15 Kasım 2011, 19:05 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (2) | Geleceğin otomıbil teknolojileri Aracınızın ön camından Facebook sayfanızı güncellemek, otomobilinizin kendi kendine yol alması, birbiriyle konuşan otomobiller ve çok daha fazlası… Karşınızda yakın geleceğin otomobil teknolojileri… Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Fanatastik ışıklar : Yüksek ısılı araba farları ömrünü tüketmek üzere... Audi’nin öncülük ettiği, havalı ve daha az enerjiyle çalışan LED farlar daha güçlü ve etkili bir sistem. LED far sistemi araçlara güçlü bir görüntü vermeyi sağlıyor. Bundan sonra hem iç hem dış aydınlatmalarda yer alması beklenen bir sistem. Audi ve Cadillac’ın daha düşük fiyatla kullandığı LED farların diğer markalar tarafından da izlenmesi kaçınılmaz. Formula 1 otoriteleri hareketli kanatları yasaklamış olabilir ama teknolojisi binek araçlarda kullanılıyor. Ferrari 458 Italia, rüzgârın alttan geçmesini ve böylece aerodinamikiğin artmasını ve hızın azalmasını engelleyen hareketli kanatlar kullanıyor. Chevrolet Cruze Eco açılır kapanır ızgarasıyla hıza ve soğutma sisteminin ihtiyacına göre çalışarak benzin tasarrufu yapıyor. Bunun gibi birçok dinamik parça da yakında piyasaya çıkacak. Aracınızın ön camının Facebook’taki değişiklikleri söylemesini ister misiniz? Çok yakında! İnternet, müzik çalar ve mobil telefon özellikleri araçlarımızda uzun süredir kullanılan teknolojiler. Taşınabilir teknolojinin ve bilgisayar sistemlerinin gelişmesiyle araçlarımızda daha çok özellik bizi bekleyecek. Ön camda tam ekran bilgisayar özelliğiyle bilgileri grafik olarak görmek mümkün olacak. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Hibrid ve elektrikle çalışan araçlara ilginin artmasıyla araçların elektrik kullanımıyla ilgili araştırmalar da yapılmaya başlandı. Yapılan bir araştırmada Nissan Leaf ve Chevrolet Volt’un harcadığı elektrik bir mikrodalga fırınla karşılaştırıldı. Araştırmada aracın kullanılmadığı saatler de hesaba katıldı ve çıkan sonuçta şarjın elektrik şebekesini zorlamamasına dikkat çekildi. Etkisiz ve ağır güç kaynaklarının elektrik enerjisi üretmesinden daha iyi bir çözüm olmalı. Bu fikirden yola çıkan çarklı enerji üreten firmalar çözüm arayışına girdiler. Porsche’un sistemini örnek olarak ele alırsak elektrik motoru ve jeneratörle ön akstaki fren enerjisini elektriksel olarak çarklara gönderiyor ve 40 bin rpm kinetik enerjiye dönüştürüp motorun daha kolay hızlanmasını sağlıyor. Jaguar’ın Paris Auto Show’da tanıttığı konsept aracı C-X75 ise başka bir sistemle karşımıza çıkıyor. 80 bin rpm’de çalışan iki küçük türbinle verimli şekilde benzini gönderiyor ve böylece motor her tür benzin türüyle çalışıyor. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Araca giden sadece bir yakıt -benzin, etanol veya E85 ile besleyebilirsiniz-. Homojen karışımı basınçla ateşleyen motor direk yakıtı emerek Otto döngülü geçişle hızlanmayı ve yüksek hızda dizel yakıt tarzında sıkıştırarak otomatik pilota alınıyor. Amaç aracın %15’e kadar dizel tarzı kıvılcım çıkararak yakıt tasarrufu yapması... Ancak birkaç küçük değişiklikle daha ucuz ve dört zamanlı benzinli motor özelliği var. Daha çok yakıt tasarrufu yapılması için standartlar geliyor. Otomobil firmaları hiçbir kaybı gözden kaçıramayacaklar. Daha çok ekonomi yapmak için gelecek teknolojinin kısa bir listesini yaparsak, elektrik akımlı debriyaj, benzin pompalarının gelişmesi ve dur-kalk sistemi… Teker teker bu teknolojilerin hiçbiri büyük tasarruflar sağlamayacak ancak her benzin doldurduğunuzda birkaç kilometre fazla gitmenize yarayacak. Markaların teknolojiyi ilk önce bulma çabalarından dolayı hiçbir potansiyel iyileşme göz ardı edilmeyecek. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Şişirilebilir emniyet kemerleri opsiyonel olarak 2011 model Ford Explorer’ların arka koltuğunda bulunuyor. Explorer, gelenekselleşmiş güvenlik sistemine çıkan otomobillere sadece bir örnek. Kazalarda şişen torbalarsa özellikle çocukların güvenliği için düşünülmüş bir sistem. Ayrıca Ford, şekilli hava yastıklarıyla göğse gelen darbelerde koruma sağlamayı amaçlıyor. Bunun yanında bilgisayar destekli torbalar yolcunun oturuş pozisyonu ve kapladığı yere göre şişiyor. Aracınızın çevresinde başka araç olduğunda gönderilen sinyalle otomobiliniz bunun farkında olacak. İki araç önünüzdeki sürücü frene mi asıldı? Korkmayın! Aracınız siz bunun farkında olmadan frene basacak. Araç sürmeye karşı bir adım gibi görünse de sizin e-postalarınızı güvenle okumanızı sağlayacak. Arabaların ağırlığı düşürülmediği sürece benzin tasarrufunda büyük değişiklikler yakalamak mümkün olmayacak. Çelik, az maliyetinden dolayı hala en çok kullanılan madde ama yeni madenler markaların daha az çelik kullanmasının önünü açacak. Gelişmiş maden işleme sistemi ve kolay şekillenen madenlerle alüminyum parçaların üretim ve kullanımını da arttırıyor. Aracın hafif olması performansının da yükselmesine katkıda bulunacak. Böylece hem yakıt performansı hem de hız konusunda çözüm yaratacak geleceğin otomobilleri.
__________________ Necip Fazıl çok fazla sigara içermiş. Bir gün bir öğrencisi ona gelir ve der ki; -Hocam bugün bir rüya gördüm bütün bitkiler Allah'a secde ediyordu, bir tek tütün etmiyordu... Üstad cevabı yapıştırır: -Getirin o kafiri yakalım.. | |
|
Etiketler |
geleceğin, geleceäÿin, otomıbil, otomä±bil, teknolojileri |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Samsung'un yenilikçi teknolojileri! | Deep | Bilim Dünyasından Son Haberler | 0 | 04 Şubat 2014 12:58 |
Geleceğin Otomobil Teknolojileri | Kacak | Otomobil Haberleri | 0 | 10 Şubat 2012 10:17 |
Ağ Teknolojileri | Aragorn | Ağ, Network ve Networking | 0 | 19 Ekim 2009 13:41 |