IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  digitalpanel

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 17 Mayıs 2014, 12:47   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Şeriat Nedir?




ŞERİAT NEDİR ?
ŞERİAT NEDİR

Şeriat İslâmî bir kavram olup kaynaklarımızda şöylece tarif edilmektedir.Şeriat: Allah'ın insanlar için koyduğu ve elçisi Muhammed (s.a.) aracılığı ile duyurduğu Kurân yasaları bütünüdür. (1)

Bu şekildeki tanımıyla Şeriat İslâm'dır. Şeriat İnsanı, bu Yüce Şeriat'e bütün varlığıyla inanan ve onu yaşamak ve ya*şatmak aşkını ruhunda taşıyan kişidir.

İslâm ve Şeriat, Mü'min ve Şeriat İnsanı eş manalıdır. Bu itibarla, İslâm Dini'ne iman eden bütün mü'minler şeriat insanıdır. İslâm anlamına Şeriat bizim Hayat Nizâmı'mızdır.

Mü'minlerin büyük çoğunluğu bu gerçeği bilmedi*ği içindir ki, İslâm Dini'ne karşı inkârında şuurlu fertler ve gruplar, şeriat ve şeriatçı kelimelerini kalkan yaparak yüce dini*mize saldırmaktadırlar. Bâtıllarla şartlanmış ilmî dü*şünceden yoksun kafalarında şekillendirdikleri irtica mo*delini ve gerici tipini bu mukaddes kelimelerle patentleyerek insanları yanıltmaktadırlar.

Küfür yobazlığı, devrimcilik taassubu, çağdaşlık özentisi adına ve örtülü çıkar- iktidar amacıyla yürütülen ve gerçekleri tahrif adına esası*na dayanan bu çalışma, şüphesiz şeriat ve şeriat düş*manlığı oluşturmakta ve geliştirmektedir. Ancak ciddî bir inceleme yapıldığı zaman görülecektir ki, muarızla*rımız (karşıtlarımız)durumuna düşürülen yarı aydın zümre aslında Yüce şeriatımıza ve gerçek şerîat insanına düşman değildir*ler. Ancak kendilerine şeriat ve şeriat insanı şeklinde takdim olunan, şerîatimizin de şiddetle reddettiği irtica mode*line ve mutaassıp yobaz örneğine düşmandırlar.

Onların şeriat kavramından anla*dıkları ve çağrışım yaptıkları düzen modelini şöylece çizebiliriz:«İlim ve tekniğe karşı tutucu ve karanlık fikirler, babadan oğula geçen fert ve zümre istibdadı, kadına hak ve hürriyet tanımayan katı doğmalar, sömürücü kişi ve dü*zenlere karşı sabrı ve kanaati öneren öğütler, yakan- yıkan- fikri prangaya vuran ve hürriyeti kısıtlayan cihad ülküsü, ilkel ceza yasaları,sıkıcı ve bunaltıcı dînî merasimler, yaşama ar*zularını körelten felçli emirler ve yasaklar...»

Evet, ürkülen, kaçınılan, suçlanan, yasaklanan, mahkûm edilmek için karşısında saf tutulan ve adına da şeriat dedirtilen düzenin muhtevası budur.

İnsan fıtratı(doğası) ve hayatın gerçekleri ile çatışan bu tür olumsuz bir düzen anlayışının İslâm Şeriati ile ne alâkası vardır? Bir ilgisi olmak şöyle dursun şerîatimiz, bu ve bu gibi insan doğasıyla çatışan hayat felsefeleri ve tatbikatını yürürlükten düşürmek için Rabbimiz tarafından gön*derilmiş bir nizamdır.

