25 Mart 2014, 19:12 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Zifaf Gecesinin Adabı (Mehdi Aksu) Zifaf gecesi, yeni evlenmiş kız ve erkekler için ömürlerinin en hassas anıdır denilebilir. Kız ve er-kek evliliğin ilk adımlarına bu gece ile başlarlar, birbirlerine karşı hayat arkadaşı olma yolunda, zifafın heyecanı ve mutluluğu bir ömür boyu hatıralarda tazeliğini korur. Biz Müslümanlar için bu gecede yapılması müstehap olan birçok ameller vardır. Bu ameller ilâhî emirler olup, eşlere yaşamlarında bereket, çocuklarına ise terbiye bahşeder. Bunlardan ilki sırasıyla abdest, namaz ve duadır. Namaz Allah'a kulluğun gereği olduğu gibi, burada namazdan kasıt eşlerin, her şeyiyle hazır, süslenip bezetilmiş bir evde nefislerine değil de, Allah'a itaat etmelerinin simgesidir. Ayrıca namaz, Şeytanı ümitsiz edeceğinden birleşme esnasında onlardan doğacak çocuklardan şey-tana pay vermemektir. Müslüman eşler bu vesileyle birbirlerine karşı tam güven içerisinde, gönül rahatlığıyla aynı yöne, hakka doğru ilerlerler. Bunların yanı sıra, kılacakları namaz onları sakinleştirir. Bu gecede zikredilen amellerin ve bunların vesile olduğu güzelliklerin varlığını inkâr etmemeli, mutlak surette amel etmelidir. Zira, böyle bir kimse sırf bu yüzden kayıtsız kalır da inkârında inat ederse Allah'a inanmamış demektir. Namaz ve diğer amellere de uygun ve güzel bir âdâpla başlamalıdır. Erkek, her şeyden önce kızdan abdest almasını ve namaz için odada hazır bulunmasını ister. Ardından kendisi de abdest alıp namaz için hazırlanır. 0 gecenin tüm adap ve duaları sona erdikten sonra hayatlarının en mutlu anlarını gönül hoşluğu ile başlarlar. Yalnız erkek mutedil olmayı hiçbir zaman elden bırakmamalıdır. Ilişki her şeyden önce heyecandan uzak olmalı, aniden başlatılmamalıdır. Çiftler birbirlerini arzulayacakları en güzel hâle büründürmelidirler. Eğer erkek sadece kendi nefsi arzusunu tatmin için hareket ederse, hanım bu vakadan hoşlanmadığı gibi vücudunda rahatlık da hissetmez.2 (1- Adap ve dualara ayriyeten konunun sonunda açık bir şekilde yer verilmiştir. 2- Resul-i Ekrem şöyle buyurmuştur: "Birlikte olurken kadınları-nıza horozun tavuğa yaklaştığı gibi (aniden) yaklaşmayın. El oyunlan ve okşamalarlayaklaşın." (Hilyet'ul-Muttakin, s. 126.) Burada şu konuya değinmekte fayda vardır. Evlilik öncesi kızın bâkire olması şarttır. Eğer akdin yanında kızın bâkire olması şart koşulursa bu, kesinlik kazamr. Aksi takdirde aldatma olarak nitelendirilip, erkek haklı bir şekilde kızı boşayabilir. Yalnız, birleşme esnasında veya birleşmeden sonra kizm orgamndan kan akmamasi, onun bâkire olmadığını göstermez. Zira, kızlarda olmasi gereken ve halk arasında "kızlık zarı" veya "bâkirelik perdesi" olarak bilinen bu incecik zarın çeşitli türleri vardır. Bazıları ilk cinsel ilişkiyle yırtılır, bazılarıysa defalarca yapılan ilişkilere rağmen yırtılmaz. Uzman doktorlar bu özelliğe sahip kızların küçük bir cerrahi operasyona ihtiyaçları olduğunu vurgulamışlardır. Bir diğer sebep ise, yine kızlık zarının sarkik, esnek, uzun ve geniş cinslerden olmasıdır. Dolayısıyla böyle durumlarda tenasül uzvu zara yetismeyecek kadar kisa olursa zar yırtılmayacaktır. Bugün ülkemizin genellikle, ilişki sonrası çıkan kanın gosterilmesi gibi âdetlerin yaygın olduğu doğu ve orta doğu bölgelerinde sadece bu konunun açıklığa kavuşturulmaması yüzünden birçok masum kız zina vb. gibi pek çirkin ithamlarla yüz yüze gelmişler, "namussuz" damgasıyla toplum içerisindeki haysiyet ve şereflerini kaybetmişlerdir. Ancak, bu durumlarda tıbbında dediği gibi, uzman bir doktora başvurulmalıdır. Bu erkeğin görevidir. Zira eşinden kan çıkmamışken kimseye söylemeden bu mühim görevi üstlenmeli, evlilik hayatları için