IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  digitalpanel

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 20 Aralık 2021, 16:29   #1
Çevrimdışı
Tefeci'nin Kızı
Yardımcı Admin
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Ayın Sorun Davranışı – 3: Utangaçlık




Örnek: Çağrı dışında herkes şarkı söylüyor. Dört yaşındaki Çağrı, mimiksiz ve sessiz bir edayla aşağıya doğru bakıyor. Her zamanki gibi grup aktivitesiyle hiç alakası yok. Diğer çocuklar öğretmenin yaptığı el-kol hareketlerini takip ediyorlar ve şarkıya eşlik ediyorlar. Bir öğretmen Çağrı’yı fark ediyor, yanına geliyor ve ellerini onun için kaldırıp hareket ettirmeye başlıyor. Çağrı’dan ne bir hareket ne de bir tepki alamıyor. Öğretmen bu sefer bir kitap çıkarıyor ve okumaya başlıyor. Bir ara Çağrı’ya direk bir soru soruyor fakat ondan ses gelmeyince diğer heyecanlı çocuklar bağırarak onun yerine cevap veriyorlar. Çağrı her gün grup aktivitelerinde pasif kalıyor. Öğretmenler ne kadar çabalasalar da bir türlü onun katılmasını sağlayamıyorlar.

Her insanın mizacı farklıdır. Bazıları atılgan, girişimci veya kalabalıkta rahat olurken, bazıları çekingen, utangaç veya tedirgin olabilir. Bu örnekte Çağrı utangaç kişiliği olan, sessiz bir çocuktur. Çağrı grup aktivitelerinde şarkı söylemiyor, konuşmuyor ve yapılan aktivitelere ilgisiz kalmayı tercih ediyor. Grup içinde kendini gösteremiyor ve etrafındaki insanlardan uzak duruyor.

Çocuğun utangaçlığı hakkında bilgi edinebilmek için onu birkaç şekilde gözlemleyebiliriz:

Çocuk aktivitelere ne kadar katılıyor? (sessizce oturuyor, stresli veya mutsuz, gruptan uzaklaşmaya çalışıyor veya sadece izliyor)
Çocuğun katılması istendiğinde ya da soru sorulduğunda nasıl bir tepki veriyor? (tepkisiz, kısık sesli cevap, ağlıyor, yüzünü saklıyor)
Çocuğun doğal karakterini kabul etmek, onu kendi alanlarında ve kendi gelişimsel hızında ilerletebilmek önemlidir. Çok utangaç bir çocuğu grup içinde konuşturmaya çalışmak onu daha içe dönük olmaya itebilir. Özellikle çocuğun okula ilk başladığı zamanlar ondan büyük beklentilerin olmaması gerekmektedir. Sosyalleşebilmek zamanla öğrenilen ve deneyimle güçlenen bir yetenektir. Çocuğun aktivitelere katılması teşvik edilebilinir ama çocuğu zorlamak onu korkutup sadece zarar verir. Utangaç olmanın bir karakteristik özellik olduğunu hatırlayarak çocuğun hayatında gerektiğinde kullanabileceği ve kalabalık ortamlarda kendini idare edebilmesi için gerekli sosyal becerileri öğrenmesi faydalı olabilir.

Müdahale:

Aktivitenin çocuğa uyumu önemlidir. Eğer aktivite çocuğa zor, kolay, sıkıcı, vb. geliyorsa çocuk o gruba katılmak istemeyecektir.

Çocuğun gelişimsel olarak doğru yaş grubuyla beraber olduğuna dikkat edin. Fiziksel, sosyal ve kavramsal olarak kendi denkleriyle daha rahat hissedecektir.

Çocuğun kulaklarının duyduğuna emin olun. Rahat duyamayan bir çocuk müziğe eşlik etmekte ve kelimeleri anlamakta güçlük çeker. Bunu onun arkasına geçip ona değişik yüksekliklerde seslenerek ve tepkisine bakarak test edebilirsiniz. Duyma problemi olduğunu düşünüyorsanız mutlaka doktora başvurun.

Yeni tanıştıklarının yanında endişeli olmak çok doğaldır. Okulun ilk zamanları alışma dönemidir. Bu dönemde ailelerinden birini gruba katarak bir aktivite yapabilirsiniz.

Utangaç özellikleri olan bir çocuk kendini dışlanmış hissedebilir. Herkesin benzerlikleri ve farklılıkları olduğunu vurgulayan bir aktivite hem çocuğu gruba yaklaştırabilir hem de çocukların birbirleri hakkında meraklarını arttırabilir.

Bazı çocuklar yeni ortamlara ve insanlara zamanla ısınırlar. Aralarında hiç kalabalık gruplara girmemiş olanlar veya ailelerinde negatif ilişkiler yaşamış olanlar daha çekingen olacaklardır. Çocuklar okul öncesi programa başladıklarından ilkokula kadar çok değişim göstereceklerdir. Sadece yanlarında oturarak, onlara pozitif örnek olarak ve girişkenlik göstermeye başladıklarında cesaretlendirerek onları destekleyebilirsiniz. Okul öncesi eğitim çağındaki çocukların karakterlerinin yavaş yavaş oluştuğunu ve her birinin ayrı bireylere dönüştüklerini gözlemleriz. Her birinin güçlü bir birey olması için onları tanımalı ve kendi gelişimsel dönemlerinde hazır olduklarında onların yanlarında olmalısınız.

__________________
''Zamanın Eli Değdi Bize
Artık Aynı Değiliz
İkimiz de''


Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet sohbet
Cevapla

Etiketler
çocuk gelişimi, okul öncesi eğitim, üçüncü aşama


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Ayın Sorun Davranışı – 4: Grup Etkinliklerini Bozan Davranışlar Tanem Okul Öncesi Eğitim ve Öğretim 0 20 Aralık 2021 16:26
Ayın Sorun Davranışı – 6: Başkalarının Çalışmalarına Zarar Vermek Tanem Okul Öncesi Eğitim ve Öğretim 0 20 Aralık 2021 16:22
Ayın Sorun Davranışı – 7: Yırtma ve Kırma Tanem Okul Öncesi Genel Etkinlikler 0 28 Kasım 2021 06:39
Utangaçlık Büyük Sorun Sue Felsefe 0 26 Haziran 2012 23:07
Utangaçlık ve sosyal kaygı Ecrin Çocuk Sağlığı 0 29 Şubat 2012 23:30