IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  reklamver

Etiketlenen Kullanıcılar

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07 Ocak 2016, 08:59   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Bankalardaki sıra çilesi sona eriyor




Müşterisi olmadığı bankadan işlem yapmak isteyen vatandaşlar artık 1.5-2 saat sıra beklemeyecek.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) banka müşterisi olmadığı için şubelerde saatlerce bekletilen vatandaşlardan gelen şikâyetler üzerine harekete geçti. Banka kartı ya da kimlik numarası ile değil de gişe işlemleri butonuna basarak sıra alan müşterileri 1.5-2 saat bekleten bankalar hakkında işlem yapılacak. Kurum yetkilileri bir müşterinin maksimum 40 dakika bekletilebileceğini belirterek, bu durumun tüketici haklarına da aykırı olduğunu bildirdi.

ŞİKÂYETLERE KUYRUK EKLENDİ

Bazı vatandaşların bir işlemi yapabilmek için 1.5 saatten fazla bekletildiği ortaya çıktı. Bağdat Ö. adlı vatandaş iki gün önce bir özel bir banka şubesinden yakınının kredi kartı borcunu yatırmak için "gişe işlemleri" butonuna basarak sıra aldığını belirtip, "Sırayı aldığımda saat 11.15'i gösteriyordu. Benden önce de benzeri şekilde alan iki kişi daha var diye sevindim. Ancak banka kartı, kredi kartı kullanarak sıra alanlar sürekli araya girdi. Benden sonra yaklaşık elli kişinin işlemi yapıldı. Şube sorumlusu sistemin genel müdürlükten yönetildiğini belirtip, 'kimlik numarasıyla alsaydınız' dedi. Beş dakikada yapılacak işlem için 1.5 saatten fazla beklemiş oldum. Banka müşterilerine ayrıcalık tanırken bizleri mağdur ediyor" dedi.
Gelen şikâyetlere yanıt veren bankalar ise, "Müşteriye en kısa sürede hizmet bizim için önemli. Vergi ödemeleri, işlem yoğunluğu nedeniyle bu tür gecikmeler olabiliyor. Sırayı Q-matik önceliklendiriyor. Kimlik numarası ile alınınca müşterimiz olduğunu görüyoruz, ona göre numara veriyor. Bu şekilde uzun süre bekletilen vatandaşlardan özür diliyoruz. Düzenleme yapacağız" açıklamasında bulunuyor.
ÖZELDE KUYRUK ZAMANI
Türkiye'nin sanal ortamdaki şikâyet platformlarında da benzeri birçok örnek bulunuyor. Yaşlıların emekli aylığı kuyruklarını anımsatan vatandaşlar, "Eskiden kamu bankaları eleştirilirdi. Bugün emekliler kamu bankalarında işlemlerini beş on dakikada bitirip çıkıyor. Özel bankalar bizi kuyrukta bekletiyor" diye isyan etti.
İHBAR, ŞİKÂYET YÜZDE 60 ARTTI
BDDK'ya geçen yıl yapılan şahsi, e-posta aracılığıyla ulaşan ihbar ve şikâyet başvuruları yüzde 60'ın üzerinde arttırarak ve 28 bine yaklaştı. İhbar ve şikâyetlerle finansal tüketicilere ilişkin savcılıklardan intikal eden konularda 180'e yakın rapor düzenlendi. Şikâyetlerde başı çeken faizi, masraf ve komisyonlara yönelik konular, kredi kartları, mevduat ve katılım fonu hesapları ve bireysel krediler izledi. Kredi kartına ilişkin şikâyet başvuruları yüzde 100'ün üzerinde artarken, çalıntı, kayıp, dolandırıcılık ilk sıralarda yer aldı. Düşüş gösteren tek konu ise borcun yeniden yapılandırılması oldu.

Kaynak : Sabah

 

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver
 

Etiketler
bankalardaki, cilesi, eriyor, sona, sıra


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Miting maratonu sona eriyor Lucifer Haber Arşivi 0 03 Haziran 2015 14:05
Aşı korkusu sona eriyor Aşı Feronia Sağlık Köşesi 0 21 Temmuz 2010 12:25