IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  digitalpanel

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08 Haziran 2012, 13:23   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Edep Adap Ve Sofra Adabı




Euzubillahimineşşeytanirracim



Bismillahirrahmanirrahim

innellezine keferu min ehlil kitabi velmüşrikiyne fi nari cehennem halidiyne fihe, ülaike hüm
şerrul beriyyeh.

innelletiyne eamenu ve amilussalihati ülaike hüm hayrul beriyyeh.

Sadakallahulaziym beyyine suresi - 7-8 -

Allahümme salli ala muhammedin ve ala eeli muhammedin

ve sallu ala seyyidina yunus

ve sallu ala seyyidina musa

ve sallu ala seyyidina harun

ve sallu ala seyyidina
şuayb

ve sallu ala seyyidina ibrahime ve ismaile

ve sallu ala seyyidina davuda ve süleymane


ve sallu ala seyyidina zekeriyya

ve sallu ala seyyidina yuşa

ve sallu ala seyyidina HIZIR

ve sallu ala seyyidina ilyas

ve sallu ala seyyidina elyesea

ve sallu ala seyyidina zülkifl

ve sallu ala seyyidina isa

ve sallu ala seyyidina Muhammed mustafa Sallalahu aleyhi ve sellem rasulu rabbel alemiyn ve nebiyyil ümmiyyil
ve aala eelihi ve eshabihi ecmain.

Ve sallu ala seyyidina mikail aleyhisselam

ve sallu ala seyyidina cebrail aleyhisselam
.

Yolculugumuza
başliyoruz.

Yolculugumuz büyük sofra bahar ve yaz kücük sofra evlerimizdeki yemek masasi hakkinda olcak.

adabi gözetmek islam ahlakidir.Edeb ve aadabin başi sofra
başinda olan ile başlar taa eşikte olan ile devam eder ve kefen ile
mezara girmek ile son bulur.

yani ey mümin kardeşler ey müslüman kardeşler ey islama talip olan gelecegin müslüman ve mümin ve mümineleri

Terbiyet edilmemiş bir cocuk düşünün yemede edebsiz yatmada
edebsiz işde edebsiz duşda edebsiz yani işde bahar mevsimi ve kişdan
cikinca ilk iş bahara girmeden agaclar budanir hem rahatsiz edici uzun
cubuklar kesilir hemde aralardan fişkiran ve kalabalik eden cubuklar
budanir yani agac eger kendi haline birakilirsa almancasi wild olur ve
onun meyvalari koparilmak icin cok zahmet cekilir cünkü orman gibi
olmuşdur agac yani orman agaclari budanmaz adi üstünde ormandir ve kendi
halinde yetişendir oysaki meyva agaclari budanir ve temiz bir görüntü
vercek şekilde ve dallari seyreltilerek agacin yükü hafifletilir ki
meyvasi cok olsun gücü dallarina degil meyvalarina versin diye. oysaki
orman agaclari budanmaz zaten onlarin meyvasi kozalakdir onlarda
avusturyada bir söz vardir o kiş cetin ve karli gececek ise cok kozalak
verirler yok az kozalak verirse az kiş ve az kar olcak derler. yani
orman hayvanlarida böyledir yani ayi gibi kurt
gibi tilki gibi yani wilddirler yani terbiyet olmamişlardir yani
terbiyetde olmazlar onlarin dogasina aykiridir terbiyet olmak yani işde
cibilliyat meselemize gelince cibilliyati orman cinsinden olan insanlar
terbiyet kabul etmezler yani onlarin dogasina aykiridir özgür olmak
isterler yani öyle kafesi falan istmezler kafes onlar icin esarettir
yani şehirde yaşamak orman cibillyatli kimse icin zulumdur onlar dag ve
tepeleri severler ve hür olamk isterler istedigin kirmak istedigini
kesip yemek isterler yani orman azmanlari yani şirinlerin azmani gibi ve
oysaki meyva bahcesinde cibilliyati kiraz olan yahut badem olan icin
terbiyet vardir onlarin senede bir veya iki senede bir budanmasi
lazimdir ki meyvasi cok ve lezzetli olsun. işte o yüzden böyle bir
peygambere ümmet olan kitap ehli kimseler icin terbiyet vardir yoksa
dini imani olmayanlar terbiyet kabul etmezler ve onlar kendilerini kral
sanarlar taaki ormandan başka bir kral gelip onlari yeninceye kadar
yahut bir insan onlari esir edinceye kadar.işde ehil hayvanlar ve meyva
agaclari ehli peygamberlerdirki her agacin ve ehli havanin terbiyesi
kaldigi yer yani evi veya sakladigi yer ayridir yani bir kirazin veya
karpuzun saklanmasi nasil farkli ise yine patetes veya soganin
saklanmasida farklidir ve onlarin yenmeside farklidir ve yemekeleride
farklidir. ve dört cins cibilliyat vardir ehli peygamberlerden yani ekşi
olanlar limon gibi vişne gibi..

