17 Mayıs 2014, 12:42 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | İslam İtikad Nizamı (İman Esasları) MUHTAÇ OLDUĞUMUZ NİZAM İSLAM’DIR İman buhranlarının, içtimaî çöküntülerin, iktisadî krizlerin, adlî suistimallerin, çıkarcı eylem ve emelle*rin kararttığı bir cemiyet hayatında yaşıyoruz. Maddî kudretin, siyasî nüfuzun, tarafgirliğin geçer akçe olduğu, zalim ile mazlumun, müfteri ile masumun liyakatli olanla ehil olmayanın tefrik edilmez ve edile*mez hâle geldiği bir vasatın insanlarıyız. Yüce ülküler, kutsî gayeler yerini azgın ihtiraslara, sonu gelmeyen menfaat isteklerine terketmektedir. Sevgi, saygı, itimat, emniyet, adalet, doğruluk ve fazilet artık yaşantıların konusu olmaktan çok, konuş*maların ve yazıların mevzuu olmaktadır. Ölüm ötesine ait inancın ruhu diriltici şuuruna eremeyen günümüzün insanı, istikbal adına ömür gün*lerini törpülemektedir. İnsanı ekonomik bir varlık haline getiren, manevî değerleri yokluğa mahkûm eden ve gayesizliğin ardın*da yıpratan bir makine hayatı yaşıyoruz. Huzur ve refaha muhtacız, gerçekleşmiyor. Cemiyet baştan başa huzursuzdur. Talebe-hoca, evlât- ebeveyn, işçi-patron, hâkim-mahkûm, âmir-memur, idareci- vatandaş, müşteri-tüccar bütün fert*ler karşılıklı olarak birbirlerinden şikâyetçidirler. Muzdarip ve mütefekkir insanlar düşünüyor. İnsanı yıpratan, huzur veremeyen, zulüm kokan, sefahat saçan, insanı insana mahkûm eden, istikbâli olmayan bu müf*lis hayat tarzı ne kadar daha sürüp gidecektir. Mü'minler! Kurtarıcı, mutlu kılıcı bir hayat nizâmına ve bu nizâmın kucağı cemiyet düzenine muhtacız.Yalnız biz değil Şintoizm, Budizm, Brahmanizm, Muharref Hıristiyanlık ve Musevîlik camiası kurtarıcı bir nizâma muhtaçtır. Pozitivist felsefe, Darvinizm, Froydizm ve Mark*sizm gibi akımlarla sağ duyusu körelmiş seküler yaşamlı materyalist toplumlar da kendilerini mutlu kılacak bir nizâma muhtaçtır. Öz ifadeyle, bütün insanlık bir nizâma muhtaçtır. Pek tabîidir ki, bu nizâm ruhlara işleyemeyen, iradeyi müspete yöneltemeyen, ameli(pratik) hayatta teorik kurallar olmaktan ileriye gidemeyen, ruhî, ahlâkî ve iktisadî buhranları bir arada giderip mutlu kılamayan mevcut sistemler gibi âciz olmamalıdır. Bu nizâmın temel yasaları, şa*hısların ve sosyal kurumların arzuları ile ve parmak hesabına göre değiştirilememeli, değişmez emirler-ya*saklar manzumesi bütün fertleri otorite, adalet ve mer*hamet yüklü düsturları ile kuşatabilmelidir. Bu nizâm, yönetim düzenini Hakk'a inanan halk aracılığı ile Hakk'ın ölçülerine göre gerçekleştirebilmelidir. Bu nizâm, suçun cinsine göre ceza sistemini geti*rebilmeli, vereceği cezaları ile adaleti kökleştirirken suçluyu da cemiyet insanı olarak topluma kazandıra*bilecek ortamı hazırlayabilmelidir. Bu nizâm, inançsız, faziletsiz, bilgisiz, çilesiz insan*lara yasama ve yürütme kapılarını kapamalıdır. En yüce hâkim Allah'ı ve O'nun