30 Mart 2021, 21:36 | #1 | |
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Eğitim Felsefesinde Daimicilik Felsefe Anlayışı Özellikleri Nedir? Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Eğitim Felsefesinde Daimicilik Felsefe Anlayışı Özellikleri Nedir? Daimiciler, birtakım değişmezler belirleyip bunların her dönem ve toplumda eğitimle verilmesi gerektiğini savunmuşlardır. Mesela, insan doğası her yerde aynıdır ve akıl insanın en ayırt edici özelliğidir. Bu sebeple eğitim sistemlerinin amacı da, her dönemde ve toplumda “insanı insan olarak yetiştirmek” üzerinedir. Eğitimde temel ilkelerin değişmez olduğunu ve bu ilkelerin sürekli olması gerektiğini savunulmuştur. “Hızlı değişim içinde değişmezlik” eğitim için esas ilkedir. İnsan doğası gibi, gerçek ve bilgi de değişmezdir. Eğitim programları çağlar ve kültürler üstü olmalıdır. Eğitimin özü bilgi kazandırmaktır ve bilgi her yerde aynıdır. Eğitim insanın en yüksek özelliği olan akıl üzerine kurulmalıdır. Eğitim bireyi hayata, sonsuz gerçek olan hayata hazırlama sürecidir. Bireyi ahlaki ve dini yönden yetiştirmek için karakter eğitimi çok önemlidir. Çocuklara kendi dönemlerinde hoşlarına giden şeyler değil, gerçekten önemli olan kalıcı bilgiler ve değişmez değerler öğretilmelidir. Okul hayata hazırlık yeridir. Mantık, klasik (Latince, Yunanca) ve modern diller, matematik ve özellikle Batı dünyasının büyük ebedi eserlerinin öğretilmesi çok önemlidir. Kitabi bilgiler asla eskimez, geçmişin mesajı ortadan kalkmaz. Tüm bunların öğretilebilmesi için öğretmen otoriter bir role sahiptir. Öğrenci ilgi ve istekleri önemli değildir. Konuların işlenişi, insan akıllı kabul edildiği için Sokratik yöntemdir. Daimicilik eğitim felsefeleri içerisinde en tutucu, geleneksel ve değişime karşı olanıdır. Bu felsefede insanın doğası gibi eğitiminde sürekli olduğuna inanılır. Bu felsefe çoğunlukla realizm ve idealizminden etkilenmiştir. Öğretmen aktiftir ve merkezdedir. Daimicilik felsefesinde öğretmenin aktif, öğrencinin ise pasif olması, değişime karşı olunması, öğrencilere değişmeyen doğruların aktarılması, öğrencilerin özgür olmaması, öğrenilen bilgilerde yoruma yer verilmemesi davranışçılığın savunduğu ilkelerdir. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
__________________ English Preparatory Department School of Foreign Languages Assistant English Teacher Ankara Baskent University 2017-18 “Benim, senden öncem ve senden sonram yok, yalnızca sen varsın...” C.A - 31.12.2010 - ∞ English Language and Literature Faculty of Humanities and Letters Ankara Bilkent University 2010-15 | |
|
Etiketler |
felsefe |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Eğitim Felsefesinde İlerlemecilik Eğitim Anlayışı Özellikleri Nedir? | Kalemzede | Felsefe | 0 | 30 Mart 2021 21:36 |
Eğitim Felsefesinde Daimicilik Kavramı Nedir? Ne Değildir? | Kalemzede | Felsefe | 0 | 26 Ekim 2020 15:39 |
Eğitim Felsefesinde İdealist Felsefe Anlayışı Nedir? | Kalemzede | Felsefe | 0 | 26 Ekim 2020 15:23 |