12 Mart 2010, 20:02 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | İBB'den tramvay kazası açıklaması Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Büyükşehir Belediyesi, dün kazada yaşamını yitiren iki gençle ilgili açıklama yaptı. İşte o açıklama; İstanbul Büyükşehir Belediyesi, dün iki öğrencinin hayatını kaybettiği bir öğrencinin de ağır yaralandığı tramvay kazası ile ilgili olarak bugün yazılı açıklama yaptı. Açıklamada şöyle denildi: “Dün meydana gelen elim tramvay kazası ile ilgili olarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi ilgili birimlerinden gelen bilgiler doğrultusunda aşağıdaki açıklamanın kamuoyuna duyurulması gereği doğmuştur. Kaza, Bağcılar- Zeytinburnu Tramvayı Mehmet Akif istasyonundan sonraki, Zeytinburnu istasyonuna doğru seyir halindeyken E-5 tramvay viyadük girişine 30 metre kala saat 17.40’da gerçekleşmiştir. Makinist kazanın hemen ardından saat 17.40’da komuta merkezini arayarak kazayı bildirmiştir. Yapılan anonsun ardından 112 İlk yardım, 155 Polis İmdat ve İtfaiye aranarak bölgeye acil yardım ekipleri talep edilmiştir. Olay yerine Merter, Bakırköy ve Bağcılar itfaiye müfrezelerinden hareket eden 3 araç 6 dakikada intikal etmiştir. HIZ LİMİTİ 40 KM Kaza yapan tramvay makinistinin, Bahçelievler Emniyet’i tarafından ifadesi alınmış, ifadesinde Mehmet Akif İstasyonu'ndan Zeytinburnu istikametine yolculu olarak seferine devam ederken karayolundaki araç trafiği dolayısıyla tramvay yoluna hızla atlayan öğrencileri gördüğü anda frenleme yaptığını ifade etmiştir. Araç trafiğinin öğrencilerin tramvay yoluna girişlerini görmesine engel olduğu beyanında bulunmuştur. Kaza yerinde tespit edilen yaklaşık 25 metrelik fren izinden kaza sırasındaki tramvay seyir hızının 30 km olduğu anlaşılmaktadır. Kaza noktasındaki işletme hız limiti maksimum 40 km olup araçların yapabileceği en yüksek hız 50km/saat ile sınırlıdır. İLK ÖLÜMLÜ KAZA Kazaya karışan araç tipi İstanbul Ulaşım A.Ş’nin işlettiği araçlar içerisinde en iyi fren performansına sahip araçlardır. Kaza yapan araç üzerinde yapılan fren performans testlerinde de bir probleme rastlanmamış olup değerler normal ölçülmüştür. Bu kaza Bağcılar - Güngören hattının işletmeye alındığı Eylül 2006 tarihinden bugüne kadar yaşanan ilk ölümlü kazadır. Kaza mahallinin yaklaşık 150-200 metre gerisinde tramvay durağı ve trafik ışıklı yaya geçidi bulunmaktadır. Bölgedeki kaldırımlarda yayaların yola girişlerini engelleyen yaklaşık 1 metre boyunda sinyalizasyonlu yaya geçidine doğru okul boyunca demir korkuluklar mevcuttur. Demir korkuluklar, kazanın olduğu mıntıkada kavşak ve tramvay viyadüğü başlangıcı ile son bulmaktadır. EMNİYETLİ GEÇİŞ VAR Lise’nin biri yan yola diğeri ana yola açılan iki kapısı bulunmakta, yan yol kapısından ana yola gelen öğrenciler, yaya geçişinin olmadığı alanı kullanmaktadırlar. Ana yola açılan okul kapısı, tramvay durağının ve sinyal ışıklarının karşındadır ve burada emniyetli geçiş mevcuttur. Yan yola açılan kapı mesafe olarak trafik ışıklarının bulunduğu yaya geçidine ve nispeten daha uzak olduğundan, öğrenciler tarafından kestirme bir yol olarak tercih edilmiştir. Bu yer ile ilgili olarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne ulaşan üst geçit talebi, Ulaşım Daire Başkanlığı’nca incelenmiş, tramvay yolu katener (catenery- enerji nakil hattı) sistemi ve viyadük nedeniyle çözüm alternatifleri çalışılmıştır. Söz konusu okulun ile karşı taraftaki park-konut bağlantısı için yaya üst geçidi gündeme alınmış olup çalışmalar devam etmektedir.” Fren yapmış ama tramvay durmamış. Merter'de meydana gelen kazayla ilgili öfke sele döndü. Vatman, mahkemede fren yapmasına rağmen tramvayın durmadığını söyledi. İstanbul Merter’de Kemal Hasoğlu Lisesi'nin 3 öğrencisine çarpan Bağcılar-Zeytinburnu hattındaki tramvayın vatmanı Ali Osman Erdoğan, çıkarıldığı nöbetçi mahkeme tarafından tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı. Taksirle