Şerîatimiz, imanî, iktisadî, içtimaî(sosyl) hukukî ve ahlâ*kî yapısıyla bir bütün olarak incelendiği zaman açıkça görülecektir ki;

a - Şerîatımızda ilim ve tekniğe karşı çıkan ka*ranlık bir tutuculuk yoktur. İlmi, İslâm'ın hayatı, mü'minin sevgilisi kılan mutlak bir gelişim anlayışı ve ya*rışı vardır.

b - Şerîatimizde babadan oğula intikal eden ferd ve zümre istibdadı yoktur. Mutlak hakimiyeti Allah'da ve elçisi Hz. Muhammed'de, kayıtlı/şartlı egemenliği de insanlarda gören,yönetimi adalet,liyakat ve şûra(seçim) yöntemiyle seçilecek ve halkı, halk adına yönetecek ve halka karşı sorumlu olacak kişilere veren bir siyasî düzen var*dır.

c - Şerîatimizde kadına hak ve hürriyet tanıma*yan katı doğmalar yoktur. Onu, kız çocuğu, eş ve ana olarak yücelten, bir cemiyet mimarı olarak değer*lendiren, rûhî ve fizikî yapısındaki zerafetten ötürü de özel bir ilgi ve şefkate lâyık gören düsturlar vardır.

Şeraitimizde kadını zevcelik ve analık göre*vinden koparmak, büroda, fabrikada ve reklâm işlerin*de sömürmek, şehvetperestlere peşkeş çekmek ve çıkar*lara âlet etmek isteyen zâlim fertlere, gerici ve geriletici düzenlere karşı onu ev merkezli toplum hayatı ile koruyan kurallar vardır.Özel şartları içinde kocaya, kadına ve de yargıya boşama hakkı veren insan onuruna saygılı boşama/boşanma yasaları vardır.

d - Şeraîtimizde emperyalistlerin ve mutlu azınlığın ikti*sadî sömürülerine boyun eğdirici sabrı ve kanaati öğüt*leyen yasalar yoktur. Zulüm ve sömürü karşısında ibâ*det aşkıyla kükremeyi, İslâmî muhtevasıyla sosyal ada*leti fiilen gerçekleştirmeyi, ferd olarak da meşru kazanç*larla yetinmeyi emreden değişmez kurallar vardır.

e - Şerîatimizde yakan-yıkan cihad ülküsü yoktur. İnançlara ve yaşama baskı yoktur. İnsan doğasıyla örtüşen İslâma çağrı, kültürel etkinliklerle sekülarizmden sakındırma vardır. Yalnızca haklar ve hürriyetlere karşı silah kullananlara, emperyalist işgalcilere ve kullandıkları terörist örgütlere kaşı silahı öneren cihad görevi vardır.

f - Şerîatimizde insani erdemlerle çelişen ceza yasaları yoktur. Şahıs ve toplum haklarını, fer*dî güveni ve sosyal düzeni anarşist, zalim ve ahlâksız fert emel*lerine yağmalatmayan, suçun cinsine göre cezayı içeren ve şerâpa adalet olan kurallar vardır.

g-Şerîatimizde donuk dinî merasimler yoktur. Aklın, kalbin ve bedenin iştirak ettiği, huzur veren,
maddî hayatın yeknesaklığını gideren, aşk ve vecd yük*lü sosyal faydaları büyük ibâdetler vardır.

h - Şerîatimizde hayatın canlılığını gideren ve geleceğe dönük emelleri körelten felçli hayat telakkileri, güç ve girift emirler ve yasaklar yoktur. Hayatı sevdi*ren, yaşama arzularını kuvvetlendiren, var olma aşkını âhirete imanla ebedileştiren bir inanç sistemi ve fıtratla kaynaşan sade, sevimli, kolay, makul ve lüzumlu vecî*beler vardır.

Şimdi düşünüyor ve soruyoruz: Gerçek muhtevası ve güzelliği içerisinde tanıdıktan sonra hangi aklı ba*şında düşünebilen insan şeriatimize karşı çıkabilir?

Şeriatimize karşı çıkmak fıtrata ve tekâmüle karşı durmaktır.Şeriatimizi yermek lüzumluyu, olumluyu ve saygıdeğeri yermektir...

Gerçek şerîat insanı nasıl benimsenmez ve sevil*mez ki o, üstün insan örneğidir. Çünkü;

- Şeriat insanı Hak'dan yanadır.

