12 Ocak 2012, 21:26 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Özel Eğitimde Miktar Kavramlarının Öğretimi Miktar Kavramlarının Öğretimi Az-çok, ağır-hafif, bütün-yarım-çeyrek, başlıca miktar kavramlarıdır. Örnek olarak sadece ağırlık-hafiflik kavramlarının öğretimi gösterilecektir; benzer Yöntem: Basamaklandırılmış Yöntemlerle diğer kavramların öğretimi yapılabilir. Kavram: Ağırlık-hafiflik. Amaç: Nesneleri ağırlık-hafiflik bakımından ayırt edebilme (aynı tipte ve farklı ağırlıklarda iki nesne gösterilerek, “Hangisi hafif/ağır?” diye sorulduğunda doğru nesneyi gösterebilme). Materyal: Birinci set, içi boş ve ağzı kapalı bir kutu, kumla doldurulmuş ve ağzı kapalı bir kutu. İkinci set, içi boş ve içi görülmeyen bir kavanoz, kumla doldurulmuş ve içi görülmeyen bir kavanoz. Üçüncü set, pamukla doldurulmuş küçük bir torba, kumla doldurulmuş küçük bir torba. Yöntem: Sözel ipucu, fiziksel ipucu, yönerge verme, soru sorma. Uygulama: Çocukla masada karşılıklı oturulur. Kutular masanın üzerine konur. Çocuğun kutulara dokunup, onları eline almasına 3-4 saniye izin verilir. Sonra hafif kutu çocuğun sol eline, ağır kutu da sağ eline verilir. Ağır olan kutu gösterilerek, “Bu ağır (kutu)” denir. Kutuları masaya bırakması istenir. Kutuların yerleri değiştirilerek hafif kutu çocuğun sağ eline, ağır kutu da sol eline verilir. Tekrar ağır kutu gösterilerek, “Bu ağır (kutu)” denir ve kutuları masaya bırakması istenir. Kutuları masaya bıraktıktan sonra çocuğa, “Ağır olanı göster” denir. Çocuk doğru kutuyu gösterirse ödüllendirilir. Diğer kutuyu gösterirse, “O değil” diyerek ağır kutuyu göstermesi sağlanır. Ağır kutuyu yardım almadan gösterene kadar çalışılır ve sonra diğer sete geçilir. Aynı işlem basamaklarıyla “hafiflik” kavramı öğretilir. Kavram: Ağırlık-hafiflik. Amaç: Nesneleri ağırlık-hafiflik bakımından ayırt edebilme (farklı tipte ve farklı ağırlıklarda iki nesne gösterilerek, “Hangisi hafif/ağır?” diye sorulduğunda doğru nesneyi gösterebilme). Materyal: Birinci set, içi boş bir pet şişe, suyla dolu ve ağzı kapalı bir cam şişe. İkinci set, Pamukla doldurulmuş şeffaf bir poşet, kumla doldurulmuş küçük bir torba. Üçüncü set, Bir kilogram ağırlığında bir taş, bir bulaşık süngeri. Yöntem: Sözel ipucu, fiziksel ipucu, yönerge verme. Uygulama: Çocukla masada karşılıklı oturulur. Birinci set masanın üzerine konur. Çocuğun nesnelere dokunup, onları eline almasına 3-4 saniye izin verilir. Sonra pet şişe çocuğun sol eline, cam şişe de sağ eline verilir. Cam şişe gösterilerek, “Bu ağır” denir. Şişeleri masaya bırakması istenir. Şişelerin yerleri değiştirilerek pet şişe çocuğun sağ eline, cam şişe de sol eline verilir. Tekrar cam şişe gösterilerek, “Bu ağır” denir ve şişeleri masaya bırakması istenir. Şişeleri masaya bıraktıktan sonra çocuğa, “Ağır olanı göster” denir. Çocuk doğru şişeyi gösterirse ödüllendirilir. Hafif şişeyi gösterirse, “O değil” diyerek cam şişeyi