08 Mayıs 2009, 04:38 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Günümüzde Kullanılan Hücre Teorisi Günümüzde Kullanılan Hücre Teorisi Günümüzde kullanılan hücre teorisine göre; 1- Bütün canlılar, bir ya da daha çok hücreden oluşur. 2- Hücre, canlının en küçük görev ve yapı birimidir. 3- Hücre, kendinden önceki hücrelerin bölünmesiyle oluşur. 4- Hücrede, canlıya ait bilgileri taşıyan maddeler (DNA) bulunur. 1. Alternatif Etkinlik : Mikroskobun Keşfi (Öğretmen Kitabı – 19) Amaç : Mikroskobun keşfi ile ilgili verilen bilgilerin değerlendirilmesi ve soruların cevaplandırılması. Yapılacaklar : • Etkinlikte verilen metin öğrencilere okutulur. • Metnin sonundaki sorular öğrencilere yöneltilir. • Alınan cevaplarla öğrencilerin düşüncelerini paylaşmaları ve mikroskobun önemini algılamaları sağlanır. 1. Etkinlik : Canlının En Küçük Yapı Birimi (Ders Kitabı – 19) Amaç : 1. Aşamanın amacı bitkilerin hücrelerden oluştuğunun kavranmasıdır. 2. Aşamanın amacı ağız içi epitel hücresinin temel kısımlarını görerek hayvan hücresini tanımak. Yapılacaklar : • I. Aşamada; – Öğrenciler gruplara ayrılır. – Etkinlik sırasında bistüri kullanılacağı için öğrenciler uyarılır. – Soğan bistüri yardımıyla dörde bölünür. – Bir parça soğanın bir yaprağı çıkartılır ve pens yardımıyla soğanın bu yaprağından zarı ayrılır. Ayrılan zar büyüteç ile incelenir. – İncelenen zar üç parçaya ayrılır ve her biri birer lam üzerine konur. – Damlalık yardımıyla birinci lama bir damla su, ikinci lama bir damla yeşil gıda boyası, üçüncü lama bir damla siyah mürekkep damlatılır. Arada hava kabarcığı kalmayacak şekilde üzerine lamel kapatılır. – Hazırlanan örnekler mikroskopta incelenir ve gözlemler deftere çizilir. – Etkinlik sonunda öğrencilerin hücre duvarı, hücre zarı ve çekirdeği gözlemlemeleri beklenir. – Soğan zarında görülen yapıların hayvanlarda bulunup bulunmadığı sorulur. • II. Aşamada; – Temiz bir lamın üzerine damlalık yardımıyla bir damla su damlatılır. – Yanağın üç yüzeyi ya da dilin üst kısmı kürdanla hafifçe sıyrılır – Yanak veya dilden örnek alınırken dokulara zarar vermemeleri konusunda öğrenciler uyarılır.. – Kürdanın ucu ile lam üzerindeki su damlacığı içerisinde bir süre küçük daireler çizilir. – Damlacığın üzerine hava kabarcığı kalmayacak şekilde lamel kapatılır ve mikroskopta incelenir. – Öğrenciler mikroskopta üst üste binmiş hücre kümeleri görebilir ve bunlardan birine dikkatleri çekilir. – Hazırlanan örnekteki lamelin kenarına damlalık yardımıyla metilen mavisi damlatılır ve örnek yeniden incelenerek gözlemler deftere çizilir. • Bitki ve hayvan hücrelerine ait gözlemlenen resimler öğrencilere çizdirilir ve kendi resimleriyle gerçek resimler karşılaştırılır. • Gözlenen hücrelerin gerçekte üç boyutlu olduğu fakat mikroskopta iki boyutlu göründüğü belirtilir. • İnsan hücrelerinin hayvan hücresi olup olmadığı konusunda insanların da memeli hayvan olduğu vurgulanır. • Sonuca Varalım Kısmında; – Soğan zarı hücresi köşeli, epitelyum hücre dairesel. – Soğan zarı hücresinde hücre duvarı bulunur, epitelyum hücrede bulunmaz. – Bitki hücreleri ve hayvan hücrelerinde gözlenen yapılardan bazıları ortak olarak bulunur. 4. Etkinlik : İki Dost Hücre (Çalışma Kitabı – 13) Amaç : Hikaye okutularak soruları cevaplamaları istenir. Bu sayede bitki ve hayvan hücresinin temel kısımlarını ve bu hücreler arasındaki benzerlik ve farklılıkları öğrenmeleri sağlanır. Yapılacaklar : • Tahta iki kısma bölünür. Birinci kısma bitki ve hayvan hücresinin benzerlikleri, ikinci kısma da bitki ve hayvan hücresinin farklılıkları öğrenciler sayesinde yazdırılır. • Hikayeden faydalanılarak hücrede bulunan yapılar ve görevlerinin neler olduğu açıklanır. • Bitki ve hayvan hücreleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar açıklanır. 5. Etkinlik : Doğru Çıkış Hangisi? (Çalışma Kitabı – 14) Amaç : Verilen soru ve cümlelerin doğruluğunun kontrol edilmesini sağlamak. Yapılacaklar : • Bu etkinlik ödev olarak verilir. • Cümlelerin doğru veya yanlış olması durumuna göre doğru çıkış 1. çıkıştır. 6. Etkinlik : Hücrelerdeki Benzerlik ve Farklılıklar (Çalışma Kitabı – 15) Amaç : Bitki ve hayvan hücrelerinin benzerlik ve farklılıklarının belirlenmesini sağlamak. Yapılacaklar : • Bu etkinlik ödev olarak verilir. • Bitki ve hayvan hücreleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar yazılır. 7. Etkinlik : İstasyon Etkinliği (Çalışma Kitabı – 15) Amaç : Hücreyle ilgili temel kavramların uygulanmasının sağlanması. Yapılacaklar : • Sınıfta üç grup oluşturulur ve gruplara isim verilir. • Sınıf içinde bitki ve hayvan hücresine ait üç istasyon kurulur. • Hikaye İstasyonu; Birinci istasyonda hücreleri anlatan hikaye yazılır. • Resim İstasyonu; İkinci istasyonda hücreleri tanıtan resim çizilir. • Slogan İstasyonu; Üçüncü istasyonda hücreyle ilgili slogan yazılır. • Her istasyondaki bekleme süresi en fazla 5 dakikadır. • Elde edilen ürünler sınıf panosunda sergilenebilir.[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Alıntı. | |
|
Etiketler |
gunumuzde, günümüzde, hucre, hücre, kullanilan, kullanılan, teorisi |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Estecell.com Yüze Kök Hücre Tedavisi Ve Kök Hücre İle Yüz Gençleştirme | ZeuS | Web Site Tanıtımı | 0 | 28 Temmuz 2023 13:24 |
Estecell.com Kök Hücre İle Yüz Gençleştirme, Yüze Kök Hücre Tedavisi | ZeuS | Web Site Tanıtımı | 0 | 19 Haziran 2023 00:58 |
Virüslerde Hücre Ölümü Var Mıdır, Varsa Hücre Nasıl Ölür? | Kalemzede | Mikrobiyoloji | 0 | 22 Mart 2020 03:13 |
Prokaryotik hücre ile ökaryotik hücre arasindaki farklar | Ecrin | Mikrobiyoloji | 0 | 06 Kasım 2011 16:24 |
Hücrenin Keşfi Ve Hücre Teorisi | YapraK | Ödev ve Tezler | 0 | 08 Mayıs 2009 04:40 |