- Şeriat insanı ilimden ve tekâmülden (gelişimden)yanadır. Şeriat insanı güzel ahlâktan, sevgiden, adaletten, merhametten, aftan ve sulhtan yanadır.

- Şeriat insanı sosyal adaletten yanadır.

- Öz ifadeyle, Şeriat insanı Mukaddes İslâm Şeriat'tinden ya*nadır.

Aziz Mü'minler!

Şeriat, bu kadar yüce, şeriat insanı bu derece saygıde*ğerdir de niçin ve neden anlaşılamıyor, kabul edilemiyoruz. İman ve ahlâk buhranı içerisinde kıvranan ne*sillerimiz en verimsiz hatta en zararlı düzenlerin ardı*na düşebiliyor da büyük çoğunluğu ile Mukaddes Şerîat'a niçin sîne açamıyor, rahmet kaynağı şeriat insanına neden yar olamıyor?

Gerçeğin bilgisinden yoksun yetiştirildikleri, de*vamlı ve düzenli bir şekilde aldatıldıkları için inançta ve gayede şeriatla, yaşantıda şeriat insanı ile kaynaşamayan zümreler bir derece mazurdurlar. Ancak, bu uğurda asgarî arzu ve atılımı göstermedikleri için de şüphe*siz birinci derecede mesuldürler. Fakat şeriatlarını tanıtamayan ve gerçek bir şeriat insanı olmanın örneğini vere*meyenler sorumlu değil midir? Pek tabiidir ki sorumludur. Ancak bu mesuliyeti rûhunda duyan, omuzlarında taşıyan hakikî şeriat insanı nerede?

Yalnız Hakk'a yar olan, güzele sevdalanan, doğru*yu arzulayan şeriat insanı nerede?

Karşıtlarına şefkatle bakan, yardımla yanaşan ve onlara yüce fikirlerin ve muhteşem eserlerin sahibi ola*rak üstün olan şeriat insanı nerede?

Mü'minler!

Erişilmez üstünlükle hayat yasalarını ihtiva eden Aziz Şerîat'ı, Kur'ân ve Sünnet bilgisinden yoksun ca*hil kişi nasıl tanıtabilir?

Pek güzel olan Şeriat'ı, O'nun güzellikleriyle donanamayan çirkin şeriat insanları nasıl temsil edebilir?

Mü'minler!

Şeriat İslâm'dır, Şeriat insanı Mümindir. Şeraitimiz en mükemmel hayat nizamıdır. Çünkü O, âlemlerin Rabbinin nizâmıdır. Artık isteyen inanır,isten inanmaz.

Biz şeriatımızı öğrenelim. O'nu yaşayalım. Çevremize örnek olalım.

Hutbemizi, mü'mini «Hakk'a esir insan» (2) olarak tarif eden Peygamberimizin şahsında, bütün inananları İslâm Şerîati'ne uymaya çağıran âyetlerle bi*tiriyorum:[«( İçerdiği buyrukları uygulaman için) seni din konusunda bir şerîatle görevlendirdik. Ar*tık ona uy. Onu bilmezlerin arzularına uyma.»

« Allah ve Peygamberi ile çatışmaya girenler en aşağılıklar arasındadırlar.»] (3)



1.Kurtûbi. El-Camiu li Ahkâmil - Kur'ân, 16/163.

2.Mantahab-ü Kenzül-Ummal, cilt 1, sh. 91.

3.Casiye, 18; Mücadele, 20.

(alirizademircan)

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet sohbet
Cevapla

Etiketler
nedir, Şeriat


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Şeriat İsteriz Ecrin İslamiyet 0 17 Mart 2014 17:54
Şeriat Ecrin İslamiyet 0 17 Mart 2014 17:47
ÖSO ve El Nusra 'şeriat'ta birleşti SeckiN Haber Arşivi 2 25 Eylül 2013 16:47
Tasavvuf ve Şeriat Rhytia İslamiyet 0 14 Haziran 2012 22:43
Şeriat kanunu Nur Esrarengiz Olaylar 1 04 Nisan 2011 22:35