16 Nisan 2022, 08:36 | #1 | |
Çevrimdışı Tefeci'nin Kızı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Madde 6. Gelişimsel Derecelendirme Ölçekleri (Çocuk değerlendirmesi) Bir de gelişimsel kontrol listelerine çok benzeyen, ancak bazı ufak farkları olan bir diğer ölçme-değerlendirme aracından bahsedelim. Gelişimsel derecelendirme ölçekleri de aynı kontrol listeleri gibi, çocukların belirli gelişim alanlarından nasıl geçtiklerini, neleri yapabildiklerini/ yapamadıklarını görebilmemiz açısından kullanabileceğimiz araçlardır. Derecelendirme ölçeklerini, kontrol listelerinden ayıran en önemli özellik; çocuğun davranışlarını derecelendirerek ölçmemizi sağlamasıdır. Yani, çocuğun davranışlarını sadece kontrol etmek amacıyla yapıp yapamadığına bakmak değil, davranışın derecesini, sıklığını, özellikle hangi zamanlarda yapıldığını görebilmemiz açısından kullanılır. Derecelendirme ölçekleri dediğimizde iki farklı ölçekten bahsedebiliriz. Bunlardan biri, sayısal derecelendirme ölçekleridir. Sayısal ölçeklerde, belirlediğimiz derecelendirmelerin her birine bir numara verir ve değerlendirmeyi bu şekilde yaparız. En kolay kullanılan değerlendirme ölçeğidir. Bazı gelişim alanlarını incelerken, kontrol listelerini kullanmak yerine, derecelendirme ifadelerini kullanmak öğretmenler açısından daha işlevsel olabilir. Çünkü, kontrol listesinde bir davranışın sadece görüldüğü ya da görülmediği bilgisi verilirken; derecelendirme ölçeğinde o davranışın ne sıklıkla görüldüğü hakkında bilgi sahibi olabiliriz. Ya da gözlem raporu gibi açık uçlu bir araç kullanmaktansa, çocuğun davranışları hakkında öğretmene ipucu verebilecek ifadelerden oluşturulmuş bir ölçek kullanmak daha hızlı ve kolay olacaktır. Yine de öğretmenin yaptığı detaylı bir gözlem varsa, daha sonra herhangi bir zamanda, bu gözlemdeki bilgiler bir değerlendirme ölçeğine kolaylıkla dökülebilir. Öğrenilmesi, anlaşılması ve geliştirilmesi kolay olan değerlendirme araçlarından birisidir. Yani öğretmenin özel olarak bir eğitim alması ya da bilgilenmesi gerekmemektedir. Bu kolaylıklardan dolayı da öğretmenlerin bu araçları seçmeleri muhtemeldir. Örneğin, sizler de kullanmakta olduğunuz kontrol listesini bir derecelendirme ölçeğine kolaylıkla dönüştürebilirsiniz. Nasıl mı? Hep birlikte bir bakalım. Sizin de gördüğünüz gibi, sosyal-duygusal alan için kullanılan amaç ve kazanımların listesini aynı kontrol listesi hazırlar gibi bir tablo oluşturup, bu kazanımların ne sıklıkla görüldüğüne dair daha detaylı bilgi edinmek istediğimizde bu şekilde bir tablo hazırlayabiliriz.
__________________ ''Zamanın Eli Değdi Bize Artık Aynı Değiliz İkimiz de'' Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir. | |
|
Etiketler |
maddeler, okul öncesi eğitim |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Madde 5. Gelişimsel Kontrol Listeleri (Çocuk değerlendirmesi) | Tanem | Okul Öncesi Eğitim ve Öğretim | 0 | 15 Nisan 2022 21:47 |
Madde 4. Gözlem (Çocuk değerlendirmesi) | Tanem | Okul Öncesi Eğitim ve Öğretim | 0 | 15 Nisan 2022 21:40 |
Madde 3. Portfolyo (Çocuk değerlendirmesi) | Tanem | Okul Öncesi Eğitim ve Öğretim | 0 | 12 Nisan 2022 23:11 |
Madde 2. Portföyler (Çocuk değerlendirmesi) | Tanem | Okul Öncesi Eğitim ve Öğretim | 0 | 07 Nisan 2022 17:52 |
Madde 1. Neden? (Çocuk değerlendirmesi) | Tanem | Okul Öncesi Eğitim ve Öğretim | 0 | 07 Nisan 2022 17:43 |