10 Şubat 2016, 02:49 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Çoçuk Eğitiminde Oyun Oyunun Tanımı: Oyun insanın özellikle çocukluk yıllarında bedensel ve zihinsel gelişimine katkıda bulunan, duygu ve düşüncelerini ifade edebildiği bir etkinliktir. Oyun çocuğun yaşamının doğal bir parçası olarak kabul edilir. Belli bir zaman süreci içinde ve belirli bir alanda yapılan, çocuğun yaratıcılığını ortaya çıkaran, beceri kazandıran ve aynı zamanda eğlendiren bir tür yarışmadır oyun. Oyun çocuğun hareket ihtiyacını karşılar; organları oyun yoluyla yorulmadan güçlenir. Dikkati, cesareti, çevikliği arttırır. İyi davranışlar ve alışkanlıklar kazandırarak çocuğu toplumsal yaşama hazırlar. Çocuğun hayatı, canlılığı, dünyayı tanıması, varlığı ve her şeyi oyundur. Çocuğun isteklerini, amaçlarını anlatan, onu isteklerine kavuşturan ve hatta hayata hazırlayan en etkili araçlardan biridir. Oyunun Tarihçesi: Oyunun tarihinin insanlık tarihi kadar eski olduğu yapılan araştırmalarla ortaya konmuştur. Tapınaklarda toplanıp müziğe uyarak dans eden insanların hareketleri bir çeşit oyundur. Her çağda ve her sınıftan çocuk oyun oynamıştır. Mısır, İran, Girit uygarlığına ait kalıntılarda bir çok oyuncağa rastlanmıştır. Ülkemizde ‘Beştaş’ olarak bilinen oyun en eski oyunlardan biridir. Eski Mısır’da tahtadan yapılmış bebekler, tahtadan veya taştan yapılmış topaçlar, kepek doldurulmuş toplar en eski oyun araçları olarak bulunmuştur. Tarihçiler uçurtmanın 3000 yıl önce Çin’de bulunduğunu, Romalı çocukların çember, araba ve topla oynadıklarını yazıyorlar. Okul Öncesi Dönemde Oyunun Yeri ve Önemi: Okul öncesi dönemde çocuğun eğitiminde oyunun önemli bir yeri vardır. Çocuk, yaşamı için gerekli davranışları, bilgi ve becerileri oyun içinde kendiliğinden öğrenir. Oyun içinde çocuğun kişiliği belirginleşir ve pekişir. Yetenekleri de oyun içinde ortaya çıkar ve gelişmesi yönlendirilebilir. Oyun sırasında çocuğun davranışları izlenerek ne tür bir aile eğitiminden geçtiği ve kişilik özellikleri saptanabilir. Oyun, çocuk için beslenme ve soluk alma gibi temel ihtiyaçlardandır. Onun fiziksel, zihinsel, sosyal ve dilsel gelişimini destekler. Oyun oynamayan çocuk sağlıklı bir gelişim gösteremez. Oyun, çocuğun hayal gücünü, yaratıcılığını geliştirir, insan ilişkileri, yardımlaşma etkileşimini arttırır, dikkatini toplamasını, çevreyi tanımasını sağlar. Sağlıklı bir çocuk daima oyun oynamak ister; oyunla mutlu olur. Yaşına göre değişen oyunlar da ona çeşitli faaliyet imkanları sağlar. Oyun, okul öncesi eğitiminde belirlenen hedeflere ulaşmak için istenilen davranışları kazandırmanın en iyi yoludur. Çocuk oyun yoluyla fazla enerjisini boşaltma olanağını bulur. Oyun çocuğun boş zamanlarını doldurma aracı olarak görülmemeli, üretken olmayan bir faaliyet olarak nitelendirilmemelidir. Bazı yetişkinlerin oyunu bu şekilde düşündükleri görülür. Oysa oyun gerçek ve önemli bir eğitim aracıdır. Çocuğa güçlükle öğretilen pek çok kural, oyun sırasında daha kolay öğretilebilir. Çocuklar karar verme, sıralama, düzenleme, öğrenme, işbirliği, paylaşma, yardımlaşma, başkalarının hakkına saygı gösterme gibi pek çok kural ve kavramı oyun sırasında farkına varmadan öğrenir ve benimserler. Günümüzde psikanalizler, çocukları oyunda izleyerek onlardaki olumsuz davranışların nedenlerine ilişkin bilgiler edinmektedirler. Çünkü oyun çocuğun kendini anlatabildiği en kolay yoldur. Gizledikleri gerçek duygularını oyun yoluyla ortaya koyarlar. Öfkeleri, kızgınlıkları, düşmanlık ve kıskançlıkları oyuna yansır. Oyunun çocuğun fiziksel, psiko-motor, duygusal, sosyal, zihin ve dil gelişimine çok büyük katkıları vardır. Çocuğun Yaratıcılığının Gelişmesinde Oyunun Önemi: Oyun çocuğun yaratıcılığına olanak hazırlar. Oyun içinde daha önce edindiği deneyimleri ve bilgileri kullanarak yeteneklerini ortaya çıkarır. Edindiği becerilerle hayalgücünü kullanarak yaratıcılığı gelişir. Çocuk oyuna sadece büyüklerinden gördüğünü aktarmaz, ona kendisinden de katkıda bulunur. Kendine göre yorumlar ve bazı karmaşık olayları bile kendisine göre daha somuta indirger. Yaratıcılığı ile taklit oyunlarını zenginleştirir. Dramatizasyon oyunları özellikle yaratıcılığı geliştiren oyunlardır. Oyunun çocuğun yaratıcılığına etkisini şöyle özetleyebiliriz: · Çevresindeki erişkinleri taklit ederek oyunu zenginleştirir. · Olumlu ve olumsuz duygularını oyuna yansıtır. · İnsanlarla ilişki kurmayı, birlikte yaşamayı öğrenir. · Problem çözme yetenekleri gelişir. | |
|
Etiketler |
çoçuk eğitiminde oyun |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Çocuk Eğitiminde Aile Fertlerinin Görevleri Nelerdir? | Lcia | Aile Evlilik ve Çocuklar | 0 | 07 Kasım 2014 16:16 |
Çocuk Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım | Kalemzede | İslamiyet | 0 | 24 Temmuz 2011 02:21 |
Çocuk eğitiminde bir yöntem olarak ceza | pyracantha | Aile Evlilik ve Çocuklar | 0 | 05 Aralık 2010 20:40 |
Cocuk Eğitiminde Dayak | YapraK | Aile Evlilik ve Çocuklar | 0 | 25 Aralık 2009 20:35 |
Çocuk Eğitiminde Unutulmaması Gerekenler | YapraK | Aile Evlilik ve Çocuklar | 0 | 22 Nisan 2009 11:56 |