![]() |
![]() |
![]() | #1 | |
Çevrimdışı ![]() IF Ticaret Sayısı: (0) | MAİDE SURESİ 33. AYETİ NASIL ANLAMALIYIZ? Bu makalemde sizleri, Maide suresi 33. ayet üzerinde düşünmeye davet ediyorum. Bu ayet günümüzde çok farklı şekillerde anlaşılmış ve farklı manalar verilip, anlatılmaktadır. Önce ayeti yazalım ve farklı düşüncelere de yer vererek, en doğruyu aramaya, bulmaya birlikte çaba harcayalım. Maide 33: Allah ve Resulüne karşı savaşan ve YERYÜZÜNDE FESAT ÇIKARMAYA ÇALIŞANLARIN CEZASI, ancak öldürülmeleri veya asılmaları yahut ayak ve ellerinin çaprazlama kesilmesi, ya da yeryüzünde başka bir yere sürgün edilmeleridir. Bu, dünyada onlar için bir zillettir. Ahirette ise onlar için büyük bir azab vardır. (Elmalı meali) Bu ayeti Kur’an ın diğer ayetlerinden bağımsız ve onlardan faydalanmadan anlayan bir gurup ki bunlara mezheplerin fıkıh inançları da dâhil, Müslümanlara savaş açanların cezasını Allah, bu ayette emrettiği gibi verin, yani öldürülmeleri, dönekliklerinden dolayı el ve ayaklarının kesilmeleri ni Allah istiyor şeklinde anlamaktadırlar. Hatta bazı mealler, el ve ayaklarını çaprazlama değil, yalnız kesin diye de tercüme edenler vardır. Bu ayeti bu şekilde anlarsak, Muhammed suresi 4. ayetinde geçen, savaş esirlerini ya bir lütuf olarak, karşılıksız, ya da fidye alarak serbest bırakın ayetiyle tamamen ters düşecek, hatta ayetler arasında Kur’an da çelişki yaratılacaktır. Kur’an da çelişki olmayacağına göre, Maide 33. ayette farklı bir konunun anlatıldığı çok açıktır. Yine bu ayeti izah etmeye çalışan bir başka gurupta, bir öncesindeki ayetten esinlenerek, bu ayette bahsedilenlerin aslında firavun un kendisinden izinsiz, Allah a iman edenlere yaptıklarından bahsedildiği, bazı ayet örnekler verilerek anlatılmaktadır. O ayetlerden bir örnek verelim. Araf 124: Mutlaka ellerinizi ve ayaklarınızı çaprazlama keseceğim, sonra da hepinizi asacağım! (Diyanet vakfı ) Maide suresi 33. ayetten bir ayet öncesinde şöyle diyor Allah. Maide 32: İŞTE BU NEDENLE İSRAİL OĞULLARI'NA ŞÖYLE YAZMIŞTIK: Kim, bir cana veya yeryüzünde bozgunculuk çıkartmaya karşılık olmaksızın, haksız yere bir cana kıyarsa, bütün insanları öldürmüş gibi olur. HER KİM BİR CAN KURTARIRSA, BÜTÜN İNSANLARI KURTARMIŞ GİBİ OLUR. Peygamberlerimiz onlara apaçık deliller getirdiler; ama bundan sonra da onlardan çoğu yine yeryüzünde aşırıya gitmektedirler. ( Bayraktar Bayraklı) Ayete dikkat ederseniz, haksız yere cana kıyarsa bütün insanları öldürmüş gibi olur diyor. Her kim bir canı kurtarırsa, bütün insanları kurtarmış olur diyerek, adeta ölümün Allah tarafından hoş karşılanmadığı anlatılıyor. Yine genelleme yaparak, elçilerimiz onlara apaçık deliller getirdikleri halde dinlemeyerek, aşırıya gittikleri anlatılıyor. Dikkat ettiyseniz geçmişte olanlardan bilgiler veriyor. Bu ayette örnek gösterilip devamındaki yani 33. ayette geçen, Allaha ve elçisine savaş açanlara verilecek ceza denmesine rağmen, bu ayette bahsedilenlerin İHBAR niteliğinde FİREVUN un yaptıklarına örnek verildiği, anlatıldığı söylenmektedir. Bu ayet şöyle yapın diye emir vermiyor, bilgi veriyor. Araf suresi 124. ve Taha 71, Şuara 49. ayetler bunun kanıtıdır