26 Mart 2006, 23:40 | #1 | |
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
| Bİr Saatlİk UÇuŞun Malİyetİ 85 Ytl Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. FLY Air Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hasançelebi, havayolu taşımacılığının en yoğun olduğu dönemin başlangıcında özel hava yolu şirketlerinin rekabetlerinin ''mantık sınırlarını'' zorladığını belirtti. Hasançelebi, uçuş maliyetlerinin kalem kalem hesaplanması halinde ortaya çıkacak rakam ile rekabet nedeniyle düşen fiyatlar mukayese edildiğinde ortaya hiç de doğal karşılanmayacak rakamların çıktığını, bunun ticari bir yanlış olduğunu vurguladı. Flay Air olarak 2003 yılında iç hatlarda uçuş başlatan ilk şirket olduklarını anımsatan Hasançelebi, şunları söyledi: ''O yıllarda, İstanbul-Trabzon arasında 69 YTL'den uçuş yapıyorduk. O tarihte Türk Hava Yolları aynı hatta bileti 150 YTL'den satıyordu. Bize başta otobüs firmaları olmak üzere bazı kesimler (Nasıl bu fiyattan bilet satarsınız?) diye çıkıştılar. Oysa, o yıllarda maliyetler bu kadar yüksek değildi. Uçak benzinini bugünkü fiyatların 5'de birine alıyorduk. O yıllarda 150 bin dolar olan uçak kiraları bugün 300 bin dolar. Pilotların 3 bin dolar olan maaşları ise bugün 9 bin dolar düzeyinde. Çünkü, havayolu şirketi sayısı arttıkça pilota talep yoğunlaştı. Sadece THY yurtdışından 59 uçak birden getirdi. Türkiye'de yeterli sayıda pilot yetişmediği için maaşlar tavana vurdu. Bir litre uçak benzini ise bugün iç hatlarda 68 sent.'' Hasançelebi, havayolu taşımacılığında maliyetlerin yüzde 70'ini uçak kirası, yakıt ve pilot giderlerinin oluşturduğunu vurgulayarak, buna uçağın bakımı, hostes ve diğer yardımcı personel giderleri ile vergiler de dahil edildiğinde, bir saatlik uçuşun maliyetinin kişi başına 85 YTL'nin altına düşmediğini anlattı. KALİTEDEN ÖDÜN TEDİRGİNLİĞİ Hasançelebi, Nisan aylarının, havayolu yolcu trafiği açısından en hareketli dönemin başlangıcı olduğuna işaret ederek, ''Böyle bir dönemde rekabete gitmeye zaten gerek yoktu. Biz havayolu taşımacıları için kış sezonu maliyetlerin bile güç karşılandığı dönemdir. Yaz sezonunda yaşadığımız yolcu trafiği sayesinde kış mevsimini atlatmaya çalışırız. Bu nedenle fiyat düşürmeyi panik içinde alınmış bir karar olarak değerlendiriyoruz'' dedi. Havayolu şirketlerinin rekabetinin kaliteden ödün vermeyi gündeme getirmesinden endişe duyduklarını vurgulayan Hasançelebi, konuşmasını şöyle sürdürdü: ''Promosyon yapan şirketler hem kendilerine hem de sektörde faaliyet gösteren diğer şirketlere karşı haksızlık ediyorlar. Binlerce bileti 9 YTL'den satarsanız uçağın kirası, bakım giderleri, pilot maaşı ve diğer maliyetleri nasıl karşılayacaksınız? Benzer uygulamaları Avrupa ülkelerindeki bazı büyük havayolu şirketleri de yapıyorlar ancak, bunların sayısı parmakla sayılacak kadar az. Binlerce yolcu düşük fiyatla taşınmıyor.'' Rakip firmaların uygulamaları nedeniyle bilet rezervasyonlarında büyük düşüş olduğunu anlatan Hasançelebi, haksız rekabetin engellenmesi için Ulaştırma Bakanlığı'nın devreye girmesini beklediklerini bildirdi. Hasançelebi, havayolu şirketlerinin haksız rekabet yerine uçak benzinleri için uygulanan KDV sorununu gündemde tutup, bu sorunun çözümü için güç birliği yapması gerektiğine dikkati çekerek, ''yurtdışı uçuşlarında uçak benzini için KDV uygulanmıyor. Bu nedenle yurtiçi uçuşta bir litre benzin 68 sente, yurtdışı uçuşta ise 55 sente mal oluyor. Bu çifte standardın giderilmesi için elbirliği yapmalıyız'' diye konuştu. | |
|
Etiketler |
bİr, maliyeti, saatlik, ucusun, ytl |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
ASGARİ ÜCRETİN İŞVERENE MALİYETİ NE KADARDIR? | Sarya | Nedir? | 3 | 23 Şubat 2022 20:42 |
Sağlıklı uçuşun püf noktaları | Zen | Kişisel Gelişim | 0 | 18 Kasım 2012 00:44 |