12 Ocak 2012, 21:25 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Eğitim Raporu Örneği Eğitim Raporu Örneği ÇALIŞILAN BECERİ ALANLARI: 1)Öz Bakım Becerileri b)Giyinme Becerisi Soket çorap giyme Düğme çözme Düğme ilikleme 2)Psiko-motor Beceriler: Büyük kas becerileri Gösterilen hareketleri taklit etme Kollarını yukarı öne, yana, arkaya açıp kapama Ellerini yukarıda önde, yanda, arkada açıp kapama Bacaklarını açıp kapama Başını öne, arkaya, yana çevirme Tek ayağı üzerinde 3 sn. durma Gösterilen yürüyüşleri taklit etme Geri yürüyüşleri taklit etme Yan yürüyüşleri taklit etme Aslan, kurt, kuzu vb. hayvan yürüyüşlerini taklit etme Yerden nesne toplayarak dengeli koşma b)Küçük Kas Becerileri: Kağıt yırtma Kağıdı istenilen büyüklükte parçalara ayırma İki düz çizgi arasından yırtma Boncukları dizme Küçük delikli boncukları dizme Boncukları ipe dizerek zincir yapma 3) İletişim Becerileri: Alıcı Dil Becerileri: Selamlaşmak ve vedalaşmak için kullanılan hareketleri yapma Yüz hareketlerini taklit etme Dudaklarını birbirine sürtme Dudaklarını büzme Öpme hareketi yapma Gösterildiğinde dilini dudağının üzerinde hareket ettirme Gösterildiğinde kaşlarını çatma Gülme hareketini taklit etme 4) Bilişsel Beceriler: Şekil Kavramı (Kare, üçgen, daire, dikdörtgen) Şekilleri aynı olma durumuna göre eşleme Renk Kavramı (Kırmızı, sarı, mavi, yeşil) Renkleri aynı olma durumuna göre eşleme 5) Oyun ve Sosyalleşme: Yoğurma Çalışmaları Basit ritm hareketleri 6) Öğrenmeye Hazırlık: Göz kontağı kurma İsmi söylendiğinde 2–4 sn.göz kontağı kurma Yerinde oturma davranışı Tek eylem bildiren komutları yerine getirebilme Ahmet’in bu alanlarda gösterdiği gelişim aşağıdaki gibidir. Öz Bakım Becerileri 1)Giyinme Becerisi Soket çorap giyme: Ahmet, dört haftalık eğitim sonunda soket çorabını %100 oranında bağımsız olarak giyerek amaca ulaşmıştır. Düğme çözme: Ahmet, üç haftalık eğitim sonunda araç setindeki düğmeleri %100 oranında bağımsız olarak çözerek amaca ulaşmıştır. Düğme ilikleme: Ahmet, üç haftalık eğitim sonunda araç setindeki düğmeleri %100 oranında bağımsız olarak ilikleyerek amaca ulaşmıştır. 2)Psiko-motor Beceriler: Büyük kas becerileri Gösterilen hareketleri taklit etme: Ahmet verilen eğitim sonunda gösterildiğinde kollarını ve ellerini; yukarı / yukarıda, öne / önde, yana / yanda, bağımsız olarak açıp kaparken, arkaya / arkada sadece fiziksel yardımla açıp kapayabildiği için bu amaçlara ulaşamamıştır. Ahmet verilen eğitim sonunda bacaklarını, başını gösterildiğinde öne, arkaya, yana bağımsız olarak açıp kapadığı, başını gösterildiğinde öne, arkaya, yana bağımsız olarak çevirdiği ve tek ayağı üzerinde 3 sn. bağımsız olarak durduğu için bu amaçlara ulaşmıştır. Gösterilen yürüyüşleri taklit etme: Ahmet verilen eğitim sonunda öğretmenin gösterdiği geri, yan yürüyüşleri ve aslan yürüyüşünü bağımsız olarak taklit ettiği için amacına ulaşmıştır. Yerden nesne toplayarak dengeli koşma: Ahmet, verilen eğitim sonunda 10 m lik mesafeyi yerden nesne toplayarak bağımsız biçimde koşarak amaca ulaşmıştır. b)Küçük Kas Becerileri: Kâğıt yırtma: Ahmet, verilen eğitim sonunda kâğıdı istenilen büyüklükte parçalara ayırarak ve iki çizgi arasından bağımsız olarak yırtarak amaca ulaşmıştır. Boncukları dizme: Ahmet, verilen eğitim sonunda küçük delikli boncukları bağımsız olarak ipe dizerek ve zincir yaparak amaca ulaşmıştır. 