IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  reklamver

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 15 Mart 2010, 10:34   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Düzen Kuşağı




Hazır birimlerin seçiminde sağlık ve güvenlik açısından uygunluk kontrol edilmelidir. Farklı amaçlar için üretilen malzemelerin hazır birim olarak kabul edildiği unutulmamalıdır. Örneğin; pipet, kibrit çöpü vb. malzemelerin üretim amaçlarının asla düzen oluşturmak olmadığı hatırlanmalıdır.

Düzen kuşağı etkinliklerinde öğrenciler başlangıçta hangi düzeni oluşturacağına karar vermemelidir. Ortaya çıkacak düzen, arama ve deneme çalışmalarının sonucunda kendiliğinden ortaya çıkmalıdır. Örneğin; Öğrenci çalışmasına takı, ağaç, çiçek, ev eşyaları vb. yapacağım diyerek başlamamalı ve sonucu bunlara benzer ürünler olan çalışmalar kabul edilmemelidir.

Düzen kuşağı etkinliklerinde ortaya çıkan düzenin bir hacmi olmalı ve dengede durabilmeli, çoğalmaya imkân vermeli, tekrarlayan birimler açık ve anlaşılır olmalıdır. Zemine yapıştırılarak çalışılmamalıdır. Düzene gitmede kullanılan geometrik biçim orijinal formunu korumalı, şekil değişikliğine uğramamalıdır.

Öğrencilere birimlerin birleştirilmesinde yapıştırma ve geçme tekniklerini kullanmaları için fırsat verilmelidir. Öğrenciler, düzene gitmede yaptıkları arama ve deneme örneklerini tasarım günlüklerine aktarmalıdır.

Düzen kuşağı etkinliklerinin yalnızca kâğıt kesmek ve yapıştırmak olduğu algılanmamalı, yaratıcı düşüncenin geliştirmesine, bireysel farklılıkların ve yaratıcılıkların ifade edilmesine fırsat veren birer araç olduğu unutulmamalıdır.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Düzen Kuşağında Neler Yapılır ;

*Yapılan çalışmalar özgün olmalı..

*Kare, daire ve çizgiden yola çıkarak birim, birimden modül, modülden bir bütün elde edilir.

*Etkinlik sürecinde yapılan tüm çalışmalar kayıt altına alınır. Yani tasarım günlüğü ve etkinlik süreci yazılır..

*Bireysel çalışmalarda yazılanlar ürün dosyasına konur.

*Grup çalışmaları sergi düzenine uygun yapılır. Büyük boy bir fon kağıdına tüm etkinlik süreci, tasarım günlüğü, grup adi, grup üyeleri, modülün maketi vb. çalışmalar yapıştırılır.

*Yapılan çalışmaların teknolojik bir değeri olup olmadığı yada bir teknolojik değere benzetilir.

*En sonda grup sözcüsü ve grup üyeleri konuyu anlatır.

Ne Yapılmaz;

*Ortaya çikan ürün var olan bir nesneye benzetilemez.

*Ürün hiç bir zaman bir zemine oturtulamaz. Kendi basına birim, modüllerin birleşimiyle bir bütündür.

*Başkasından kopya edilemez.

*Ürün düşünce olarak, yaratıcılık açısından size özgü olmalı

*Birim elde ettikten sonra çoğalabilirliği test edilmeden ortaya çıkarmanın bir anlamı olmaz.

*Tasarım günlüğünü zamanında yazın. Diğer bir güne yada haftaya bırakılamaz.

Düzen Kuşağı : Öğrencinin tasarım anlayışını oluşturmak için çeşitli objelerle anlatım,gösteri ve uygulamalar yapılır.

6. SINIF KONULARI VE İÇERİKLERİ

İLK ADIM
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
urada amaç sorularla düşünmeye ve araştırmaya yönelik çalışmalardır. Örnek uygulamada öğretmen eline bir kağıt alır ve bunun şekil alma ve daha işlerlik kazandırma olanaklarını soru-cevap şeklinde tartışarak sonuca ulaşılır.Burada yaşamdaki olaylara farklı açıdan bakma,tekrar,ritim,uyum,düzenden yola çıkılarak 3 boyutlu tasarım çalışmalarının ZİHİNSEL temeli oluşturulur.

DÜZEN OLUŞTURALIM :Öğrenciler yakın çevreden yararlandıkları hazır birimleri kullanarak, bireysel etkinlik yaparlar.Önce denemeler ,aramalar bunun için de öğrenci yönlendirilir..Amaç Eldeki birimin çoğaltılması ve bunda farklı uyum,estetik, ve yorumlar aranır. Yani kim ne kadar seçtiği malzeme biriminden yola çıkarak farklı bütünler elde edebiliyor bunun için de yönlendirme yapılır.Bu çalışma öğrenci bazında bireyseldir. Öğrenci düşüncelerini formdaki bölümlere yazar.

7.SINIF KONULARI VE İÇERİKLERİ

BİRİMDEN BÜTÜNE
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
eğişkenliği olmayan temel biçimler olan KARE-DAİRE-ÇİZGİ örnekleri kağıt veya kartona çizilir.Seçilen ve çizilen öge katlanır ve bir birim elde edilir. Bu birimler kesilir ve tekrar sistematik olarak birleştirilir ve bütün oluşturulur. Yani çizilen kareler kesilir ve bunlardan biçimsel ve estetik bir bütün elde edilir.

8.SINIF KONU VE İÇERİKLERİ

BÜTÜNDE FARKLILIK: Değişkenliği olmayan temel biçimler olan KARE-DAİRE-ÇİZGİ vb. kağıt ya da kartona çizilir.7.sınıfta da aynı modelleri kullanmıştı ancak yeni yaptıklarının yön, boyutları ve renkleri farklı olmaktadır.Örneğin boyutları farklı kareler yapılır ve bunlar farklı renklendirilir ve bunlardan BÜTÜN yapılır. Bunlar üst üste veya yan yana veya köşe köşeye yerleştirilir.Örneğin kaleme kağıdı sarar ve boru yapar değişik boy ve kalınlıkta borular yapar bunları değişik renklerde boyar ve bunlardan estetik bir BÜTÜN yapar.Yaptıklarını günlüğe yazar ve öz değerlendirme formunu işler.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver
Cevapla

Etiketler
duzen, düzen, kusagi, kuşağı


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Z Kuşağı Seçim Anketi: Z kuşağı hangi partiye oy veriyor? CORDON BLEU Güncel ve Son Dakika Haberler 2 04 Kasım 2022 23:19
Düzen PySSyCaT Felsefe 0 10 Kasım 2014 23:37
Pişmanlıklar Kuşağı Kalemzede İslamiyet 0 11 Temmuz 2011 01:14
Hayret Kuşağı Kalemzede İslamiyet 0 11 Temmuz 2011 01:10
Gök Kuşağı Sır Şiir, Hikaye ve Güzel Sözler 0 26 Nisan 2010 16:55