denmekte. Emir vermeyip, bilgi verdiği konusuna katılıyorum ama bu ayetin, bahsedildiği ayetlerle bir bağlantısı olduğunu kabul edemiyorum. Çünkü her iki ayetle birlikte düşündüğümüzde bir bağlantı direk kurmak neredeyse imkânsız görünüyor. Bu zorlama bir düşünce olur, araların da bir bağlantı görünmüyor ayette. Çünkü Maide suresi 34. ayette bakın ne diyor. Maide 34: Ancak, siz kendilerini yenip ele geçirmeden önce tövbe edenler müstesnadır. Biliniz ki Allah çok bağışlayıcıdır; merhamet sahibidir. (Bayraktar bayraklı meali) Hatırlayınız lütfen, 33. ayette yeryüzünde fesat çıkaranların cezasından bahsediliyor ve sayıyordu yapılacaklar. Ama 34. ayette siz savaşmadan önce tövbe edip, yani yeryüzünde fesat çıkarmaktan vazgeçmişlerse, onlar bu cezadan müstesnadır diyor, bu konuda önceden bilgi veriyor. Bakın burada farklı bir konuya dikkat çekiyor Allah. Eğer böyle olmayıp bir hüküm, emir bildiren ayet olsaydı, her kim bir suç işlemiş bile olsa o kişi tutuklanıp yargılanır cezalandırılırdı. Ama ayette bahsedilen, savaştan vazgeçen pişman olan toplumların örneği veriliyor. Şimdide farklı bir düşünceyle anlamaya çalışalım ayeti. Maide 33. ayette bahsedilen konuların, genel konuya yani Allah ve elçisine savaş açanların durumuna dikkat çekiyor ve olabilecek sonuçları önceden bildiriyor olmalı ki, bunlardan vazgeçen cezadan kurtulur diyebiliyor. Demek ki geçmişte de böyle olmuş. Ayetin başında dikkat ederseniz verdiği örnek, Allah a ve elçisine savaş açan, yani kanunlarına karşı gelenler diyordu. Hatırlayınız Bakara 278–279. ayetlerde de RİBA dan geri kalanı bırakın. Eğer bunu yapmazsanız, Allah a ve elçisine savaş ilan etmiş olursunuz diyordu. Bakın bu ayette de, önceden bir bilgi veriyor yani uyarıyor Allah. Yoksa kim Allah karşı savaş açabilir? Hiç kimse. Bu sözlerde uyarı, tehdit ve dikkat çekme var. Eğer bunları uygulayın demiş olsaydı, bu konuda detay vermesi gerekirdi ki, böyle bir detay, bilgi asla yoktur. Maide 33. ayette Allah a ve elçisine sözünden kasıt, herhangi bir elçi değil, Allah ın gönderdiği tüm elçiler kast ediliyor. Devamında şu ya da bu sebepten dolayı diye detay vermeden, Allah a ve elçisine derken, Allah ın gönderdiği kanunlarına karşı durup, elçileri ile savaşanların, ya da elçilerin tebliğ ettiği dine karşı çıkanların, karşılaşacakları başlarına gelecekleri cezalardan, geçmiş toplumların karşılaştığı tüm örnekler veriliyor. Ayete dikkat ettiyseniz çok geniş bir zaman diliminden bahsediyor ve YERYÜZÜNDE FESADI YAYMAK İÇİN GAYRET GÖSTERENLERİN CEZASI DİYE ÖZELLİKLE, BELİRLİ BİR TOPLUMDAN DEĞİL, GENİŞ BİR TOPLUMDAN BAHSEDİYOR GENELLEME YAPARAK ÖRNEK VERİYOR. AYETİN DEVAMINDA DA ANCAK DİYE BAŞLIYOR VE BUNU YAPANLARIN BAŞLARINA GELMİŞ OLAYLARI ÖRNEK VERİYOR. Son kısmında da bu insanların başlarına gelen bu olaylar, onların bu dünyada ki zilletidir yani aşağılanma, rezilliğidir diyor. Bakın burada da genel bir bildirim var. Lütfen ayete dikkat edelim. Allah elçime karşı olup ona savaş açanı, bu şekilde cezalandırın emrini vermiyor. Genelleme yaparak böyle yapanların cezası şunlar, şunlar olmuştur geçmişte diye tek tek olanları sayıyor. EMİR KİPİ DEĞİL, BİLGİLENDİRME VAR. Yani geçmiş