tuzlu olanlar yani sebze cinsleri

tatli olanlar cogunlukla meyva cinsleri

ve aci olanlar


yani insanlarin ekimi yani onlarin daha cocuk
yaparken yapilcak bir terbiyeye ihtiyac vardir ve cocuk olunca onun
büyümesi icin sonra sulanmasi büyütülmesi ve hasat edilmesi icin bir
terbiye ve yol izlenir ve sonra onun hasat edilip taa sofraya gelesiye
yine terbiyet yöntemleri vardir ve bunlarin hepsine o tarikin adab ve
edebi denilir ve her tarik kendine has bir adab ve edeb ile insan
terbiyet ettigi gibi her agac ve meyva veya sebzede kendine uygun toprak
kendine uygun gübre ve ona uygun bir sulama ve yetiştirme tarzi ile
eklip bicilir ve ona uygun tatli ise tatli yapilip yenilir veya tuzlu
ise tuzlu yemek yapilir veya ekşi veya aci ise tadlandirici veya baharat
olarak kullanilir. yani limon baliga lezzet versin diye balik
yemeklerinde tatlandiricidir cünkü tabiati ekşi ve bu yüzden
tatlandirici olarak kullanilir işde bir müslümanin cibilliyatida limon
ise o zaman bu mümin
o sofilerin tadini getiren ya ilahici yahutda kuran okuyan
kaari gibi sofileri şevke getirip tatlandirici olarak görev yapar ve
böyle bir görev ile terbiye olup diger sofilerinde terbiyesinde
kullanilir. ve işde bu yüzden hak tarikatlar coktur ve bircok unutulmuş
olanlarida vardir ve peygamber azimuşşan efendimizin sözü ile Allaha
giden yollar gökteki yildizlarin sayisi gibi coktur.

işde işinin erbabi bir şeyh bu yüzden sofilerinin
cbilliyatini bulmasi icin yardimci olur ve özüne eren bir soofi artik
yolunu bulmuştur ne ona ne dokunuyor ne fayda veriyor bilir ve bu yüzden
şeyhinin ve tarikatinin adab ve edeblerine dikkat edip yolunda seyri
sulukunu tamam eder. nefsini bilen rabbini bilir kaidesi geregi ve
geriye dogru gittimiydimi onu eken kim, bicen kim bulur ve işde insanin
kendine tarik edinmeside bu sebeble olurki kişi eger arayiş icinde
olursa o zaman Rabbim onu terbiyet edecek bir hak dostuna havale eder ve
HIZIR aleyhisselamin gözetiminde bu kimse tarikina ulaşir ve şeyhini
bulunca eger şeyh şarlatan degil gercek hak dostu ise o kimse o şeyhin
bahcesinde bir meyva veya tarlasinda kavun veya balkonunda cicek olurki
onlarin hepsinin gözetimi ya o şeyh tarafindan yahutda o şeyhin
vekilleri tarafindan yapilir.

