IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  digitalpanel

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 31 Mart 2014, 21:33   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Final Fantasy XIV Yapımcısı: "F2P Her Zaman En İyi Seçim Değil"





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Final Fantasy XIV: A Realm Reborn yapımcısı olan Naoki Yoshida, Square Enix'in neden free-to-play model yerine aylık ücreti seçtiği hakkında bir kaç yorumda bulundu.

Naoki Yoshida, özellikle son zamanlarda oldukça popüler hale gelmeye başlayan, F2P modelinin bir MMO için her zaman en iyi seçenek olmadığını ve bu yüzden kendi oyunlarında kullanmadıklarını söyledi. Square oyunu 30 gün ücretsiz yaparak oyuncuların bu oyunu sonraki aylarda servis ücreti ödemek isteyecek kadar sevmelerini umuyor.

"İlk deneme süresi boyunca zaten oyun sonu içeriği görecek hale gelebiliyorsunuz. Bu daha çok, oyunu beğendiysen aylık ücret ödersin durumu. Tabi ki oyuna sürekli yeni içerikler ekliyor, düzenli olarak güncellemeler yapıyoruz. Biz bu şekli seçtik. Genellikle F2P karşısında aylık ücret ile ilgili sorular alıyorum, fakat durum hangisinin daha daha iyi olduğu değil. İki yönteminde kendine göre artıları ve eksileri var."

Free-to-play oyunların en büyük sorununun oyuncuları bağlama sıkıntısı olduğunu söyleyen Yoshida "Aylık ödeme yönteminin en büyük eksisi olarak, oyunu oynamak için düzenli olarak para ödemeniz gözüküyor. Fakat F2P yöntemde bulunan oyuncunun rahatlıkla oyunu bırakabilmesi sorunu, F2P yöntemin en büyük eksisi." diyor.

Oyunculara en iyi içeriği sunmak istediklerini ama aylık ücret olmadığında düşünmeleri gereken farklı konular da ortaya çıkacağını söyleyen Yoshida "Oyunculara en iyi oyun deneyimini yaşatmak istiyoruz ama F2P yönteminde içeriği hazırlarken, bir yandan da mikro ödemeler ile para kazanmayı düşünmek zorundayız. Sürekli para kazanabilmek için hangi eşyaları oyuna ekleyip satılmalarını sağlamamız gerektiğini de düşünmeliyiz. Bu da sonuçta kimi mutlu ettiğimiz sorusunu ortaya çıkartıyor." yorumunu yapıyor.

Bir MMO oyununun yapılmasının ve sürdürülebilmesinin yıllar sürdüğünü söyleyen Yoshido, aylık ücretin oyunlara bir düzen getirdiğini söylüyor. "Tamam bu ay çok fazla para kazandınız, ama ya gelecek ay ne olacak? Aylık ödeme sisteminde bir düzen var. Bu ücretler sayesinde oyunun geliştiricilerinin çalışmasını sağlıyor, çeşitli düzenlemeler yapıyoruz. Oyun sürekli güncelleniyor ve daha güzel hale geliyor. Sonuçta kazanan taraf oyuncular oluyor."

Yoshida oyuncuları dikkatle takip ettiğini ve "oyuncuların istediklerini" göz önünde bulundurduğunu söylüyor. Görünüşe göre A Realm Reborn'un geleceğini oyuncuların istedikleri düşünülerek belirlenecek.

__________________
Geçmiş daima unutulur Rimbaud!
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet sohbet
Cevapla

Etiketler
f2p her zaman en İyi seçim değil, fantasy, final, xiv, yapımcısı


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Witcher 3 Yapımcısı: "Olabildiğince En İyi Görünen Oyunu Yapmaya Çalışıyoruz" RaMSeS Oyun Dünyasından Son Haberler 0 31 Mart 2014 21:27
"Final Fantasy X HD, Remake Olmayacak" KarakıZ Oyun Dünyasından Son Haberler 0 05 Şubat 2012 19:17
Ben Senin Parmağından Akan "Kan" Değil... Geriye Kalan "Acıyım" Dayanabilecek misin? Sır Şiir, Hikaye ve Güzel Sözler 0 08 Mart 2010 16:25