yüzyıllar öncesinde, bugüne kadar benim kanunlarıma ve elçilerime karşı gelmiş olanlar, ya asılarak ya da farklı şekillerde toplumlar tarafından cezalandırılmış, öldürülmüştür diyor. Eza ve cefa çekerek el ve ayaklarının kesildiği cezalara da çarptırılmış olanlar vardır. Bir kısmı sözlerinde durmadıkları için, bulundukları yerden uzak diyarlara sürüldüler diye örnekler veriyor. SİZLER BUNU YAPANLARA, BU CEZALARI VERİN DEMİYOR. Demesi de mümkün değil. Çünkü böyle yapanların yani Allah ın elçisine savaş açanların cezalarını, nasıl davranılması gerektiğini Allah, Kur’an da açıklamıştır, bu düşünce ve cezalar da, bu ayetlere zaten ters düşer. Geçmiş yüzyılları şöyle bir hatırlayınız. Din adına çıkan savaşları ve bu toplumların bir birine neler yaptığını bir düşünün isterseniz. Allah ın ayette saydığı tüm olanlar gerçekleşmiştir. Ölümler, asılmalar, el ayak kesmeler, çarmığa gerilmeler, vatanlarından sürülmeler. Bunların hepsi din adına yapılan savaşlarda insanların başına gelmiştir. Ama Allah böyle yapın demediği halde, insanlar kendi nefisleriyle, inisiyatifleri ile bu cezaları takdir etmişler. Hâlbuki Allah ın takdiri ve emri bizlere bu konuda nasıldı hatırlayalım. Muhammed 4: İnkâr edenlerle savaşta karşılaştığınızda, hemen boyunlarını vurunuz. Onları yendiğinizde de sıkıca bağlayınız. SAVAŞ SONA ERDİĞİNDE YA BİR LÜTUF OLARAK KARŞILIKSIZ YA DA FİDYE ALARAK SALIVERİNİZ. Allah dileseydi onlara galip gelirdi. Fakat kiminizi kiminizle denemek için böyle yaptı. Allah yolunda öldürülenlerin yaptıkları hiçbir ameli Allah asla boşa çıkarmayacaktır. (Bayraktar Bayraklı) Bakara 190: Sizinle çarpışmaya girenlerle Allah yolunda siz de çarpışın. AMA HAKSIZ YERE SALDIRMAYIN/ÇARPIŞMADA ZULME SAPMAYIN. Çünkü Allah, sınır tanımaz azgınları sevmiyor. (Yaşar Nuri Öztürk meali) Mümtehine 8: ALLAH, SİZİNLE DİN UĞRUNDA SAVAŞMAYAN VE SİZİ YURTLARINIZDAN ÇIKARMAYANLARA İYİLİK YAPMANIZI VE ONLARA ÂDİL DAVRANMANIZI YASAKLAMAZ. Çünkü Allah, adaletli olanları sever. (Diyanet vakfı) Allah bizlere bunca açık barışçıl ve adaletten sapmayın emirlerini verdikten sonra, bir başka ayetinde, size savaş açanlara karşı, acımasızca, zalimce elini ayaklarını kesin der mi? Bunu söyleyenler, Kur’an ı anlamayan ya da Kur’an da çelişki yaratmaya çalışanlardır. Allah iki Müslüman toplumun birbiriyle savaşmasında bile, bakın nasıl davranın diyor. Hucurat 9: Müminlerden iki zümre çarpışırlarsa, ONLARIN ARALARINDA HEMEN BARIŞI KURUN! Eğer onlardan biri öteki aleyhine sınır tanımazlık edip saldırırsa, AZGINLIK EDENLE, ALLAH'IN EMRİNE DÖNÜNCEYE KADAR SAVAŞIN. Eğer vazgeçerse, yine ikisi arasını adalet ve dürüstlükle sulh edin. Kuşkusuz, Allah adalette titiz davrananları sever. (Yaşar Nuri Öztürk meali) İşte Allah ın adaleti. Asla ayrım yapamadan adaleti, barışı ayakta tutabilmek için dostluğu, kardeşliği sağlamaya çalışmak, Allah ın kurduğu düzenin en önemli özelliğidir. Saygılarımla Haluk GÜMÜŞTABAK Konu No1 tarafından (15 Kasım 2018 Saat 13:57 ) değiştirilmiştir. Sebep: linkler temizlendi | |
| ![]() |
![]() | #3 | ||||
Çevrimdışı ![]() IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: MAİDE SURESİ 33. AYETİ NASIL ANLAMALIYIZ?