Rabbim müminlerin iman edip güzel ameller
işleyenlerini muhammed baginda meyva yahut bahcesinde gül eyleye amma
dikkat işde bir gül tomurcuk olup acinca eger rayihasi güzel goncasi
güzel ise bahcevan onu koparirda işde şeyhe götürüp onun eline güzellik
olsun diye verilir işde bu yüzden muhammedin gülleri hasan ile hüseyine
kiyan yezid de o bahcenin güllerini kesip dalindan koparandan başkasi
degildir gül ya dalinda kalcak hazan olcak ya başi kesilip bir
peygambere veya bir şeyhe veya onun evinin bir köşesinde vazoya
koncakdir. işde gül olmak böyle bir ecelin gelmesine sebebdirki işde
yahya aleyhiselamda zekeriyya bahcevaninin bahcesindeki gül olup onunda
şehit edilmesi bahcede acan bir gülün kesilip ikram edilmesinden başka
bir şey degildir ve bütün şehitler gonca güller ailesidirki onlarin
başlarinin vurulmasi gülün normal ecelidir. eren her meyvanin hasat
edildigi gibi işde erip gonca acan bir gülde bahcevan tarafindan kesilir
bu gün anneler gününün bir öncesi gündeyiz yani yarin anneler günü ve
bu anneler günü icin koparilan binlerce gül işde hak bahcesinde eren
nice erlerin şehit edilmesinden başka bir şey degildir ve şehitler direk
cennete giderler yani gül sevdiklerimize ikram edilir ya bu bir sevgili
ya anne ya peygamber yahutda bir veli kuldur. işde onlar bu sebeble
fecr suresinde gecen ey mutmain olmuş nefis gir kullarimin icine ve ben
senden razi sen benden razi gir cennetime emri geregi o sevdiklerimiz
onlari koklar ve koku olarak direk cennete dahil olurlar yani koku direk
burundan beyne ilhak olurki koku partiküllerini nefesi ciger alip
versede onlar direk beyne ilhak olurlar.

yine dönersek konumuza patetesin tarlasi capalancak
yabanci otlari ayiklancak patetes böceleri ilaclancak amma öldürülmeycek
onlar olmasa patetesler döllenemezler.

yani her peygamberin yolu ve tariki farkli olup onun
ümmetine ayri bir emir kipi vardir ve onlarin sakincagi şeyler ve
yapmasi gereken ibadetler farklidir işde bunlarin yaninda zikir ve namaz
her peygambere verilen ibadettir yine oruc her peygamere verilen
ibadettir. yine islam ve islam güneşi her din mensubuna işik tutandir
yani bu ahir zamanda kim hangi ehli kitaptan olursa olsun bu ahir
zamanda muhammedun rasulullah demezse o zaman aldigi işigi inkar ediyor
demekdir kim aldigi işigi yani güneşimizi yani hidrojen ve helyum
yildizini inkar ederse o zaman o yildizi halkeden cenabi mevlayi ve o
yildizi devran ettiren mevlayi ve ve onun meleklerinide inkar ediyor
demekdir. böyle bir kafir ler icin yukardaki baştaki ayetimizde ne
buyruluyor ehli kitaptan olanlardan ve bazilarinin ve müşriklerin yeri
cehennemdir ve onlar şerrul beriyyedir yani insan nasil başinin
üstündeki güneşi inkar ederse zalimdir ve zulmete mahkum olmasi gerekn
ise yani eger sen başindaki güneş inkar edersen senin terbiyen o
güneşden mahrum olmak belasi ile zulmete atilan ve kara deliklerin
yuttugu cehennemin dibini boylarsin ki artik onlar görebilcegi bir işik
olmayan karanlik cehenneme atilirlar. gecenki vaazimizda ne dedik kim ne
veya hangi nimete saygisizlik ederse o nimetten mahrum birakilarak
terbiyet edilir.

o yüzden işde sofra mühimdir yani gir kullarimin
icine emri geregi koparilmiş bir meyva veya koparilmiş bugday un
oldukatan ekmek olduktan sonra sofraya gelir ve sofranin bir adabi
vardir. hani sen yapiyormusun derseniz biz sofra adabini bundan yaklasik
on sene önce bilerek ve isteyerek yaptigimiz yer sofrasi kurup yaptik
fakat şimdi yapmiyoruz o başka yani yapmadigimiz bir şeyi size tavsiye
eden degiliz. işde sofra yer sofrasi şeklidne olur yuvarlakdir. yerden
45 elli santim yükseklikte olup altina yaygi serilir ve sol diz dikilip
saga dizin üstüne oturulur ve midenin bu sayede katlanmsi saglanir ve
bu sayede midenin ücte biri yemek ile ücte biri su ile ve ayaga
kakincada ücte biri hava boşlugu ile doldurlur.

