IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  digitalpanel

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 17 Ocak 2012, 23:49   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Niteleme Kavramlarının Öğretimi




Niteleme Kavramlarının Öğretimi

Uzun-kısa, kalın-ince, büyük-küçük, dar-geniş başlıca niteleme kavramlardır. Örnek olarak sadece uzun-kısa kavramlarının öğretimi yapılacaktır. Diğer kavramlar da benzer Yöntem: Basamaklandırılmış Yöntemlerle öğretilebilir.


Kavram: Uzunluk-kısalık.
Amaç: Nesneleri uzunluk-kısalık bakımından ayırt edebilme (aynı tipte ve farklı boyda iki nesne arasında “Hangisi uzun/kısa?” diye sorulduğunda, doğru nesneyi gösterebilme).

Materyal: Birinci set, aynı tip ve aynı renkte biri uzun, biri kısa iki kalem.İkinci set, aynı tip ve aynı renkte biri uzun, biri kısa iki çıta.
Üçüncü set, aynı tip ve aynı renkte biri uzun biri kısa iki pet şişe.

Yöntem: Basamaklandırılmış Yöntem: Sözel ipucu, işaret ipucu, yönerge verme, soru sorma.

Uygulama: Çocukla masada karşılıklı oturulur. Kalemler masanın üzerine bırakılır. Çocuğun kalemlere dokunup, onları eline almasına 3-4 saniye izin verilir. Sonra kalemler çocuktan alınarak yan yana ve dik tutulur. Uzun kalem çocuğa gösterilerek, “Bu kalem uzun” denir ve 2-3 saniye sonra aynı işlem tekrar edilir. Çocuğa, “Hangisi uzun?” diye sorulur. Çocuk, uzun kalemi işaret ederse ödüllendirilir. Yanlış kalemi gösterirse ya da tepkisiz kalırsa, işaret ipucu kullanılarak uzun kalemi göstermesi sağlanır. Çocuk, sorulduğunda uzun kalemi ipuçsuz gösterene kadar çalışılır ve sonraki sete geçilir. Aynı işlem basamakları kullanılarak “kısa” kavramı öğretilir.

Kavram: Uzunluk-kısalık.

Amaç: Nesneleri uzunluk-kısalık bakımından ayırt edebilme (farklı tipte, farklı renkte ve farklı boyda iki nesne arasında “Hangisi uzun/kısa?” diye sorulduğunda, doğru nesneyi gösterebilme).

Materyal: Birinci set, farklı tip ve farklı renkte biri uzun, biri kısa iki kalem.İkinci set, farklı tip ve farklı renkte biri uzun, biri kısa iki çıta.
Üçüncü set, farklı tip ve farklı renkte biri uzun biri kısa iki pet şişe.

Yöntem: Basamaklandırılmış Yöntem

Uygulama: Çocukla masada karşılıklı oturulur. Kalemler masanın üzerine bırakılır. Çocuğun kalemlere dokunup, onları eline almasına 3-4 saniye izin verilir. Sonra kalemler çocuktan alınarak yan yana ve dik tutulur. Uzun kalem çocuğa gösterilerek, “Bu kalem uzun” denir ve 2-3 saniye sonra aynı işlem tekrar edilir. Çocuğa, “Hangisi uzun?” diye sorulur. Çocuk, uzun kalemi işaret ederse ödüllendirilir. Yanlış kalemi gösterirse ya da tepkisiz kalırsa, işaret ipucu kullanılarak uzun kalemi göstermesi sağlanır. Çocuk, sorulduğunda uzun kalemi ipuçsuz gösterene kadar çalışılır ve sonraki sete geçilir. Aynı işlem basamakları kullanılarak “kısa” kavramı öğretilir.

Kavram: Uzunluk-kısalık.

Amaç: Nesneleri uzunluk-kısalık bakımından ayırt edebilme (farklı tipte, aynı renkte ve farklı boyda iki nesne arasında “Hangisi uzun/kısa?” diye sorulduğunda, doğru nesneyi gösterebilme).

Materyal: Birinci set, aynı renkte uzun bir pet şişe, pet şişeden kısa ve aynı renkte bir kalem.İkinci set, aynı renkte uzun bir kalem, kalemden kısa ve aynı renkte bir mandal.
Üçüncü set, aynı renkte uzun bir diş fırçası, diş fırçasından kısa ve aynı renkte bir çıta.

