27 Kasım 2014, 20:02 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Tam Öğrenme Modeli (Öğrenme Öğretme Modelleri - Eğitim Bilimleri) BLOOM; tarafından geliştirilen ve okulda öğrenme adı da verilen tam öğrenme modeli okullarda öğretme-öğretme sürecinde rol oynayan bütün öğeleri, öğrencilerin en etkili ve verimli öğrenme düzeyine ulaşması için sistemli olarak bir araya getiren yaklaşımdır. Tam öğrenme modelini ortaya koyan ünlü Amerikalı eğitimci BLOOM; “işin başından beri olumlu öğrenme koşulları sağlanmış ise dünyada herhangi belli bir kişinin öğrenebileceği her şeyi hemen hemen herkes öğrenebilir” sayıtlısına dayalı olarak modelini geliştirmiştir. BLOOM; belirleyici etkenler olan öğrencinin özgeçmişi ve öğretim hizmetinin niteliğinin uygun hale getirilmesi durumunda öğrenciler arasındaki farklılıkların giderilmesinin ve okuldaki öğrencilerin en azından %95’inin, öğretilenlerin çoğunu öğrenerek en başarılı öğrenciler düzeyine gelmelerinin mümkün olacağını diğer bir deyişle tam öğrenmenin gerçekleşebileceğini öne sürmektedir. Tam öğrenme modelinde derse başlamadan önce öğrencide var olan potansiyel belirlenmeli, öğretim bu nitelikler göz önünde bulundurularak düzenlenmelidir. Bloom'un kuramında okuldaki öğrenmeyi belirleyen etkenler: 1. Bilişsel giriş davranışları 2. Duyuşsal giriş davranışları 3. Öğretimin niteliği Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Tam Öğrenme Kuramının Ana Değişkenleri: Öğrenci Nitelikleri Bilişsel Giriş Davranışları Eldeki bir ya da bir dizi öğrenme ünitesinin öğrenilebilmesi için gerekli olan bütün bilgi, beceri ya da yeterlikler. Herhangi bir öğrenme işi için gerekli ön koşul öğrenmeler Belli bir öğrenme işi için temel olan önkoşul öğrenmeler Duyuşsal Giriş Özellikleri Belli bir dersle ilgili duyuşsal özellikler Okula karşı tutum Kişinin kendi kendine karşı tutumu (akademik benlik kavramı) Öğretim Hizmetinin Niteliği-1 Öğretmenin özellikleri Sınıftaki öğretim düzeyinde İşaretler, ipuçları vermesi Öğrenci katılımını sağlaması Pekiştireç vermesi Dönüt ve düzeltme vermesi Genel olarak Öğretmenin hizmet öncesi eğitiminin süresi ve türü Meslekteki hizmet süresi Tutumları (otoriter, demokratik, iyimser-kötümser oluşu vb. gibi) İpuçları 1. Sözel ipuçları, 2. Yazı, şekil, grafik vb., 3. Film, slayt vb., 4. Gösteri. Öğrenciye, neyin öğrenileceğini açıklayan mesajların tümüdür. Öğrencilerin harekete geçirilmesine ve istenilen davranışın yapılmasına yardımcı olan davranışlardır. Konu, öğrencinin düzeyi, kültürel faktörler ve çevredeki fırsatlar göz önünde bulundurulur. Pekiştirme Bir davranışı gösterme eğiliminin güçlendirilmesi sürecidir. Bir davranışın olma sıklığını artıran uyarıcılardır. Öğrencilerin ihtiyaçları ve bireysel farklılıklar gözetilir. Öğrenci Katılımı Öğrencinin öğrenme süreci sırasında kendisine sunulan ipuçları ve yönergeler doğrultusunda bir şeyler yapmasıdır. Öğrenme sürecine etkin katılım olduğu sürece daha kalıcı izli öğrenme yaşantıları gerçekleşir. Öğrenci katılımını sağlamak için grup çalışması, drama, benzetim gibi teknikler kullanılabilir ve ayrıca BDE çalışmalarına yer verilebilir. Bu da değişik öğretme stratejileri, yöntemler ve tekniklerin kullanılması demektir. Dönüt ve düzeltme öğretim hizmetinin niteliğini sağlamayı güvence altına almak için kullanılır. Dönüt işlemleri genelde öğrenme ünitelerinin sonunda uygulanır ve öğrencilerin neler öğrendiklerini ve neleri öğrenmeleri gerektiği ortaya çıkarmaya çalışılır. Dönüt ile öğrencilere neyi öğrenip neyi öğrenmedikleri bildirilir. Düzeltme ise yanlışlarının düzeltilmesi eksiklerin tamamlanmasıdır. Düzeltmelerde, her öğrenciye kendi öğrenme eksikliklerini tamamlayabilmesi için hangi ders kitabı, öğretim materyali ve kaynaklardan yararlanacağı konusunda yardım yapılır. Öğretim Hizmetinin Niteliği-2 Sınıf ya da okulun özellikleri Öğrenci sayısı Donatım Okul örgütünün ve yönetiminin tutumu vb. gibi Öğrenme Ürünleri Öğrenme Düzeyi ve Türü Öğrenme Hızı Duyuşsal Ürünler Öğrenme Düzeyi ve Türü Sınavlar: Öğrenme düzeyinin belirlenmesi için her ünite sonunda sınavlar uygulanır. Bu sınavlar sonunda öğrencilerin eksikleri ve öğrenme güçlükleri ortaya çıkarılarak gerekli yardım sağlanır. Öğrenme Hızı Tamamlayıcı Eğitim: Bu işlemler ve uygulamalar sonunda öğrenciler arasındaki öğrenme hızı ve öğrenme düzeyi farklılıkları giderilecektir. Bu farklılıkların giderilmesi için tamamlayıcı eğitim çalışmalarına yer verilmektedir. Duyuşsal Ürünler Akademik benlik Kendine güven Güdülenmişlik Ruh sağlığı Tam Öğrenme Modelinin Temel İlkeleri Öğrencilere planlı öğretim ve olumlu öğrenme koşulları sağlanmalıdır. Yeterli zaman ayrılmalıdır. İpucu, pekiştirme, dönüt ve düzeltme verilmelidir. Öğrenci katılımı sağlanmalıdır. Tam öğrenme ölçütü belirlenmelidir. Bir ünite öğrenilmeden diğerine geçilmemelidir. | |
|
Etiketler |
bilimleri, bloom tam öğrenme, eğitim, eğitim bilimleri, kpss, kpss 2015, modeli, modelleri, tam, tam öğrenme modeli, Öğrenme, öğrenme modelleri, öğrenme öğretme modelleri, Öğretme |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Carroll'un Okulda Öğrenme Modeli (Öğrenme Öğretme Modelleri - Eğitim Bilimleri) | Elysian | KPSS | 0 | 27 Kasım 2014 19:44 |
Sohbet.NET | IRC Bilgilendirme/Öğrenme [ Giriş Eğitim ] | Kursad | Eğitim Dünyası | 4 | 06 Şubat 2014 09:32 |
Öğrenme, Öğrendiğini Unutma,Yeniden Öğrenme | Kızın1i | Kişisel Gelişim | 0 | 08 Aralık 2012 20:40 |
Öğrenme Modeli | Liaaa | Kişisel Gelişim | 0 | 11 Ekim 2012 15:14 |
SSK Prim Öğrenme, SSK Gün Öğrenme, SSK Hizmet Dökümü | Süslü | Sağlık Köşesi | 1 | 21 Kasım 2010 21:01 |