10 Mart 2012, 14:33 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Üstün Çocukların Alanlara Göre Yetenek Özellikleri Üstün Çocukların Alanlara Göre Yetenek Özellikleri A-Müzik Alanındaki Yetenek Özellikleri 1- Ritim ve melodiye diğer çocuklardan fazla tepkide bulunur. 2- Müzikle çok ilgilidir. Plak, kaset dinler. Nerede müzik etkinliği varsa ona katılmak ister. 3- Müzik parçaları yapmaya büyük istek ve çaba gösterir. 4- Başkaları ile şarkı söylerken onlara uymaktan hoşlanır. 5- Yaşıtlarına, duygu ve düşüncelerini anlatmak için sık sık müziği araç olarak kullanır. 6- Çeşitli müzik aletleri ile ilgilenir, onları çalmayı dener. 7- Müzisyenler, şarkıcılar ve müzik parçaları ile ilgili koleksiyonlar yapar. 8- Dinlediği müzik parçasını kısa zamanda öğrenir, anlamlı ve uygun şekilde söyleyebilir. B-Resim Alanındaki Yetenek Özellikleri 1-.Çeşitli konularda çizimler yapar. 2- Resimler, planlar, resimlere derinlik verir ve parçalar arasında uygun oranlar kullanır. 3- Resim çalışmalarını ciddiye alır ve resim yapmaktan haz duyar. 4- Diğer çocukların yaptığından değişik çizimler yapar. 5- Resim yapma, çizme ve boyama için çok zaman harcar. 6- Resmi kendi yaşantılarını ve duygularını ifade etmek için başarılı olarak kullanır. 7- Diğer insanların, sanat-resim çalışmalarına ilgi duyar. 8- Diğerlerinin eleştirilerinden hoşlanır ve içlerinden yeni şeyler öğrenir 9- Çamurdan, sabundan, plastirinden vb. yumuşak gereçlerle üç boyutlu şeyler yapmaya özel ilgi gösterir. C- Fen Alanındaki Yetenek Özellikleri: 1- Okur ve Fen Raporlarını yorumlayarak bir ilgi zemini oluşturur. 2- Fen Bilgisi konusunda otorite olan kaynakları tarar. 3- Fikir ve hipotezleri test etmeye yönelik deneyler yapar. 4- Fen ve teknik araçları kullanabilir ve bunlara vakıf olur. 5- Yerinde ve yeterli veri seçer. 6- Verilerden geçerli çıkarımlar yapar ve tahminlerde bulunur. 7 Problem çözmede kullanılan teknik ve süreçlerin altında yatan varsayımları tanır ve değerlendirir. 8- Fikirleri hem niceliksel hem de niteliksel ifade edebilir. 9- Fen Bilgisini toplumsal değişim için kullanır ve uygular. 10- Bilinen gerçek ve kavramlardan yeni ilişki ve fikirler oluşturur. 11- Bilimsel gözlem, veri toplama ve yorum yapma becerileri vardır. 12- Problemlere yönelik duyarlılığa, yeni fikirler geliştirme yeteneğine, değerlendirme yeteneğine sahiptir. 13- Devamlı meraklıdır. 14- Tutarsızlıkların tespitinde tetiktir. 15- Yüksek düzeyde mekanik düşünmeye sahiptir. 16- Uzay ilişkilerine ilgi duyar. 17- Planlama ve iletişim yeteneğine sahiptir. 18- Öğrenme ve bilgiye sürekli açlık duyar. 19- Çabuk öğrenir, kavrar, akılda saklar. 20- Genelleme ve soyutlama yaparak elindeki bilgiyi diğer alanlara aktarabilir. 21- Kararlı ve sabırlıdır. 22- Yaratıcıdır. 23- Düşünceleri ve nesneleri sistematik biçimde bir araya getirebilir. 24- Sorgulamalarında“ne”,“nasıl”,“neden” sorularının ötesine ulaşmaya çalışır 25- Kendine güvenir, kendi başına bir iş üstlenebilir. 26- Yaşıtlarına göre alışılmışın dışında nitelikli ürün ortaya koyar. 27- Birbirini takip eden konular ve olaylar dizisi karşısında bir sonraki adımı takip edebilir. 28- Bir alanda öğrendiği konu ile başka bir alanda öğrendiği konu arasında mantıklı ilişkiler kurabilir. 29- Olaylar arasındaki bağıntıları, neden-sonuç ilişkilerini ve benzerlikleri yaşıtlarından daha çabuk ayırt edebilir. 30- Öğrendiklerini yeni ve farklı alanlarda kullanabilir. 