IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  reklamver

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 24 Eylül 2013, 15:33   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Google üst düzey yöneticisi 20 yıllık kurumsal kariyerini noktalıyor[Röportaj]





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Google’ın Türkiye, Yunanistan, Ortadoğu ve Afrika’da pazarlamadan sorumlu direktörü olarak görev yapan Mustafa İçil, geçtiğimiz günlerde kişisel blog’unda yayınladığı yazı ile 20 yıllık kurumsal kariyerini sonlandıracağını duyurdu.

İçil, Eylül sonunda Google’dan ayrılarak 20 yıllık deneyiminin ardından hayatına stratejik pazarlama ve marka yönetimi üzerine yapacağı seminer, eğitim ve danışmanlık çalışmaları; ayrıca kariyer koçluğu ile devam edecek.
Kariyerinde Google öncesinde Microsoft ve Apple gibi şirketlerde bulunan İçil’le bu kararının ardından bir röportaj gerçekleştirdik. Kendisi 20 yıllık kariyeri, Google’da geçirdiği 6 yıl ve aldığı bu kararla ilgili önemli açıklamalar yaptı. Sözü daha fazla uzatmadan sizleri bu söyleşi ile başbaşa bırakalım.
Erman Taylan: Öncelikle Google’da geçirdiğiniz 6 yılı sorsam neler söylemek istersiniz?
Mustafa İçil: Google’ın inovasyonu körükleyen ve ödüllendiren çalışma kültürü, hiyerarşiden uzak, transparan ve samimi iletişim anlayışı, sadece kısa dönemli değil toplumda uzun dönemli etki yaratacak projelere öncelik veren yaklaşımı ve çalışanlarına verdiği değer, bu şirkette geçen yılları unutulmaz kılıyor.
Burada geçirdiğim dönemde, şirketin sunduğu fırsatları ve teknolojileri, etki yaratacak projeleri hayata geçirmek için kullanmaya çalıştım. Sorumlu olduğum bölgelerde en başta iyi bir ekip kurmayı, ardından da pazarın ihtiyaçları ile Google vizyonunun örtüşeceği inovatif projeleri hayata geçirmeyi hedefledim. İlk kez bu ülkelerde uygulanıp daha sonra global seviyede başka ülkelere adapte eden ödüllü projeler gurur kaynağımız oldu. KOBI’lere danışmanlık seviyesinde destek veren Internet Reklamcılığı ajans kanalı programı, geçtiğimiz yıl lansmanını yaptığımız ve Türkiye’deki e-ticaret sitesi sayısını iki katına yakın arttıran İşinizi İnternete Taşıyın projesi, Orta Doğu’da yerel içeriği zenginleştiren ve dijital yaratıcılığı körükleyen YouTube projeleri, Mısır’da üniversiteye İnternet üzerinden hazırlanmayı mümkün kılan kanallar; global ölçekte ses getiren, ödül kazandıran gurur verici projelerden sadece birkaçı.
Erman T.: Geçmişinizde Google haricinde Microsoft ve Apple gibi firmalar da bulunuyor. 20 yıllık kariyerinize son verip danışmanlık ve kariyer koçluğuna yönelmenizdeki sebepler neler?
Mustafa İ.: Hızla değişen bir sektörün içinde yazılım, donanım ve İnternet alanında sundukları çözüm ve platformlarla dünya devi olan bu 3 uluslararası şirketin evrimine ve toplumda yarattıkları devrime yakından tanık oldum. Bu firmalarda geçen 20 yıllık kariyerim boyunca hayata geçirdiğim her proje benim için önemli bir deneyim oldu. Diğer taraftan başarıyı getiren sadece güçlü bir marka ve yenilikçi projeler değil, bu projeleri tutku ile hayata geçirecek sinerji içinde çalışan iyi bir ekip. Bu firmaların her birinde çok iyi ekiplerle çalışma ve hatta farklı coğrafyalarda sıfırdan pazarlama ekiplerini kurma fırsatı yakaladım. Bu üç markadan da ayrılma kararını vermek kolay olmadı ama zamanında atılan adımlar yeni fırsatların kapısını açan kırılım noktaları oluyor. Beni çok heyecanlandıran bir sonraki adımım da deneyimlerimi ve birikimlerimi daha fazla paylaşabilme fırsatı sunacak olan Stratejik Pazarlama Danışmanlığı ve Kariyer Koçluğu.



