01 Aralık 2022, 15:25 | #1 | |
Çevrimdışı Tefeci'nin Kızı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Çocuklarda Öğrenmeyi Etkilen Duygusal Durumlar Nelerdir? Çocuklarda Öğrenmeyi Etkilen Duygusal Durumlar Nelerdir? [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Öğrenme Nedir? Öğrenme, yeni bir davranışın kazanılması veya mevcut olan davranışın değiştirilmesi sürecidir. Farklı şekilde birçok tanımı bulunan öğrenmeye bilişsel açıdan bakıldığında, algılama, hatırlama ve düşünme gibi bilişsel süreçlerin devreye girdiği görülür. Öğrenme Türleri 1. Koşullanma Yoluyla Öğrenme: Öğrenen çocuğun, gün içinde ortaya çıkan doğal süreçlere verdiği tepkileri daha önce tepki vermediği yapay süreçlere de göstermesidir. Örneğin; Anne bebeğini dışarı çıkacağı zaman bebek arabasına bindirmektedir. Bu durumun bir süre tekrarlanması halinde bebek, bebek arabasına bindiğinde dışarı çıkacak gibi sevinmeye başlar. 2. Edimsel Koşullanma Yoluyla Öğrenme: Öğrenen çocuğu ödüle götüren veya cezadan kurtaran davranış/davranışların kalıcı hale gelmesidir. Örneğin; Okuldan gelen çocuğunuza, ev ödevlerini zamanında bitirirse onunla oyun oynayacağınızı söylerseniz, çocuğunuzu ödüle götüren bir öğrenme sağlamış olursunuz. Örneğin; Gün içerisinde Televizyon izlemesi için çocuğunuza verdiğiniz süreyi aştığında 1-2 gün Televizyon izlemesine izin vermeyeceğiniz söylemeniz, çocuğunuzu cezadan kurtulmasını sağlayan bir öğrenme sağlamış olursunuz. 3. Psikomotor Öğrenme: Bu öğrenme türünde, öğrenen çocuğun öğrenmeyi gerçekleştirmesi için yeterli psikomotor (zihin ve kas gelişimi) becerileri kazanmış olması gerekmektedir. Örneğin; 2 yaşındaki bir çocuğa 2 tekerlekli bisiklet sürmesini öğretmek. Denge ve koordinasyon bakımından yeterli donanıma ulaşmamış bir çocuğa bu öğrenmeyi gerçekleştirmesini beklemek uygun değildir. 4. Model Alarak Öğrenme: Davranışların birçoğunun çevresel faktörlerden etkilenerek ortaya çıktığı düşünülür. Bu düşünce özellikle çocuklar için doğrudur. Çocuklar anne ve babaların model alarak, onları taklit ederek öğrenirler. Örneğin; Evde kitap okuyan bir ebeveyn olması çocuğu kitap okumaya karşı olumlu yönde etkiler. Çocukta Öğrenme Nasıldır? Çocuklar, “içsel motivasyon” olarak adlandırdığımız merak duygusuyla doğar ve biz yetişkinler gibi ödül beklentisi olmadan merak duygusunu gidermek için öğrenme isteklerini sürdürürler. Bizlerin olağan bulduğu durumlar onlar için ilgi çekici olabilir. Bu ilgi onları öğrenmeye iter. Çocuklar merak ettikleri şeyleri yaşayarak ve deneyimleyerek öğrenmek isterler. Merak duygusunun ne zaman devreye gireceği belli olmayan çocuğunuza merak ettiği şeyi deneyimleyerek öğrenmesi için olanak sunmanız gerekir. Dış faktörlerden veya merak ettiği konudan gelecek olan zararı en aza indirmek, isteyerek yöneldiği alanda onu desteklemek, çocuğun içindeki merak duygusunun ve öğrenme isteğinin kaybolmasını sağlamak ebeveynin başlıca görevidir. Çocuklarda Öğrenmeyi Etkilen Duygusal Durumlar Nelerdir? Çocuklar bulundukları yaş grubuna göre bazı özellikler göstermektedir. İlkokula giden bir çocuk, sorumluluk almaya, özgüvenli davranmaya, anne babasından bağımsız bir birey olarak hareket edebilmeye, sosyal çevresini oluşturmaya başladığı bir sürecin içindedir. Bu aşamada olan bir çocuk anne- babasından bağımsız bir şekilde deneyimleyerek, dinleyerek veya gözlemleyerek öğrenmeye başlamıştır. Çocuk, öğrendiklerini ebeveynine aktarmak ister. Aktardıklarıyla ilgi ile izlenir ve taktir edilirse çocukta özgüven gelişir, öğrenme hevesi artar. İlgi alma, beğenilme, taktir edilme, deney ve keşif yapmaya teşvik edilme, öğrenmeyi olumlu yönde etkileyen duygusal tutumlardır. Psikolojik travmalar (Kişinin beklenmediği olay ve durumlar sınırlarını zorlayacak şekilde maruz kalması durumudur.), kaygı bozuklukları ve davranış ve uyum sorunları (uyku, yeme bozuklukları, tuvalet sorunları) öğrenmeyi etkileyen duygusal durumlarda en çok karşılaşılan sorunlardandır. Psikolojik Travmalar Günlük yaşantı içinde ani ve beklenmedik biçimde gelişen, korku, kaygı ve panik yaratan çocuğun hayatının akışını bozan olumsuz durumlardır. Travmatik deneyimler de çocuğun anlamlandıramadığı, baş edemediği çaresizlik duygusu yaşadığı olaylardır. Uzman desteği gerektiren bu olumsuz deneyimler, çocuğun öğrenmesini olumsuz yönde etkileyen duygusal durumlardır. Kaygı bozuklukları da öğrenmeyi olumsuz yönde etkileyen süreçlerdir. Davranış ve uyum sorunları da öğrenmeyi olumsuz etkileyen duygusal durumlardır. Yaşanan travmalar, kaygı bozukluklarına neden olurlar. Kaygı ve korkular uyum ve davranış bozukluklarına yol açarlar. Deprem, yangın gibi doğal afetler, ebeveyn ölümü, aile içi şiddet, istismar, ihmal, boşanma, hastalık, kaza, gibi durumlar çocukta travma, kaygı, uyum-davranış ve iletişim bozukluklarını tetikleyebildiğinden öğrenmeyi güçleştiren, geciktiren hatta engelleyen durumlardır.
__________________ ''Zamanın Eli Değdi Bize Artık Aynı Değiliz İkimiz de'' Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir. | |
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Çocuklarda duygusal gelişim | Sarya | Çocuk Sağlığı | 0 | 22 Mart 2022 23:21 |
Çocuklarda Nefes Alma Kardiyak Acil Durumlar | Sanem | İlk Yardım | 0 | 14 Nisan 2018 15:22 |
Orucu Bozan Durumlar Nelerdir | yoSun | İslamiyet | 0 | 01 Temmuz 2012 23:31 |
Histeroskopinin kullanıldığı durumlar nelerdir? | Ecrin | Kadın Sağlığı | 0 | 08 Aralık 2011 21:28 |
Çocuklarda Gecikmeye Gelmez Durumlar | YapraK | Çocuk Sağlığı | 0 | 14 Eylül 2009 21:02 |