IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  reklamver

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 01 Ocak 2022, 13:51   #1
Çevrimdışı
Tefeci'nin Kızı
Yardımcı Admin
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
2. Aynı Kitabı Tekrar Okuma







Çocuklar sevdikleri bir kitabın kendilerine birkaç kez okunmasından çok hoşlanırlar. Kitabın eğitimci tarafından yeniden okunduğunda farklı, genişleterek ele alınması önemlidir. Bu çocukların kitap ile ilgili çıkarım ve açıklamalar yapmalarına, onların sözcük ve kavram bilgisini genişletmelerine imkan verecek. İşte birkaç öneri:

1. Okuma

Kitabı Tanıtma:

Çocukların kitabın ne hakkında olduğunu tahmin etmelerini sağlamak (kitabın ismini kapaktan tahmin etmeleri)
Kitap ile ilgili kısa bir giriş yapmak: ana karakteri ve problemi tanımlayan, merak duygularını harekete geçirmek. Kapak resimini ve kitabın içinden birkaç resmi kullanarak.
Yazarı, kitabın ismini, çizeri tanıtmak
Kitabı Okuma:

Kitap OkumaKitabı okurken, akışı bozmayacak şekilde yeni sözcükleri (öncesinde belirlenmiş- kitabı anlamak açısından kritik olan sözcükler) tanıtmak:
Kısa tanım verilebilir,
Eğer o sözcüğün temsil ettiği kavram çizilmiş ise gösterilebilir,
Hareket ile ifade edilebiliniyorsa göstermek,
Ses ile ifade edilebiliniyorsa seslendirmek,
Okurken bazı cümleleri farklı bir şekilde ifade ederek tekrar yapabilir.
Kitap Okunduktan Sonra…

Özellikle küçük yaş gruplarına hikaye ile ilgili, ‘kim/ ne’, ‘nerede’ ve ‘ne zaman’ soruları sormak. Çocuklar tek sözcüklü cevaplar verdiğinde bunlar açılarak bir cümle halinde tekrarlamak.
Kahramanın düşüncelerine, duygularına yönelik ve olaylara ilişkin ‘neden’ ‘nasıl’ soruları sormak.
Nasıl cevaplayacaklarına örnek olmak: ‘Bence….’. Çocuklar cevapladıktan sonra farklı sözlerle aynı fikri ifade etmek.
Devamında kitap ile ilgili bir sanat etkinliği olabilir. (örneğin gemiler ile bir kitap- büyük kağıtlara hep birlikte dalga çizmek vb.)
Okunan kitabın kahramanları, haklarında daha fazla bilgi verilebilecek varlıklarsa, önden hazırlık yapmak ve bilgi vermek. Örneğin kahraman bir dinazor ise dinazorlar hakkında bilgi verilebilir, köstebek ise köstebekler hakkında, ne yedikler, nasıl evleri olduğu gibi.





2. Okuma

Kitap OkumaKitabı Tanıtma

Kitabın daha önce okunduğunu ve hatırlayabileceklerini söyleyerek giriş yapmak.
Çocuklara kitabın karakterlerinin kimler olduğu, problemin ne hakkında olduğunu hatırlayıp hatırlamadıkları sormak. Kısa birkaç soru sorulabilir.
Tekrardan yazar/çizer/ kitap ismi söylenir.
Kitabı Okuma

Karakterlerin rollerini/ olayların akışını kukla/gerçek nesneler vb. ile destekleyerek okunabilir (Bunlar daha sonra kitap ile birlikte kitap köşesine konulur.).
Bu sefer yeni kavram ve sözcüklerin tanımları kitabı okurken doğrudan verilir.Hatırlayan var mı “….” ne demekti diye çocuklara sorulabilir.
Kitap okunurken diğer karakterlerin hissettikleri/ duyguları ile ilgili kısa yorumlar yapılabilir: “Sizce X neden böyle yaptı” gibi.
Kitap okunurken olayların devamına ilişkin sorular sorulabilir.
Kitap Okunduktan Sonra…

Kitaptaki farklı karakterleri de dahil ederek hikaye ile ilgili analitik düşünmelerini sağlayacak sorular sormak.
Çocukların da kitap ile ilgili sorular sormaları desteklenebilir.
Sonrasında yine konu ile ilgili somut (deney, kitabı resimlemek, sanat etkinliği vb.) etkinlik yapılabilir.
3. Okuma

Kitabı Tanıtma

Kitap OkumaÇocuklara kitabın ismi sorulur. Varsa kısaca problem ve çözümü aktarmaları ya da kısaca olay ve sonucu aktarmaları istenir.
Kitaptaki bir çizim gösterilerek ‘Burada ne oluyor?’ diye sorulup, çocukların cevapları açılabilir.
Birkaç sayfayı eğitimci okuduktan sonar- ‘Bundan sonra ne olacak?’ diye çocuklara soru sorulabilir. Bu şekilde dönüşümlü kitap okunabilir/anlatılabilir.
Çocuklar kitabı arkadaşlarının yardımı ile anlatabilirler. Rol dağılımı yapılabilir ve gerekli nesneler de sağlanarak hikayeyi canlandırılabilirler.
Kitap Okunduktan Sonra…

‘Neden’, ‘…… olsaydı ne olurdu?’ gibi sorular sorulabilir.
Sonrasında yine konu ile ilgili -deney, kitabı resimlemek, sanat etkinliği vb. etkinlik yapılabilir.

__________________
''Zamanın Eli Değdi Bize
Artık Aynı Değiliz
İkimiz de''


Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver
Cevapla

Etiketler
çocuk gelişimi, etkinlikler, kitap okuma iki, okul öncesi eğitim


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Aynı yazıyı tekrar etmeme modulu Kimimben Unreal IRCd 2 22 Şubat 2011 13:56
Ruh Taşı & Beceri Kitabı Okuma Ver.1 %100 [D2.ny'den ALINTIDIR] mavideniz07 Metin2 0 05 Aralık 2010 15:44
Aynı Adrese Tekrar Kumar Baskını: 26 Gözaltı Kralice Haber Arşivi 0 12 Haziran 2008 08:34
aynı satırda tekrar d0gma mIRC Scripting Sorunları 1 22 Ağustos 2007 18:29