01 Ekim 2010, 18:26 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Fütürizm 1909-1914 arasındaki yıllar, teknik gelişim çizgisinden hızla dünyanın beş yöresine dağılan ışık, madde, metal gibi nesne bulunçların ortaya atıldığı, insan bilincinin ve yeteneğinin keskin değişiklikler içinde olduğu bir geçiş dönemidir. Hız, erk ve etkinlik bilinçleri allak bullak edercesine şaşırtan gelişim , üstün zihinsel yetisi ve engin duyarlılığı ile dünyaya bakan ve ona biçim vermeyi ilk görev sayan sanatçının bile duyarlığını, varolma sorununu , düşünce ve eylemini , anlatı yetisini değiştirmiştir. Yeni bir evren ve yeni bir düzen karşısında , dünyaya yeni gelen bir canlı gibi gözlerini açan , çoşkunluğunu ve yaratıcılığını, sanatçı kişiliğini ve hızla değişen dünyayla arasındaki çok yönlü iletişimini bütün görünümleriyle , karşıtlıklarıyla vermek, her çağda olduğu gibi bu çağda da geleceğe dönük sanatçının temel görevidir. Sanatçı bu görevi yüklenirken geçmişin ağırlığından ve şimdiki zamanın durallığından sıyrılır; şimdiki zamanı bir uçtan öteki uca delercesine geçer ve geleceğin sınırlarına girer. Önce bir edebiyat okulu, ardından ahlaki ve siyasi sonuçlara yol açan bir sanat hareketi olarak, D'Annunzıo kadar Nıetzsche'den , anarşizm kadar fovizm'den esinlenen fütürizm , İtalya'dan Rusya'ya kadar çılgınca bir modernizm estetiği geliştirdi: hızın ve eylemin , makine güzelliğinin , erkek şiddetinin , hatta savaşın yüceltilmesi. axıs 2000 Gelecekçilik özünde, xx.yy.ın başındaki toplumsal çalkantılara direnen eskimiş duyarlığa ve anlatım biçimlerine karşı bir tepkidir: kitle olayları , sanayi kentleri , makineleşmenin gelişmesi, mekan ve zaman kavramlarını altüst eden hız, ne simgeciler, ne dekadanlar tarafından , ne de yeniklasikçi estetik anlayışında dile getirilmiştir. thema larousse Kesintisiz durdurulamaz bir ilerlemeye duyulan inanç, gerçekte o dönemde dinden daha güçlüydü; insanlar '' ilerleme'' ye kutsal kitap'tan daha çok inanıyorlardı . bilim ve tekniğin gündelik hayattaki şaşırtıcı gelişmeleri de onların bu inançlarını haklı gösteriyordu. Stefan Zweıg-Dünün Dünyası- 1943 Yıkım, tahrik, yenilenme, dışavurumcu, dadacı ve gerçeküstücü isyanların habercisi olan ve İtalyan yazar Fılıppo Tommaso Marınettı'nin kaleme aldığı ''Fütürist Manifesto''yla doğan edebiyat hareketinin ayırdedici özelliğidir. Müzik notalara değil seslere dayanmalıydı: sesler yalnızca birşeyleri taklid etmemeli , gündelik yaşamdaki gürültüleri de yansıtmalıydı. Fütürist sanat, değişik amaçları ve etkileri yansıtan bir akımdır. bildirilerde sözü edilen ülküleri ve yöntemleri bu sanatçılar yapıtlarında tam anlamıyla gerçekleştirememekle birlikte , bazı ortak amaçları benimsemişlerdir. nesneleri ölçülü ve tutarlı ilişkiler içinde betimleme sanatı sayan resim geleneğine karşı çıkan bu sanatçılar , konularını hemen hemen her zaman çağdaş dünyadan seçmişler ve gerçek yaşantılardan seçmişler ve gerçek yaşantılardan yola çıkmışlardır. belli bir ölçüde parlak ve canlı bir sanat yaratmayı da başarmışlardır. Norbert Lynton | |
|
Etiketler |
fütürizm |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Fütürizm (Gelecekçilik) Akımı, Özellikleri, Temsilcileri | PySSyCaT | Dünya Edebiyatları | 0 | 20 Mart 2016 17:58 |
Fütürizm Manifestosu | AftieL | Tarih | 0 | 17 Ağustos 2014 17:39 |
Fütürizm | AftieL | Tarih | 1 | 17 Ağustos 2014 17:38 |
Edebiyatta Fütürizm | Afrodit | Dünya Edebiyatları | 0 | 11 Eylül 2011 16:39 |
Gelecekçilik (Fütürizm) | Ecrin | Türk Dili ve Edebiyatı | 0 | 03 Mayıs 2011 13:52 |