ve nimetleri yemeye başlamdan besmele cekilir yani
bir nimet sofraya geldi eger o nimet ekilip bicilirken besmele ile
ekildi ise zaten o cibillyatin sahibi imanli olup son kelimesi şehadet
oldu ise işde sofraya gelincede onu yiyen kimseler onu cennete almadan
besmele cekerler ve imanli olarak onun fedhuli fi ibadi ayeti yaşanirken
imanli olarak vücuda girmesi saglanir ve besmelesiz yiycekler
ve yenenler vücutta şeytanin ve kafir cinlerin
azigi olurlar yani vücuda yaramayip afedesiniz girer ve dişki olarak
cikar ve tuvalete giderler ve onlari kafir cinler ve şeytanlar yerler.

ve eger besmele ile yenir ise vucuda ve cennete
imanli olarak girerler ve vücutta yararli madde olup seyri suluklari
devam eder ve taa cennete ulaşana kadar fakat yani beyne ulaşmadan evvel
veya hücresine ulaşmadan evvel bir berzah yaşayip ceşitli işlemlerden
gecer ve kabir cennet bahcelerinden bir bahce olur hükmü geregi vucutta
vucutun meleklerei ve askerleri tarafindan gidecegi yerlere gider ve
nakil olurlar. yani en son nokta vucutta enerji olurlar ve bu enerji ile
eger hakkin emrini yerine getirirken kulandigi enerji ise yine seyri
suluku devam edip meleklere ilhak olurlar ve artik onlar meleklerde
seyahat ederler ve eger o enerji bir günah icin harcanan bir enerji
olduysa o zaman cinni kafir ve şeytanlara ilhak olup onlar ile ameleyi
şerriyede yer alirlar. ve işde onlarin yeri şerrul beriyye dir demek
budur yani şerli varliklarda vücut bulurlar ve böyle bir şerli kimsenin
yerininde o ayette cehennemdir diye buyruluyor yani sonlari cehenneme
atilmak olcakdir. amma hayir amel işleyenlerin yeride hayrul beriyyedir
ve yani meleklere ve mümin cinlere ilhak olurlar derece derece ve orada
seyri suluk etmeye başlarlar ve bu taa böyle güneşde ziya ayda nur
olmaya kadar devam eder. güneşde ziya olan tekrar geri dönüp fakat işik
olarak müminlere aydinlik ve yol gösterici olurlar karanligi ve zulmeti
delen işik olurlar.

geri dönersek her meyvanin zikri farklidir ve her
tarikatin kendine mahsus zikirleri evradi vardir ve bu zikirler ile o
kimse seyri suluk yolculugunda yolun başinda ona gidecegi menzil yani
hedef gösterilirki ya kerim diyen kerem bölgesine gitecek demekdir yani
kol hücresi icin kol hücresi istikamet olarak verilir göz hücresi icin
göz istikamet olarak verilir ve daha bu yolun başinda ona göze dogru yol
almasi icin takip edecegi yol haritasi yani zikir evradi verilir ve
yine
o tarikin edeb ve adabi ögterilir ve ve zarar gördükleri
tatdirilarak ona zararlilardan kacmasi ögretilir ve fayda verenler
tatdirilarak faydali olanlar ile muhabbet etmesi saglanir fakat her
meyva ve sebze bir digerini gecmek icin yarişmalarida bu yoldaki yariş
meyva ve sebzenin büyük ve kücük olmasini gösterir.

Bu haftaki SIRLI hikmet ise zayif olanlar şişmanlamak
istiyorlar ise besmele ile ekilmiş bicilmiş yiycekleri besmele ile
yiyip elhamdü ile onlarin üzerine kapatirlar ise bunlar vücuta yararli
maddeler olup vücutun kuvvetlenmesi ve şişmanlamasi saglanir.

besmelenin unutulmasi o kimsenin şeytan ehli ile
oturup kalktiginin ve günahlara meylettiginin alemetidir
ve böyle yenen yemekler daha önce degimiz gibi şeytan ve kafir cinlere
azik olur yani vucutta tutulmayop hacet olurlar ve tuvalet ile atilip
müstehak olduklari şeytanlar ve cinlere ulaşirlar bu yüzden salih ve
sadiklarla beraber olup onlarin sofrasinda bulunmak veya sünnetlere uyup
sofra sünnetine itttiba etmek ve ve besmelenin hikmeti ile ölen her
mümini iceri alirken onun imanli öldügünün almeti besmele ile
yenmesidirki işde bu ahir zamanda mehdi cemaati inşallah imanlarini
kurtaranlar olurki son nefesde imani kacirmazlar ve ölünce bi müminin
sofrasine gelirde agizdan girmeden önce o mümin kul besmele cekipde onu
iceri alir ve bu sayede hacet olup şerrul beriyye olmakdan kurtulup
hayrul beriyye olurlar.