Al-i imran Suresi 19. Ayet : Gerçekte Allah katında din, İslam'dır. Ancak kitab verilenler, kendilerine ilim geldikten sonra aralarındaki ihtirastan dolayı ayrılığa düştüler. Kim, Allah'ın ayetlerini inkar ederse; şüphesiz ki Allah, hesabı çabuk görendir. Al-i imran Suresi 85. Ayet : Kim, İslam'dan başka bir din ararsa; ondan asla aknul olunmaz. Ve o, ahirette hüsrana uğrayanlardandır. Zümer Suresi 22. Ayet: Allah, kimin göğsünü İslam'a açmışsa; artık o, Rabbından bir nur üzeredir. Allah'ın zikrinden kalbleri katılaşmış olanların vay haline. İşte onlar, apaçık bir sapıklık içindedirler. Hucurat Suresi 14. Ayet: Bedeviler: İman ettik, dediler. De ki: Siz iman etmediniz, ama müslüman olduk, deyin. İman henüz kalblerinize yerleşmedi. Şayet Allah'a ve peygamberine itaat ederseniz; O, amellerinizden hiç bir şey eksiltmez. Muhakkak ki Allah; Gafur'dur, Rahim'dir. Saff Suresi 7 Ayet: İslama çağrıldığı halde. Allah'a karşı yalan uydurandan daha zalim kimdir? Allah; zalimler güruhunu hidayete erdirmez. | ||||
| ![]() |
![]() | #4 |
Çevrimdışı ![]() IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: MAİDE SURESİ 33. AYETİ NASIL ANLAMALIYIZ? allah var mı ? var. kim söylemiş ? muhammed, muhammede allahın varlığını kim söylemiş. allah allahın, varlığını muhammede bildirdiğini bize kim söylemiş. muhammed. kuran ayetlerinin kesinlikle allahın sözleri olduğunu kim söylemiş. allah. kime söylemiş. muhammed. ayetlerin sadece allah sözü olduğunu bize bildiren kim muhammed. muhammedi kim peygamber seçmiş allah allahın muhammedi peygamber seçtiğini söyleyen kim. muhammedin kendisi. |
| ![]() |
![]() | #5 |
Çevrimdışı ![]() IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: MAİDE SURESİ 33. AYETİ NASIL ANLAMALIYIZ? Anladığım kadarıyla İslam'a inanmayan birisin bende ona göre cevap vereceğim. Sorum şu : Kendi oluşumun hakkından biraz bahsedebilirmisin ? ve Dünyanın varoluşu neye dayalıdır ? solumuş olduğun hava nasıl oluşmakta ? farz edelim ki sen 70 kilosun sen bu kiloyla nasıl hızlı koşabiliyorsun bunu dengede tutan ve dengeleyen nedir ? bir karınca kendisinden 10 kat daha büyük şeyleri nasıl kaldırmakta ? bir insan bir robotu zor yaparken peki insan oluşumu neye dayalı ? Çapı yaklaşık 5 milimetre olan bir yağmur damlası saniyede yaklaşık 10 metre (yani saatte 36 kilometre) hızla hareket eden bir yağmur damlası yere düşerken nasıl oluyorda insanlara ve diğer canlılara zarar vermemekte bunun sebebi nedir ? bunlara öncelikle cevap verebilirmisin |
| ![]() |
![]() | #6 | ||||
Çevrimdışı ![]() IF Ticaret Sayısı: (4) | Cevap: MAİDE SURESİ 33. AYETİ NASIL ANLAMALIYIZ?
Gördüğüm kadarıyla arkadaş, bir yaratıcının varlığını inkar etmemiş. İslam dinini inkar etmiş. Yaratıcının varlığını inkar etmeyip İslam dinini veya başka diğer dinleri kabul etmeyenler var. Yani arkadaş deist veya agnostik olabilir. Bu durumda sizin sorunuz arkadaşa göre anlamsız oluyor. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Çünkü İslam'ı inkar etti diye yaratıcıyı inkar etmemiş oluyor. Bu arada siz ve dünyadaki yöneticiler gibi insanlar sayesinde İslam dinide dahil olmak üzere tüm dinlerden uzaklaşıp desitliğe yönelen insanlar hazımsanmayacak kadar fazla. Korkutarak inanca teşvik etmek olmaz. Üstelik bizim dinimiz hoş görüye dayalı bir dindir.
