06 Temmuz 2012, 15:26 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Pilotlarımızın Bot ve Kaskları Nasıl Sağlam Kaldı? Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Genelkurmay Başkanlığı Suriye tarafından uluslararası sularda düşürülen keşif uçağının enkazına ulaşıldığını ve şehit pilotların naaşlarının Malatya’ya gönderildiğini açıkladı. Uzmanlar, pilotların bedenlerinin su altında 12 gün süreyle kalmış olması nedeniyle; otopsinin sağlıklı sonuç vermeyeceği yönünde görüş belirtti. ATASOY: PİLOTLARA OTOPSİ YAPILMASI GEREK Adli Bilimler Uzmanı Prof. Dr Sevil Atasoy ise uçağın nasıl ve ne ile düşürüldüğünün yanıtlarından bazılarının şehit pilotların bedeninde saklı olduğunu söyledi. Atasoy naaşların soğuk zincirde bir adli tıp morguna nakledilmesinin son derece önemli olduğuna dikkat çekti. Prof. Dr. Atasoy konu hakkında şöyle konuştu: "Uçağımızın nasıl ve ne ile düşürüldüğünün, uçakta neler yaşandığının yanıtlarından bazıları pilotlarımızın bedeninde saklı. Bu yüzden zor olmakla birlikte otopsinin mutlaka yapılması gerek. Soğuk ve derin suda normal çürüme sürecinin yavaşlayacağı, uzun süre su altında kalmada bedenin şaşırtacak ölçüde korunmuş biçimde kalabileceği, hele cilt altında adiposer oluşmuşsa, (lipitlerin hidroliz ve hidrojenlenmesi) bunun çürümeye karşı özellikle koruyucu etkisi bulunduğu unutulmamalı. Şehit Pilot Aksoy’un kepi Açıklamanın ekinde bulunan “Su üstünde bulunanlar” başlığı altında, pilotlara ait kasklar, postallar ve kep ile uçağa ait parçaların fotoğraflarına yer verildi. Deniz dibinden çıkarılanlar ve deniz dibinde tespit edilenler başlıkları altında da kokpitteki gösterge panelleri, kanat, kuyruk parçaları, tekerlek ve diğer birçok uçak parçasının fotoğrafı yayımlandı. Yayımlanan fotoğraflardaki kask ve postalların parçalanmamış bir durumda olmaları dikkat çekti. Ayrıca, fotoğrafı yayımlanan kepin Hava Pilot Yüzbaşı Gökhan Ertan’la birlikte şehit düşen Hava Pilot Teğmen Hasan Hüseyin Aksoy’a ait olduğu anlaşıldı. Kepin içerisinde şehit pilotun soyadının yazdığı görülüyor. YENİ TARTIŞMA BAŞLADI Kask ve botlar nasıl sağlam kaldı? Suriye tarafından uluslararası sularda düşürülen keşif uçağının enkazına ulaşıldı. Uçağın enkazı içerisinde bulunan şehit pilotların naaşları da denizin dibinden çıkartıldı. Ancak bazı uzmanlar pilotların daha önce kaskları ve botlarının bulunduğuna dikkat çekerek pilotlar çıkarmadıkça kask ve botların çıkmasının çok güç olduğunu belirtti. Uzmanların bazıları ise böyle büyük bir patlama ve çarpmanın etkisiyle bu durumun mümkün olduğunu savundu. Botlar ayaktan çıkmaz - Emekli F5 uçağı pilotu Binbaşı Celal Cingöz: Uçağın vurulmasının ardından suya temas esnasında ne gibi bir durum oldu bunu bilmek gerekir. Yani uçak nasıl bir açıyla ve hangi hızla suya çakıldı. Önce bunu anlamak lazım. Ancak tüm bunların yayında kask ve botların pilotların vücudu parçalanmadan çıkması ve su üstünde bulunması ihtimali zor. Kask belki çarpmanın etkisiyle çıkabilir ama