26 Aralık 2021, 23:39 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Orta Çağ Felsefesi: İslam Felsefesinde İhvan-ı Safa Akımı Nedir? Ne Değildir? Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Orta Çağ Felsefesi: İslam Felsefesinde İhvan-ı Safa Akımı Nedir? Ne Değildir? İhvan-Safa’nın (Temizlik Kardeşleri) kimlerden oluştuğu bilinmemekle birlikte Resail adlı ansiklopedik eserleri bilinmektedir. Dini felsefi bir bakışla yorumlayıp her türlü araçsallıktan uzak ele alma çabasındadırlar. Felsefi tutumlarında Yeni-Platoncu etki görülür. Her türlü düşünceye karşı olumlu yaklaşarak olumlu yönlerini benimseme tutumu takınırlar. Dönemlerine kadar olan insanlığın tüm düşünsel mirasını sahiplenirler. 10. yüzyılda Basra’da ortaya çıkan bir felsefe çığırının taraftarlarına verilen bir addır. Bir nevi felsefe ansiklopedisi mahiyetindeki risalelerini Almanca’ya çeviren Fr. Dietrici, bunların adlarının “Halis kardeşler” anlamına geldiğini söylüyor. Bu ihvan, tarikat olarak önce 980 yılında Irak’ta Zencîler ayaklanmasının tamamen bastırılmış olduğu sırada Vâsıt bölgesinde meydana çıktı. İnsan ruhunun ölümsüzlüğüne karşılıklı yardımlaşma ve eğitim ile ruhların arınacağına inanan kişilerin bir araya gelmesinden doğan bu İhvan üs-Safa daha çok Yeni-eflatunculuk görüşünün etkisi altında idi. İhvan üs-Safa düşünce ve görüşlerini, felsefi inançlarını “Risaleler” yani dergiler adı verilen 52 kitapta toplamıştır. Başkanlığını Zeyd b. Rufaa, sekreterliğini Ebu Süleyman’ın yaptığı Risaleler Gazali (1058-1111), İbn Arabi (1165-1240) gibi İslam dünyasının bilginleri, kelamcıları, filozofları ve sufileri üzerinde geniş bir etki bırakmış, yazarları tarafından felsefe ile dinin uyumunu sağlamaya çalışan, Aristoteles ve Platon felsefeleriyle, Hermetik öğretileri, Yeni Pisagorculuğu, Sabiilerin öğretileri İslami öğretileri birleştirerek sunulmuştur. Risalelerin incelenmesinden anlaşıldığına göre “El-İhvan üs-Safa” çığırı, eski Hint ve İran kültür ürünlerine, felsefi-dini görüşlerine yabancı değildir. KAYNAK: FELSEFE TARİHİ KİTABI
__________________ English Preparatory Department School of Foreign Languages Assistant English Teacher Ankara Baskent University 2017-18 “Benim, senden öncem ve senden sonram yok, yalnızca sen varsın...” C.A - 31.12.2010 - ∞ English Language and Literature Faculty of Humanities and Letters Ankara Bilkent University 2010-15 | |
|
Etiketler |
felsefe |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Orta Çağ Felsefesi: İslam Felsefesinde Tabiyye Akımı Nedir? Ne Değildir? | Kalemzede | Felsefe | 0 | 26 Aralık 2021 23:39 |
Orta Çağ Felsefesi: İslam Felsefesinde İşrakiyye Akımı Nedir? Ne Değildir? | Kalemzede | Felsefe | 0 | 26 Aralık 2021 23:39 |
Orta Çağ Felsefesi: İslam Felsefesinde Meşşailik Akımı Nedir? Ne Değildir? | Kalemzede | Felsefe | 0 | 26 Aralık 2021 23:39 |
Orta Çağ Felsefesi: İslam Felsefesinde Dehriyye Akımı Nedir? Ne Değildir? | Kalemzede | Felsefe | 0 | 26 Aralık 2021 23:39 |