__________________ Deniz ol dalgan olayım, sahil ol kumun olayım Martına kanat olayım, tüyümü Maviye boya Adın Mavi, Gözlerin Mavi, Aşkın Mavi | ||||
| ![]() |
![]() | #7 |
Çevrimdışı ![]() IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: MAİDE SURESİ 33. AYETİ NASIL ANLAMALIYIZ? cevabı düzeltelim, islama değil hiç bir dine inanmayan. benim görüşüme göre dinlere inanmak allaha hakarettir. bu soruları cevaplamaya o kadar üşendim ki şuan, allah öyle yaratmış demek çok daha cazip geliyor. bilim ispat arar, bu da uğraş gerektirir. hurafeler kolaydır, sadece inanmanız yeter. bilim anlamanızı ister, hurafeler inanmanızı. genellikle kolayı seçer insan. sorduğun soruların cevabının tamamı bilimsel forumlarda cevabı var beni uğraştırmayın da bir zahmet girip araştırıverin, ingilizceniz vardır diye tahmin ediyorum. dünya tarihi boyunca yaklaşık olarak 2.000 tane inanç mevcut, ben hiç birine inanmıyorum sen 1999 tanesine aramızda 1 fark var fazla değil. |
| ![]() |
![]() | #8 | ||||
Çevrimdışı ![]() IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: MAİDE SURESİ 33. AYETİ NASIL ANLAMALIYIZ?
İslamı inkar etmek zaten yaratıcıyı inkarı etmek olmuyor mu? deist olduğunu farz edersek zaten bende deistlere göre bir soru yönlendirdim.İnsanın doğadaki varoluşu gibi nasıl oluşmuştur.Evrende geçen olanüstü olaylar insanların müdahalesi olmadan gerçekleşen bu durumlar neye dayanmaktadır.Agnostizm'e inandığını varsayarsak ; Bize göre Allah onlara göre; Tanrı’nın var olduğunun bilinmesinin ya da kanıtlanmasının imkânsız olduğunu düşünmek neye göre olmalı ? bizler Allah'ın birliğinden haberdar değilmiyiz bu bağlamda ? ve İslam dini son din değilmidir.Kur'an'ı tüm bütünüyle ele almak gerekmiyor mu ? işime gelen ayeti alayım işime gelmeyeni almayayım diye bir düşünce söz konusu olabilir mi bir Müslüman için söylüyorum bunu.Bize göre Allah birdir eşi benzeri yoktur.O ki herşeyi yoktan varetti.Bu sebepledir ki daha önceden gönderilmiş olan Kutsal kitaplar sadece kavimlere hitap ederken hepsinin ortak amacı ise; Allah'ın varlığından haberdar olmaktı.Ta ki son Peygamber Hz. Muhammed Mustafa (S.A.V) dünyaya gelince Allah'u teala son peygamber nişaniyesi verdi O'na ve kendisinin bir elçi olduğunu ve O'nada iman etmeyenin banada (Allah'a) iman etmiş sayılmaz dediğini Müslüman diyen kişi bunları bilmek zorundadır ve yani demek şudur ki Allah'a inanıpta diğer bir tabirle Yaratıcıya inanipta Peygamberine inanmamak Müslümanlık vasfını taşımamaktadır.Son olarak Allah hiç bir şekilde diğer dinlerin hükümleriyle değil tüm insanlık adına göndermiş olduğu son Kutsal Kitaba göre yani Kur'an-a göre herkesi yargılayacaktır.Buda demek oluyor ki sormuş olduğum soru doğru bir soru.İnsanlar zaten korkmuş olsaydı bu tür durumlara düşmemek için gece gündüz zaten ibadet ederdi Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. ve Allah demiyor mu benim Rahmet'im kadar Gazabımdan da korkun diye ve insanları bilgilendirin.Şimdi ben mi korkutmuş oluyorum.Ben güzel ve sonu hüsran ile bitecek olan tüm durumları ele almak zorundayım.Sadece güzelliği ile değil.Birbirimizi kandırmayalım bence bu durumda.Allah kime isterse ona hidayet verir zaten bize düşen vazife belli.Allah herkesi ıslah, hidayete ermesi gereken kişilerede hidayet versin.Bu konuyuda daha fazla uzatmayacağım ben sadece gerekli ikazımı yaptım.İnanan inanır inanmayan inanmaz sonuçta kimsenin göbeği birbirine bağlı değil.Ancak insanlar birbirini uyarmakla mükkelleftir.Hayırlı ifler. | ||||
| ![]() |
![]() | #9 | ||||
Çevrimdışı ![]() IF Ticaret Sayısı: (4) | Cevap: MAİDE SURESİ 33. AYETİ NASIL ANLAMALIYIZ?