işde muhammed mustafa sofradayken bir adam gelir
onuda soraya davet ederler ve adam besmelesiz sofraya dalinca
peygamerimiz muhammed mustafa hemen elinden yakalar ve derki bismillah
de cünkü sen elini uzatinca senle birlikte şeytan aleyhillanede elini
uzatdi sorfraya der
.

yani besmelesiz yenen her lokma şeytanin azigi olur
ve böyle besmeleyi unutanlarin vucutlari zayiflar cünkü vucuta yaramaz o
yenenler, fakat kafirlerin vucutlari şerrul beriyye yeridirki onlar
zaten hep şeytanin mekanidirlar ellerinden de o yedikleri şer lokmalar
ile günah işleyip küfr ederler ve zulmederler yani
.

Rabbim cehhennem ehline cehennemlik lokmalar gönderip
onlarin vucudu ateşe layik olan lokmalardan ve hücrelerden oluşur ki
sonunda onlar cehenneme ilhak olduklarinda iclerinde mümin olmaz ve
onlari cehennnem yaktiginda kurtulmasi gereken mümin iclerinde
vucutlarinda olmaz velahasil kelam. kim salihlerle sadiklar ile dost
olursa onlarin hatrina cennetliklerden olurlar ve onlarin edeb ve
adablarini yaparak kurtuluşa ererler.

sofra bahsi ile ilgili bir kissa vardirki cenabi
peygmeber ya musa zamaninda yada süleyman aleyhisselam zamaninda olmuş
bir olaydirki.

Bir adam peygambere gider ve derki sen Allahin
peygamberisin dua etde ben hayvanlarin dilini ögreneyim der ve peygamber
bu senin icin hayirli degildir der ertesi gün yine gelir ve yine ayni
şeyi ister peygamber yine seini icin hayirli degil der ve yine gider ve
ücüncü gün peygamber derki haydi evine git evine varinca hayvanlarin
dilini ögrenmiş olarak bulcaksin kendini der.

Adam evine gider ve eve varinca evin hanimi yer
bezini serer ve yer sofrasini kurar ve sonra yemegi yerler ve kadin
sofrayi toplayip sofra bezine dökülenleri yani sofra bezini evin
cikmasindan bahceye silker ve hemen horoz ile evin köpegi kavgaya
başlarlar ve adam onlarin kavgasini duymaya başlar horuz dükülen
lokmaalri kapar ve didekler köpek de sen haksizlik ediyorsun benimde
hakkim var der horuz ise köpege derki yarin sana ziyafet var yarin
yersin sen, cünkü yarin sahibin ati ölcek sana bacak paca ne istersen
var der bunu duyan adam haaa der ne güzelmiş bu hayvanlarin sesini
duymak der ve alir gider ati pazarda satar ve at satildigi yeni evde
ölür ve adam bu işden kar ettgini zanneder

ertesi gün yine ayni sofra kurulur ve yine ayni
terane horuz lokmalari kapip yer ve köpek bu sefer sen cok oluyorsun
hani bana bu gün ziyafet vardi yalanci ben ac kaldim bak der horuz yine
hele dur yarin sahibin eşşegi ölcek sana yine bacak kemik bol der


adam yine duyunca alip gidip eşşegide satar ve
eşşekte gittigi yerde ölür ve adam güler ne karli iş bu hayvan dilini
bilmek derken ertesi gün olur ve yine sofra kurulur ve yemek yendikden
sonra sofra bezi silkilir
ve yine horuz
koşunca köpek bu sefer kizar yalanci der artik sana inanmam bana ne
kemik nede et geldi sen beni kandirdin deyince yook yook deer ben
kandirmadim sahip kandirdi der amma yarin sana lokma cook der cünkü
yarin sahip ölcek ve evdeki inegi kesip mevlit okutcaklar der sana
gercekten yarin yemek cook deyince adam ölmekten beter olur ati satti
kurtuldu eşşegi satdi kurtuldu ya bu bedeni kime satip kurtulcak derin
dertlere dalar ve peygamberin yolunu tutar beni kurtarsa kurtarsa
peygamber kurtarir der ve peygemere varirir durumu izah eder peygamber
ona derki ben sana senin icin hayirli degildir demedimmi der ve der sana
bir bela gelceginde önce malina gelir sen akillanmaz uslamnaz isen
sonra canina gelir sen yine akillanmazsan sonrada imanina gelir ve Allah
muhafaza imansiz olarak can veririsin der ve dua eder peygamber ve
imanli olarak tevbe edip can vermesini saglar yani son tevbe nasip olur
amma ecel gelmişdir kurtuluş yok.

