IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  reklamver

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 09 Mayıs 2012, 23:28   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Anadolu ve Osmanlı Motifleri New York'ta




Yamashita, Anadolu ve Osmanlı Motiflerini New York'a taşıdı.

İstanbul'da yaşayan Yamashita, çini figürlerini, Anadolu kilim motiflerini yeniden yorumladı ve Amerika'ya taşıdı. Sanatçının New York'taki sergisi "Crossover"da, geleneksel Türk sporlarını işlediği eserleri de yer aldı. Yamashita "Japonya'da eğitim gördüm, Türkiye'de hâlâ öğreniyorum. Bu eserler benim kimliğimi de yansıtıyor" diyor.

Türkiye'de yaşayan Japon seramik sanatçısı Teppei Yamashita, New York'taki kişisel sergisi "Crossover"da, Anadolu'nun ve Osmanlı el sanatlarının geleneksel motiflerini yeniden yorumladı.

Sanatçının, Ouchi Gallery'deki sergisinde, yağlı güreş, cirit, matrak, tomak oyunu, atlı okçuluk gibi geleneksel sporları işlediği yeni eserleri de yer aldı.
Yamashita, Japon kültüründe önemli yeri olan iki temayı da, "Söğütte Kırlangıçlar" ve "Uçan Japon Turnaları" adlı serilerinde özgün yorumuyla işledi.
Eserleri "Dengeli zariflikleriyle nefes kesici" diye nitelenen Yamashita, şimdi, temmuzda İtalya'da düzenlenecek uluslararası bir karma sergiye hazırlanıyor.


GELENEKSEL ÇİNİ MOTİFLERİNDEN MODERN SERAMİK ESERLERİNE


Yamashita, daha önce beğeniyle karşılanan "Çiçek Kuşlar" serisinin 21-25 Mart'ta New York'ta sergilenen yeni eserlerinde, "lale", "çintemani" ve "hayat ağacı" gibi geleneksel çini motiflerini yorumluyor.
Yamashita bu seride, tornada çekip şekillendirdiği formlar üzerinde oyma tekniğini kullanıyor.

Sanatçı, eserlerinde severek kullandığı lale deseniyle ilgili, "Lale çinide çok yaygın kullanılan bir çiçek motifi. Sanki bu toprakların çiçek simgesi gibi" diyor.

Saray kaftanlarında ve yaygın olarak çinide kullanılan "çintemani" motifinin kökleriyse, Budizm'e kadar uzanıyor. Osmanlı döneminde, güç ve bereket simgesi olarak kullanılan bu motifi, Yamashita özgün formlar içinde yorumluyor.


"ÇİNİ SANATI, JAPONYA'DA SAYGI GÖREN BİR TÜRDÜR"

Yamashita, çini motifleriyle Japonya'da, Arita Seramik Yüksek Okulu'nda okuduğu sırada tanışmış. "Dünya seramik örneklerini öğrenirken İznik ve Kütahya çinilerini de gördük. Ben o zamandan beri çinilerin renklerini ve desenlerini çok seviyordum" diyor.

"Türkiye'ye ilk geldiğimde daha çok Japon temalarının ağırlıkta olduğu işler yapıyordum" diyen Yamashita, çiniye olan ilgisinin Türkiye'ye yerleştikten sonra arttığını söylüyor.

"Sıtkı Usta" diye bahsettiği, çini sanatının dünyaca ünlü ismi Sıtkı Olçar'ın Kütahya'daki sempozyumuna katıldıktan sonra çiniye yeni bir ilgiyle baktığını, araştırmaya başladığını ve geleneksel motifleri yeniden yorumladığını anlatıyor.
Yamashita, eğitim gördüğü Arita'nın ve doğup büyüdüğü İmari'nin, İznik'le yakınlığından söz ediyor:
"Çini sanatı, Japonya'da saygı gören bir seramik türüdür. Arita ve İmari'nin porselen üzerine boyama tarzları İznik'le yakındır. Kardeş şehir bile olabilirler."


ANADOLU KİLİM MOTİFLERİ, SERAMİK TABAK VE PANOLARDA

Yamashita sergisinde Anadolu'nun geleneksel kilim motiflerinden esinlenerek yaptığı tabak ve panolara da yer verdi. Sanatçı "Kilim ve halı dokumacılığı Türkiye'nin dünyaca ünlü büyük el sanatlarından biri, bu güzel motifleri seramikte yorumlamayı deniyorum" diyor.