botlar çıkamaz. Kask suya vuruş esnasında sert vuruş yaptıysa çıkmış olabilir. Botların kendiliğinden çıkabileceğini düşünmüyorum. Uzuvları koptu mu? - Emekli Savaş Pilotu Faruk Sayılır: Savaş ve keşif jetlerinde kokpitin içinde bulunan ve oldukça ağır metalden yapılan koltuğa, pilotlar ciddi olarak bağlıdırlar. Diyelim ki uçak bir yara aldı ve havada infilak etti. Uçağın büyük parçaları da suyun dibine gömüldü. Pilotlar eğer patlama öncesi roket sistemiyle fırlatma yapmadıysa, uçaktan çıkma ihtimalleri yok. Burada havada bu işler yapılmadan suya çakılmışlar maalesef. Çarpma anında vücutlarından parçalar kopabilir. Kask ve botlar da bu esnada kokpitten ayrılmış olabilir. Ancak pilotların vücut bütünlüğünün korunup korunmadığının kontrol edilmesi lazım. Yani botlar pilotların bir uzvu ile mi vücuttan ayrıldı, yoksa sadece botlar mı vücuttan ayrıldı. Bu belirlenmeli. Kask fırlamış olabilir - Emekli F4 Pilotu Gürcan Mantı: Füze atılma sistemini gösteren bir cihaz yok bu uçaklarda. Yani uçağı vuran füzenin nereden geldiğini bile görememişlerdir. Dolayısıyla manevra yapma veya kurtulma şansları olmamış hiç. Böyle bir patlamanın etkisiyle her şey olabilir. Kask da fırlar, bot da... Füzeyle vurulmuş - Hava pilot emekli Tümgeneral AKP İstanbul Milletvekili Şirin Ünal: “Deniz dibinde sekiz ayrı parçanın bulunması bu uçağın başından beri söylediğimiz gibi füze ile vurulduğunun göstergesidir. Bu şekilde bir tahribat uçaksavarla değil füze ile olur. Şehitlerimizin naaşlarının Suriye sahilinden 8,6 deniz mili mesafede bulunması da Dışişleri’nin bu konudaki açıklamalarındaki haklılığını gösteriyor. Uçak uluslararası karasularda füze ile vurulmuş ve Suriye karasuları içinde düşmüştür.” Enkaz 8.6 mil uzaklıkta bulundu Suriye’nin kendi karasularında vurduğunu iddia ettiği jetin bulunduğu nokta, Genelkurmay Başkanlığı tarafından yayınlanan bir haritada detaylarıyla anlatıldı. TSK’dan yapılan açıklamada, “Pilotlarımızın naaşlarının; TCG Çeşme’nin dip araması neticesinde tespit ettiği enkazın bulunduğu mevki civarında, Suriye sahilinden 8.6 deniz mili mesafede, 35 48.3079 Kuzey, 35 37.9357 Doğu ve 35 48.2877 Kuzey, 35 37.9274 Doğu koordinatlarında bulunduğu tespit edilmiştir” denildi.
__________________ Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir. Pırlantaların en değerlisini içimde taşıyorum o da VİCDANIMDIR. BizimMekan.com | |
|
Etiketler |
bot, kaldı, kaskları, nasıl, pilotlarımızın, sağlam, ve |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Sağlam Kafa Sağlam Vücutta Bulunur Anlamı | Violent | Atasözleri ve Deyimler | 0 | 13 Haziran 2013 20:33 |
Şık Motorsiklet Kaskları | Afrodit | Motorsiklet ve ATV | 0 | 07 Kasım 2012 19:34 |
Metin2 80 Lwl Kaskları Yükseltme | KarakıZ | Metin2 | 0 | 06 Ocak 2012 18:39 |
Sağlam Bir aile için sağlam bir aşk lazım | YapraK | Aile Evlilik ve Çocuklar | 0 | 13 Mart 2010 18:41 |
Pilotlarımızın ustalığı saldırıyı kıl payı önledi.. | Lee | Haber Arşivi | 0 | 26 Kasım 2007 10:19 |