ilâhî adaletini tanıma*yanlara kaza(yargı) makamlarını yasaklamalıdır. Bu nizâm, güçlü yapısıyla, ahlâksızlıkları ve zulmü önlemeli, zalimleri ve çıkarcıları mahkûm etmeli, fakat fazîletli ve âdil insanları da yetiştirmeli, cemiyetin hâ*kimi kılmalıdır. Bu nizâm zengini daha zengin, fakiri daha fakir yapmamalı, boğaz tokluğuna insanı Allah'tan koparıp insana mahkûm etmemelidir. Bu nizâm fakirliği cemi*yetin ana problemi kabul edip, çözümü için top*lum güçlerini ve kurumlarını vazifelendirebilmeli, ge*rektiğinde otoritesini en kesin ve tavizsiz biçimde gös*terebilmelidir. Bu nizâm özellikle insanların birbirlerini sömür*me aracı olan faiz ve karaborsaya dayalı ekonomik düzeni kökünden kazımalıdır. En âdil biçimde tevzi edilmesi gereken içtimaî imkânları, belirli zümrelerin çıkarları doğrultusunda kredi düzenbazlığı ile yağma ettirmeme*lidir, işçiyi işverene sömürtmemeli, işvereni de işçiye mahkûm etmemelidir. Bu nizâm hukuken var olduğu sürece kişilerin ya*rınlarını garanti edebilmeli, her ferde mesken, nikâhlı hanım ve nafakasını temin edebileceği bir iş teminatını verebilmelidir. Bunun için de icra organlarına verdiği yet ki hakları üzerinde münakaşa edilemez düsturlara sa*hip olmalıdır. Evet, bu nizâm idâri mevkileri ve sosyal kurumla*rı bir hizmet ve fazîlet alanı haline getirebilecek imanı, ahlâkî ve kanunî düsturları sunabilmelidir. Bu nizâm öyle bir cazibeye sahip olmalıdır ki, genç*liğin enerjisinin cinsel arzular peşinde ve anarşi ha*reketleri içerisinde harcanmasına engel olmalıdır. İlim ve tekniğe yöneltebilmeli, üstün ideallerin geliştirici he*yecanları içerisinde yaşatabilmelidir. Bu nizâm, halkın ızdırap ve ihtiyaçlarını idareci*lerin kalbine enjekte edebilmeli, zengini fakirin derdi ile hemdert kılabilmelidir. Öğretmenleri, öğretim üye*lerini ve din bilginlerini ilim yolunun kara sevdalıları, yetiştirilecek ilim ve sanat ordularının fazîletli kurmay*ları haline getirebilmelidir. Vicdanları, iyi olan, güzel olan, doğru olan, geliştirici olan bütün insanî kıymet ve değerlerin âşıklısı kılabilmelidir. Evet, bu nizâm fertleri yalnız kanunlar karşısında ürkeceklerden değil, Yaratıcının huzurunda ürperecek sorumlulardan kılabilmeli, ahlâk ve fazîlet caddesinin Cennet mutluluğuna götüren yol ol*duğuna da inandırabilmelidir. Mü'minler! Fertlerdeki buhranı, cemiyetlerdeki bunalımı gide*recek, mutlu kılacak ve geliştirecek bu nizâmı nerede bulacağız? Hasreti çekilen bu nizâmı bulmak için düşünürleri*mizi, sosyologlarımızı seferber etmeye lüzum yoktur. Bu nizâm kalbimizde, bu nizâm elimizde-önümüzdedir. Evet... bu muhteşem nizâm,cahil materyalistlerin ve kendisine haçlı garp kafasıyla bakan gericilerin Orta Çağ'ın karanlık düzeni diyerek saldırdıkları, özlemini duyanları çağdışıcılıkla suçlamak istedikleri mübarek İslâm Nizâmı'dır. Bu nizâm, öyle bir fıtrat nizâmıdır ki, bu düzenin