IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  reklamver

Etiketlenen Kullanıcılar

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 29 Haziran 2012, 17:27   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
İDO Tepkiler Üzerine Açıklama Yaptı





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


İDO'nun CEO'su Önder Sezgi, "Koltuk seçimi için istediğimiz 1 lira olay yarattı. Şikayetlerin ardından koltuk seçimi işlemini ortadan kaldırdık. Otomobiller için hafta içinde sabit fiyata geçtik. Bunu Bandırma'da yayalara da uygulayabiliriz" dedi.


Haziran ayından itbaren “Yaza Merhaba” sloganıyla uygulamaya koyduğu yeni tarife ve yenilenen satış sistemiyle bir anda eleştiri oklarının hedefi haline gelen İstanbul Deniz Otobüsleri’nin (İDO) CEO’su Önder Sezgi, tepkilere yol açan tarife politikalarını Hürriyet’e değerlendirdi.

Yolculara kendilerini anlatamadıklarını söyleyen Önder Sezgi, yolcuların üzerinde oluşan ‘gizli zam yapan şirket’ imajından sıyrılmak için de uygulamaya koydukları ‘esnek fiyat politikası’nda değişikliğe gittiklerini açıkladı. Esnek fiyatlandırma sistemini haftasonu yoğunluğunu, hafta içine kaydırmak amacıyla devreye soktuklarını ileri süren Sezgi, “Ancak bu, zam gibi algılandı. Müşterilerden gelen yoğun şikayetlerin ardından uygulamada değişikliğe gittik. Otomobiller için hafta içinde yeniden sabit fiyat uygulamasına geçtik ve koltuk seçimini kaldırdık. Sabit fiyatı Bandırma gibi hatlarda arabasız yolcular için de uygulayabiliriz” dedi.

UYGULAMADA GERİ ADIM

İDO’nun yeni bilet satış sistemi tarifelerde esneklik getiriyordu. Özelleştirmeden önce Yenikapı-Bandırma feribot seferlerinde 125 TL olan sürücü dahil otomobil bilet ücreti bu yeni sistemle özelleştirmenin ardından önce 200 TL’ye, son tarife değişikliğiyle 228 TL’ye kadar yükselmişti. Bu bedel, otomobil ve sürücü dahil 3 kişilik bir ailenin feribot yolculuğunda 412 TL’ye kadar ulaştırıyordu. Ayrıca, yolcular koltuk seçimlerinde cam kenarı ve koridor farkı ödüyorlardı. Oysa, 3 kişilik bir ailenin otomobilleriyle birlikte ödedikleri toplam bedel özelleştirmeden önce 2010 yılı tarifesine göre sadece 175 TL’yle sınırlı kalıyordu.

OTOMOBİLE 4 GÜN SABİT FİYAT

Son düzenlemeyle koltuk seçimini kaldırdıklarını ve hafta içi otomobil ücretlerinde sabit fiyat uygulamasına döndüklerini söyleyen Sezgi, “Şimdi otomobil ücretlerinde özelleştirme öncesi fiyatların da altında sabit fiyat uygulayacağız. Buna göre pazartesiden perşembe gününe kadar haftaiçi dört gün Yenikapı-Bandırma 85 lira olacak” dedi. İDO CEO’su Önder Sezgi şöyle konuştu: “Hafta sonu yüzde 90’lara varan yoğunlukla karşılaşıyoruz. Hafta içi ise talep çok düşük. Biz de müşterilere daha fazla fiyat avantajı sağlamak için, esnek fiyatlandırma politikasına başlayarak müşteriyi hafta içine çekmeye çalıştık. Hafta sonlarında son dakika bilet alımı yapanlar yüksek fiyatlarla karşılaştı.”

ISRARCI OLMAYACAĞIZ

Katar Havayolları ve Pegasus gibi şirketlerin de aralarında olduğu 30’un üzerinde havayolu şirketinin kullandığı yazılımı İDO’ya adapte ettiklerini ve bu çerçevede satış sistemlerini yenilediklerine dikkat çeken Sezgi, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Alışkanlık oluştuğu için müşterilerimiz yeni sistemde zorlandı. Yenikapı-Yalova’da 144 koltuğu yaya yolcuda 8 liraya, Pendik-Yalova hattında ise 6 liraya indirdik. Bursa’ya gidişte sunduğumuz İDOBÜS seçeneğinde ortalama 11 liraya yolcu taşıyoruz. Aynı hatta en ucuz otobüs fiyatı 24-25 lira. Bussiness Class ile 10 lira farkla film seyredebiliyor, istediğiniz yemeğin siparişini verebiliyorsunuz. Tüm bunlara rağmen müşterilerimiz son dakika bilet fiyatlarının yüksek olması nedeniyle bize zam yapan şirket muamelesi yaptı. Tüm şikayetleri değerlendiriyoruz, inceliyoruz. Haklılık payı olanlar için düzeltmelerimizi yeniden yapıyoruz. Yolcularımızın şikayetçi olduğu konularda ısrarcı olmayız.”

