çocukluk dönemi annesini yatakta bi adamla basarak geçen talihsiz yavrucak
ferhan $ensoy'un, $an tiyatrosu'nun yakilmasina neden olan 'muzır muzikal'de 'sperm emrah' espirisiyle uc noktada dokundurdugu $ahsiyet
küçük emrah kahvede oturmaktadır.
kahveye bir eleman dalar.bağırır:
-emrah yetiş anneni s...lar..!
emrahin ilk hali. vakt-i zamaninda patlami$ olan ya$i ufak turkuculer modasinda kendi yerini alan emrah duzinelerce film cevirmi$ jeneriklerinde de bu isimle $anini $ohretini peki$tirmi$tir. bu filmlerde cogunlukla annesi yada bacisi tecavuze ugrar genelevlere du$er. emrahta onlari kurtarir dayak yer ama dinlemez zen felsefesiyle her$eyi atlatir.
uzerinden vakti zamaninda unkapani plak ve yesilcam film yapimcilarinin iyi para kazandigi, cin fikirli bir gazetecinin 13 - 14 yaslarindaki bu cocuga "mozarti taniyor musun?" sorusunu sorarak koseye sikistirmaya calistigi, cevap olarak da, "hic dinlemedim ama konser verirse gitmek isterim" sozuyle elitist akillarimiza "ah kiroya bak" seklinde kazinan gecmiste kalan puslu hatiralarimizdan bir karakter.
ha ne kucugunu ne buyugunu severim o ayri...
ozellikle kil biyiklarinin ve sivilcelerinin oldugu vakitlerde emrah kat-i surette zoom yapilamamasi genellikle kameradan 5m uzakta olmasi ayrica dikkat cekici bir unsur olarak beynimizde yer etmi$tir.
aka emrah ipek. 80'lerin ortalarina dogru arabesk dunyasina kucuk ceylan ile birlikte bomba gibi dusmus ve furya baslatmisti. sonrasinda yuzlerce kucuk arabeskci cikti, mahsun kirmizigul de dahil. ama ise kucuk olarak baslayip, sonrasinda gozlerimizin onunde ergenligini yasayan, buyuyen, delikanli olan ve muhtemelen yakinda torun torba sahibi olarak gorecegimiz bir tek o.. acilarin cocugu, yarali gibi sarkilarla, zavallilar gibi filmlerle, mahsun diyarbakir'li bakislariyla hep acindirdi kendini, hep ezilen, altta kalan, annesi* kotu yola, babasi hapse dusen vicdanli, iyi cocugu oynadi..
derken 90'larin basinda, artik ufaktan popularitesini kaybetmeye baslamisken, degismis imaji, deri mont ve kot pantolonu ile kulvar degistirip pop muzik yapmaya basladi, yasak sokaklar gibi filmlerle mahallenin delikanlisi rollerinde cikmaya basladi, basta biraz komik oldu ama sonra arabeskin poplasmasi ve popun arabesklesmesi ile, kisisel degisiminin, toplumsal bir degisime izdusumsel olmasi nedeniyle artik yadirganmamaya basladi..
gerek endless love gerek cocktail gibi filmlerin türk versiyonlarının başrol oyuncusu
filmlerinde 15 dakika icinde annesi oldurulen,kiz kardesine tecavuz edilen,pic oldugunu ogrenen,ama ne hikmetse,15. dakikada kumsalda bi kizla tanisip "neseeeliiiyim,neseeeeliyiim,ben bugun geneee,neseeeliyim" gibisinden bi turku tutturabilen,olmamasi gerekenlerden.
- yememeliyiz abicim o etleri, yememeliyiz...
- evet kardesim, yemeyecegiz o etleri
repliginin sahibi...
ister anası, bacısı kotu yola dusmus acıların cocugunu oynasın, ister fakir ama gururlu, zengin kıza asık, namus bekcisi olsun, yukarı kaldırılıp bantla yapıstırılmıs havası veren kasların sahibi. etrafındakilere surekli saskın fakıslar fırlatabilen, nedir ulan dunyanın hali, napıyosunuz ulan siz, ne serefsız dunya bu, isyanlardayım allahım repliklerini soylemeden, sadece bakıslarıyla anlatabilme yetenegine sahip kisi. bi anlamda kaslarıyla konusan sahsiyet.
bir filminde annesini amcasıyla yakalıyordu. senaristin burada uygun gördüğü cümle:
na:-amca dediğin baba yarısıdır lannn!! (donunu toparladıktan sonra da emraha okkalı bi tokat atar.)
kaşları büdü'nün kaşlarına benzer. büyümüştür etmiştir ama kaşlar hala aynıdır. hoş akıl fikir de aynı kalmıştır ama neyse.
kaslarını her turlu oynatabilme yetenegine sahip insan
her filmde anası bacısı s..di bunun, ulan bi insan hepmi kabul eder aynı senaryolu filmleri..
her filmde anasi yada bacisi s...le kalmayip ayni zamanda o...da olurlar. hayat acimasiz tokatini bu $ahsiyet ve etrafindakilere surekli indirir. yazik, garip.
"anamiz o... oldu gulcan" repligiyle taninan oyuncu.
küçük emrah bakışı fenomeninin yaratıcı olup, bizi biteviye kusmaya sürükleyen insan..
filmlerindeki replikleriyle istemeden yaran karakter.
1)-anne dediğin sever! anne dediğin okşar
ama seeen...
o...suuuun
2)- yememeliyiz abicim o etleri, yememeliyiz...
- evet kardesim, yemeyecegiz o etleri
3)-sema biz eskiden cok fakirdik.dedem öldü bi helva
bile kavuramadık iki yumurta kırdık komşulara dağıttık..
4)anamiz o... oldu gulcan
5)emrah:-amaa, amaa nuri amca ben seni baba bilmiştim."
nuri alco:-işte şimdi gerçekten baban oldum."
6)emrah ve bir arkadasi alaturka seklinde bir genelevin
karsisinda cokmuslerdir ve iceri giren cikan kadinlara
bakmaktadirlar
emrahin kankasi: off su yavrulara bak ya...
emrah: oyle deme... benim annemde onlardandi, oda onlar gibi
calisti
emrahin kankasi bir an dumur olmustur toparlama ugruna
"ee sey abi pardon abi" diye kivirmaya calismaktadir
emrah: onemli degil, onemli degil dostum...
[ordan bir yasli adam gecmektedir ve gecerken emraha bakar]
emrah: n'oldu amca... hicmi o... cocuu gormedin?
7)emrah çalıştığı torna atölyesinden dönmektedir, mahallenin
esnafı
alacaklarını tahsil edemedikleri için emrah'ın dönüşünü
beklemektedirler.
sokağın başındaki manav emrah'ı görür ve olaylar
gelişir:
-borcumu ödeyecem demiştin?
+ödüyceem
-çok sıkışıksan..anan ödesin
+hüleaaaan
8)bu kızların hepsi sana hasta emrah
+öyle deme cem
-nasıl diyim emrah.