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Erman T.: Bundan sonrası için tam olarak aklınızda neler var, biraz açar mısınız? Yılın 12 ayında da Türkiye’de mi olacaksınız?
Mustafa İ.: Pazarlama çok hızlı kabuk değiştiriyor. Marka için doğru stratejiyi belirlemek, uygun araçları entegre etmek ve başarıyı doğru metriklerle ölçümleyebilmek her zamanki önemini korurken, bir taraftan da gittikçe daha komplike bir hal almaya başlıyor. Benim hedefim firmalara, hedefleri doğrultusunda, kendileri için doğru olan stratejiyi keşfetme yolunda destek olmak ve yaratıcı düşünceleri tetiklemek. Sadece Türkiye değil, bağlantıda bulunduğum tüm bölgelerde bu çalışmamı sürdüreceğim.
Erman T.: Türkiye ile size bağlı olan Ortadoğu ve Afrika bölgelerinde görev yaptığınız 6 yıl içinde neler değişti? Gelecekle ilgili beklenti ve tahminleriniz neler?
Mustafa İ.: Bir ülkenin İnternet okur yazarlığının aşamalarına baktığımızda 1. aşama İnternet’e erişim altyapısının gelişmişliği oluyor. Bununla kastettiğimiz İnternet erişiminin ne kadar yaygın olduğu, yani penetrasyonu, ve erişim kalitesi. 2. aşama lokal dildeki içeriğin zenginliği. 3. aşama internet kullanımında bireylerin ne kadar yeni teknolojileri hayatlarına adapte ettikleri. 4. aşama ise kurumların internetin gücünden tam anlamıyla faydalanabiliyor olması. Sorumlu olduğum her bölge için orayı bir sonraki aşamaya taşıyacak özel stratejiler geliştirdik ve uyguladık. Daha fazla kurumun dijital platforma taşınması, internetin katma değeri ile karlılıklarını arttırmaları, daha fazla bireyin daha zengin içeriğe ulaşmaları, mobilden buluta yeni nesil teknolojilerin daha hızlı adaptasyonu bizim başarı kriterlerimiz oldu. Bu pazarlarda son altı yılda kat edilen mesafe umut ve mutluluk verici. Diğer bir taraftan bakıldığında dünya nüfusunun halen %40′dan azı internet erişimine sahip. Bir çoğumuzun günlük hayatının bir parçası olan ve onsuz ne yaparız dediğimiz internetin hala bir lüks olduğu yerler var. Önümüzdeki beş yıl içinde internet erişimi herkes için erişilebilir temel bir servis haline gelecektir. Bir taraftan inovasyon baş döndürücü bir hızda ilerliyor. İnternet erişimli gözlükler, sürücüsüz arabalar, evimizde koltuğumuzdan dünyanın dört bir yanında dolaşabilmek, küçük bir kasabadaki bir iki çalışanlı bir işletmenin bilgisayar başında dünyanın her yerinden müşteri kazanabilmesi, herkese seslerini duyurabilme, kitlelere seslenebilme olanağı sunan platformlar ve daha birçok örnek. Önümüzdeki yıllar değişim açısından geçmiş yıllardan daha da heyecanlı olacak.
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Erman T.: Röportaj için teşekkürler, son olarak eklemek istediğiniz bir şey ya da vermek istediğiniz bir mesaj var mı?
Mustafa İ.: Sosyal platformlara ek olarak kişisel bloğum olan [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] adresinden sürekli paylaşımlarda bulunuyor olacağım. İlgilenenler oradan beni takip edebilir ve ulaşabilir.


Kaynak webrazzi

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver
Cevapla

Etiketler
20, düzey, google, kariyerini, kurumsal, noktalıyorröportaj, üst, yıllık, yöneticisi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Google Translate'in 6 Yıllık Tecrübesi Spartacus Google 0 07 Mayıs 2012 23:22
Kaprisleri Kariyerini Bitirdi aLya Haber Arşivi 0 28 Aralık 2011 10:56
"PKK'nın üst düzey yöneticisi yakalandı" gizemcik32 Haber Arşivi 1 04 Aralık 2011 22:05
Google'un Türkiye'de kurumsal yetkili şirketi yoktur. FataLity Haber Arşivi 0 26 Şubat 2007 23:48