17 Ağustos 2005, 08:22 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Dialog'lar Hakkında... ArkadaşLar ben Scripte Yeni Başladım Ve Bir BagLantı Addonu Yapmak İstiyorum...Bunu Yapmak İcin Sadece dialog Lar yetiormu 1 De o diaLogLar yazıLırKen ordaki TAB , TEXT , SİZE , BOX , EDİT BUNLARIN NE GOREV GORDUGUNU VE ORDAKİ YAZILAN size -1 -1 124 100 edit "nEw niCk", 16, 10 33 45 10, read tipinden YAZILARDA BU SAYILAR NE İŞE YARIOR ? | |
|
17 Ağustos 2005, 11:38 | #2 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Bununla ilgili şu adresten bilgi alabilirsin... [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Burayı oku . şayet anlamadıysan gene buradan yazarsın.. |
|
17 Ağustos 2005, 14:31 | #4 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Örnek Kod : [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tab diyaloglarda yer kazanmak için kullanılır. Bir diyalog içinde başa bir diyalog oluşturabilirsin. Örnek kodda görebileceğin gibi İki tab kullandım. Birincisi Bağlantı, diğeride Genel Tab . Tab kullanmamış olsam o kadar şeyi tek diyalog penceresine sığdıramassın. Tab komutunu kullanarak biz oluşturduğumuz diyaloglarda daha fazla şey kullanmamızı , yazmamızı yani Diyaloga daha fazla şey ekleme imkanını bize verir. Taba çok güzel bir örnek vermek gerekirse : [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Bu adreste yer alan diyalogda bir çok internet adresi yer almaktadır. biz tab kullanmasaydık o kadar adresi tek bir diyalog penceresinde gösteremezdik.. Text ; Diyaloglarda yazı yazmamızı sağlar. Buna örnek vermek gerekirse : [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Bu diyalogta "Bu Nick Kayıtlı Bir nicktir. Lütfen şifreyi giriniz" adlı yazısı bu text komutunun kullanımına bir örnektir. size -1 -1 220 215 Size komutu Diyalogların boyutlarını belirmede kullanılır. 215 sayısı uzunlamasına, 220 sayısı ise yanlamasına diyalogu büyültür. Bu gösterilen örnek [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] adresindeki diyalogtur. Box komutu ise ; Diyaloglarda eklediğin şeylerin daha derli toplu olmasını bir başlık altında toplamanı sağlar. Buna örnek ise : [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Bu linkte Bağlantı ve Genel Tablarında şu box kullanımlarını görürüz. Bağlantı Menüsü adlı başlıkta server ismi, server ekle, server sil vs.. olan yerdir. Diğer Box kullanımı Görünümler adlı başlık altında çizilen çerçevedir. Bu iki örnek yeter sanırım. Görünümler adlı başlıklı box kullanımının kullanıldığı satır : box "Görünümler", 23, 163 62 45 86, tab 28 icon 20, 15 119 18 15, $scriptdiricon\email.ico, 0, tab 28 icon 21, 32 136 21 14, $scriptdiricon\simge.ico, 0, tab 28 icon 24, 176 71 18 15, $scriptdiricon\mavi.ico, 0, tab 28 icon 25, 176 90 18 15, $scriptdiricon\siyah.ico, 0, tab 28 icon 26, 176 109 18 15, $scriptdiricon\kırmızı.ico, 0, tab 28 icon 27, 176 127 18 15, $scriptdiricon\beyaz.ico, 0, tab 28 Gördüğün gibi tek başlık altında bir çerçeve içinde toplanmış vaziyette. Daha derli toplu olmasını sağlar bu sayede.. Gördüğün gibi box komutunu kullanarak eklediğin şeyleri çerçeve içine alarak ( ki bu çerçevenin başlığınıda koyabiliorsun ) diyalogun daha derli toplu olmasını sağlar. Genel Tab ın da da Genel Ayarlar ve Nick uyarıcılar adlı başlıkla gösterilen Box kullanımını görürüz.. edit komutu ise ; Editbox, Listbox ve Combo box taki yazıları değiştirmek için kullanılır. Buna örnek ise; [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Bu linkte yer alan diyalogta Genel Tab ında şu edit komutunun uygulanmalarını görürüz. Bağlantı Menüsü adlı başlıkta Server adresinin yazdıgı edit, hemen aşağısında İsim, Email, Nick, yedek Nick yazılı yerlerın yanında editli yerleri görürüz. diyalogda yer alan kod satırı ise şudur : text "İsim:", 8, 50 112 19 10, tab 28 right edit "", 9, 71 111 55 10, tab 28 text "Eposta adresi:", 10, 34 124 36 10, tab 28 right edit "", 11, 71 124 55 10, tab 28 text "Nick:", 12, 55 138 14 10, tab 28 right edit "", 13, 71 137 55 10, tab 28 text "Alternatif Nick:", 14, 30 152 39 9, tab 28 right edit "", 15, 71 150 55 10, tab 28 box "", 16, 12 105 148 59, tab 28 Burada hem text hemde edit komutunun uygulanışını görürüz. |