vâzıı insanın yaratıcısı olan Allah'tır. - Rabbimiz şöyle buyurur : [«Allah katında din ancak İslâmdır...» «Kim din olarak İslâm'dan başkasını ister/seçerse, isteyip seçtiği inanç ve hayat düzeni ondan ka*bul edilmeyecektir. O kişi Âhirette de zarara/azaba uğrayacaklardan olacaktır.»] (l) Aziz Mü'minler! İnsanlık hayatında meydana getireceği mes'ut edici inkılâbın çeşitli yönlerini âyet ve hadislerden ilham alarak tablolaştırmaya çalıştığımız, Hâkimiyeti sırasıyla Allah'da Peygamberi Hz Muhammed'de ve adalet,liyakat ve şûra (seçim)yöntemiyle seçilecek halk temsilcilerinde kabul eden bu insanlık nizâmına ne*den hayır derler? - Hayır derler, çünkü câhildirler. - Hayır derler, çünkü bu nizâm yürürlükte olduk*ça fertler ve zümreler kafalarına göre hâkimiyet kura*mayacak, insanlar putlaştırılamayacaktır. - İslâm Nizâmı'na hayır derler, çünkü bu nizamın cemiyetinde sömürü olmayacak, ezen mutlu azınlık, ezi*len ızdıraplı çoğunluk bulunmayacaktır. - Hayır derler, çünkü bu düzende İslâm insanı ye*tişecek, özlemini duyduğumuz mü'min, cemiyetini yerli ve yabancı emperyalistlere sömürtmeyecektir. - Hayır, derler, çünkü bu nizâmın toplumunda alenen içki, kumar, zina, faiz göz kamaştırıcı lüks gibi Hak Din'in, ilmin ve olgun aklın red ettiği sömürücü ibtilâlara onay verilmeyecektir. - Hayır derler, çünkü İslâm Nizâmı, kendisini vic*danlara mahkûm edip yaşanan hayata yön vermesine mani olmak isteyenleri etkisiz kılacaktır.İnsanların zulmünden Allah'ın adaletine yüksltecektir. Mü'minler! Muhtaç olduğumuz nizam İslam'a yöneliniz. Onu yaşayarak dünya ve âhiret hayatınızı mutlu edebilmek için de Peygamberimizin şu buyruğunu iyice dinleyiniz ve hayatınıza rehber ediniz:«(Ey insanlar!) Size iki ana kaynak bırakıyorum. Bu iki kaynak Allah'ın kitabı Kur'ân ve Allah'ın elçisi (olan benim) Sünnetimdir (mdir Siz bu iki kaynağa bağlı kaldıkça asla sapmaz /saptırıla*mazsınız.» (2) Hutbemizi âyetlerle bitiriyorum:«Yargılama Günü'nde Hükümranlık yalnızca Allah'ın olacaktır. .. (İslâm Dini'ne) iman eden ve (O'na göre yaşayarak) güzel işler yapanlar Naim Cennet'lerine yerleşecektir. (İslâm Dini'ne) iman etmeyen ve ( ve O'nun kurallarını oluşturan ) âyetlerimizi yalanlayanlara gelince; onlar için de aşağılatıcı bir azab vardır.» (3) 1.Al-i İmran 85. 2.Tac 1/47. 3.Hac 56-57 (alirizademircan) | |
|
Etiketler |
esasları, nizamı, İman, İslam, İtikad |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
İman ve İslam farklı mıdır? | Ecrin | Genel İslami Konular | 0 | 30 Haziran 2013 14:38 |
Türkçülüğün Esasları | Kacak | Kitap Tanıtımları | 0 | 05 Kasım 2011 00:20 |
İslam’ın esasları nelerdir? | Kalemzede | İslamiyet | 0 | 09 Ağustos 2011 12:45 |
Hayat ve İman: İman Hayatın Hayatıdır | Kalemzede | İslamiyet | 0 | 09 Temmuz 2011 02:40 |
İman ve İslam farklı mıdır? | Bozkurt- | Genel İslami Konular | 0 | 14 Aralık 2010 21:54 |