IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet odaları

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 24 Nisan 2012, 22:16   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Jantlar Hakkında





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Jantlarda hafiflik kullanılan malzeme kadar üretim tekniğinden de kaynaklanır. Hafiflik denince akla gelen ilk maddelerden biri olan magnesium'un kullanıldığı jant sayısı ve modeli çok azdır. Belki çoğumuzun adını bile duymadığı ama dünyanın bir numaralı jant üreticisi olan RAYS'in bile sadece bir modelinde magnesium var.

Genelde piyasada bolca var olan ağır metal jantlar Casting yani döküm tekniğiyle üretilir. Bunlar düşük basınç ve yüksek basınçlı olmak üzere ikiye ayrılır.Vakumlanarak kalıplara dökülen erimiş alaşımdan ibarettir. Fiyatları ucuzdur belki ama oldukca ağırdır, ağırlık dağılımı homojen olmadığı için balansları bozuktur. Yüksek basınçla üretilen jantlar nispeten daha hafif ve sağlamdır.

Hafif jantlar ise forging yani presleme tekniği ile üretilir. Santimetrekareye 5 tonluk basınçla metal ezilir. Daha sonra uzunca bir proses olan ama daha az basıncın uyguandığı preslemeye geçilir. Bu jantlar %30-35 daha hafiftir, 3-4 kat daha sağlamdır, balansı mükemmeldir ancak pahalıdır. Çünkü bu tekniğin kullanıldığı üretim bandlarında günde max 300-350 jant üretilir.

Ayrıca rolling rim denen bir teknik de vardır. Tam erimemiş ama yumuşak metal kalıpta santifiruj yapılarak üretilir. Enkei hem forging hem de rolling rim tekniğini birarada kullanan MAT teknolojisiyle yeni modeller üretmeye başladı. RPO3 bunlardan biridir.

Hafif jantın avantajı "rotational mass" denen merkezkaç kuvvetini ya da momentumunu minimuma indirmesidir. Bunun lastiğe de performansa da frenaja da etkisi vardır.

2 veya 3 parçalı üretilen jantların avantajı ise jantı farklı göbeği farklı teknikle üretilebilmesidir. Böylece lip denen kısmı "forged and chrome machined" iç kısmı değişik renklerde cast tekniği ile üretilebilir.

Alessio, BSA, BWA, CMS, AEZ (Forged A modeli hariç), TWR vs. bütün bu markalar düşük basınçlı cast sistemiyle üretim yapar. Türkiye'de satılan forging tekniğiyle üretilen markalar ise OZ, BBS ve Enkei'dir. Bunların her modeli forged değil tabii ki ama bu teknolojiye sahiptirler.

Dünyada ise RAYS'in markaları Volk Racing (hepsi forged), Grams Light, G-Games (hafif cast sistemi), ADVAN, SSR, 5zigen, Prodrive (jantlarını OZ ve Enkei üretir), i-Forged, Work gibi markalar bu teknolojiye sahiptir. Hepsi japon markasıdır.

__________________
Exy..
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver
Cevapla

Etiketler
bilgileri, genel, hakkında, jantlar, modifiye


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Değeri Yıllar Sonra Anlaşılan ve Hakkında Çok Az Şey Bilinen ‘İnci Küpeli Kız’ Tablosu Hakkında 8 Şaşırtıcı Gerçek Zeytin Kültür ve Sanat 0 08 Mart 2023 15:48
İos hakkında her konu hakkında baCk Cep Telefonu İşletim Sistemi 0 15 Kasım 2015 13:29
Masadaki Jantlar Desmont Ev Dekorasyonu 0 19 Aralık 2014 22:47
Kur’ân hakkında ne dediler? Mumsema İslam Arşivi Kur’ân hakkında ne dediler? iLda Genel İslami Konular 0 26 Ocak 2011 15:50