26 Ekim 2020, 15:23 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Eğitim Felsefesinde Eğitimin Toplumsal Amaçları Nedir? Ne Değildir? Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Eğitim Felsefesinde Eğitimin Toplumsal Amaçları Nedir? Ne Değildir? Eğitim felsefesiyle ilgili olarak son yıllarda okulların bilgi ve beceri fabrikasına dönüşmesi eleştirilmekte, tarihi, siyasi ve dinî perspektiften bakarak kültürü anlamaya daha fazla önem verilmesi önerilmektedir. Eğitim programlarının insanın yaşadığı şartlar, sosyal yapı ve ekonomik atmosferden ayrı bir şekilde tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi hatalı görülmektedir. Dewey ise, eğitim ve sosyal yapı arasındaki ilişkiyi daha da ileri götürerek eğitimin yaşamla aynı olduğunu belirtmiştir. Ona göre yaşamda gelişme olduğunda, eğitim alanında da gelişme gerçekleşmektedir. Eğitimin amaçları doğu ile batı toplumlarında farklı olabilmektedir. Batı’da ve açık-çoğulcu toplumlarda çok yönlü fikriler, demokratik kurallar çerçevesinde tartışılırken, geleneksel ve Doğu toplumlarında ise devlet ve toplumun bireye daha çok müdahale ettiği, talimatların önemli yer tuttuğu eğitim amaçları oluşturulmaktadır. Her iki toplumun, birçok erdem ve karakter özelliklerinde ise benzerlikler dikkati çekmektedir. Ergün, farklı kültürlerdeki eğitim amaçlarının farklılığının yanı sıra, bu amaçların oluşturulma şekli ve yönteminin de farklı olduğunu ifade etmektedir. Ergün’e göre ortaya konan amaçlar var olan koşullardan doğmuştur. Eğitimin hedeflerinden biri, çağa ayak uydurabilen bireyler yetiştirmektir. Çağa ayak uydurmanın ilk şartı ise yaşadığımız çağa ilişkin özelliklerin kavranmasıdır. Yakın tarihte meydana gelen bilimsel, teknolojik ve toplumsal yenilikler günümüzü anlamada anahtar öneme sahiptir. Üretilen bilgi ve teknolojinin hızla artması ve yayılması çağımızın bilgi toplumu ve öğrenen toplum olarak isimlendirilmesine neden olmuştur. Bilgiyi üreten, bilgiyi ağlar vasıtasıyla yayan, hazır bilgiye ulaşma yollarını bilen, eriştiği bilgiyi etkili ve verimli bir şekilde kullanan toplumlar bilgi toplumu olarak tanımlanmaktadır. Teknolojik gelişmenin bir ürünü olan bilgisayarlar ve internet, bilgi toplumunun simgesi olarak kullanılmaktadır. Bu gelişmeler, geleneksel okuryazarlığın yanında, bilgi okuryazarlığı, bilgisayar okuryazarlığı gibi yeni okuryazarlıkların edinilmesini zorunlu hâle getirmiştir. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
__________________ English Preparatory Department School of Foreign Languages Assistant English Teacher Ankara Baskent University 2017-18 “Benim, senden öncem ve senden sonram yok, yalnızca sen varsın...” C.A - 31.12.2010 - ∞ English Language and Literature Faculty of Humanities and Letters Ankara Bilkent University 2010-15 | |
|
Etiketler |
felsefe |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Resmi Amaçları Nedir? Ne Değildir? | Kalemzede | Felsefe | 0 | 26 Ekim 2020 15:23 |
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Eğitim ve Öğretim Amacı Nedir? Ne Değildir? | Kalemzede | Felsefe | 0 | 26 Ekim 2020 15:23 |
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Amaçlarının İşlevleri Nedir? Ne Değildir? | Kalemzede | Felsefe | 0 | 26 Ekim 2020 15:23 |
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Bireysel ve Toplumsal Amacı Nedir? | Kalemzede | Felsefe | 0 | 26 Ekim 2020 15:23 |