![]() |
![]() |
|
![]() | #1 | |
Çevrimdışı ![]() IF Ticaret Sayısı: (0) | Hyundai Station i30 Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Hyundai günümüzün yükselen markalarından biri. Peki ama otomobilleri uzun dönemli kullanımlarda ne kadar başarılı? Station i30 büyük bir sürpriz yapamasa da, güvenilir kalitesiyle beğeni topladı. Bir zamanlar Hyundai, can sıkıcı otomobilleri, Dünya Futbol Şampiyonası sponsorluğunu büyük kampanyalarla duyurması ve 5 yıllık garantisiyle tanınıyordu. Geçen yıllarda ise Koreli marka, pazarın yükselen değeri oldu: Lisansör dergimiz Auto Bild’in fayda/ maliyet karşılaştırmalarında VW ile aynı puanı elde etti. Peki ama güvenilirlik konusunda durum nasıl? Otomobiller özellikle birkaç ağır kış mevsiminin ardından günlük hayattan nasıl etkileniyor? Bir Hyundai i30cw’nin uzun dönem testini, yakın zaman önce bitirmiş olması da bu soruların cevaplarını ararken çok iyi oldu. Boyutları dikkate alındığında kompakt station, Golf Variant ile rekabet ediyor ama 126 HP’lik 1.6 Style paketiyle Almanya fiyatı (28.880 Euro) , Golf’ten birkaç bir Euro daha uygun. Uzun dönem test konuğumuzda Crystal White adlı özel bir renk (bedelsiz opsiyon), müzik sistemi, otomatik klima, 16 inçlik jantlar ve navigasyon sistemi bulunuyor. Konu donanım zenginli olduğunda Hyundai, uzun zamandır iddialı markalardan biri. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. İzolasyon malzemeleri içinse aynı şeyi söylemek zor. Yoksa motorun çalışma karakteri mi demeliydik? Çünkü 1.6 lt’lik benzinli makine çok gürültülü çalışıyor. Aracı kullanan meslektaşlarımızdan biri test defterine şunları yazmış: “Otoyolda sohbet edebilmek sadece bağırarak mümkün. Motor sanki 6. vites istiyormuş gibi sürekli bağırıp duruyor”… Aslına bakılırsa bu fazladan vites dişlisi, gürültünün dışında yüksek tüketimi (9.2 lt/100 km) de düşürebilirdi. Bunlara kırmızı ışıkta beklerken motorun sürekli boğulmasını da eklemek gerekiyor. Bu konuyu bir arkadaşımız esprili bir şekilde dile getirmiş: “Otomobilin mi yoksa benim mi kalkışım zayıf?.. Benzinli motor haklı sebeplerle pek sevilmiyor ve toplam satışların sadece yüzde 7’sini oluşturması da bunu kanıtlıyor. Bir test pilotumuz motorla ilgili olarak “Hangi otomobil olduğuna aldırmayanların otomobili” cümlesini not almış. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. i30cw kesinlikle türünün dinamik örneklerinden biri değil: Islak zeminde ön tekerlekler patinaja düşüyor ve direksiyonu da süngersi bir etki bırakıyor. Bu kadar iddiasız bir yol arkadaşı olunca, i30cw de alışmak için zaman gerektiren bir otomobil haline geliyor. Olumlu notlar alabilmesi için otomobilin, uzun yolculuklara çıkması gerekti: “Süspansiyon yolculuklar için harika. Yüksek gürültüye rağmen otomobilden memnun kaldım.” Yerleşim yerlerinin çok uzaklarında bile radyonun çekim gücünün stabil kalması da önemli bir avantaj oldu. Ayrıca ses kalitesi de çoğunluğun beğenisini kazandı. Müzik sisteminin Aux ve USB giriş noktalarına rahat ulaşılıyor olsa da iPhone’nun müzik arşivini tanımayı reddetmesi ilginç bir özellikti. Navigasyon sisteminde de artık eskimiş teknolojiler vardı (DVD yerine 6 CD ile çalışıyor) ve Belçika sınırında sistem oryantasyonunu tamamen kaybetti. Aynı durum yol bilgisayarının menzil göstergesinde de yaşandı: 60 km olarak görülen menzil bir anda 0’ı göstermeye başladı. Arızalan silecek suyu fıskiyeleri ise 50 km/s’den daha hızlı gidildiğinde suyu sadece camın alt kısmına püskürtebiliyordu. Bu problem yağışlı havada ve çamurlu bir ortamda meydana geldiğinden meslektaşımızın canı bayağı sıkıldı. İşin en kötü yanıysa fıskiyelerde yön ayarının olmamasıydı: Servise gidip suyu daha yükseğe püskürten yeni fıskiyeler takıldı. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Buraya kadar neredeyse hep sorunlardan bahsetsek de, i30cw’nin test defterinde birçok olumlu not da vardı: “Can sıkmayan hoş bir otomobil: Koltukları geniş ve konforlu, arkadaki iç mekan geniş, bagajı yüklemek çok rahat, kumanda ve kontrollerin yerleşimi ve kullanımları rahat.” Gelelim kokpite: Bolca can sıkıcı gri malzeme kullanılmış ve genel tasarım da i40’taki kadar hoş değil. Ancak kendisini daha ilk bakışta anlatıyor. Yani neyin nerede olduğunu aramanıza gerek kalmıyor. Kullanım kitapçığının 100 bin km’nin sonunda ilk günkü kadar yeni, el değmemiş olması da bunu kanıtlıyor. Aslına bakılırsa kullanım kitapçığında sadece ampul değiştirme sayfaları okundu: Ampuller, test boyunca i30’da arızalanan yegane parçalar oldu. Ancak arızalarda ampuller tek tek değil, set halinde değiştirilmek zorundaydı: Motor bölmesinin aşırı dolu olması nedeniyle değişimler sadece yetkili servislerde yapılabiliyor. Ampullerin bozulma nedeniyse gerilimdeki anlık aşırı yükselmeler şeklinde açıklandı. Daha sonraki i30’larda Hyundai, bu problemi tamamen ortadan kaldırmayı başardı. Ufak tefek birkaç sorun da olmasa i30’u “mükemmel yol arkadaşı” olarak nitelendirebilirdik. Direksiyon simidinin yüzeyindeki kabarmaları Hyundai’nin açıklamasından sonra bir istisna olarak kabul ettik: Çok sayıdaki sürücünün ellerindeki krem ve benzeri kozmetik ürünler buna neden olmuş olabilirdi. Bagaj rulosu sabitleme klipsi de zayıftı ve rulonun sık sık yerinden çıkıp düşmesine neden oluyordu. Burun kısmındaki boya sökülmelerinin açıklamasıysa yoldan sıçrayan taşlardı. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Tavanın ön köşe kısımları, sağ ön kapı ve bagaj kapağındaki kahverengi lekeler ise kaşlarımızın çatılmasına neden oldu: Yoksa bunlar pas mıydı? Ne yazık ki cevap evet oldu! Pas, hem de bir Koreli’de! Hem de muhteşem garantiler sunan Hyundai’de! Araştırmalarımızın ardından sorunun, boya kalınlığının bu noktalarda milimetrenin binde 80 ile 100’ü arasında, yani çok ince olduğuydu. Normal boya kalınlığı ise milimetrenin binde 130’u civarında. Hyundai sahipleriyle yaptığımız bir anket ise, boyanın fabrikadan böyle ince, yani hatalı çıktığını ortaya koydu. Bu tür pas hasarları garanti kapsamında gideriliyor, hatta en ağır durumlarda araca yeni bir kapı takılıyor. Tabi ki okur mektuplarına da baktık ama burada pasla ilgili herhangi bir şikayet mektubuna rastlamadık. Bagaj kapağındaki problemi Hyundai artık gidermiş durumda. Boyanın zayıf olduğu diğer noktalarda da iyileştirmeler yapılmış. Navigasyon sistemini ise Koreli üretici, LG üretimi daha modern bir aygıtla değiştirdi. Motorla ilgili olarak ise, halef modelde modern bir turbo sistemiyle sesinin azalacağı açıklandı: Hem teknolojileri hem de görselliğinde hatırı sayılır iyileştirmeler olması planlanan yeni i30 Station’ın üretimine Temmuz 2012’de başlanacak. Yeni modelle ilgili bir talebimiz olacak: 20 bin km’de bir servise gitmemize neden olan bakım periyotlarını uzatın lütfen. Neticede bu kadar sorunsuz ve güvenilir bir otomobil, daha uzun bakım periyotlarını rahatlıkla kaldırabilir. Kalite biraz daha iyileştirilebilir Bu uzun dönem testiyle ilgili olarak Hyundai i30cw için, gizlenmiş problemlerinin olmadığını söyleyebiliriz. Son kontrollerde uzmanımızın yaptığı ayrıntılı inceleme, kalitede hala bazı iyileştirmeler yapılması gerektiğini ortaya çıkardı: Direksiyonda sürtünme izleri, sürücü koltuğu minderinin destek kısımlarındaki aşınmalar. Cam çerçeveleri ve kablo demeti çevresinde ise pas izlerine rastladık. Yakıt deposunda ve üçüncü stop lambasının arka kısmında rastlanan yüzeysel pas izleri ve ön kısımdaki boya dökülmeleri, aracın genelde çok iyi olan sonuçlarını biraz gölgeledi. i30cw’nin sözünü etmeye değmeyecek problemleri dışında herhangi bir teknik sorun çıkarmamış olması ise taktiri hak ediyor. Motor ölçümlerinde herhangi bir olumsuzluğa rastlamadık. Pistonlardan birindeki çizik ise büyük ihtimalle araç fabrikadan çıktığından beri oradaydı. Şanzımanda da uzun süreli kullanıma bağlı aşınmalar göremedik. Sonuç olarak i30cw, özü çok sağlam ve güvenilir, kabuğu ise birkaç iyileştirme kaldırabilecek bir otomobil. Ancak Hyundai’nin sunduğu kapsamlı garanti, bu sorunların da can sıkmasını engelliyor. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. | |
| ![]() |
![]() |
Etiketler |
hyundai, i30, station |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
![]() | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Hyundai Kredi'den Yılın Son Faiz Kampanyası | hyundai kampanya | Zen | Otomobil Haberleri | 0 | 24 Aralık 2012 17:32 |