sırrını gizlemelidir. Aksi takdirde haber duyulur da eşini boşar, sonra temiz olduğunu öğrenir ve tekrar evlenirse veya en azından böyle bir şey olmaz da yalnizca haber yayılırsa halk arasında çıkacak dedikodulardan ve kötü sözlerden kendini sorumlu tutmalıdır... Zifafın gece olması müstehaptır. Müstehap amellerden bir diğeri de aşağıda zifaf için zikrettiğimiz hadis-i şeriftir: "...Gelin hanım eve girdiğinde ayakkabılarını çıkar ve sonra ayaklarını yıka. O suyu kapının bir ucundan başlayarak odanın dört bir yanına dök. Eğer bunu yaparsan yüce Allah senden, yetmiş bin çeşit fakirliği defeder ve (ayrıca) yetmiş bin çeşit bereket verir..."1 İmam Muhammed Bâkır (a.s)'dan zifaf gecesine ait şöyle bir hadis nakledilmiştir: "Gelini odana gönderdiklerinde, daha içeri girmeden ona abdest almasını emret. Sen de abdest al ve iki rekat namaz kıl sonra da odanın dışındakilere, ğe-line de namaz kılmasını söylemelerini iste. Ardından Allah'a şükret ve Muhammed (s.a.a)'e ve Ehlibeyti'ne salavat gönder, dua et ve gelinle birlikte orada bulu-nan kadinlarm da amin demelerini iste. Sonra da şu duayi oku: "Allahumme-rzuknî elfeha ve vuddeha ve rizaha ve arzini biha vecma1 beynena bi ehsani ictimain ve anesi i'tilafin fe-inneke tuhibbul helale ve tekrehu-l heram." "Allah'im onun iilfet, sevgi ve rizasıni bana nasip eyle, beni onunla hoşnut kıl, bizi en güzel bir şekilde bir araya getir ve şüphesiz sen helali seviyorsun harami ise sevmiyorsun."1 (1- Bihar'ul-Envar, c.100, s. 280, h. 1. 250) Imam Cafer Sadık'tan (a.s) şöyle rivayet edilmiştir: "Zifaf gecesi eşinin yanına vardığında üzerindeki saçlarından tut ve kıbleye doğru çevirerek şu duayi oku: "Allahumme bi-emanetike ahaztuha ve bi-keIima-tike istehleltuha, fein kazayte lî minha veleden fec'el-hu mubareken takiyyen min şiati Âl-i Muhammed vela tec'el li-ş'şeytani fîhîşereken vela nasiba" "Allah'im bu hanımı eşim olarak senden emanet aldim ve kelimelerinle helâl kıldım kendime, öyleyse bu evlilikten bize çocuk yazmışsan onu mübarek ve muttaki kil ve onu Âl-i Muhammed (s.a.a)'e bağlı Müslümanlardan eyle ve onda, şeytan için bir pay ve nasip kılma." Başka bir yerde de yine Imam Cafer Sadık (a.s)'dan buna benzer şöyle bir hadis rivayet edilmiştir: "Elini eşinin aim üzerine koyarak, şu duayı oku: "Allahumme ela kitabike tezevvectuha ve fî ema-netike ahaztuha ve bi-kelimâtike istehleltu ferceha fe in kazayte lî fî-rahimiha şey'en fec'elhu seviyya ve la tec'elhu şereke şeytanin." "Allah'ım, kitabındaki buyruğun üzere bu hanımla evlendim ve onu emanet olarak aldim senden, kelimelerinle helâl kıldım onu kendime. Öyleyse benim için rahminde bir şey yazmışsan eğer, ona düzenli bir biçim ver ve şeytanı onda ortak etme." Ravi, İmam (a.s)'a; "Şeytanı onda ortak etmek"ten kasıt nedir? diye sormuş, İmam ise cevabında; "Eğer cinsel birleşme esnasında Allah'm adı anılırsa, şey-tan uzaklaşır aksi takdirde çocuk her ikisinden dünyaya gelmiş olur." demişti. Ravi tekrar, "Doğan çocukların şeytanla olup olmadığını nereden bilebiliriz?" diye sorunca, imam; "Bizi (Ehli-beyt'i) sevenlerin çocukları şeytandan değildir ama kim bizi sevmez de bize düşman olursa iş-te onlarm evlâtları şeytandandır." buyurmuştu. (İslam'da Evlilik Ve Cinsel Sorunlar Mehdi Aksu) | |
|
Etiketler |
adabı, aksu, gecesinin, mehdi, zifaf |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Mehdi Nedir? Mehdi Kimdir? Mehdinin Özellikleri Mehdinin Ordusu. ~ | Sametold | Genel İslami Konular | 1 | 29 Haziran 2014 18:24 |
Kadir Gecesinin Önemi | CafeiN | Genel İslami Konular | 5 | 14 Ağustos 2012 11:05 |
Berat Gecesinin Özellikleri | Kalemzede | İslamiyet | 0 | 09 Temmuz 2011 11:25 |
Mehdi | Bozkurt- | Genel İslami Konular | 0 | 14 Aralık 2010 22:55 |