|
17 Ağustos 2005, 19:11 | #5 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | McKroGer SupperSin abim YazmaN YETER Tşk Ederim Fakat burda bu YanYana Yazılı oLan text "İsim:", 8, 50 112 19 10, tipinden NumaraLar var biLdigime gore ID deniormush bunLara bunLar ne iŞe yarıor vE neye Gore o numaraLarı KodLuyoruz abim? |
|
17 Ağustos 2005, 20:25 | #6 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | x , y , w , h olayıdır bu. Bu harfler Dialogun boyutunu ve bulunduğu pozisyonu belirlerler. text "İsim:", 8, 50 112 19 10, Buna göre anlatayım.. ilk baştaki 8 numarası id numarasıdır yani tanımlamasıdır. diyalog oluşturuyorsun. her eklediğin oluşturduğun şey id numarası alır sırayla.. diyalog bittikten sonra bu id numaraları kullanılarak ekledığın şeyin calısmasını sağlarsın. İsim yazısı diyalogta 8 id ile kayıtlıdır.. 50 numarası ; diyalogtaki sağ-sol pozisyonu belirler. 1 olursa o idde belirtilen şey yaptığın diyalogta en solda yer alır. o sayıyı yükselttikçe o idde belirtilen şey sağa kayar. 112 numarası ise ; yukarı - aşağı getirme pozisyonunu belirler. O numara 1 olursa o idde belirtilen şey diyalogta en yukarıda yer alır. numara büyüdükçe o idde belirtilen şey diyalogta aşağıya kayar. 19 numarası ise ; bu idle belirtilen şeyin uzunluğunu belirler. Bu sayı büyüdükçe id in kendisi uzunlamasına büyür yani uzar .. Bu sayı 5 olursa bu text yazısı ile belirlenen İsim yazısı boyutu çok kısa olur ve yazının bir kısmı hatta gozukmez çünkü belirtlen uzunluğa göre bu İsim yazısı o boyuta sığmaz. 10 numarası ise ; idin genişiğini belirler. Bu sayı 20 olursa id genişlemeye başlar. sayı kücüldükce de id darlaşır. Bu sayılara çok güzel örnek orneksunucu.zip kodunda yer alan bu satırdır. Bu satırdaki numaralarla oyna ne demek istediğimi çok iyi anlarsın. Bu orneksunucu.zip de yer alan Logo resmidir. daha net olarak anlarsın bundaki sayıları değişmekle. icon 48, 5 2 209 35, $scriptdiricon\logo.jpg, 0 veya button "İdentify", 47, 129 135 27 13, tab 28 flat button "Server Ekle", 2, 114 63 42 12, tab 28 flat button "Server Sil", 3, 114 77 42 12, tab 28 flat button "Adresi Düzenle", 4, 114 91 42 12, tab 28 flat button "IRC'e Bağlan", 5, 39 81 47 13, tab 28 flat Bunların sayılarıyla oyna. Butonlarda daha açık ve net olarak görürsün bu sayı değişikliklerini.. Değiştirmen gereken yerler daha çok virgülden sonra olan kısımdır. Yani ; 47, 129 135 27 13, tab 28 flat Buradaki 47 değilde 129 135 27 13 leri değiştirerek yer pozisyonlarını gorursun. Tab 28 ise Tab ın idir. Onu karıştırma Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Flat ise Butonlara ve checklere daha değişik bir görünüm verir. Not : Bir diyalogta Aynı İd numarasına sahip eklentiler olamaz. olursa çakışma olacagından o diyalog sorun çıkarır. Bu yüzden şunu unutma asla yaptığın diyalogta bir şey ekleyeceksen hepsinin Id inin farklı olmasına dikkat et. |
|
18 Ağustos 2005, 08:08 | #7 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | vaLLa Su AnA kADar diyaLogLarı Cok iyi inCeledim Bazı DersLerden Bu kadar iyi anLayamamıstım..biŞi daha var ama Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. )) Şu ID lerden sonra ok , cancel gibi yazıLar var onLar nedir? onay mesajımı? ayh fena attım Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. |