göstermesi sağlanır. Ağır şişeyi yardım almadan gösterene kadar çalışılır ve sonra diğer setlere geçilir. Aynı işlem basamaklarıyla “hafiflik” kavramı öğretilir. Kavram: Ağırlık-hafiflik. Süre: ... dk. Başlama tarihi: Bitirme tarihi: Amaç: Nesneleri ağırlık-hafiflik bakımından ayırt edebilme (farklı tipte ve farklı ağırlıklarda iki nesne gösterilerek, “Hangisi hafif/ağır?” diye sorulduğunda doğru nesneyi gösterebilme). Materyal: Birinci set, içi boş bir pet şişe, suyla dolu ve ağzı kapalı bir cam şişe. İkinci set, Pamukla doldurulmuş şeffaf bir poşet, kumla doldurulmuş küçük bir torba. Üçüncü set, Bir kilogram ağırlığında bir taş, bir bulaşık süngeri. Yöntem: Sözel ipucu, fiziksel ipucu, yönerge verme. Uygulama: Çocukla masada karşılıklı oturulur. Birinci set masanın üzerine konur. Çocuğun nesnelere dokunup, onları eline almasına 3-4 saniye izin verilir. Sonra pet şişe çocuğun sol eline, cam şişe de sağ eline verilir. Önce cam şişe gösterilerek, “Bu ağır”, ardından pet şişe gösterilerek “Bu hafif” denir. Şişeleri masaya bırakması istenir. Şişelerin yerleri değiştirilerek pet şişe çocuğun sağ eline, cam şişe de sol eline verilir. Tekrar cam şişe gösterilerek, “Bu ağır,” sonra pet şişe gösterilerek “Bu hafif” denir ve şişeleri masaya bırakması istenir. Şişeleri masaya bıraktıktan sonra çocuğa, “Ağır olanı al” diye yönerge verilir. Çocuk ağır şişeyi alırsa ödüllendirilir. Hafif şişeyi alırsa, “O hafif olan” denir ve cam şişeyi alması sağlanır. İstenilen şişeyi yardımsız alıncaya kadar çalışılır ve sonra diğer setlere geçilir. Kavram: Ağırlık-hafiflik. Amaç: Nesneleri ağırlık-hafiflik bakımından ayırt edebilme (farklı tipte ve farklı ağırlıklarda iki nesne gösterilerek, “Hangisi hafif/ağır?” diye sorulduğunda doğru nesneyi gösterebilme). Materyal: Çalışma ortamındaki nesneler. Yöntem: Sözel ipucu, fiziksel ipucu, yönerge verme. Uygulama: Çocukla yan yana durulur. Çevrede bulunan bir ağır, bir de hafif nesne gösterilerek alması istenir. Çocuk istenilen nesneleri aldıktan sonra, “Hafif olanı göster” denir, çocuk doğru nesneyi gösterirse, “Ağır olanı göster” denir, çocuk yine doğru olanı gösterirse ödüllendirilir. KAYNAK: Çetin ÖZBEY, Özel Eğitimde Kavram ve Beceri Öğretimi, , İstanbul, 2007. ALINTI:::::::::: | |
|
Etiketler |
eğitimde, kavramlarının, miktar, Öğretimi, Özel |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Özel Eğitimde Sosyal Becerilerin Öğretimi | Ecrin | Makale - Araştırma - Ve Bilimsel Yazılar | 0 | 12 Şubat 2012 18:27 |
Niteleme Kavramlarının Öğretimi | Ecrin | Öğretmen Sorunları Ve Etkileşimi | 0 | 17 Ocak 2012 23:49 |
Zıtlık Kavramlarının Öğretimi | Ecrin | Öğretmen Sorunları Ve Etkileşimi | 0 | 17 Ocak 2012 23:48 |
Özel Eğitimde Konum Kavramlarının Öğretimi | Ecrin | Öğretmen Sorunları Ve Etkileşimi | 0 | 12 Ocak 2012 21:26 |
Özel Eğitimde Tane Kavramının Öğretimi | Ecrin | Öğretmen Sorunları Ve Etkileşimi | 0 | 10 Ocak 2012 23:14 |