ölüme ve yaralanmaya sebep olduğu gerekçesiyle gözaltına alınan vatman Ali Osman Erdoğan, mahkemedeki savunmasında, “Çocukları görünce hemen korna ve zile bastım. Acilen fren sistemini devreye soktum, ancak araç özelliği nedeniyle gereken mesafede duramadı” dedi. Ali Osman Erdoğan, polisler eşliğinde Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı'na çıkarıldı. Eroğan savcıya verdiği ifadesinin ardından tutuklanma talebiyle mahkemeye sevk edildi. Bakırköy 1. Sulh Ceza Mahkemesi’nde taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olmak suçundan ifade veren Ali Osman Erdoğan, 3,5 senedir vatman olarak çalıştığını olay günü de Mehmet Akif Ersoy İstasyonu'ndan hareketle Zeytinburnu İstasyonu'na doğru sefer yaptığını söyledi. Ali Osman Erdoğan ifadesinde şunları söyledi: “Tahmini olarak 20-25 km hızla gidiyordum zaten makasların üzerinden geçeceğim için hızımda fazla değildi. Karayolundaki araçlar benden daha hızlıydı. Bu şekilde ilerlerken çocukların demiryolunun sağ tarafından araçların arasından geçmek istediklerini gördüm. Çocukları gördüğüm mesafe 5 metre kadardı. Çocukları görünce hemen korna ve zile bastım ve acilen fren sistemini devreye soktum. Ancak buna rağmen taşıtımızın özelliği itibariyle araç gereken mesafede duramadı. Daha doğrusu aracın büyüklüğü, metal tekerlekli olması, yolcu kapasitesi, ağırlığı ve teknik özellikleri nedeniyle acil hallerde ne kadar mesafede duracaksa o mesafede durdu. Çarpma anını ve yerini görmesem de duyduğum sesler üzerine tahminen toplam 2 vagon olan tramvayın benim bulunduğum vagonun arka yan tarafına çarptığını, ikincisinin iki vagonun birleşme civarında olduğunu, üçüncüsünün de ikinci vagonun orta kısmına çarptığını anladım. Benim bir kusurum yoktur. Dikkatsiz şekilde tramvay yoluna girmeleri nedeniyle uyarılarımı koşmanın da etkisi ile dikkate almayarak kazanın oluşuna sebep olduklarını düşünüyorum.” Mahkeme, Ali Osman Erdoğan'ı suçun niteliği, sabit ikametgah sahibi oluşu, delillerin toplanmış oluşu ve dosya içinde bulunan kusurunun olmadığına dair tutanak içeriğini dikkate alınarak serbest bıraktı.
__________________ Lucifer dediler bana, kötülüğü anlatmak için. Halbuki, ışık ve güzelliği anlatırdı Lucifer. Ben kötüyüm bu düzen için; ama değilim asla kötülük. Konu Lucifer tarafından (12 Mart 2010 Saat 20:08 ) değiştirilmiştir. | |
|
13 Mart 2010, 03:06 | #2 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: İBB'den tramvay kazası açıklaması Ben Bağcılar - Zetinburnu tramway hattını çok kullanan birisiydim 4 ay öncesine kadar. İnanın bana tüm suç istanbul büyükşehir belediyesinde. Ben makinistlerde kesinlikle hata bulmuyorum. Hatta birtanesiyle sohbetim olmuştu. Abi siz buradan nasıl gidebiliyorsunuz bu normal araba değilki insanların arasından geçiyorsunuz dedim. Verdiği cevap gerçekten muhteşemdi. Biz bunun araba olmadığını biliyoruzda , insanlar bunun araba olmadığını bilmiyor dedi. 10 dakikalık Bağcılar - Zeytinburnu hattı, insanların arasından ne şartlarla 35 dakikada hedefine varıyor binenler bilir. Şunuda göz ardı etmemek lazım , O adamlar bütün gün sabah 8 akşam 6 ( sadece günde 2 saat mola ile) hiç durmadan Bağcılar Zeytinburnu - Zeytinburnu Bağcılar yapıyorlar. Onlarda insanlar değilmi. Bu hergün çekilecek çilemi. Ama tüm bunlar o iki genci masumu geri getirmez. Gerçekten yazık oldu , illah böyle olaylar olmalıki önlem alınsın. Gerçi hala daha alınmadığına adım kadar eminim. Allah vefat edenlerin ailelerine sabır versin. Başları sağolsun. İyi İF'ler.
__________________ Sonsuza dek özlemimsin Gökçe`m... |
|
Etiketler |
aciklamasi, acıklaması, ibbden, kazasi, kazası, tramvay, İbbden |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Polonya'da tramvay kazası: 31 yaralı | CORDON BLEU | Dünyadan Haberler | 0 | 05 Ağustos 2021 18:40 |
Tramvay Can Aldı | CtrL | Haber Arşivi | 0 | 23 Kasım 2013 10:25 |
Tramvay Can Aldı | AngeL | Haber Arşivi | 0 | 22 Kasım 2013 22:38 |