|
18 Ağustos 2005, 08:59 | #8 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Evet Biraz Oynuyunca Dialoglarla Anladım Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Cok İyi Şimdi Kendim Dialog Yazıorum...1 De Şu .ico uzantılı iconları anlatırmısın Yada SaDECE .ico uzantılı resim dosyalarımı koyuluor diyalogLarın icine ? |
|
18 Ağustos 2005, 11:49 | #10 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Ok cancel tuşları aslında dediğin gibi bir nevi Onay tuşlarıdır. button "TAMAM", 19, 159 193 45 20, flat ok cancel orneksucunu.zip adlı kodda bu satır da örneği var .. Buna göre kısa açıklama yapayım. Burada Tamam Butonu İdine ( 19 Numaralı id ) yönlendirilmiştir. Bu yönlendirme ile siz Tamam Butonuna basınca o Diyalog pences kapanır. Burada ok cancel yazar. bu Birşeyin hem iptalini hemde onayını belirtir. Burada sadece ok de kullanabilirsin. Ama sadece cancel i kullanmamalısın. Çünkü Onay durumu ortadan kalkar. Yaptığın işlemin kabul görmesini istiyorsan ok komutunu kullanman şart. Bu tür durumlarda en doğru kullanım Ok cancel komutlarının ikisini birden kullanmaktır. Diyaloglarda .ico .jpg .gif .bmp ve .png uzantılarının hepsini kullanabilirsin. Burada hangisini kullanmalı diyorsan Logolar için kullandığın resmin Bmp boyutu küçükse .bmp uzantılı resim kullanman daha doğrudur. Çünkü Bmp uzantılı resimler gerçek renk üzerinden olduğu için daha canlı ve nettir. Fakat Genelde bmp uzantılı resimler gerçek kalitede olduğundan yani kalite olarak maximum seviyede olduğundan dolayı boyutları büyüktür.. Bu yüzden Scriptlerde genelde kullanılan logolar .jpg ve .gif uzantılı resimlerdir. orneksunucu.zip örneğinde ben .jpg kullandım . Ama kullanacağım resmin bmp boyutu küçükse .bmp olarak resimi kullanmayı tercih ederim. .ico uzantılı resimler nerelerde kullanılır? ve .ico uzantılı resimler ne anlam ifade eder ? Boyutları küçük resimlerdir. Diğer uzantılı resimlerin boyutlarının büyüklüğü nedeniyle bazı yerlerde kullanamazsın. Mesela yaptığın diyalogun iconunu değiştirmekte .gif , .bmp , .jpg uzantılarını kullanamassın. İşte yaptığın diyalogun renginin değiştirmek istiyorsan orneksunucu.zip Kodundaki örneği gösterelim. icon icon\acilis.ico, 0 Burada acilis.ico adlı resim dosyası orneksunucu.zip adlı diyalogumuzun köşede yer alan iconunu değişir. Eğer bu komut olmas ise Normal Mirc.exe iconu orneksunucu.zip orneğinde kullanılan diyalogta geçerli olur. Bu satırı silerek birde orneksunucu.zip diyalogunu kullanmayı dene anlarsın ne demek istediğimi.. Bu ico .jpg .gif .bmp ve .png uzantılarının kullanımı hakkında şu husus önemlidir. Bir çok scriptci arkadaş buna pek dikkat etmemektedir. icon icon\acilis.ico, 0 satırını biz icon $scriptdiricon\acilis.ico, 0 şeklindede kullabiliriz.. Ama ikinci tür kullanımda bazı aksaklıklar çıkmaktadır. Bu aksaklık windows 98 ile xp arasındaki bazı farklar nedeniyle doğmaktadır. Xp nin dosyaları okuma şekli daha farklıdır.. Bu yüzden icon icon\acilis.ico, 0 şeklindeki komut kullanımı daha doğru ve sağlam olmaktadır. |
|
Etiketler |
dialoglar, hakkinda, hakkında, mirc, mirc download, mirc indir |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Güncel Bağlantı Dialog'u Hakkında | Vision | mIRC Scripting Sorunları | 0 | 20 Nisan 2022 11:36 |
Dialog Renklendirme Hakkında.. | Lord_Raiden | mIRC Scripting Sorunları | 1 | 27 Ekim 2008 04:57 |
Dialog kodlama hakkında.. | MavipikSeL | mIRC Scripting Sorunları | 2 | 27 Mayıs 2007 09:07 |
Basit dialog kodlama hakkında... | MavipikSeL | mIRC Scripting Sorunları | 5 | 24 Mayıs 2007 19:45 |
Nick dialog hakkında | DarK^ | mIRC Scripting Sorunları | 2 | 22 Aralık 2005 18:43 |