ARAÇ VE ŞOFÖR AYRI

Müşterilerin yoğun tepkisine yol açan “Araca ayrı, sürücüye ayrı bilet” uygulamasına da açıklık getiren Sezgi, “Araç ve şoför için tek bilet keserken, şimdi dünyanın diğer feribot işletmelerinde olduğu gibi araç ve sürücü biletlerini ayırdık. Ancak insanlar bunu da zam olarak algıladı. Araç ve şoför ayrımına devam ediyoruz. Bunu, bazı tatilcilerin sadece araçlarını göndermek istedikleri için yapıyoruz. Şoför parası vermek istemiyor. Ancak burada da negatif görüşler ayyuka çıkarsa geri çekilebiliriz. Koltuk seçimi için istediğimiz 1 lira da olay yarattı. Şikayetlerin ardından koltuk seçimi işlemini de ortadan kaldırdık” dedi.

BİZ MALİYETİNE TAŞIYORUZ, BURSA'YA BAŞARILAR DİLERİZ

İDO’nun yoğun eleştirilerle karşılaştığı bu dönemde, Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin BURULAŞ bünyesinde deniz otobüsü işletmeciliğine başlamak için hazırlıklar yürütmesini de değerlendiren İDO CEO’su Önder Sezgi, “Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin hazırlıklarından haberdarız. Bu faaliyete başlamak isteyen herkese başarılar. Biz maaliyetine, günde 6-7 bin yolcu taşıyoruz” dedi.

BANDIRMA'DA YOLCUYA DA SABİT FİYAT GELİYOR

İstanbul-Bandırma arasında otobüs seferlerinin 45 liraya mal olduğuna dikkat çeken İDO CEO’su Önder Sezgi, “Bu hatta otobüsle yolculuk 6 saat sürüyor. Biz ise Bandırma’ya 43 lira ortalama fiyatla, 1 saat 50 dakikada yolcu taşıyoruz. Buna rağmen Bandırma yaya yolcu seyahati ile ilgili sabit fiyat talepleri geliyor. Sürekli bu hatta seyahat eden yolcularımız için sabit fiyata dönülmesi yönünde de bir adım atabiliriz” dedi.

HAFTA İÇİ SABİT FİYAT

Atılan geri adımla birlikte hafta için otomobiller için sabit fiyat uygulamasına başladıklarını vurgulayan Sezgi, şu bilgileri verdi: “1 Temmuz-15 Ağustos tarihleri arasında otomobil ücretlendirmelerinde sabit fiyat başlattık. Özelleştirme öncesi dönemdeki fiyatların da altında sabit fiyat uygulayacağız. Pazartesiden perşembe gününe kadar haftaiçi dört gün Pendik-Yalova 51 lira, Yenikapı-Yalova 59 lira, Yenikapı-Bursa 75 lira ve Yenikapı-Bandırma 85 lira.”

İNTERNET VE TELEFONDAN BİLET ÇİLESİ BİTMİYOR

Yaz sezonunun açılmasıyla artan talep, İstanbul Deniz Otobüsleri’nden internet ve telefonla bilet almak isteyenleri çileden çıkarıyor. Yoğunluk yüzünden sürekli kitlenen sistem, müşterilerin işlemlerini tamamlamalarında sorun yaşamasına neden oluyor. İDO CEO’su Önder Sezgi, “Sisteme çok yatırım yaptık. Şu anda değiştirmeyi düşünmüyoruz” dedi.

__________________

Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.


Pırlantaların en değerlisini içimde taşıyorum o da VİCDANIMDIR.
BizimMekan.com
 

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver
 

Etiketler
ido, tepkiler, Üzerine


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Burak Özçivit tepkiler üzerine Kevin Spacey ile fotoğraflarını sildi Zeytin Magazin Haberleri 0 13 Aralık 2022 11:41
Yıldız Tilbe gelen tepkiler üzerine geri adım attı: Paylaşımlarını sildi aSk Magazin Haberleri 3 13 Mart 2022 21:14
Haklarını arayan çalışanları işsiz bırakan Migros'a tepkiler çığ gibi! Binlerce kişi boykot çağrısı yaptı CORDON BLEU Ekonomi Haberleri 2 19 Şubat 2022 23:47
Tepkiler sonrası AFAD’dan açıklama! Ezgi Haber Arşivi 0 31 Ocak 2020 08:49
Weblebi.com'un iflası üzerine açıklama geldi Kralice Ağ, Network ve Networking 1 07 Ağustos 2008 09:52