04 Aralık 2011, 20:30 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (2) | JDM & Germany Style karşı karşıya Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Japon ve Alman Savaşında Tüketici Beklentileri Tercih Edilme Oranını Tetikliyor Toyota Avensis 1.8 Elegant & VW Passat 1.4 TSI Geçmiş yıllarda hatta çok geçmiş yıllarda otomobil satın almak için bayilere gönderilen birebir maket modellere göre karar verilip ona göre sipariş verilirmiş. Günümüz rekabet ortamında ise bayilere aracı test etmek için gitmeyi bırakın direk bayiler test araçları ile sizin kapınızı çalabiliyor. “Peki bunlardan bize ne!” diyenlerinizi duyar gibi oluyorum, küresel rekabet ortamında pazarlama dediğimiz kavram o kadar önemli ki gün geçmiyor piyasa da bir numara olan marka hiç tahmin edilmeyen farklı bir marka tarafından geçilmesin. İşte bu noktada konuklarımız premium sınıfa yakışır donanım ve kostümleri ile D segmentinde bir numara olma mücadelesi veriyorlar. Karşılaştırma bölümümüze D segmentinin baş aktörü yenilenen yüzü ile VW Passat 1.4 TSI DSG ve bu sınıfta rakipleri ile nedense pek ismi geçmeyen fakat sağlamlığın, kusursuzluğun simgesi makyajlı yüzü ve yeni motoru ile Toyota Avensis 1.8 CVT yi konuk ediyoruz. VW yenilenen Jetta ile potansiyel Passat müşterilerini bile cezp ederken, Toyota’nın sıkı oyuncusu Avensis karşısında bakalım ne derece başarılı olacak. Aşırı besleme ile atmosferik motorların karşılaştırması ne derece adil tartışılır fakat VW’in aşırı besleme motoruna karşı Toyota’nın 1.8lt’lik atmosferik güç ünitesi benzer performans ve karakteristik özellikleri ile en uygun karşılaştırma seçimi oldu bizim için. Sizlere uzun uzadıya araçların donanım özellikleri ya da teknik detaylarından bahsetmeyeceğiz Toyota’da tek paket olarak satışa sunulan Avensis 1.8 Elegant Extra Multidrive S seçilebilirken VW Passat için Trendline, Comfort ve Highline gibi farklı donanımlara sahip üç ayrı seçenek mevcut. Kısa bir süre öne B6 kasadan B7 kasaya geçiş yapan Passat ilk etapta potansiyel müşteriler ve hayranları tarafından “çirkin ördek yavrusu”na benzetilmiş olsa da hayranları zamanla bu tasarıma da alışmış görünüyor. Selefine göre daha keskin hatlar ile ayrılan Passatta yenilenen ön tampon, büyüyen ızgara yapısı ve tamamen farklılaştırılmış far yapısı ile aslında yepyeni bir Passat değil de makyajlanmış bir Passat imajı veriyor. Buna karşı far ve stop grubunda kullanılan LED teknoloji, sayesinde kalite hissi arttırılmış görünüyor. Dingil mesafesi sabit bırakılan B7 Passat da yeni arka tampon tasarımı nedeni ile boyutlar da birkaç cm’lik artış yaşanmış. Kapıyı açıp yaşam alanına göz gezdirdiğimiz zaman bazı müşteriler hayal kırıklığı yaşayabilir çünkü ufak ergonomik değişimler harici bir önceki kasa ile her şey hemen hemen aynı. Metalik ve ahşap kaplamaların kullanıldığı konsolda ise kalite hissi yüksek, solda yer alan elektronik park sistemi orta konsola taşınırken Start/Stop sistemi içinde yine orta konsol tercih edilmiş ayrıca otomatik park asistanı sistemini iptal etmek içinde yine orta konsoldaki tuş takımına ulaşmanız gerekiyor. Selefinde dörtlü ikaz kumandasının ve bardaklıkların bulunduğu yerde E segmentine gönderme yaparcasına analog bir saate yer verilmiş. Turbo destekli 1.4 lt 5000 d/d’da 122Hp güç üretirken 1500d/d’da 200Nm’lik torku 7 ileri DSG şanzıman ile ayaklarınızın altına sunuyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10.3 sn gibi kısa bir sürede gerçekleştiren Passat ortalama olarak 6.0lt/100km yakıt tüketiyor, fakat pratikte biraz daha fazla yakıt tükettiğini bilmeniz gerek. Alman rakibi karşısında makyajlı yüzü ile sayfalarımıza konuk olan Japon Otomotiv devi Toyotanın Avensis modeli ise bir numaralı rakibi Passat kadar bol opsiyon listesine sahip değil fakat tartışmasız sağlamlığı ve sorunsuzluğu ile o da kendi sınıfında ayrı özel bir yerde. Konuğumuz Avensis’in genel silueti korunurken yenilenen far yapısı içinde LED gündüz aydınlatması kullanılmış. Değişime maruz kalan ön, arka tampon tasarımı ve ızgara yapısı ile aracın çizgileri daha akıcı hale gelirken stoplar da da değişim rüzgarın dan nasibini alarak daha şık bir görünüme kavuşmuş. Aracın yaşam alanı içerisinde artık daha zengin donanım listesi bulunuyor, üstelik navigasyon sistemi ekranından eğlence sistemi de kontrol edilebiliyor. 1.8 lt’lik tam otomatik CVT şanzıman ile kombine edilen atmosferik motora sahip Toyota Avensis 6400d/d’da 147Hp güç üretirken 4000d/d’dan itibaren 180Nm’lik bir tork grafiği sunuyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 sn gibi tatminkar bir sürede tamamlayan araç karma kullanımda 6.8lt/100km yakıt tüketiyor. 1.4lt’lik motoru ile vergi avantajı sağlayan VW’in karşısında 1.8lt’lik yeni Avensis kozunu etiket fiyatlarında göstermek istiyor. Bütün bu veriler ışığında Volkswagen Passat 1.4 TSI Highline müşterilerinden 85.200TL gibi oldukça yüksek fiyat isterken, Toyota Avensis 1.8 Elegant Extra Multidrive S ise 76.830 TL’lik fiyatı ile aslında rakibinden de çok geri kalmadığını gösteriyor. Özetle konfor odaklı ve bol opsiyon listesine sahip bir Alman mı yoksa dayanıklı ve sorunsuz teknolojisine güvenen bir Japon mu sizi en çok mutlu edecek kararı tüketiciye kalıyor.
__________________ Necip Fazıl çok fazla sigara içermiş. Bir gün bir öğrencisi ona gelir ve der ki; -Hocam bugün bir rüya gördüm bütün bitkiler Allah'a secde ediyordu, bir tek tütün etmiyordu... Üstad cevabı yapıştırır: -Getirin o kafiri yakalım.. | |
|
Etiketler |
germany, jdm, karşı, karşıya, style |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Av ve avcı karşı karşıya.. | Düş | Haber Arşivi | 0 | 13 Ağustos 2012 18:24 |
GTA 5 ile GTA San Andreas Karşı Karşıya! | dreamy | Oyun Dünyasından Son Haberler | 0 | 08 Kasım 2011 13:11 |
3 dev karşı karşıya! | Slipknot | Cep Telefonlar | 0 | 12 Kasım 2010 13:20 |
Karşı Karşıya... | Asimavi | Şiir, Hikaye ve Güzel Sözler | 0 | 26 Şubat 2010 21:23 |
PC ve Mac karşı karşıya | YapraK | Bilim Dünyasından Son Haberler | 0 | 15 Eylül 2009 21:29 |