IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  reklamver

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 11 Şubat 2018, 08:46   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Elektrikli otomobile motorlu taşıtlar vergisi




TBMM’ye sevk edilen Vergi Kanunları İle Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı’nda, yer alan maddeye göre elektrik motorlu otomobil ve motosikletler için de MTV ödenecek. Maddeye göre, söz konusu araçlar, daha düşük olarak, uygulanmakta olan motorlu taşıtlar vergisi tarifesinin yüzde 25’i oranında vergilendirilecek. Benzinli ve dizel taşıtlar için motorlu taşıtlar vergisinin silindir hacmi ve aracın yaşının dışında matrah (vergisiz fiyat) üzerinden belirlenmesi uygulaması ise 1 Ocak’ta yürürlüğe girmişti.

Elektrikli otomobili, tahrik sistemi olan elektrik motoru üzerinden değerlendirmek öncelikle yeni ulaşım anlayışını tekrar gözden geçirmeyi gerektiriyor. Sıfır emisyona sahip olmasının yanı sıra elektrikli otomobillerin altyapısı yalnızca elektrik motoru ve bataryadan oluşmuyor. Otomobilin omurgasını oluşturan yazılım ve bilgi sistemleri de tasarımlarının önemli bileşenleri. Bu nedenle markaların yeni üretim anlayışlarını ve çağdaş bir yaşam tarzını temsil ediyorlar. Sözgelimi Tesla, sahiplik algısı ile birlikte kullanıcı profili ile de bu anlayışı gönüllü elçileri ile -sosyal medya başta olmak üzere- tüm mecralarda ortaya koyuyor.

Dünyada elektrikli ulaşım destekleniyor
Dünya gündemi elektrikli araçları, yeni ulaşım anlayışını biçimlendiren ve çevre dostu bir çözüm olarak görüyor. Marka ve model çeşitliliğinde rekabetin oluşmaya başladığı günümüzde devletler de elektrikli araçlara yönelik destek ve teşvikler uyguluyorlar. ABD’de, Avrupa’nın birçok kentinde, Uzakdoğu ülkelerinde araç paylaşım sistemlerine büyük ölçekli yatırımlar yapılıyor ve bu modelde elektrikli veya alternatif yakıt teknolojileri kullanan araçlar tercih ediliyor. Elektrikli ve şarj edilebilir hibrit modellere ücretsiz park yeri ve şarj olanakları sağlanıyor. Vergi ve kredi destekleriyle kentlerde elektrikli araçların yaygınlaştırılmasına yönelik uygulamalar da görülüyor. Kuzey Avrupa ülkelerinin başı çektiği ve Avrupa genelinde de yaygınlaşmaya başlayan bir eğilim ile kent merkezlerine elektrikli araçlar dışında girişin yasaklanması yerel veya merkezi yönetimlerce tartışılıyor. İsveç, başı çektiği bu uygulamanın yanı sıra 2025’te ülkede akaryakıt ile çalışan otomobil satışını sona erdirmeyi planlıyor. Elbette tüm bu adımlar öncelikle otomobillerin neden olduğu karbon salınımının azaltılması ve otomobili kentsel mobilite döngüsü içerisinde toplumların yaşamına yararlı bir araç olarak konumlamak adına atılıyor.

Türkiye elektrikli ulaşımın ilk basamağında
Türkiye’de yakın geçmişte Tesla’nın Model S serisi ile gündem oluşturan Turkuaz Taksi özelinde gündeme gelen elektrikli ulaşım ise henüz emekleme aşamasında. Kişisel kullanım dışında elektrikli otomobillerin ticari amaçla kullanıldığı örnekler parmakla gösterilecek kadar az (şimdilik toplu ulaşımı değerlendirme dışında bırakıyorum). Bir grup şirketinin başlangıç olarak Tesla markası ile elektrikli araç paylaşım modeli (aracı kullanıp belirli bir noktaya bırakma esasına dayanıyor) hizmete sunacağını açıklaması heyecan yaratsa da henüz detayları belirginleşmedi. Yakın geçmişte büyük filolar yöneten markalar elektrikli otomobil yatırımlarını ikinci el pazarındaki sirkülasyon azlığı ve değer kaybından ötürü ‘rantabl’ görmezken neyse ki müşterilerinden gelen talepleri dikkate alarak filolarını elektrikliye dönüştürme yolunda önemli adımlar attı. Özellikle Avrupa elektrikli pazarında yüksek paylara ulaşan markaların Türkiye’de ısrarla içten yanmalı motora sahip modellerini pazarlaması da elbette satın alma eğilimleri ve altyapı eksiklikleri ile açıklanabilir. Elektrikli otomobil pazarında eğilimleri belirleyen Tesla, Türkiye’de resmi olarak bir şirket kursa da hâlâ operasyonunu Türkiye’ye taşımadı. Elektrikli otomobillerin fiyatlarının yüksek olması, görece ulaşılabilir ilk nesil modellerin menzil yetersizliği, şarj istasyonlarının sayısının azlığı ve elbette elektrikli ulaşımın bir politikayla desteklenmemesi Türkiye’de elektrikli otomobilin önündeki en yüksek bariyerler. Hal böyleyken yüzde 25 oranında uygulanacak motorlu taşıtlar vergisi elektrikli araç satın almayı düşünenlerin kararlarında büyük bir etki yaratmayacaktır.

__________________
Bu ne hatır gönül Bilmemezlik..
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver
Cevapla

Etiketler
elektrikli araç, motorlu taşıt, vergi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Ocak 2012’de Motorlu Taşıtlar Vergisine %10,26 Zam!... SLyther Otomobil Haberleri 0 01 Ocak 2012 09:52
Motorlu taşıtlar vergisinde 2. taksit dönemi MoSFeT Haber Arşivi 0 03 Temmuz 2010 19:33
Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin birincisi 2 Şubat Süslü Otomobil Haberleri 0 31 Ocak 2009 10:18
2009'un Motorlu Taşıtlar Vergi Oranları Kralice Otomobil Haberleri 2 31 Aralık 2008 22:55