GELENEKSEL SPORLAR

Sanatçının insan figürlerini kullandığı yeni serisiyse, yağlı güreş, cirit, matrak, tomak oyunu, atlı okçuluk gibi Anadolu'da ve Osmanlı döneminde yapılan geleneksel sporlardan yola çıktığı duvar panoları.

Yamashita çizim kullandığı bu eserlerinde, "hareketli anları" seramiğe yansıtıyor.


BİR GÜN MUHTEŞEM YÜZYIL İZLERKEN

Yamashita'nın "Geleneksel Türk Sporları Serisi"ni yapmasına vesile olansa, severek izlediği bir televizyon dizisi, Muhteşem Yüzyıl. Bu süreci şöyle açıklıyor:

"Muhteşem Yüzyıl'ı izlerken matrak oyununu gördüm. Böyle bir geleneksel spor olduğunu bilmiyordum, bana çok ilginç geldi. Biz, Türkiye'nin geleneksel sporu olarak yağlı güreşten başka sporları pek bilmiyoruz. Matrak'ı araştırırken, tomak oyunu, cirit, atlı okçuluk gibi diğer sporlarla da karşılaştım ve bunları seramik üzerine çizmek istedim."


UÇAN JAPON TURNALARI, SÖĞÜTTE KIRLANGIÇLAR

Yamashita, "Söğütte Kırlangıçlar" ve "Uçan Japon Turnaları" adlı serilerinde, Japon kültüründe önemli yeri olan iki temayı işliyor.

"Kırlangıç ve söğüt ikilisi, Japonya'da, özelikle eski resimde yaygın bir geleneksel tema. Bunu modern bir şekilde seramikte kullanmak istedim. Tabak formunda, kendi tasarımımla, farklı bir kompozisyonla çalıştım."
Sanatçı "Uçan Japon Turnaları" serisiyle ilgili de şunları söylüyor:
"Japon turnası, bizim kültürümüzde çok önemli bir kuştur. Şans getirdiğine inanılır, uzun yaşamı ve sadakati simgeler. Ben, bunların yanı sıra, Japon turnasının uçuşunu, dansını, görüntüsündeki zarafet ve estetiği seviyorum."


"GÜNDELİK EŞYALAR YAPMAYI SEVİYORUM"

Yamashita, sergisinde yer alan, tornada çektiği, geleneksel Japon formlarındaki kase ve bardaklarında, lale, çintemani, karanfil gibi çini motiflerinin yanı sıra, bambu, erik çiçeği, akçaağaç gibi Japon motiflerine yer veriyor. Sanatçı, "İnsanların gündelik hayatlarında kullanabileceği nesneler yapmayı seviyorum" diyor.

"BU ESERLER KİMLİĞİMİ DE İFADE EDİYOR"

Yamashita, "Modern eserler yaratmaya çalışıyorum ama içinde gelenekselden bir tat olmasını da istiyorum" diyor.

"Eğitimim geleneksel ağırlıklı. Gelenekseli öğrenip devam ettirmek üzerine bir eğitim aldım. Bu eserler, aynı zamanda benim kimliğimi de ifade ediyor. Japonya'da doğdum, büyüdüm, Türkiye'de yaşıyorum. Bu yüzden hem Japon hem Türk kültürünün motiflerini eserlerimde kullanıyorum."

Yamashita'nın New York sergisinin başlığı "Crossover" İngilizce'de "bir yakadan diğerine geçmek, iki yakayı buluşturmak, köprü kurmak" anlamlarına geliyor.

Sanatçı bu ada nasıl karar verdiğini de şöyle açıklıyor: "Japonya'da seramik okudum. Türkiye'de hâlâ öğreniyorum. Geleneksel köklerde eğitim aldım, modern eserler üretiyorum. İnsanın sanatsal yolculuğu ve hayat yolculuğu sadece noktalardan oluşmuyor, noktalar arasındaki çizgilerden de oluşuyor."

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver
Cevapla

Etiketler
anadolu, motifleri, osmanlı, ve, yorkta


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Tunus'un Gözalıcı Bina Motifleri RhythMasteR Fotoğraf Kulübü 5 10 Aralık 2014 23:28
Anadolu'da Osmanlı Öncesi Türk Mimarlığı AftieL Tarih 0 17 Ağustos 2014 18:09
Hatai Motifleri Afrodit Kültür ve Sanat 0 19 Aralık 2012 17:09
Osmanlı Anadolu'yu ihmal mi etti ? Kalemzede Tarih 0 04 Eylül 2011 22:42
Osmanlı devletinin kuruluş döneminde anadolu ve balkanların genel durumu Ecrin Tarih 0 30 Nisan 2011 16:44