04 Ekim 2011, 22:39 | #1 | |
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Elea Okulunun Herakleitos'a karşı savunduğu görüşler nelerdi? Herakleitos varlığın temelinin "degişme" Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. "oluş" ve "akış" oldugunu ileri sürmüştü.Bu filozofa göre "kendi kendisiyle aynı kalan" ve "degişmeyen" varlık kavramı Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bir yanılgıdan ve kuruntudan başka bir şey degildi.Gerçek ve temel olan "degişmeydi";"degişmemek" ise sadece bir hayaldi; bizim sathi bilgi ve görüşlerimizden dogan bir sanıydı. Elea Okulu Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Herakleitos'un bu görüşlerinin tam tersini savunmuştur. Bu okulun görüşlerine temel teşkil edenilk fikirleri Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Ksenoplbanes Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. in (i.Ö. 569-477) ileri sürdüğüsöylenir. Ege kıyısında Kolophon'da yetişen bu düşünür Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. daha sonra güney İtalya'da yaşamıştır. Elea okulunun asıl kurucusu olan Parmenides'e öğretmenlik yapmıştır. «Tüm varlık Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bir'dir» ya da «bütün varliklar Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bir tek'dir» şeklinde dilimize aktarabileceğimiz sözü Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. ilk olarak Ksenophanes'in söylediği ileri sürülür. Filozof Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. daha çok yunan dinindekitanrı kavramını ele alarak eleştirmiştir.Homeros ve Hesiodos gibi_yunan şairlerinin Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. tanrıları insanlar şeklinde tasavvur ederek Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. insanlar gibi çeşitli kötülükler yaptıklarını şiirlerinde tasvir etmelerinin yanlış ve gülünç oldugunu ileri sürmüştür. Ksenophanes'e göre tanrı Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. tepeden tırnağa görüş Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. duyuş Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. ve anlayıştır;hareket etmez ve bölünemez her şeyi sadece düşüncesiyle yönetir. Ne şekil ne_de anlayışgücü bakımından insana benzer. Aristotales Ksenophanes'in evreni bir bütün olarak ele aldıgını ve_evrende gördüğü birliği «tanrı» diye adlandırdığını söyler —Tanrı Bir'dir. Elealıların «Bir ve Tüm» kavramının köklerine Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. dinî bir anlayış içinde de olsa Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Ksenophanes'te rastlanmakladır. Filozof Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. tanrı_hakkındaki bu düşünceleriyle Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. «tektanrıcılık» görüşünün ortaya çıkmasına önayak olmuştur. Nitekim daha sonraki filozoflar da Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. yunan dininin Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. tanrıları insanlara benzetmesine yani «antropomorfizm» adı verilen görûşe karşı çıkmışlardı. Elea okulunun gerçek kurucusu olan Parmenides (İ.Ö. 540-480) Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. görüşlerini Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. «Tabiat Üzerine» adlı şiirinde açıklamıştır. Parçaları günümüze kadar kalan bu felsefî ve öğretici şiir Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. iki bölüme ayrılmıştır. Filozof Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. birinci bölümde Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. varlık'ın ne olduğunu araştırır. Ksenophanes'in düşüncelerini geliştirip iyice soyutlayarak saf ve basit bir varlık kavramına ulaşır. Bu varlığın Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. duyularımızla tanıdığımız gerçeğin tam karşıtı olduğunu ileri sürer. Duyularımız Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. durmadan değişen ve içinde bir çok varlığın bulunduğu bir gerçeği tanıtmaktadır bize. Ama bu değişen ve çokluk gösteren gerçek Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bir hayaldir; bir kuruntu ve aldanıştır. Bu gerçek Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. aslında mevcut bile değildir. Asıl varlık ne ortaya çıkan ne kaybolan bir şeydir. Asıl varlık Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. kendi kendisinin aynıdır Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. tümdür; kendi kendisi içine kapalıdır; değişikliğe uğramaz Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. sınırı yoktur Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bölünemez Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. zaman içinde olmadığı halde yine de vardır. Parmenides buna Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. «Bir» ya da «Bir-olan» der. «lBir»den başka şey mevcut değildir. ikinci bölümde ise Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. duyuların tanıttığı değişme ve çokluk dünyasının nereden türemiş olduğunu açıklar. Duyuların tanıttığı gelip geçici olaylar dünyasının mevcut olmadığını ve aslında sadece değişmeyen ve tek bir varlığın bulunduğunu ileri sürmesine rağmen Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Parmenides Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bu açıklamayı yapmak zorunluğunu duymuştur. Bunu Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. insanların zihinlerindeki sanıları ve aldanışları açığa çıkarmak için yaptığını iddia eder. Parmenides'e göre Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. tabiattaki varlıklar ve olaylar Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. soğuk ile sıcak ya da ateş ile toprak gibi iki değişmez unsurun birbirine karışmasından ortaya çıkar. Aris¬toteles'in söylediğine göre Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Parmenides Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. sıcağı varlık'la Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. soğuğu da varlık - olmayan'la ilintili olarak düşünmüştür. 