31- Çeşitli konularda mantıklı eleştiri getirebilir. 32- Bir kez öğrendiğini kolay kolay unutmaz. 33- Kimsenin aklına gelmeyecek sorular sorar. 34- Bir cümlede ya da sözde, doğrudan bildirilmeyen, kastedilen anlamları bulup çıkarabilir. 35- Sorun çözümünde karmaşık yöntemler kullanabilir. 36- Yetişkin denetimi olmaksızın bir proje, deney üzerinde çalışabilir. 37- Arkadaşlarının etkinliklerini örgütleyip planlayabilir. 38- Yeni deneyler yapmaya isteklidir. D- Matematik Alanındaki Yetenek Özellikleri: 1- Verilerin ele alınmasında, düzenlenmesinde göze çarpan yeteneğe sahiptir. 2- Zihinsel çevikliğe sahiptir. 3- Orijinal yorumlar yapar. 4- Fikirlerin iletilmesinde göze çarpan yeteneğe sahiptir. 5- Göze çarpan genelleme yeteneği vardır. 6- Yazılı iletişimden ziyade sözlü iletişimi tercih eder. 7- Aynı problem çözümüne yönelik değişik yöntemleri kullanır. 8- Olağan dışı Matematiksel işlemler yapar. 9- Gayret gerektiren olağan dışı problemler sorar. 10- Uygulamaya, analize, senteze ve değerlendirmeye odaklanır. 11- Problemi kısa sürede çözer. 12- Matematiği başka kategorilere entegre edebilir. 13- İlgisiz gibi görünen işlemler arasında ilgi kurar. 14- Yanlış ve doğruyu seçme güçleri fazladır. 15- Yaşıtlarının çözemediği zor problemleri çözebilir. E- Sosyal Alandaki Yetenek Özellikleri: 1- Yaşına göre kavramsal olarak ilerlemiştir. 2- İleri düzey, teknik bilgi birikimine yada çok özel bilgilere sahiptir. 3- Güç veya karmaşık işlerden hoşlanır. 4- Bağımsız projeler için yüksek standartlar belirler. 5- Sınıf arkadaşları tarafından yeni fikir ve bilgilerin kaynağı olarak görülür. 6- Sınıf arkadaşları tarafından bir grup stratejicisi yada organizatörü olarak görülür. 7- İnsan ilişkilerinde mizahı görür ve kendi kendine gülebilir. 8- Yaratıcı öyküler anlatır yada yazar. 9- Geniş bir alana yayılan ve/veya oldukça kapsamlı ilgileri olur. 10- Diğer insanların görmediği ilişkileri görebilir. 11- Bilgiyi kolayca ve süratle kazanır. 12- İlerlemiş yoğunlaşmış ve geniş konulara eğilen bir okuyucudur. 13- İnsanlara ve sosyal etkileşimin sonuçlarına karşı duyarlılık, samimi ilgi ve başkalarının fikir ve ahlaki değerlerini takdir eder. 14- Özellikle insan davranışlarının değerlendirilmesi açısından eleştirel yargı kapasitesi vardır. 15- Hayal gücü, zaman ve mekan bakımından farklılık gösteren sosyal durumlara kendini yönlendirme yeteneği vardır. 16- Zaman duygusu ve birbirini izleyen olayların başka olaylarla ilişkisini görme yeteneği vardır. 17- Sosyal problemlerde araştırma, uygulama, bir problemin sınırlarını algılama, verileri saklama,kanıtları sıralama, hipotez oluşturma, anlamlı sonuçlara varma ve yazılı yada sözel sunular için sonuçları etkin biçimde düzenleme yeteneği vardır. alıntıdır. | |
|
Etiketler |
alanlara, yetenek, üstün |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
0-2 Yaş Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocukların Eğitimleri Nasıl Olmalıdır? | Tanem | Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon | 0 | 01 Aralık 2022 06:15 |
Üstün Yetenekli Çocukların Hayatını Kolaylaştırın | Ecrin | Makale - Araştırma - Ve Bilimsel Yazılar | 0 | 10 Mart 2012 14:33 |
Çocuklarda Üstün Yetenek ve Zeka | Ecrin | Makale - Araştırma - Ve Bilimsel Yazılar | 0 | 22 Şubat 2012 21:42 |
Üstün veya Özel Yetenekli Çocukların Okul Öncesi Dönemde Gözlenen Özellikleri | Ecrin | Makale - Araştırma - Ve Bilimsel Yazılar | 0 | 20 Ocak 2012 22:04 |