![]() |
Konuşma Yaparken Zaman Yönetimi Verilen Sürede Zamanı Kullanamamak ve Eklemeler Yapmak Öncekileri de Etkisizleştirebilir Konuk konuşmacının sözü uzadıkça uzamıştır. Buna dayanamayan bir dinleyici salondan çıkar. Dışarı da daha önce çıkmış biri beklemektedir. Salondan çıkana sorar "Söyleyecekleri daha bitmedi mi?". Beriki cevap verir: "Bitmesine bitti ama kendisi durmuyor ki!" Konuşmayı bitirken yapmamanız gereken Yeterince hazırlık yapmadan bir sunuma başlayacaksanız bunu sadece siz bilirsiniz. Tabi yapmamanız gereken şeyleri yaptıkça bunu katılımcılar da anlamaya başlar. Bu risklerden bilinçli bir şekilde korunmaya çalışmalısınız Süresinde bitirmemek Süresinde başlayamamanızın mazereti olsa da bu süresinde bitirmemenizin mazereti olmamalı. Eğer demlenme etkisine gelmeden bitirmek zorunda kalacaksanız -ki bu aleyhinize de dönebilir- önce organizasyon yöneticilerin sonra dinleyicilerden onayını alarak kaç da]ka uzatacağınızı bildirinDinleyicilerden bazıları konuşmanızın bitiş süresine göre program yapmış olabilir bu durumda birkaç kişinin çıkmak zorunda kalması hem dinleyicilerin hem de sizin dikkatinizi dağıtacaktır Sözü uzatmak Cümleleri uzatmak kadar sözü de uzata uzata bitirmek istediğiniz olumlu etkiyi oluşturamamamnıza neden olur O ana kadar her şeyin iyi gittiğine güvenerek tüm konuşmanızın olumlu havasını tehlikeye atabilir Sözü zamanından önce bitirmek Konuşmacılar genellikle zamanın azlığından şikayet ederler. Zamanı iyi kullanamayanlar olduğu gibi bazı acemiler aşın heyecan ve katılımcı ile diyalog eksikliğinden zamanından önce bitirebilirler. Bu durumda kalan zamanda sorulara daha uzun zaman kaldığına sevinseler de hiç soru sorulmama gibi tehlike de mevcuttur Mesajı boşlukta bırakmak Bütün sunuşun sonunda katılımcıyı etkilemeye çalıştınız ama bir hedef ana fikir sonuç söylemediniz. Katılımcı şimdi ne olacak der gibi sanki taşlar yerine oturmamış boşlukta bırakılmış zamanları al[Misafirler Kayıt Olmadan Linkleri GöremezKayıt Olmak için Tıklayın]nmış veya konuşma eksik kalmış duygusuna kapılırlar. "Arif olan anlar" misali kasıtlı boş bırakmalar anlamayanların çoğunlukta olması tehlikesi doğurur İyi ki bitirdim izlenimi vermeyin Hızlı konuşmak cümleleri yutmak dinleyicilerle iletişime girmemek "Umarım başka sorunuz yoktur!" veya "önemli bir toplantıya yetişeceğim için ayrılmak zorundayım hoşça kalın" deyip ayrılmak da dinleyicilerde soğuk bir etki oluşturur -Alıntı- |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2025 IRCForumlari.Net Sparhawk