Bu yazdıklarınızdan sonra hem İslam dini hakkında bilginizin eksik olduğunu hem de desit ve agnostik gibi kavramları bilmediğinizi düşünüyorum. İnternetten iki satır öğrenip yazmakla savunmak istediğiniz doğru şeyleri, yazdıklarınızdan dolayı savunmasız hale getiriyorsunuz. Karşınızdaki karşıt görüşteki insanlara malzeme vererek düşündüklerinin doğru olduğu hissi yaratıyorsunuz. Ben deist ve agnostik olmadığım halde bu yazdıklarınıza karşılık bir deist veya agnostik gibi yazarak sizi mat edebilirim. Bu tür tartışmalara girmeden önce dinimizi çok iyi bilmeniz, daha sonra tartıştığınız kişilerin konumundaki bilgilere çok iyi hakim olmalısınız. Şunu da belirteyim, deist ve agnostik hakkında yazdıklarınız yanlış. Kavram karmaşası yaşıyorsunuz. Ateistliği deistlikle, deistliği agnostikle karıştırdığınız gibi agnostikliğide bilmiyorsunuz. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Son olarak yaratıcının adını biz Allah, onlar Tanrı diyor demek ne demek? Arab seviciliğini bırakın.
__________________ Deniz ol dalgan olayım, sahil ol kumun olayım Martına kanat olayım, tüyümü Maviye boya Adın Mavi, Gözlerin Mavi, Aşkın Mavi | ||||
| ![]() |
![]() | #10 | ||||
Çevrimdışı ![]() IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: MAİDE SURESİ 33. AYETİ NASIL ANLAMALIYIZ?
Eminmisiniz Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. herkes İslama tam manasıyla hakim değil olamazda çünkü İslam kitap gibidir okudukça çok şey öğrenirsin bitir gene baştan oku gene başka şeyler öğrenirsin zaten bir kere orada durun Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Fazla uzatmadan sadece kısa bir satırla devam edeyim o zaman Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Deist nedir ? : Deizm tek Tanrı’ya inanıp ancak hiçbir dini kabul etmeyen görüştür. Deizm de her şeyi başlatan, evreni bir saat gibi kuran bir Tanrı inancı vardır. Ancak bu Tanrı şimdiki zamana karışmaz, kişisel değildir ve asla vahiy aracılığıyla bir din oluşturmamış ya da insanlığa hitap etmemiştir. Agnostisizm Nedir ? : Tanrı’nın var olduğunun bilinmesinin ya da kanıtlanmasının imkânsız olduğu görüşüdür. Peki benim yöneltmiş olduğum sorular bilime dayalı sorular değilmiydi Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. nelerdi bir daha gözden geçirmenizi tavsiye ederim Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. ve bize göre Allah'ın varlığı varmıdır evet vardır buda bir diğer sorunuzun cevabı.Bence kelime ve anlama hazinenizi genişletmek için biraz daha ayrıntılara dikkat etmenizi tavsiye ederim Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Bu konuda ben sizin bilginizin eksik ve dar düşündüğünüzü düşünüyorum. | ||||
| ![]() |
![]() |
Etiketler |
33, anlamalıyız, ayeti, mâide, nasıl, suresi |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
![]() | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Asa-yı Musa- Ayetü’l-Kübra Sayfa 3 | Kaf_Dağı | İslamiyet | 0 | 07 Nisan 2016 09:26 |
âyetü’-l kürsî | Sır | Kuran-ı Kerim | 0 | 08 Ocak 2012 03:21 |
5-el-MÂİDE | Sır | Kuran-ı Kerim | 0 | 22 Aralık 2011 01:22 |
MÂİde sÛresİ | Ecrin | Alfabetik Sıraya Göre Sureler | 0 | 07 Haziran 2011 23:11 |
5-maİde: | Ecrin | İslamiyet | 0 | 05 Mayıs 2011 20:39 |