'Bütün varlıklar Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bu iki karşıtlıktan oluşmuştur; ateşin oranı fazlalaştıkça Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. varlık Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. hayat ve bilinç de artar; soğuk ve hareketsizliğin oranı arttıkça ölüm ağır basar. Parmenides'in gerçek varlık ile duyuların tanıttığı gelip geçici ve aldatıcı dünya hakkında Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. ileri sürdüğü bu görüşler arasında bir çelişme ve tutarsızlık vardır. Eserinin birinci bölümünde Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. değişen ve çokluk gösteren duyusal dünyanın mevcut olmadığını söylediği halde Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. ikinci bölümünde Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bu dünyanın hiç olmazsa insanların düşünüşlerinde mevcut olduğunu kabul etmekte ve açıklamaya çalışmaktadır. Parmenides'in felsefesinde Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. varlık ile varlıık-olmayan bir ile çok (çokluk) Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. yan-yana bulunmakta ve bu çelişme açıklanmamaktadır. («A History of Philosophy Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. » A. Sdhvvegler Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. s. 34). Bununla birlikte Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Parmenides Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. duyularımızın bizi aldatabileceğine dikkati çekmiş bir düşünürdür. Duyular Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. değişen ve çokluk gösteren gerçeği tanıtmaktadırlar bize. Ve böylece Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. asıl varlığın bilgisini değil Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. varlık-olmayanın aldatıcı bilgisini ver- mektedirler. Asıl varlığı kavramamızı sağlayan araç Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. duyular değil düşüncedir; ancak düşüncemize güvenebiliriz. Parmonides'in kendisi Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. duyulardan ve deneyden kaçınarak Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. hakikati sadece düşünceyle bulmağa çalıştığı için soyut ve bilimsel balkımdan verimli olmayan bir felsefe ortaya koymuştu. Ama duyuların verdiği bilginin değeri üzerinde ileri sürdüğü eleştirmeler Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bilgi teorisi bakımından bazı problemlere dikkati çekmişti. Ayrıca Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bilginin oluşmasında Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. dü¬şüncenin ve akılyürütmenin önemi üzerinde duran Parmenides Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. mantık araştırmalarının öncüsü olmuştu. Bertrand Russell Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Parmenides'in felsefe tarihi bakımından taşıdığı önemi Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. «cevher» (töz) fikrini ilk olarak ortaya koymuş ol¬masında bulur. («A History of VVestern Philosophy» Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. s. 71. London Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. 1948.) Parmenides Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. tam anlamıyla tutarlı bir felsefe ortaya koyabilmek için Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. duyuların bize tanıttığı değişme ve çokluk dünyasını kökünden inkâr etmek zorundaydı Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. ama yukarda görüldüğü gibi bunu yapamamıştı. Parmenides'in yapama¬dığı bu iş Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. soyut düşünce ve mantık planında Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. öğrencisi Elealı Zenon tarafından gerçekleştirilmeye çalışıldı. Zenon'un (i.ö. 490-430) amacı Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. değişme Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. hareket ve çokluğun görüldüğü duyular dünyası hakkındaki düşüncelerimizin Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. mantık bakımından çözülemez çelişmelerle yüklü olduğunu göstermekti. Böylece Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. değişmenin Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. hareketin ve çokluğun düşünül'mesinin imkânsız olduğunu; bunların gerçekte varolmadıklarını ve asıl varlığın değişmeyen «Bir» olduğunu ispatlamak istiyordu. Varlığın çokluk halinde olmasının düşünülemeyeceğini ispatlamak için Zenon şöyle akıl yürütüyor: Varolanı meydana getiren parçalar ya bölünemezler (o zaman çokluk söz konusu değildir) ya da sonsuz olarak bölünürler ve büyüklükleri yoktur; yani sonsuz olarak küçüktürler. Sonsuz olarak küçükseler yani büyüklükleri yoksa Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. onların bir araya gelmesinden de bir büyüklük elde edilemez. Oysa varolan nesneler Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. uzayda yer kaplamaktadırlar Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. yani belirli bir büyüklükleri vardır. Parçaların herhangi bir büyüklüğü olduğunu kabul edersek Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. yani uzayda yer kapladıklarını söylersek; o zaman Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bunların bir araya gel¬mesiyle sonsuz bir büyüklük (belirli bir büyüklük değil) ortaya çıkar. Demek ki Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bölünme ve bunun sonucu olan çokluk Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bir hayalden başka şey değildir; mantıkî olarak kavranamaz. Zenon Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. varolan nesnelerin; sayı bakımından hem sonlu hem sonsuz