09 Ekim 2014, 04:39 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Javascript Fonksiyon ve Metodları charAt(i) : Bu fonksiyon bir değişkende "i" numaralı karakteri bize döndürür. Burada i yerine herhangi bir rakamı yazabilirsiniz. Bu kısaltma ancak sayı ya da alfanümerik değer içeren değişkene veya nesneye uygulanabilir. Örnek : var ucuncu; var degisken = "cenk"; ucuncu = degisken.charAt(3); // n değerini döndürür. parseInt(i,n) : Gelen "i" değişkeni tam sayıya çevirir. Yanındaki "n" ise decimal (10), octal (8), hexadecimal (16) lık sistemler içindir. Örnek : var ucuncu, besinci, degisken; degisken = 'ben14'; ucuncu = parseInt(degisken.charAt(3),10); // false besinci = parseInt(degisken.charAt(5),10); // 1 döndürür. Nesne.lenght() : nesnenin kaç karakterden oluştuğunu geri döndürür. Numerik yada alpha numerik değişkenlerde kullanılabilir. Tarih fonksiyonları Date(): getYear(), getMonth(), getDate(), getDay(), getTime(), getHours(), getMinutes(), getSeconds() Date() : zaman classina karşılık gelir. Örnek : var bugun = new Date(); getYear : Yıl (1900'den sonra) getMonth : Ay (0=Ocak - 11=Aralık) getDate : Gün (1-31) getHours : Saat (0-23) getMinutes : Dakika (0-59) getSeconds : Saniye (0-59) Örnek : var bugun = new Date(); document.write("Saat şu anda: ", bugun.getHours(), ":", bugun.getMinutes(), " "); document.write("Tarih ise: ", bugun.getDate(),"/", bugun.getMonth()+1,"/",bugun.getYear()); String metodları : toString(), toLowerCase(), toUpperCase(), indexOf(), lastindexOf(), substring() toString() : Nesneyi stringe çevirir. toLowerCase : Nesnenin içindeki büyük harfleri küçük harfe çevirir. toUpperCase : Nesnenin içindeki küçük harfleri büyük harfe çevirir. indexOf(deger) : Nesnenin içinde geçen ilk "deger" değerini bulup kaçıncı sırada olduğunu döndürür. lastindexOf(deger) : Nesnenin içinde geçen son "deger" değerini bulup kaçıncı sırada olduğunu döndürür. Substring(i,j) : Nesnenin içindeki i. değerden sonra j. değere kadar değer daha gider ve sonucunu döndürür. Örnek : Nesne degiskenimizin degerini "DenemE" olarak kabul edelim. Nesne.toLowerCase(); // deneme Nesne.toUpperCase(); // DENEME Nesne.indexOf('e'); // bu size 1 döndürür. Nesne.indexOf('e'); // bu size 3 döndürür. Nesne.substring(0.3); // bu size "Den" i döndürür. NOT : JS de ilk eleman 0 olarak işaretlenir. Diğer string nesnelerin methodları : bold(), funrcolor(), fontsize(), italics() bold() : Bağladığınız String nesnesini koyu yapar. fontcolor("renk") : String nesnesinin görüntülenme rengini belirler. fontsize("ölçü") : String nesnesinin görüntülenmesinde harf büyüklüğünü belirler. italics() : String nesnesinin itelik harfle görüntülenmesini sağlar. Örnek : Nesne degiskenimizin degerini "Deneme" olarak kabul edelim. Nesne.bold() : bu size Deneme döndürür. Nesne.fontcolor('renk') : bu size Deneme döndürür. Nesne.fontsize('ölçü') : bu size Deneme döndürür. Nesne.italics() : bu size Deneme döndürür. setTimeout("fonksiyonun_adı", milisaniye) : Javascript'in 1.2 sürümüyle gelen ve kendi kendisinin zamanlamasını belirleyen bir metoddur. Örnek : setTimeout('Kronometre()',1000); Örnek : Bu fonksiyonla ilgili daha detaylı örneği örnekler bölümündeki X. örnekte bulabilirsiniz. Nesnelerin Olayları ve Özellikleri : Javascript programcılığında nesne (object), ve nesnenin özellikleri (properties), genellikle HTML belgesinin adı (name) ve değeri (value) olan herşeydir. Bir HTML unsurunun etiketinde NAME ve VALUE bölümleri varsa, bu unsur, Javascript için nesne sayılır. Bu tanıma göre Form, Javascript için bir nesnedir. Ayrıca Form nesnesinin bir ögesi olan INPUT, kendisi de ad ve değer alabildiğine göre, Javascript için bir nesne sayılır; fakat bu nesneye daima içinde bulunduğu nesne "dolayısıyla" atıfta bulunabilirsiniz. Bu tür atıflarda bulunurken, şu kurala uymanız gerekir: nesneAdı.özellikAdı Bir nesnenin durumunu, değerini veya bir özelliğini değiştiren Javascript'in kendi içinde kullanılmaya hazır işlevleri; tarih gibi, Browser'ın masaüstündeki penceresinin bir özelliği gibi değerleri belirleyen otomatik işlevleri; nesnelerin değerlerini belirli bir düzen içinde arttıran veya azaltan süreçleri; ve Javascript'in hazır şablonlarından yeni bir nesne üreten işlemleri, metod adı altında toplarız. Her nesnenin kendine ait bir metodu olabilir; bir metod birden fazla nesne ile birlikte kullanılabilir. Bu gibi ifadeleri şöyle yazarız: nesneAdı.metodAdı (argüman) Javascript ve niteliklerini etkilediği HTML, bir işletim sistemi ortamında, Grafik Kullanıcı Arayüzü (GUI) ile çalışan bir Browser programının içinde yer alırlar. Browser programları kendiliklerinden veya GUI sonucu, öyle bazı olaylara (örneğin Mouse işaretçisinin bir nesnenin üzerine gelmesi veya bilgisayar kullanıcısının Mouse'un veya klavyenin bir düğmesini tıklaması gibi) yol açarlar ki, bu olay işletim sistemi-GUI-Browser yoluyla HTML belgesi (ve dolayısıyla Javascript) açısından önem taşıyabilir. Bunlara Event (olay) denir, ve Javascript'e bu olayın olması halinde icra edilmek üzere özel emirler verilebilir. Bu tür komutların yazılmasında şu yöntem izlenir: event="fonksiyon_veya_metod (argüman)" Alıntıdır.
__________________ | |
|
Etiketler |
fonksiyon, javascript, metodları, ve |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Ekstrapolasyon Metodları | Liaaa | Ödev ve Tezler | 0 | 25 Mayıs 2012 15:35 |
Zayıflama Metodları | Liaaa | Diyet ve Sağlıklı Beslenme | 0 | 16 Mart 2012 12:08 |
kanama durdurma metodları | Ecrin | İlk Yardım | 0 | 24 Eylül 2011 18:45 |
Kravat bağlama metodları... | KraLiSHE | Ah Erkekler | 3 | 03 Kasım 2009 20:25 |