3) İletişim Becerileri: Alıcı Dil Becerileri: Selamlaşmak ve vedalaşmak için kullanılan hareketleri yapma: Ahmet, verilen eğitim sonunda selamlaşmak ve vedalaşmak için kullanılan hareketleri bağımsız olarak yapabilmektedir. Böylece amaca da ulaşmıştır. Yüz hareketlerini taklit etme: Ahmet, verilen eğitim sonunda gösterildiğinde dudaklarını birbirine sürtme, dilini dudağının üzerinde hareket ettirme kaşlarını çatma ve gülme hareketlerini bağımsız olarak taklit ederek amaca ulaşmıştır. Ahmet, verilen eğitim sonunda gösterildiğinde dudaklarını büzme ve öpme hareketini fiziksel yardımla gerçekleştirebildiği için bu becerilerde amaca ulaşamamıştır. 4) Bilişsel Beceriler: Şekil Kavramı (Kare, üçgen, daire, dikdörtgen) Şekilleri aynı olma durumuna göre eşleme: Ahmet, verilen eğitim sonunda çevresindeki nesneleri şekillerine göre bağımsız olarak eşleyerek amacına ulaşmıştır. Renk Kavramı Renkleri aynı olma durumuna göre eşleme: Ahmet, verilen eğitim sonunda çevresindeki nesneleri renklerine göre bağımsız olarak eşleyerek amacına ulaşmıştır. 5) Oyun ve Sosyalleşme: Yoğurma Çalışmaları: Ahmet, verilen eğitim sonunda yoğurma maddesi ile en son olarak istenilen basit bir şekli bağımsız olarak yaparak amacına ulaşmıştır. b)Basit ritm hareketleri: Ahmet, verilen eğitim sonunda iki eliyle belli aralıklarla elindeki müzik aletine bağımsız olarak vurarak amaca ulaşmıştır. 6) Öğrenmeye Hazırlık: Göz kontağı kurma İsmi söylendiğinde 2–4 sn.göz kontağı kurma: Ahmet, verilen eğitim sonunda ismi söylendiğinde bağımsız olarak 2-4 sn. göz kontağı kurmuş böylece belirlenen amaca ulaşmıştır. b)Yerinde oturma davranışı: Ahmet, verilen eğitim sonunda sırasında istenilen süre kadar bağımsız biçimde oturarak amaca ulaşmıştır. c) Tek eylem bildiren komutları yerine getirebilme: Ahmet, verilen eğitim sonunda basit bir komutu bağımsız olarak yerine getirerek belirlenen amaca ulaşmıştır. Fatma Temiz BEGENİRBAŞ ALINTI::::::::: | |
|
Etiketler |
eğitim, raporu, Örneği |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Eğitim Programı Eğitim Komisyonu Nedir? (2023) | Kalemzede | Eğitim | 0 | 24 Haziran 2023 21:36 |
Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Eğitim Programı Eğitim Ücreti Nedir? (2023) | Kalemzede | Eğitim | 0 | 24 Haziran 2023 21:24 |
Yükseköğretim (YÖK) Kurumlarında Uzaktan Eğitim Programı Eğitim Öğretim Süresi Nedir? | Kalemzede | Sınavlar ve Hazırlık | 0 | 16 Şubat 2022 18:16 |
Zurna.Net Help Eğitim Departmanı [ Helpop ] Genel Konulu Eğitim ve Anlatım Logları | SimHa | HelpServ | 12 | 23 Nisan 2020 11:34 |
‘Deli’ raporu olan dolandırıcıyı ‘akıllı’ raporu yaktı | Seth | Haber Arşivi | 0 | 29 Ekim 2014 11:39 |