Yöntem: Basamaklandırılmış Yöntem

Uygulama: Çocukla masada karşılıklı oturulur. Birinci set masanın üzerine bırakılır. Çocuğun nesnelere dokunup, onları eline almasına 3-4 saniye izin verilir. Sonra nesneler çocuktan alınarak yan yana ve dik tutulur. Pet şişe çocuğa gösterilerek, “Bu uzun” denir ve 2-3 saniye sonra aynı işlem tekrar edilir. Çocuğa, “Hangisi uzun?” diye sorulur. Çocuk, uzun nesneyi işaret ederse ödüllendirilir. Yanlış nesneyi gösterirse ya da tepkisiz kalırsa, işaret ipucu kullanılarak uzun nesneyi göstermesi sağlanır. Çocuk, sorulduğunda uzun nesneyi ipuçsuz gösterene dek çalışılır ve sonraki sete geçilir. Aynı işlem basamakları kullanılarak “kısa” kavramı öğretilir.

Kavram: Uzunluk-kısalık.

Amaç: Nesneleri uzunluk-kısalık bakımından ayırt edebilme (farklı tipte, farklı renkte ve farklı boyda iki nesne arasında “Hangisi uzun/kısa?” diye sorulduğunda, doğru nesneyi gösterebilme).
Materyal: Birinci set, farklı renkte uzun bir kalem, farklı renkte kısa bir pil.

İkinci set, farklı renkte uzun bir çıta, farklı renkte kısa bir kablo.
Üçüncü set, farklı renkte uzun bir şiş, farklı renkte bir hortum.

Yöntem: Basamaklandırılmış Yöntem

Uygulama: Çocukla masada karşılıklı oturulur. Birinci set masanın üzerine bırakılır. Çocuğun nesnelere dokunup, onları eline almasına 3-4 saniye izin verilir. Sonra nesneler çocuktan alınarak yan yana ve dik tutulur. Kalem çocuğa gösterilerek, “Bu uzun” denir ve 2-3 saniye sonra aynı işlem tekrar edilir. Çocuğa, “Hangisi uzun?” diye sorulur. Çocuk, uzun nesneyi işaret ederse ödüllendirilir. Yanlış nesneyi gösterirse ya da tepkisiz kalırsa, işaret ipucu kullanılarak uzun nesneyi göstermesi sağlanır. Çocuk, sorulduğunda uzun nesneyi ipuçsuz gösterene dek çalışılır ve sonraki sete geçilir. Aynı işlem basamakları kullanılarak “kısa” kavramı öğretilir.

Kavram: Uzunluk-kısalık.
Amaç: İnsanları uzunluk-kısalık bakımından ayırt edebilme (farklı boyda iki çocuk arasında, “Hangisi uzun/kısa?” diye sorulduğunda doğru yanıtı verebilme).

Materyal: Biri uzun, biri kısa iki çocuk.

Yöntem: Basamaklandırılmış Yöntem

Uygulama: Çocukla, diğer iki çocuğun karşısında yan yana durulur. Çocuklar gösterilerek, “Hangisi uzun?” diye sorulur. Çocuk yanlış kişi gösterirse, “O değil, o kısa olanı” denir. Sonra “Hangisi kısa?” diye sorulur. Çocuk, her iki soruda doğru yanıtı verirse ödüllendirilir. İki soruda veya bir soruda yanlış yanıt verirse ödül verilmez ve her iki soruya da doğru yanıtı verinceye dek çalışılır.

KAYNAK: Çetin ÖZBEY, Özel Eğitimde Kavram ve Beceri Öğretimi, , İstanbul, 2007.

ALINTI:::::::::

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet sohbet
Cevapla

Etiketler
kavramlarının, niteleme, Öğretimi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Empedokles'in Toprak, Hava, Su ve Ateş Kavramlarının Felsefeyle İlişkisi Nedir? Kalemzede Felsefe 0 26 Eylül 2020 21:39
Zıtlık Kavramlarının Öğretimi Ecrin Öğretmen Sorunları Ve Etkileşimi 0 17 Ocak 2012 23:48
Özel Eğitimde Miktar Kavramlarının Öğretimi Ecrin Öğretmen Sorunları Ve Etkileşimi 0 12 Ocak 2012 21:26
Özel Eğitimde Konum Kavramlarının Öğretimi Ecrin Öğretmen Sorunları Ve Etkileşimi 0 12 Ocak 2012 21:26