olduğunu ileri sürer. Sayıca sonlu iseler Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. eksiksiz fazlasız ne kadarsalar o kadardırlar. Ama aynı zamanda sonsuzdurlar Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. çünkü iki parçanın olabilmesi için Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bu iki parçanın arasında bir üçüncü parçanın bulunması Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bu üç parçanın bulunması için de aralarında başka parçaların bulunması ve bunun sonsuza kadar sürmesi gerekir. Asıl varlığın kendi içine kapalı Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. dopdolu bir varlık olduğunu ispatlamak isteyen Zenon Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. boş uzayın varlığını da inkâr ediyor. Filozofa göre Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. varlık bir uzay içindeyse; bu uzayın da başka bir uzayın içinde bulunması Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. onun da bir başka uzayın idinde bulunması ve bunun sonsuza kadar sürmesi gerekir. Çokluğun ve boş uzayın düşünülemeyeceğini ispatlamaya çalışan Zenon'un en ünlü kanıtı (delili) Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. hareketin düşünülemeyeceğini ve mümkün olamayacağını göstermek için ileri sürdüğü Ashilleus ve kaplumbağa kanıtıdır. Ashilleus ile kaplumbağa yarışa girmişlerdir ama kaplumbağa yarışa Ashilleus'ten biraz daha ilerden başlamıştır. Zenon Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. çok süratli koşabilen Ashilleus'ün kaplumbağaya hiç bir zaman yetişemeyeceğini söyler. Çünkü kaplumbağaya yetişmesi için Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. önce kaplumbağanın yarışa başladığı yere ulaşması gereklidir. Ama bu yere vardığı sırada Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. kaplumbağa belli bir yol almış olacaktır. Ashilleus'ün bu farkı kapatması gerekecektir. Ama farkı kapatırken Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. kaplumbağa yeniden belli bir mesafeyi aşmış olacaktır ve bu sonsuza kadar devam edecektir. Zenon Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. hareketin imkânsızlığını ünlü «ok kanıtı»yla da göstermeye çalışmıştır: Atılan bir okun hareket ettiğini sanırız. Oysa Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. ok Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. hedefe varmak için Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. atıldığı yer ile hedef arasındaki mesafenin her noktasını bir bir geçmek Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. yani her noktada ayrı ayrı bulunmak zorundadır. Bulunmak Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. durmak demek olduğuna göre Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. ok Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bütün uçuş süresince duruyor yani hareket etmiyor demektir. Zenon'un doğru gibi görünen bu kanıtları Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. aslında Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. hareketin «süreksiz» bir gerçek olduğunun düşünülmesinden ileri gelmektedir. Başka bir deyişle Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. düşüncenin sonsuz olarak bölücü ve süreksizlik ortaya koyucu gücünün Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. sürekli bir gerçek Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. ya da bir ilişki olan harekete uygulanmasından doğmaktadır. Hareket Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. süreksizlik ve kesikliği değil ilişkiyi ve bağlantıyı içinde taşıyan bir gerçektir. Nitekim Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bir dostluğun Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. dostluklardan değil de Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. dost olan kimselerden ortaya çıkması ya da bir soyağacının (şecerenin) Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. soyağaçlarından değil de insanlardan ortaya çıkması gibi; hareket te Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. hareketlerden değil Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. hareketlerden ortaya çıkmaktadır. («A History of VVestery Philosoplhy» Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Bertrand Russell Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. s. 834 Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. London Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. 1948). Demek ki Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Zenon'un Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. uzay içindeki yer değiştirmeyi '(imkânsız olarak göstermek için ileri sürdüğü ve «antinomia» diye ün salan bu kanıtı ve buna benzer öteki kanıtları Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. filozofları tarih boyunca uğraştırmış olduğu halde Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. usta bir mantık oyunundan başka şey değildir.
__________________ English Preparatory Department School of Foreign Languages Assistant English Teacher Ankara Baskent University 2017-18 “Benim, senden öncem ve senden sonram yok, yalnızca sen varsın...” C.A - 31.12.2010 - ∞ English Language and Literature Faculty of Humanities and Letters Ankara Bilkent University 2010-15 | |
|
Etiketler |
elea, görüşler, herakleitosa, karşı, nelerdi, okulunun, savunduğu |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Parmenides'in Elea Okulunun Felsefi Düşüncesi Nedir? Ne Değildir? | Kalemzede | Felsefe | 0 | 13 Haziran 2021 18:12 |
Parmenides'in Elea Okulunun Genel Özellikleri Nedir? Ne Değildir? | Kalemzede | Felsefe | 0 | 13 Haziran 2021 18:12 |
Demokritos'un Felsefesine Parmenides ve Elea Okulunun Etkisi Nedir? | Kalemzede | Felsefe | 0 | 23 Mart 2021 15:39 |
Demokritos'un Felsefesine Parmenides ve Elea Okulunun Etkisi Nedir? | Kalemzede | Felsefe | 0 | 27 Eylül 2020 03:12 |