinen Tutankhamon’un mezarından parfüm şişeleri ve krem vazoları çıkarılması bu konudaki en güzel örneklerden biridir. Ayrıca Kraliçe Nefertiti’nin yasemin banyosu yaptığı ve banyodan sonra vücuduna sandal ağacı
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
amber ve ender rastlanan çiçek özleri sürdüğü söylenir.

Bilinen ilk parfüm ise 14. yüzyılda
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
1370 yılında yapıldı ve güzelliğiyle ünlü Macar kraliçesine atfedildi. Alkol
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
esans ve biberiye yağı karışımından yapılmış ve sonra da lavanta yağı ile zenginleştirilmiş olan bu karışıma çok özel bir isim verildi: “Macar Suyu”.


16. yüzyıla gelindiğinde cam sanatındaki ilerlemeler sayesinde parfümün gelişme sürecinde de ciddi bir ivme yakalandı. O dönemlerde parfümün en çok üretilip tüketildiği ülke Fransa idi
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
özellikle Grasse bölgesi. Ancak enteresandır ki
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
o zamanlarda parfümün doğrudan cilde sürülmesinin hastalıklara sebep olacağına inanıldığından
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
sadece kötü kokuları maskelemek için giysiler
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
eldivenler
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
mendiller ve mücevherler parfümlenirdi.

17. ve 18. yüzyıllarda parfüm endüstrisi gelişmeyi sürdürdü. 19. yüzyılda organik kimya alanında ilerlemeler gerçekleştikçe yeni kokular üretilmeye başlandı. Fransa’nın Grasse bölgesi parfüm endüstrisi için çiçek ve baharat yetiştirmede bir merkez haline geldi. Aynı yörede deri ürünleri üreten erkekler
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
kötü kokulardan kurtulmak için derileri ve kendilerini parfümlemeye başlamışlardı. Botanik esansları üretmek konusunda bilgili olan bu insanlar dünyadaki ilk “parfüm burunları” olarak da tanımlanabilir.

20. yüzyıl ile birlikte parfümün kullanım mantığında ciddi bir değişim yaşandı. Artık parfüm insanın kişiliğini tanımlamak
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
tercihlerini ve zevklerini dünyaya duyurmak için kullanılan bir işaret özelliğine sahipti.

Günümüzde parfüm endüstrisi 10 milyar dolarlık bir değere sahiptir. Kadınların çoğunun fiyatı ne olursa olsun çeşitli ihtiyaçlar için farklı parfümleri bulunuyor. Ancak 20. yüzyılın başında parfüm üretimi özellikle “haute couture” olarak yapılıyordu ve zenginlerin ulaşabileceği bir ürün kategorisindeydi.

Bence parfüm dünyasındaki en önemli dönüm noktası 1921 senesidir
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
çünkü Ernest Beaux isimli bir adam Coco Chanel için benzersiz ve unutulmaz “Chanel No. 5” parfümünü üretmiştir. Coco Chanel’in kadınlara verdiği en büyük güzellik tavsiyesi öpülmek istedikleri her yerlerine parfüm sürmeleridir. Günümüzde her 30 saniyede bir Chanel No.5 şişesinin satılması kadınların bu tavsiyeye harfiyen uyduklarının en güzel ispatı değil midir?

1925’de Guerlain “Shalimar”
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
1935’de Jean Patou “Joy”
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
1944’de Rochas “Femme”
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
1947’de Christian Dior “Miss Dior” gibi halen çok popüler olan parfümler üretti. 20. yüzyılın ilk yarısına kadar ünlü tasarımcıların ürettirdiği parfümler lüks tüketim malları olarak yalnızca zenginler tarafından alınabiliyordu. Sıradan insanlar Yardley veya Coty’s gibi firmaların piyasaya çıkardığı hafif kokuları kullanıyordu. Fakat 1960’lara gelindiğinde “sıradan” insanlar seyahat etmeye başladıkça
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Duty Free’den onlarca şişe haute couture parfüm
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
çok daha geniş kitlelere ulaşmaya başladı.

1980’lerde agresif pazarlama stratejisi ve erotik reklamlarıyla Calvin Klein “Obsession” ile hayatımıza girdi. Ortaokul yıllarıma denk gelen o dönemde Amerika’dan getirtilen bir “Obsession” şişesine dokunmak ve koklamak benim için McDonald’s yemekten bile daha büyük bir değere sahipti.

Parfümle ilgili okuduğum en ilginç hikâye 1980’lerdeki en popüler kokulardan biri olan Giorgio Beverly Hills ile ilgili. Bu parfüme olan ilgi o kadar tırmanmış ki
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
aylık ve haftalık dergilerde eşantiyonları dağıtılıyormuş. Bir süre sonra restoranlara Giorgio Beverly Hills sürülerek gelinmesi yasaklanmış. Çünkü bu güçlü kalıcılığı olan parfüm yemeklerin aromasını bastırıyormuş.

Parfümün ne kadar kalıcı olduğu içeriğine bağlıdır. Parfüm ortalama olarak % 75 ile 95 oranında uçucu bir sıvı olan etil alkolden oluşmaktadır. Alkol buharlaşırken geriye onunla birlikte çözünen yağ kalır. Bu yağ oranının yüksekliği parfümde “kalıcılık” özelliğini sağlar. Kalıcılığını en uzun süre koruyan ve dolayısıyla en pahalı kokular olarak bilinen “Eau de Parfum”lerde aromatik yağ oranı yaklaşık % 22 civarındadır. “Eau de Toilette” parfümlerde bu oran % 8-15 arasında değişir. “Eau de Cologne”larda ise en fazla %2-5’tir.

Parfüm denerken kokunun tamamını duymak için neden en azından 30 dakika beklenmesi gerektiğini biliyor musunuz? Çünkü parfüm zaman geçtikçe açılan nadir bir çiçek edasıyla hazinesinde sakladığı esansları yavaş yavaş ortaya çıkarıyor.

Bir parfüm üç notadan oluşur. Parfüm tene uygulandıktan sonra ilk on dakika içinde en uçucu esanslarını salar. Buna “tepe notası” denir. “Kalp notası” parfümün temasını belirler ve genellikle çiçek esanslarından oluşur. Parfümün kalıcılığını ve karakterini belirleyen nota ise “dip nota”dır. Dip nota genellikle ağaç ve baharat esansları ile sağlanır.

Ciltteki asit oranı parfümün kalıcılığını çok büyük oranda etkiliyor. Asitli ciltlerde baharatlı
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
oryantal ve ağaçsı kokular daha kalıcı oluyor. Asit oranı az olan hassas ve kuru ciltlerde ise çiçeksi kokuları daha çok kalıcılık gösteriyor.

__________________




 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver
Cevapla

Etiketler
dansı, parfümün, tenle


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Parfümün Bitmeyen Dansı AftieL Parfüm 0 30 Mayıs 2014 12:55
Parfümün Dansı-Tom Robbins Zen Kitap Tanıtımları 0 03 Haziran 2013 18:32
Yılan Dansı Nasıl Oluyor? (Yılan Dansı - Resimleri) Sevda Hayvanlar Alemi 0 23 Kasım 2011 02:41
Parfümün püf'leri Süslü Güzellik, Sağlık ve Bakım Önerileri 1 16 Mart 2009 20:48