işde ey ahir zaman cemaati bizler peygamber
sofrasina gelemeyiz yani peygamber sofrasindaki lokma olmayiz cünkü
peygamberler geldi gecti amma isa efendimiz incek diye biliriz o ve
mehdi dünyadadir ve evliyalar dünyadadir ki onlar yedikleri her lokmayi
besmele ile yemeye calişirlar ve dogusundan batisina bütün insanlarin
iman kazanmalari ve imanli olarak ahirete göcmelerini sagalamak icin
gayret ederler ve peygamber Allahin adini anmayi unutmaz yani onlarin
vucuduna cehennemlik lokma girmez ki giripte yanmasina sebeb olmasin o
yüzden peygamberler besmelesiz yemek yemezler bizlerde bu ahir zamanda
besmelesiz yemek yemeyenlerin bahcesinda kavun vazosunda cicek, gül
sofrasinda ayran tuz bulgur pilavi olmak istiyorsak o zaman bir kamili
mürşide varmak lazimdir ve onun dedigi edep ve adaba uyup seyri suluk
etmek lazimdir ki gercek bir Allah dostunu bulan onun emri git falan
ceşmeden su doldur getir dese ve o sofi giderken bir dostunu görse ve o
dostu al bu bu suyu götür dese ve ceşmeye gitmeden yari yoldan dönse
edebsizlik etmiş olur cünkü onun şeyhi ona ceşmeye gitmesini buyurmuşdur
belki ceşmeye gitmesinde kasdi su degil başka bir şeydir ve ceşmeye
gitmeyerek bu şeyhin maksadini ihlal etmiş olur bu yüzden hasat ve murad
olan maksuda ulaşamaz.

işde bu yüzden peygamberlere itaat onlarin sünnetlerine ittiba kişinin terbiyet yolunun belli olmasinda ki işaretlerdirki

bugdayin degmende ögütülmesi ve tekarar agizda
ögütülmesi onun yolu oldugu gibi vişneninde suyunun cikarilip icilmesi
onun yoludur.

Yol coktur fakat hakka götürmeyen yol yol degildir
senin yolun seni tuvalete götürüyor ise vay haline. eger yolun cennete
varsin istiyorsan hak dostlarini bul ve onlarin edeb ve adabina SIKI
SIKI saril ve bu ahir zamanda mehdinin sözlerini duyup okuyup dururken
gökteki güneşi inkar edercesine onu ve muhammedi inkar etmeki
karanliklara mahkum olmayasin ki karanliklara mahkum olursan artik seni
aydinliga ve işiga cikarcak bir mürşid bulamazsin velhasil kelam.

yolun tuvalatten gecip şerrul beriye olur ve sonun cehennemde son bulur.

Rabbim inananlara nefsini ve özünü bulmayi ve ve
salihlerele sadiklar ile yoldaş olmayi zikir ehli ile varacagi mekana
yolculuk etmeyi nasip ve müyesser kilsin inşallah

el fatiha maassalavat

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet sohbet
Cevapla

Etiketler
adabı, adap, edep, sofra, ve


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Sohbette Edep ve Adap CooL Sunucu Radyolarından Son Haberler 0 24 Aralık 2021 20:36
Resmi ve Gayri Resmi Sofra Nasıl Kurulur ? - Misafir Ağırlama ve Sofra Kurma Adabı. Sevda Yemek Tarifleri 0 13 Ağustos 2012 21:34
Çocuklara Sofra Adabı Kazandırabilmek N999 Aile Evlilik ve Çocuklar 0 05 Mart 2012 11:55
Tasavvufta edep,adap,usul Swat İslamiyet 0 31 Ocak 2012 20:31